Brzdové kotuče Dierované/Drážkované/Obyčajné
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
Brzdové kotuče Dierované/Drážkované/Obyčajné
Ahojte,začnem asi tým že tuto tému pototm neskor kludne rozvedte všeobecne ako sa vam bude lubit.Ropzhodol somsa že hodim do pléna otázku či má vôbec zmysel dávať na auto so 66KW motorom povedzem moja skoda rapid 1.2 TSI vrtané kotuče,či už do predu alebo dozadu alebo drážkované..skrátka či má zmysel dávať na taketo auto trakéhoto výkonu iné ako štandardne ktouče? čo sa tým zmení? ano budu sa možno viacej drať platnbičky vraj väčšia nachylnosť na praskanie ale tu by somsa zastavil..porečo by pototm vyrabali tie kotuče a davali ich na trh keď tam hrozí prasknutie?Ak su dierované? mám namysli kotuče Brembo 09.7010.2X napriklad alebo Zimmerman..Podla Mńa keď to hodili na trh a prave na auto takéhoto výkonu nejaký zmysel to mať musí?Načo yb to pototm inak robili? Ano bude tam lepší odvod tepla,plyny vznikajuce pri brzdení s abudu lepšie odvádzať ale aký ešte maju tie kotuče zmysel? Maju ešte nejakú pridanú hodnotu keďže su dostupne aj pre tak slabé verzie ako je 66KW? Ved to je dosť slabé auto ak nie jedno z najslabších..čo je to len nejakých trapných 90 PS..šak tam by uplne stačilo plné štandarndne vnutorne chladené ktouče nič extra prečo pototm robia verzie dierované? ja v tzom nevidím zmysel a možno si teraz budem rpotirečiť ale nevadí..aj tak ma niečo láka vyskušať dať ich na auto ale potrebujem nejhaký rozumný argument keď dojde ten čas či má zmysel dať povedzme Brembo MAX alebo ATE Powerdisc alebo dtie dierované zimmermann?
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
V prvom rade treba čitať aj iné fora s motoristickou tematikou,ak sa chceš viac dozvedieť, pretože tu sa to nejak zvrhlo..
Chodia sem exhibicionisti a pozeri, ktorí píšu len preto aby sami po sebe čítali ako pekne to sem napísali a tiež je tu tendencia u niektorých zhadzovať druhych pre maličkosti,a po technickej stranke nie celkom dotiahnuté komentare...
ale to je take zakomplexované, také slovenske, by som povedal...
Veľmi znamy československy pretekar Dodo Studenič povedal : "Možete jazdiť len tak rýchlo, aké účinné mate na aute BRZDY."
Aj motor 66 kW dokaže to auto rozgúľať na povedzme 150 km/h
a pri tej rýchlosti sa može vyskytnuť potreba učinne brzdiť,preto nie je jedno ako účinné brzdy su na aute namontované,
doležitosť kvalitnych brzd vzrastá umerne s hmotnosťou auta . (Fyzikalne zákony)
Moj názor je ,že auto so zadnými bubnovými brzdami by som už nechcel.
Mam Chevrolet Orlando , čo nie je až také výkonné , ale dosť ťažké auto , jazdím s nim velmi rýchlo,
na hranici potencialu motora, brzd a podvozka.
Lebo treba povedať , že na učinnom brzdení sa podieľaju aj časti podvozka,
a učinnosť brzdenia bude rapidne znížená, ak su vybite tlmiče a silentbloky.
Moja obĺubena je južna trasa ,od Sorošky , cez obchvat Tornale , dalej RS až po Zvolen ...
Všetci ktorí poznáte tuto trasu viete, že učinne brzdy su tam potrebné ak chcete dosiahnuť priemerku aspoň 90 km/h na celej trase,
musite kúriť 110-140 všade tam kde sa to dá...
Ďalej som jazdil na horských cestach v rakuskych Alpach, a v severnom Taliansku , a dosvedčujem,
že brzdy od výroby montované značky Zimmermann maju excelentne vlastnosti
a pre bežne jazdenie ale aj pre plné brzdenie /bez šmykania kolies/ su uplne postačujuce.
Plné disky + platničky Zimmermann.
S inými značkami brzd.komponentov skusenosti nemam ani sa ich nechystám použiť na svoje auo, zostavam pri Zimmermann.
Chodia sem exhibicionisti a pozeri, ktorí píšu len preto aby sami po sebe čítali ako pekne to sem napísali a tiež je tu tendencia u niektorých zhadzovať druhych pre maličkosti,a po technickej stranke nie celkom dotiahnuté komentare...
ale to je take zakomplexované, také slovenske, by som povedal...
Veľmi znamy československy pretekar Dodo Studenič povedal : "Možete jazdiť len tak rýchlo, aké účinné mate na aute BRZDY."
Aj motor 66 kW dokaže to auto rozgúľať na povedzme 150 km/h
a pri tej rýchlosti sa može vyskytnuť potreba učinne brzdiť,preto nie je jedno ako účinné brzdy su na aute namontované,
doležitosť kvalitnych brzd vzrastá umerne s hmotnosťou auta . (Fyzikalne zákony)
Moj názor je ,že auto so zadnými bubnovými brzdami by som už nechcel.
Mam Chevrolet Orlando , čo nie je až také výkonné , ale dosť ťažké auto , jazdím s nim velmi rýchlo,
na hranici potencialu motora, brzd a podvozka.
Lebo treba povedať , že na učinnom brzdení sa podieľaju aj časti podvozka,
a učinnosť brzdenia bude rapidne znížená, ak su vybite tlmiče a silentbloky.
Moja obĺubena je južna trasa ,od Sorošky , cez obchvat Tornale , dalej RS až po Zvolen ...
Všetci ktorí poznáte tuto trasu viete, že učinne brzdy su tam potrebné ak chcete dosiahnuť priemerku aspoň 90 km/h na celej trase,
musite kúriť 110-140 všade tam kde sa to dá...
Ďalej som jazdil na horských cestach v rakuskych Alpach, a v severnom Taliansku , a dosvedčujem,
že brzdy od výroby montované značky Zimmermann maju excelentne vlastnosti
a pre bežne jazdenie ale aj pre plné brzdenie /bez šmykania kolies/ su uplne postačujuce.
Plné disky + platničky Zimmermann.
S inými značkami brzd.komponentov skusenosti nemam ani sa ich nechystám použiť na svoje auo, zostavam pri Zimmermann.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
A ešte takto :
zadavateĺ témy by si mal naštudovať rozdelenie brzd z hĺadiska použitých materialov ako aj na kotúče ,ale hlavne platničky
z čoho su vyrobené a ako ten material vplyva na účinnosť brzdenia.
https://www.topspeed.sk/ako-vybrat-brzd ... cky-/12005
Tiež si treba niekedy zblízka pozrieť nejaké superšporty napr. Porsche 911 , alebo Ferrari 458 som mal možnosť zblizka obzerať,
tam su celkom, ale celkom iné brzdy ako na všetkých bežných autach...
Teda nemožno kombinovať ĺubovoĺný kotúč s ľubovoľnou platničkou , aj keď pasuju na dane auto.
Teda ešte raz chcem zdorazniť, že učinnosť brzdenia zavisi od materialu z čoho je vyrobená platnička hlavne.
Ak už ak by som chcel experimentovať ,radšej by som volil kotuče z elipsovitou drážkou , ako dierované...
Videl som veĺa dierovaných kotúčov na roznych autach a ani jeden dierovaný kotúč vobec nevyzeral dobre..
A ešte edit :
Najťažšie bežné vozidlo jazdiace vysokými rýchlosťami na ktorom su použité kotúčové brzdy su železničné vagóny ,
a nevidel som na žiadnom vagóne dierované , ani dražkované kotúče....vždy len plné s vnutorným chladením...
zadavateĺ témy by si mal naštudovať rozdelenie brzd z hĺadiska použitých materialov ako aj na kotúče ,ale hlavne platničky
z čoho su vyrobené a ako ten material vplyva na účinnosť brzdenia.
https://www.topspeed.sk/ako-vybrat-brzd ... cky-/12005
Tiež si treba niekedy zblízka pozrieť nejaké superšporty napr. Porsche 911 , alebo Ferrari 458 som mal možnosť zblizka obzerať,
tam su celkom, ale celkom iné brzdy ako na všetkých bežných autach...
Teda nemožno kombinovať ĺubovoĺný kotúč s ľubovoľnou platničkou , aj keď pasuju na dane auto.
Teda ešte raz chcem zdorazniť, že učinnosť brzdenia zavisi od materialu z čoho je vyrobená platnička hlavne.
Ak už ak by som chcel experimentovať ,radšej by som volil kotuče z elipsovitou drážkou , ako dierované...
Videl som veĺa dierovaných kotúčov na roznych autach a ani jeden dierovaný kotúč vobec nevyzeral dobre..
A ešte edit :
Najťažšie bežné vozidlo jazdiace vysokými rýchlosťami na ktorom su použité kotúčové brzdy su železničné vagóny ,
a nevidel som na žiadnom vagóne dierované , ani dražkované kotúče....vždy len plné s vnutorným chladením...
-
- Príspevky: 3414
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
preco by to vyrabali? Aby zarobili, lebo sa najdu ludia, co si daju aj na feliciu kridlo a najvacsie disky, ake sa zmestia.
Dierovane a drazkovane na bezne auto je len estetika.
Najdi si na nete videa, kde porovnavali vykony roznych brzd. Aj celych kompletov brzd - vacsie piestiky, viac piestikov, strmene, dosky, oproti seriovym. A vysledky boli plus minus rovnake, rozdiely najdes iba v extremnych podmienkach, kam sa so 66kW nedostanes.
Dierovane a drazkovane na bezne auto je len estetika.
Najdi si na nete videa, kde porovnavali vykony roznych brzd. Aj celych kompletov brzd - vacsie piestiky, viac piestikov, strmene, dosky, oproti seriovym. A vysledky boli plus minus rovnake, rozdiely najdes iba v extremnych podmienkach, kam sa so 66kW nedostanes.
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
Inak tak ma napadlo musim sa pochvaliť..Aktualne to na mojom aute s brazdami vyzera tak že vpredu mám ešte originálne kotuče z výroby,predné platničky z výroby som menil cca pri 60 000 km a aktuálne je tam už druhá sada platničiek a auto má teraqz cca 113 000 km.stav platničiek vpredu je taký že je tam ešte cca 1cm obloženia čo je uplne skvele.ak si udržím tento štýl jazdenia a nebudem tomu nakladať tak predné platničky by mohli vydržať aj do 160 000 km a pototm by som už asi nahodil aj nove ktouče s novými platničkami.Zadné kotuče aj platničky som menil pri 80 000 km a y z opotrebenia čo si pozerám pravidelne to vychádza že tie zadne platničky vydržia možno aj cez 100 000 km ešte..su tam zimmermany aj kotuče aj platne vzadu..takže uplne uplne super vydrž fakt..takto keby to bolo na každom aute tak parada
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
cca 80 000 je normalna vydrž brzd.platničiek a poukazuje na premyslený predvídavý sposob jazdy bez panickeho brzdenia v každej chvíli a pre každú maličkosť
inak je treba ešte odstrániť taky falc na hrane kotúča /najväčší priemer/ ktorý vznika tým, že platnička je o cca 2 mm menšia ako činna plocha na ktorú pritláča .. /konštrukčna chyba/
lebo pri opotrebovaní kotúča sa platnička pohybuje kvoli tomu falcu v akomsi "korýtku" a mierne sa znižuje učinnosť brzdenia.
Inak rovnomerné opotrebenie kotúča bez nejakých škaredých rýh , je dokazom kvality brzd.komponentov a ich spravneho zladenia,
v takom pripade nie je treba predčasne meniť brzd. kotúč, pokiaľ je rovnomerne opotrebovaný a jeho hrubka nie je menšia ako minimalna prepisaná /pre moje auto 23 mm , predný kotúč/
Brzdové kotúče je lepšie nedavať zrovnavať na sustruhu , ale rovno vymeniť za nové, ak je na to padny dovod.
inak je treba ešte odstrániť taky falc na hrane kotúča /najväčší priemer/ ktorý vznika tým, že platnička je o cca 2 mm menšia ako činna plocha na ktorú pritláča .. /konštrukčna chyba/
lebo pri opotrebovaní kotúča sa platnička pohybuje kvoli tomu falcu v akomsi "korýtku" a mierne sa znižuje učinnosť brzdenia.
Inak rovnomerné opotrebenie kotúča bez nejakých škaredých rýh , je dokazom kvality brzd.komponentov a ich spravneho zladenia,
v takom pripade nie je treba predčasne meniť brzd. kotúč, pokiaľ je rovnomerne opotrebovaný a jeho hrubka nie je menšia ako minimalna prepisaná /pre moje auto 23 mm , predný kotúč/
Brzdové kotúče je lepšie nedavať zrovnavať na sustruhu , ale rovno vymeniť za nové, ak je na to padny dovod.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
som rad ze si ako skuseny motorista ocenil qualitu brzdovych komponentov ABE (Automotive Brake Engineering), ktore sa presne takto prejavuju
rovnomerné opotrebenie kotúča bez nejakých škaredých rýh , je dokazom kvality brzd.komponentov a ich spravneho zladenia, mozem si nalepku na auto pridat k nakupnemu zoznamu, laco1871 approved
rovnomerné opotrebenie kotúča bez nejakých škaredých rýh , je dokazom kvality brzd.komponentov a ich spravneho zladenia, mozem si nalepku na auto pridat k nakupnemu zoznamu, laco1871 approved
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Re: Brzdové kotuče Dierované/Drážkované/Obyčajné
Výkon by som v tomto prípade neriešil. Ide o podmienky prevádzky. Ak aj jazdíš dynamickejsie, toto auto je ľahké a na štandardnom obutí nepredstavuje pre brzdy extrémne zaťaženie. Za istých okolností by to mohlo mať zmysel, napr ak by, si často jazdil v horách s plne obsadeným autom a často by si musel dlho brzdiť. Alpy tu nemáme a na SK neviem o takých kopcoch, kde brzdy, dostali tak zabrať. Ja som drazkové kotúče použil kvôli váhe auta, ktorá úpravami trvale stúpla o viac ako 200kg + kolesá boli o 2" väčšie takže STD disky sa rýchlo prehriali. V tvojom prípade to význam nemá žiadny. Okrem vyššej ceny a dobrého pocitudekarbon napísal:... má vôbec zmysel dávať na auto so 66KW motorom povedzem moja skoda rapid 1.2 TSI vrtané kotuče,či už do predu alebo dozadu alebo drážkované..skrátka či má zmysel dávať na taketo auto trakéhoto výkonu iné ako štandardne ktouče? čo sa tým zmení? ano budu sa možno viacej drať platnbičky vraj väčšia nachylnosť na praskanie ale tu by somsa zastavil..porečo by pototm vyrabali tie kotuče a davali ich na trh keď tam hrozí prasknutie?Ak su dierované? mám namysli kotuče Brembo 09.7010.2X napriklad alebo Zimmerman..
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: citroenc3v6 a 62 neregistrovaných