Nefunkcne LPG a STK-ES
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 06.02.2014 19:11 Zdieľať na Facebook
Nefunkcne LPG a STK-ES
Ahojte,
taká otazka. Mam auto s LPG. To je uvedená aj v techničáku. Avšak LPG systém ma poruchu a nedá sa zapnúť.
Ako je to s pohľadu STK-ES ? Môže také auto prejsť ?
Veď auto je pojazdné a na benzin funguje.
taká otazka. Mam auto s LPG. To je uvedená aj v techničáku. Avšak LPG systém ma poruchu a nedá sa zapnúť.
Ako je to s pohľadu STK-ES ? Môže také auto prejsť ?
Veď auto je pojazdné a na benzin funguje.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
oco vodik nie je propan-butan /lpg je normalny ropny produkt ako benzin, alebo nafta/, ale samozrejme, ze princípom horenia a zhorenia lpg su ine namerane hodnoty , ako pri benzine...aj pri vodiku nie su vyfukove plyny ciste, nakolko obrovskou tepelnou kapaciotou vodika hori aj olej na stenach valcov a podobne sa spaluje viac olej pri lpg, lebo lpg ma asi 3x vyssiu tepelnu kapacitu a vyhrevnost, ako benzin...samozrejme, ze tieto hodnoty su velmi nizke, ale nameratelne...
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Chlapci doba je velmi rýchla a aj vy čítate velmi rýchlo. Napísal som teoreticky
Cico a s tým že v noci sa ujo nekuká?? JPP - príprava a absolvovanie stk+ek začína na cenovke 480eur Takže ako jedna pani povedala - môžu mi vyfajčiť moj ctený poslanecky cct. Alebo že by to nebola jedna pani?
A s tými emisiami ešte raz - moja osobná skúsenosť. Namerali sme benzín a technik mi hovorí vy si to prepnite na plyn a ja si prepnem citlivosť, lebo s benzínovým rozsahom by som vám odmeral trt makový.
Cico a s tým že v noci sa ujo nekuká?? JPP - príprava a absolvovanie stk+ek začína na cenovke 480eur Takže ako jedna pani povedala - môžu mi vyfajčiť moj ctený poslanecky cct. Alebo že by to nebola jedna pani?
A s tými emisiami ešte raz - moja osobná skúsenosť. Namerali sme benzín a technik mi hovorí vy si to prepnite na plyn a ja si prepnem citlivosť, lebo s benzínovým rozsahom by som vám odmeral trt makový.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
LPG má vyššie oktanové číslo, ale vyššiu výhrevnosť má benzín. Preto je na LPG lepší priebeh výkonu, ale maximálny výkon je vždy lepší na benzíne.lorak777 napísal:oco vodik nie je propan-butan /lpg je normalny ropny produkt ako benzin, alebo nafta/, ale samozrejme, ze princípom horenia a zhorenia lpg su ine namerane hodnoty , ako pri benzine...aj pri vodiku nie su vyfukove plyny ciste, nakolko obrovskou tepelnou kapaciotou vodika hori aj olej na stenach valcov a podobne sa spaluje viac olej pri lpg, lebo lpg ma asi 3x vyssiu tepelnu kapacitu a vyhrevnost, ako benzin...samozrejme, ze tieto hodnoty su velmi nizke, ale nameratelne...
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
vyhrevnost je podla toho, v akých jednotkach sa to berie...benzin ma cca 43,5 MJ/kg a lpg 46,5 MJ/Kg, ale na m3 je vyhrevnost lpg az okolo 120 MJ/m3 ... velmi to zvysuje butan, ktory ma vyhrevnost 123,55 MJ/m3 a propan 93,57 MJ/m3 a teda je to velmi zavisle od pomeru plynov...tak z tohto vsetkeho ma benzin najmensiu vyhrevnost, ale oktanove cislo lpg je naozaj vysoke /nad 100/ a preto casto ked auto na benzin potrhava, tak na plyne ide plynulo..ale napriek tomu, ze motor neklepe, ako pri nizkootanovom benzine / nedochadza k samozapalom/, tak priebeh horenia lpg a aj cng sposobuje podpalovanie a zaklepavanie vyfuk.ventilov a nizsi vykon - eliminuje to vstrek kvapalnej fazy lpg, kde sa vykon drzi, ale je to o dost drahsia sranda...tiez je paradox, ze by si niekto myslel, ze chudobna zmes lpg prospieva motoru, ale je to klam, motor sa vtedy vyrazne prehrieva a to hlavne v hornej tretine valca, je uplne rozhadzany priebeh teplotných kriviek /nejde to ako pri benzine, na ktory je motor konstruovany a tak to nevladze chladit/ a odchadza tesnenie, ventily a skruti sa hlava...
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 144
- Dátum registrácie: 29.11.2011 12:15 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: lubo6305 a 3 neregistrovaní