Leon 2,0 Tdi 2014 nekuri pre vadu od vyroby
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Leon 2,0 Tdi 2014 nekuri pre vadu od vyroby
Dávam celý prierez opravy ako upozornenie pre majiteľov nových CR variácií 2 lt Tdi čiek kedže im môže ušetriť ozaj slušný balík peňazí.
Začalo zadaním - slabo kúri,čo sa skutočne potvrdilo.Ani nie hodiny ale dni prebiehala diagnostika celého systému.Auto má neuveriteľnú spleť trubiek a hadíc doslova v poschodiach.Kedže vozidlo má dodatočne montované Webasto ako prvé sa odpojilo pre prípad vplyvu ak by bolo nesprávne napojené do okruhu.Bezo zmeny.Urobili sa všetky dostupné diagnostiky klimatizácie a to a konfrontovalo z pohybom servomotorčekov priamo odkrytovaním a sledovaním pohybu a teploty.
Kedže v ničom sa neobjavil ani náznak problému,tak sa po výmene rozvodu komplexne odsledovala práca elektronicky regulovanej vodnej pumpu.Aby sa nezariskovalo bolo zakúpené orig. čerpadlo
a jeho práca odsledovaná osciloskopom.
Kedže motor má aj plus ešte dve podporné elektrické čerpadielka z toho jedno zapojené do vracačky kúrenia,overila sa tiež činnosť.Motorčeky sú ovládané PWM taže sa overilo aj to plus aj fyzicky točenie motorčeka ktoré pracuje pulzne 1 sekundu a 10 sekund čaká a to dokola.
Ani toto neprinieslo nič,takže ostalo posledné,vymontovanie radiátora kúrenia,čomu som sa pochopiteľne nesmierne chcel vyhnúť.Okamžikom jeho vytiahnutia sa začalo vyjasňovať.Radiátor je maličký ako hračka,kanáliky ktorými má pretekať voda majú vonkajšiu šírku 1,2 mm !!! takže vnútornú sa lahko dá domyslieť,dnu sa mi podarilo z problémami do kanálika napchať drôtik 0,6 mm.
Radiátor bol takmer neprietočný,až otočenie smeru vodu začala vytekať.Po chvíle trápenia voda začala celkom slušne pretekať,tak som chcel už iba vyfúkať vodu.Už prvé fúknutie prinieslo prekvapenie vo forme jemnučkého piesku.
Objednal sa nový Valeo radiátor a aby sa využilo státie tak som sa chytil vyčistiť expanzku kedže naspodu bolo čosi podobné piesku.
Skúmaním vnútra som zbadal naboku niečo ako sáčok a kedže sa peanom dalo vytiahnuť som ho vybral...a našiel kurv..t.ko celého kúrenia.
Okamžite bolo jasné čo zanieslo tie ultratenké priechody radiátora,tak som ho rozstrihol
Takže,...pozrite do svojej expanzky či na boku takmer mimo zahliadnutelnosti nemáte takéto kurvítko.Ak áno,pozorne ho vyberte bez roztrhnutia,lebo vás to raz velmi nemilo prekvapí a nejeden servis pri zložitosti celého systému vám vystaví nepeknú faktúru.
Začalo zadaním - slabo kúri,čo sa skutočne potvrdilo.Ani nie hodiny ale dni prebiehala diagnostika celého systému.Auto má neuveriteľnú spleť trubiek a hadíc doslova v poschodiach.Kedže vozidlo má dodatočne montované Webasto ako prvé sa odpojilo pre prípad vplyvu ak by bolo nesprávne napojené do okruhu.Bezo zmeny.Urobili sa všetky dostupné diagnostiky klimatizácie a to a konfrontovalo z pohybom servomotorčekov priamo odkrytovaním a sledovaním pohybu a teploty.
Kedže v ničom sa neobjavil ani náznak problému,tak sa po výmene rozvodu komplexne odsledovala práca elektronicky regulovanej vodnej pumpu.Aby sa nezariskovalo bolo zakúpené orig. čerpadlo
a jeho práca odsledovaná osciloskopom.
Kedže motor má aj plus ešte dve podporné elektrické čerpadielka z toho jedno zapojené do vracačky kúrenia,overila sa tiež činnosť.Motorčeky sú ovládané PWM taže sa overilo aj to plus aj fyzicky točenie motorčeka ktoré pracuje pulzne 1 sekundu a 10 sekund čaká a to dokola.
Ani toto neprinieslo nič,takže ostalo posledné,vymontovanie radiátora kúrenia,čomu som sa pochopiteľne nesmierne chcel vyhnúť.Okamžikom jeho vytiahnutia sa začalo vyjasňovať.Radiátor je maličký ako hračka,kanáliky ktorými má pretekať voda majú vonkajšiu šírku 1,2 mm !!! takže vnútornú sa lahko dá domyslieť,dnu sa mi podarilo z problémami do kanálika napchať drôtik 0,6 mm.
Radiátor bol takmer neprietočný,až otočenie smeru vodu začala vytekať.Po chvíle trápenia voda začala celkom slušne pretekať,tak som chcel už iba vyfúkať vodu.Už prvé fúknutie prinieslo prekvapenie vo forme jemnučkého piesku.
Objednal sa nový Valeo radiátor a aby sa využilo státie tak som sa chytil vyčistiť expanzku kedže naspodu bolo čosi podobné piesku.
Skúmaním vnútra som zbadal naboku niečo ako sáčok a kedže sa peanom dalo vytiahnuť som ho vybral...a našiel kurv..t.ko celého kúrenia.
Okamžite bolo jasné čo zanieslo tie ultratenké priechody radiátora,tak som ho rozstrihol
Takže,...pozrite do svojej expanzky či na boku takmer mimo zahliadnutelnosti nemáte takéto kurvítko.Ak áno,pozorne ho vyberte bez roztrhnutia,lebo vás to raz velmi nemilo prekvapí a nejeden servis pri zložitosti celého systému vám vystaví nepeknú faktúru.
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Niečo ako silikagel,alebo hrubý krištálový cukor.Ako chytíš do ruky ostane ti na ruke taká tá najjemnejšia frakcia.Tá je mimochodom aj tých hrdlách radiátora vidieť.Do jednej lamelky kade v radiátore prúdi voda som zašpáral tenučkým drôtom a vytiahol taký zhluk toho jemného bordelu.
No len na kieho Árona to v expanzke je ? ešte to má aj svoju takú priehradku lebo je do dodatočne vkladané to je isté.Bežným pohladom nezbadáš.Nemrzka bola prekrásna,to bol dôvod prečo sa človek bráni púštať do palubovky a pod. lebo sa mu nechce veriť že ani sto tisíc km a môže toto existovať.Toto si majiteľ určite sám nedával,to je čisto fabrická vec.
Až bude nový radiátor "v dome" tak logicky tento rozpáram ako to vyzerá vnútry tých tenučkých lamielok.
Ako ale nech sa svet nehnevá,porovnanies radiátorom z R19 z 1996 je desivý pohlad.Ten Seat má takú hračičku 16x16 cm a hrúbka polovice z Renaulta.Navyše Renault tam má meď trubky a hrubé,to sa ani porovnať nedá.No veď aj kúril ako ďas.
[img]https://i.postimg.cc/gLyKfQks/DSCN8553.jpg [/img]
No len na kieho Árona to v expanzke je ? ešte to má aj svoju takú priehradku lebo je do dodatočne vkladané to je isté.Bežným pohladom nezbadáš.Nemrzka bola prekrásna,to bol dôvod prečo sa človek bráni púštať do palubovky a pod. lebo sa mu nechce veriť že ani sto tisíc km a môže toto existovať.Toto si majiteľ určite sám nedával,to je čisto fabrická vec.
Až bude nový radiátor "v dome" tak logicky tento rozpáram ako to vyzerá vnútry tých tenučkých lamielok.
Ako ale nech sa svet nehnevá,porovnanies radiátorom z R19 z 1996 je desivý pohlad.Ten Seat má takú hračičku 16x16 cm a hrúbka polovice z Renaulta.Navyše Renault tam má meď trubky a hrubé,to sa ani porovnať nedá.No veď aj kúril ako ďas.
[img]https://i.postimg.cc/gLyKfQks/DSCN8553.jpg [/img]
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Keby na tej fotke nebola zápalková škatulka na tom "akože radiátore", tak by som si myslel, že máte nadrozmerné kombinačky a nožnice
Kde bola cena toho Renaultu a kde je cena toho Seatu. Veď ten Seat by mal mať pozlátené trubky na to, koľko si zaň pýtajú a nie takýto hračkársky radiátor. Neuveriteľné. Das Auto...
Kde bola cena toho Renaultu a kde je cena toho Seatu. Veď ten Seat by mal mať pozlátené trubky na to, koľko si zaň pýtajú a nie takýto hračkársky radiátor. Neuveriteľné. Das Auto...
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 974
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
rozhodne by som vymenil original nemrznucu zmes za inu - neoriginalnu g13 od dobrej znacky. Zavada sa prejavuje slabsim kurenim -co znamena,ze auto kuri ,ale prava strana palubnej dosky kuri menej ,alebo po istom case dokonca ide chladny vzduch z pravej strany . Zazil som to aj na 1.2tsi 107tkm.
Smutne ,ze taketo fenomeny sa budu len rozsirovat,uz dnes povedia v aurotizaku,ze to je OK,ze treba doliat vodu. Su pripady,kedy voda scernala ,bolo treba aj 2 preplachy a stale auto aj po 3om radiatore kurenia nekuri ako ma (dva boli upchate chvilu po sebe ,cize dekradacia g13 asi zaniesla aj zvysok systemu /chladice) a to ma to auto 80tkm. A nie ze predajcovia,ale ani vyrobcovia nevedia niektore chyby odstranit,takze zaruka vam bude na dve veci. Menia tam vodne pumpy,radiatory ....o vadnych chargecooleroch,ktore stoja PALBU ani nepisem. Ak sa niekomu pritrafi ze to zanedba a g13 mu zasvini cely motor,nezavidim. Uz rok dozadu som vedel o tomto probleme ,ale bolo ticho,dnes uz sem tam dostavam info cez servisakov,ako sa to v autorizakoch ututlava ......moj nazor,bude veselo este
https://forum.skodahome.cz/topic/132472 ... AD-motoru/A radiator sa nie len ze zalepi,ale ta nemrznuca zmes sa zmeni na krystaliky ,cosi ako rozne velke zrnka piesku dokopy s cimsi hustym . Je to silne prekvapenie ked sa vyznas v autach a taky maglajz nenajdes ani v 25rocnom aute.
-
- Príspevky: 134
- Dátum registrácie: 16.04.2008 15:35
- Bydlisko: okolo TN Zdieľať na Facebook
Ak by som si mohol tipnut, tak taketo podobne sacky so silica gelmi na absorpciu vlhkosti su vo vsetkych paletach s nakupovanymi dielmi. Bezne sa toho vyhadzuju plne boxy denne.
Ratam, ze dnu sa to dostalo omylom alebo ako sabotaz nejakym zakomplexovanym pracovnikom co bol v dany den nespokojny s vyplatou alebo nadriadenym.
Ale pockam si na postrehy majitelov danej motorizacie ci take nieco nenajdu u seba tiez...
Ratam, ze dnu sa to dostalo omylom alebo ako sabotaz nejakym zakomplexovanym pracovnikom co bol v dany den nespokojny s vyplatou alebo nadriadenym.
Ale pockam si na postrehy majitelov danej motorizacie ci take nieco nenajdu u seba tiez...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ano vďaka aj vševetkovi,je to žiaľ tak že kým náhoda neprinesie podobné "zistenie" to človek ani nechce prijať ako možnú alternatívu. Toto bolo iba ozaj vďaka študovaniu vnútra expanzky pri výplachu,lebo sa tie zrnká odtial ani nepohli.Potom človek číta tie veci čo dal vševetko a dáva si dohromady 5+5
Vyzerá to navonok skoro ako sabotáž nejakého magora,ibaže tá expanzka má pre ten pytlík pekne vytvorené miesto na boku.No akurát ho vidieť iba hodne šikmým pohladom dnu
A ešte jedna myšlienka na zamyslenie.Toto auto si vyžiadalo kilometre času,ak by sa hodiny zrátali a násobili autorizákom to bol masaker.Našťastie sa robilo prerušovane celý mesiac doslova v "prestávkách". Ale skúste domyslieť že to zoberiete do toho autorizáku,ako asi skončíte,z faktúrou kde je rok vystavenia pod čiarou - oprava celkom ?
Vyzerá to navonok skoro ako sabotáž nejakého magora,ibaže tá expanzka má pre ten pytlík pekne vytvorené miesto na boku.No akurát ho vidieť iba hodne šikmým pohladom dnu
A ešte jedna myšlienka na zamyslenie.Toto auto si vyžiadalo kilometre času,ak by sa hodiny zrátali a násobili autorizákom to bol masaker.Našťastie sa robilo prerušovane celý mesiac doslova v "prestávkách". Ale skúste domyslieť že to zoberiete do toho autorizáku,ako asi skončíte,z faktúrou kde je rok vystavenia pod čiarou - oprava celkom ?
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
2.500 eur na Slovensku, v Dansku za 6000
Milan, toto spravil magor. Ale nie nasrany na vyplatu, ale konstruktersky. Aj tie tenucke kanaliky v "radiatore", aj ten sacok.
Dobrotivy Mannitou nas ochranuj co sa na nas hrnie za dobu automobilovu. Este stastie ze tu mame tie hnusne americke opachy, ktore nam ale velmi lahko mozu osladit danami, poplatkami, janeviemcim. To bude zase ina skupina magorov, ale v konecnom vysledku je jedno ci je magor pri pase, pri pocitaci v AutoCADe alebo na hrade.
Furt je to len magor. Elektronicky regulovana vodna pumpa ?! Naozaj je to lacnejsie nez nahodit to natvrdo na rozvody ??
Tlacia sa mi do huby slova - dobrotivy Boze, co uz im vsetkym drbe natotalku s tymi cenovymi optimalizaciami ?!?!
Milan, toto spravil magor. Ale nie nasrany na vyplatu, ale konstruktersky. Aj tie tenucke kanaliky v "radiatore", aj ten sacok.
Dobrotivy Mannitou nas ochranuj co sa na nas hrnie za dobu automobilovu. Este stastie ze tu mame tie hnusne americke opachy, ktore nam ale velmi lahko mozu osladit danami, poplatkami, janeviemcim. To bude zase ina skupina magorov, ale v konecnom vysledku je jedno ci je magor pri pase, pri pocitaci v AutoCADe alebo na hrade.
Furt je to len magor. Elektronicky regulovana vodna pumpa ?! Naozaj je to lacnejsie nez nahodit to natvrdo na rozvody ??
Tlacia sa mi do huby slova - dobrotivy Boze, co uz im vsetkym drbe natotalku s tymi cenovymi optimalizaciami ?!?!
-
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to trochu inak. Vodné čerpadlo poháňa remeň,čiže potiaľ klasika.Ale...čo nevidieť,vrtulka má niečo ako trubku čo sa vysúva na elektrický pokyn a tak prekrýva časť lopatiek prípadne aj celkom čím vlastne čerpadlo ide bez učinku a neženie vodu v obehu.
[img]https://i.postimg.cc/jwf5DHGn/DSCN8528.jpg [/img]
[img]https://i.postimg.cc/jwf5DHGn/DSCN8528.jpg [/img]
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: foter, mhlavaty a 14 neregistrovaných