Leon 2,0 Tdi 2014 nekuri pre vadu od vyroby

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

cicmanec, tak este raz:
http://www.imageworld.sk/images/turyvyj96vz7295c7j.jpg

Tam je to jasne a podla toho, s G12++ a VW TL 444 G neni taktiez ziaden problem, ani uzivatelsky, ani koli zaruke. Akurat, ze ta spominana v tom clanku (BASF, ci vlastne GLYSANTIN G40) je za 3-nasobnu cenu, voci inym chladiacim kvapalinam, co taktiez splnaju pozadovanu normu.
V tom clanku od Vaculika, mi to proste pride ako dake carovanie, akoby iba oni poznali recept a na dokaz zverejnili dake cislo, pod ktorym sa to da u nich kupit, a pritom stacilo jednoducho napisat, ze oni odporucaju pouzit napr. GLYSANTIN G40. Akurat pozabudli napisat, ze proste pouzit G12++ s VW TL 444 G.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Este doplnim, ze aj ked tu BASF odporucaju do TDI, tak dp TSI ju neodporucaju kvoli moznym problemom s tesnostou termostatu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je už prakticky isté že nebudem meniť rozhodnutie a použijem G12++
Vyhovuje,cenove je prístupná,aspoň nebude majiteľ cukať pred občasnou výmenou. Ale ešte to je ďaleko,zatiaľ mi prišiel iba OE radiátor Valeo,taký istý s tenučkými lamielkami.čo ale okamžite vybuchuje...obrovský rozdiel ak fúknem do nového a starého.A starý som vyčistil a vymyl,vyšlo z neho neúrekom šlemov a divných kúskov čohosi hnedého ako zomletá slama.Ja som už už váhal že ho dať späť,ale teraz vidím že kúpa nového bol rozumný krok,hlavne potrebný.Teraz už pokojne vyčistím brutál spôsobom ten starý,a som zvedavý čo ešte z neho pôjde.Doteraz som nemal odvahu dlho nechať v ńom chémiu aby preprežrala tie papierové lamelky.A ešte musím zohnať obehové čerpadielko na preplachový sakrament a dať ho dokopy a okruhy po jednom vyčistiť.No ale ešte neprišli ani tie chemikálie na vyčistenie.Motor som "odbordelizoval" aby sa dalo dostať k sponám hadíc a hlavne videl v tej džungli čo kam vedie,čo je ešte aj takto problém.Celé by to taká tragédia nebola,ak by bola dielňa bola potrebnými inštrumentami už vybavená,ale takto sa musí všeko povyrábať.Ešte že je aspoň celý podrobný manuál a netreba ešte aj nad spôsobom premýšlať alebo laborovať.Práve u sústružníka som sa zbehol z niekým z autorizáku tak sme dali o tom reč a hneď zavolal niekoho u nich z otázkou...problém G13 prehrieva,nechladí a pod. ...robíme to ?
Jasná odpoveď..nie
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

len pre porovnanie, zastavba sestvalcoveho tri-cela-sest-litroveho motora (cize skoro dvojnasobok oproti 2.0tdi) pod malou kapotou :

https://wildsau.ca/wp-content/uploads/2 ... e-bay3.jpg


skuste tam najst styri poschodia chladiaceho systemu a sest poschodi inych sraciek. Jaj, niekto moze namietnut ze to je motorcek bez preplnovania takze jednoduchsi. Aj tu mame americku odpoved, samozrejme :

http://tinypic.com/view.php?pic=2ujqn8z ... PFMv4-xWis
http://tinypic.com/view.php?pic=2qsyuew ... PFNIY-xWis


367 odmeranych koni na kolesach, s malym tlakom, nie je problem 500 koni. To uz ale pokruti seriovu prevodovku, original ma motor 211 koni.

Zla zla amerika, hnusna, tfuj fuj.
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

https://de.wikipedia.org/wiki/Silika
Týmto je upchatý ten radiator
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Poucujuce, ale teraz vysvetli, ako to je mozne, kedze ta kartusa ma obsah niekolko gramov tej siliky, kartsa v podstate byva neporusena aj so svojim obsahom, etylenglykol so silikou v podstate nereaguje a toho slemu, bordelu je v tom okruhu docela dost.
Alebo mas skusenost, ze z tej kartuse vsetko sa vytrati a to potom ucpe chl. okruh?
To by ale odporovalo ludom, co ten radiator u koncernu museli uz menit, aj napriek tomu, ze v kartusi ten obsah siliky bol.
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Šliam je jedna vec a silika druhá,tieto veci medzi sebou nesuvisia.Šliam sa vytvára vplyvom vysokých teplôt kvapaliny,jediná prevencia je jej včasná výmena.Silika má zabezpečiť ochranu hliníka pred bombardovaním kladne nabitých častíc(ionov).Má vytvoriť niečo ako vodný kameň na stenách motora,chladiča a pod.Kedysi ked boli motory železné,tak prirodzene korodovali a tak na hliníku vytvarali tu potrebnu ochranu.Dnes uč kvapalina zo železom neprichádza do kontaktu vôbec.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Tak potom tomuto nerozumiem.

Renova napísal:https://de.wikipedia.org/wiki/Silika
Týmto je upchatý ten radiator

Šliam je jedna vec a silika druhá,tieto veci medzi sebou nesuvisia.Šliam sa vytvára vplyvom vysokých teplôt kvapaliny…
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V podstate to vyzerá že Renova má v tom pravdu,že sáčok nie je príčina.Min. nie priama.Obsah vrecúška je maličký,a v podstate bolo vybraté plné.Takže strata jeho obsahu minimálna,dokonca samotným granulátom nepohol a nič z neho rorozpustil napr ani hydroxid sodný.Ten pritom zo starého chladiča vyniesol niečo šlemovité že v pomerne velkej nádobe cca 10 lt objemu to bolo ako skysnuté mlieko alebo zrazeniny niečoho mydlovitého.V tom potom naspodku niečo ako kusočky hnilej slamy,.bodky a prúžky akoby vlákienok,zmes akoby smetia.
Kedže všetko naznačuje tomu že to je z prehriatia G13,velmi rýchlo človek zistí že nutne to musí pochádzať z velkej teploty intercoolera.Oni ho urobili a integrovali do celku akoby sacie,IC klapka a EGR všetko skomprimované do jednej guče.Dal som to do krúžku
[img]https://i.postimg.cc/sG7cZCqW/aaaa.jpg [/img]

Aby dosiahli vychladenie tak má IC vlastne vlastný okruh chladenia z vlastným pulzne riadeným motorkom čerpadielkom a vlastným chladičom zaradeným pred hlavný chladič.
Motorček je síce riadený PWM ale je otázka či RJ je vôbec schopná identifikovať netočiaci rotorček.To je na elektrikárov.Oscilomsom riedenie videl,fyzicky tiež videl točenie,ale či uviaznutie rotora zistí RJ to netuším.Že nevidí napr že sa clona na vodnej pumpe nevrátila do východzej polohy a teda má zakryté lopatky,to isté je,a doplatili na to majitelia vyvretých motorov.
Ten okruh IC chladenia a jeho perfektná činnosť je zrejme pre motor kľúčová pretože síce nie priamo,ale nepriamo tým že prepáli nemrzku spustí devalvovanie G13,spustí tvorbu a upchatie šlemom.
Ak už dôjde k tvorbe tak je iba lotéria komu sa prvý znefunkční radiátor kúrenia (čo je to lepšie) alebo chladenie a teda uvarenie motora,to už napácha obrovský rozsah škôd. Vedomosť že tu už ten proces začal je šanca ešte všetko vrátiť späť kvalitným vyčistením,odstránením uloženého bordelu.Týmto už teraz chápem,prečo mi všetci s kým som sa radil hovorili že sa problém za krátko vráti.A aj vysvetluje zložitý proces čistenia jednotlivých okruhov a rozsah manuálu čistenia (24 str A4)
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Neviem čomu nerozumieš
Šliam je vlastne zdegradovaná znehodnotená kvapalina,ktorá sa dá s chladiceho okruhu odstrániť jednoducho teplou vodou a tlakom vzduchu.
Ale usadenina s kremeňa sa dá odstrániť jedine chemickou cestou,najlepšie zahriatou na 80°C aby to malo maxi učinok. :40bd: výrobca skuša všetko možné.....najskôr hydroxid sodný potom kyselinu
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

O tom, ze na tie problemy nema asi vplyv ta kartusa, ale samotna G13 a jej prehrievanie tu je pisane, hoc aj na predchadzajucej strane, preto som nechapal, ze tu uviedol, ze za problemy moze silika a potom v dalsom poste, uz spomina, ze vlastne silika nie, ale prehrievanie.
To, ze sa ta G13 koli tomu fanatickemu systemu, co tam vymysleli a dali prehrievs je vseobecne zname, zrovna tak aj problemy s vodnou pumpou, ktora taktiez prispieva k prehrievaniu a asi degradacii pouzitych aditiv, inhibitorov a glykolu.

Renova, najskor si pisal, ze za to moze silika…
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie je to podstatné.Prvý nástrel som aj ja považoval za prvého zločinca ten sáčok.Ale môj vyšetrovací tým naštastie podporilo mnoho rozumných ľudí a patranie priviedlo k novým pachateľom a inému rozsahu.

Ano lúh ten šlem vyberie z radiátora,aj keď je to drastické lebo sa to silne začne hriať akoby vrieť,treba pracovať v rukaviciach doslova po plecia a pozor na oči.No ale čo z toho vychádza je des.A to je malý prďús 16 x 16 cm radiátorček

A doplním...myslel som že hurá,je to vonku.Keď prišiel nový rádiator a do toho som fúkol,hneď som pochopil že je vonku z toho bordelu iba čosi,starý je značne ťažšie prefúknuť.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

On ale vie ako to riešiť,v podstate z ich interného manuálu čerpám informácie čím čistiť aj akým spôsobom.Je už iná vec že aj tú nápravu si musí vlastne niekto zaplatiť,aj u nich kúpiť tie chemikálie.A nebyť kolegu z FCD čo mi pomohol tak ešte stále pátram ako čo urobiť.Mňa jeduje iba ich zadubenosť a snaha zatĺcť každý problém a ak sa dá,nech si ho vyrieši zákazník sám.A sere ma tá ich nafúkanosť
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

mastik29
Ako vieme celý problém začína tým,že auto prestava kuriť alebo sa začína prehrievať....alebo oboje naraz.Zistíme že príčinou tohoto nemilého stavu je opchatý radiator kurenia a chladič.Na vnutorných stenách lamiel sa nachádza usadenina,ktorá zabraňuje prietoku kvapaliny.Táto usadenina je vodný kameň (minerály) a pochádzaju s vrecuška ktoré je vhodené vo vyrovnávacej nadržky.Toto je primárny problém.A ked následne človek zistí že aj chladiaca kvapalina je znehodnotená(zdegradovaná) je sekundárny problém.
Toto tvrdím od samého začiatku
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslím že nie,všetky materiály ktoré sú hodnoverné aj materiál výrobcu samotného to opisuje inak a za za príčinu dáva prehriatie a degradáciu G13- tvorbu šlemu,potom už všetko za tým sú dôsledky upchávania príp. zalepovania clony na vod.čerpadle a podobne.

Dokonca ako sa zmenil pohlad na problém a príčinu je aj názov témy trochu nepresný a zavádzajúci.

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných