Prvé auto do 1000€

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Napisem ti ako by som postupoval na tvojom mieste. V prvom rade si pozri inzerciu, daj si vyfiltrovat iba auta co ta zaujimaju, teda do 1000e, benzin, a vzdialenost od predajcu, povedzme v ramci okresu, teda +-20km (v tejto cene jazdit obhliadat auta cez niekolko okresov nema zmysel). Popozeraj si co sa ponuka, pozri si aspon 3 inzertne portaly, ziskas prehlad a realnu predstavu co sa da zohnat. Ak ta cas netlaci, nejaky ten den ci tyzden len sleduj co sa objavuje a co sa hned predava. Nasledne si vyberaj bokom ponuky ktore ta zaujmu, neskor si ich zorad podla "vyhodnosti" cim nemyslim cenu, ale stav, vybava, vzhlad proste pomer cena/stav. Nehlad na znacku! v tejto cene je podstatne zohnat co najviac zachovaly, udrziavany ked aj zastaraly a jednoduchy voz, ale v co najlepsom stave (jednoduchost a chudobna vybava je casto vyhoda!). Podla poradia oslov predajcov, skus ziskat viac info o aute, detailnejsie foto a ziskat lepsi prehlad skor nez si dohodnete obhliadku. Vybraneho adepta si hod do googla, pozri si caste poruchy a skusenosti, recenzie realnych uzivatelov. Ak sa ti auto pozdava, treba ho ist pozriet, co najskor! velakrat rozhoduju doslova minuty a pekne kusky sa hned vychytaju a ked zavahas, predajca ti uz len oznami ze auto uz je predane. Pri obhliadke sa zameraj na stav korozie, prehnite auto uz nezachranis, cim menej hrdze, tym lepsie. Nasledne sa zameraj na motor, ako startuje, aky ma zvuk, trasenie, olej/voda tesnost... Prevezte sa, pocuvaj motor, radenie, akcelracia a brzdenie, tlmenie naprav. Nakoniec prezri interier, vybavu, skontroluj celne sklo, vybavu, rezervu, sezonne prezutie samozrejme VIN, STK, EK a skalkuluj si co je vyhodou a co naopak pripadne pouzijes ako argument pri zjednavani. Ak nenajdes vaznejsie nedostatky, neunahlis sa a nepodcenis zjavne prejavy poruchy motora, nemozes sa moc popalit. V tejto cene sa aj mensi preslap da prezit a za malo penazi mozes mat slusnu muziku... Treba byt hlavne triezvy a nelietat v oblakoch, za tisicku sa kupuju lepsie bicykle, takze necakaj ziadne zazraky, no vozidlo na denne jazdenie sa zohnat da...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

autolaik napísal:vlastnil a keby si mohol tak ho na vystrahu zastrelis :d :D


narazal som len na to ze na zaciatku prispevku zmietnes zo stola 16V motor a hned pod tym mu 2 odporucis.

Mal som daewoo so 16V motorom , aj som ho dal prerobit na lpg... vydrzal cca 300 00km a bol suci do srotu
A kolko mal vydržať 1 000 000 .. ??

LPG neskutočne ničí motor... boli pripady, ked vykonný turbo-motor po 20 000 km na LPG odišiel...

300 000 km na LPG ,je velký uspech , :300f:

už len z toho hladiska, že po každých 80 000 km na LPG treba kontrolovať ventilove vole a urobiť upravu na tovarenske hodnoty ak treba

Ale CENA je CENA a poniektorí by jazdili aj keby im auto z vyfuka vypúšťalo cyankali
a ludia iduci pešo po chodníku pri ceste by hynuli po desiatkach... :40bd:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tá zdanlivo banálna vec okolo kontroly vôle ventilu je napr u Toyoty VVTi celkom drahá záležitosť,menia sa hrnčeky s rôznou hrúbkou dna. Kde je ich 16 ks a jeden stojí oklo 70 e.- je to celkom zaujímavý šport.Takže..rozlišovať kde plyn použiť.200 či 300 tis km životnosti motora je mimoriadne málo,pretože väčšina jazdeniek v tých číslach už je.Kým u jedného treba uvažovať iba o "dojazdení" tak iný motor je práve zabehnutý.Samozrejme pri nejakých 300 tis je nutné niektoré veci pomeniť aj u toho dlhoživotného,nik nevymyslel platničky brzd naveky,ale aj v motore sú veci ktoré už končia.Ale náklad na ich výmenu je prijateľný ako tie platničky,vymení sa a ide sa ďalej.Ale nemalo by sa čakať kým je tá výmena vynútená poruchou pretože sa rapídne pridávaj ďalšie náklady.Koho to nezaujíma,nezistí si to svoje,tak musí mať značne väčšiu peňaženku a ešte sa dostáva do problémov.väčšinou v nejmenej vhodný čas sa to zosype naraz všetko a potom je to drahé.Preto výber je klúčový.U jazdenky za 1000 sa môže pán vyprdnúť či kúpy benzín z 200 tis a pri 250 dá zošrotiť vrak,alebo kúpy diesla lebo najazdí tie km z väčšou zárukou akurát za menej.Ale výhladove má pred sebou značne väčšiu nádej dlho jazdiť,hoci aj v tom nedobrom mestskom režime.
si-to-8
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 01.07.2016 12:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa si-to-8 »

ked v takomto pripade radit takto neni jednoduche, pri takejto sume treba ist tie auta popozerat, ktore bude v akom stave, samozrejme, ze netreba cakat zazraky a treba sa pripravit na to, ze tie vydavky pridu, len tiez si treba uvedomit to, ze v akych cenovych relaciach sa diely budu pohybovat, aby to cloveka este neprekvapilo

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: lukas.samak51@gmail.co a 75 neregistrovaných