Renault motor 1.2TCe H5F

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

karool napísal:hlavne vymena toho vzduchoveho moze byt kontraproduktívna....
bajo777 napísal:uz som pocul volaku fantazmagoricku teoriu co to potvrdzuje, nech to napise niekto iny, mne to je jedno, povazujem menit casto a malo casto za rovnaky nezmysel, drzal bych sa navodu, nikdy som to nerobil inac u vzduchaca

...servisna knizka mi hovori ze menit po 30 000km alebo 2 roky ( stazene podmienky)

Tak som sa skoro trafil +- par km :)

Tento rok neratam, prvy krat som auto tankoval v máji, stala sa z neho garazova nehnutelnost
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

mp3turbo napísal:
Subaru : nove auta prikazana vymena oleja tusim po 2.600km alebo 2.900km, tlieskam, tlieskam, tlieskam. Nenormalny rozdiel oproti tym sprostym 30.000km Wolcgagenu kde poziadavka na napln vo vyrobe samozrejme bola co najmensia cena a dodavatelia samozrejme do bodky splnili.
tlieskaš a ani nevieš čomu,a ani prečo,ak áno prosím vysvetlenie.
mám vehykel od nova teraz 71tis. origo. pristavím ho tvojmu mechošovi a nech mi povie kedy som menil 1x olej.
jedine že by mal v gole vešteckú gulu, inak ani keby sa dosral.
netvrdím že predľžený inerval je OK, ale treba aj zlatú strednú cestu, meniť olej po každej vysmaženej šnicle? to hádam nie.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> tlieskaš a ani nevieš čomu,a ani prečo,ak áno prosím vysvetlenie.


tlieskam tomu ze su tu stale znacky ktore maju v prdeli fleetovych managerikov s ich excelikmi... a je im prednejsie technicke blaho a fungovanie ich produktov. Tlieskam tomu ze nepodlahli hypermodernym vymyslom. Tlieskam Toyote ze spravila hybridy s motormi 1.8i 73kW bez turba bez priamovstreku, ktore fantasticky funguju - nie, nemam take auto ani neplanujem - a ze v nich vyzaduju menit oleje po 15.000km lebo je to tak dobre pre masinu samotnu, a pre zakaznika tiez lebo mu masina dlhsie vydrzi.


Vy ostatni mozete suchat pipiky radostou od toho ako sa v Pasattiku vymienaju oleje po 30.000km a castejsie netreba.


Tlieskam tomu ze tu bol Opel ktory pouzival 50.000km intervaly na vymenu oleja - po extremnych problemoch s motormi (cudne, fakt) sa potichucku poslusne vratili k 30.000 intervalom lebo tie este je schopna technika EKONOMICKY utiahnut. Ekonomicky znamena ze sice sa tie motory v nejakej miere doseru v ramci zaruky, ale to ma automobilka zaratane v peniazoch.

http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=12

Tlieskam tomu ze UOA (used oil analysis) vzdy jasne ukazuju totalne vycerpane oleje bez akychkolvek alkalickych zasob, bez splnania svojich parametrov... ked sa oleje pouzivaju longlife. Ze to technika vydrzi aspon tych 200.000km je fakt maly zazrak.

https://www.bobistheoilguy.com/forums/



Ked ja niecomu tlieskam, tak viem preco. Nie preto lebo si myslim. Nie preto lebo v krcme štamgasti povedali.

Tlieskam Subaru a Chrysleru ze nenechaju zakaznikov zabehavat motory s prvonaplnou sialene kilometre. Aj napriek technickemu pokroku sa proste v tych prvych motohodinach a tisicoch kilometroch deju veci ktore sa uz potom nedeju.

Tlieskam tomu ze po otvoreni motoru VM Motori 2.8 diesel je pri 350.000km vidno stopy po honovani. Samozrejme kvoli "predcasnym" vymenam oleja. Ze preco umrel motor a preco sa otvaral ? Pretoze nabural do navesu supravy Man.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

karool tvrdi pravdu, uz som to tu pred casom pisal, ale plati to len pre vzduchovy filter, nakolko palivak a olejovy filter su vzhladom na medium, ktore nimi preteka, takmer za par minut v optimálnom rezime, kde pretrvvaju pocas celej svojej doporucenej zivotnosti.... aj vzhladom na to nie je spravne riesenie, ako to robi vela majitelov, ze olejovy filter menia az pri kazdej druhej vymene oleja - treba ho menit vzdy s olejom...
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

laco1871 - tu tkaninu nemozes podlozit, to by ju motor vcucol, musis to dat na filter, aby ju sany vzduch pritlacil na filter, ale pri tej cene filtrov- na co to robis ??, to nepomoze, ty len zvysujes odpor nasavanemu vzduchu a zcasti likvidujes tu velku plochu papierového filtracneho hrebena, kadial moze vzduch prudit do motora...

- este k tej vymene oleja - preco si niekto kupi motor v nejakom dopravnom prostriedku, ked tam nechce, alebo nema na to, menit olej... ved je to normalny stroj.... a tie cisla 30 tis.- 20 tis.km do vymeny, prepacte, ale to moze vymysliet len chory mozog a neviem, co si mam mysliet o tej vzorke Slovakov, ktori tento marketingovy podvod dodrziavaju /s výnimkou dlhodobého chodu motora - stabilaky, vysoke motohodiny, kamionova doprava/ a neprekuknu / este aj o tom polemizuju/... mnoho rokov je v nasej zemepisnej sirke osvedcena vymena pri normálnom najazde 15 tis. km , alebo raz za rok a nepriama umera - cim viac najazdis v meste, ako dialnicu, tak o to skratit intrval vymeny- ak len mesto, tak kludne 8 tis. .... ja menim vzdy raz za rok a to niektore auta najazdia len 2-3 tisíc....
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Karol-lorak , v mojom aute je to tak, že fiter-box je nad predným pravým blatnikom , myslime pred spolujazdcom, pred nim je nejaké koleno, ktore smeruje dolu => a to potrubie vyusťuje niekde v prednej maske, kde je tienené nejakým plastom aby do sania sa pri daždi a vysokej rýchlosti nedostala voda

NAVRCHU filter-boxu je vyvedená hadica smerom k motoru ...

takže ked rozoberem filter-box uvidím VRCHNÚ časť filtračnej vložky v mojom pripade fialovo zafarbená vložka K&N
papierový filter používam len v zime ked su mrazy , akonahle teplota vystupi nad 10°C ide naspäť K&N vložka
to,že som ju podložil nejakou priedyšnou tkaninou, znamena ,že ta tkanina je POD FILTROM a nijako ju nemože strhnuť do motora lebo tomu brani konštrukcia filtračnej vložky,
podložil som ju tam preto aby kompenzovala nedostatok K&N filtračných vložiek a síce prechod jemneho prachu cez velké pory tejto filtračnej volžky.
Reakcie motora sa takmer nezmenili, či je tam filtračna vložka bez tej tkaniny alebo s ňou,
avšak rozdiel je citeĺný oproti papierovej filtačnej vložke.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

A ešte k tej "hruške" ...

pozeral som na stranke www.autooutlet.cz americké 8-valce JEEP a DODGE
a na obrázku spod kapoty DODGE Chalenger SRT 6.4 HEMI ,okolo 700 P.S. je to vyladené
sa na mňa usmievala , no čo , HRUŠKA ... :))

https://www.autooutlet.cz/cars-941-dodg ... body-717hp
obrazok č.42
A prečo ? No pri tej pulzácii v saní a množstvu a prietoku nasavaného vzduchu, by to žiadný papierový filter nezvládol lebo v minute by ho potrhalo...
Bavíme sa o 2x preplňanom 8-valci ešte aj "chipnutom" ľudovo povedané
Samozrejme suhlasim , že hruška u normalneho maleho 4-valca nema žiadne opodstatnenie , a u diesla už tobož nie,
ale pri extremoch ako je spomínany DODGE , tam vyznam má a veĺký.
Dokonca K&N vzduchove filtre sa montuju aj do motorov vrtulnikov..
A nemyslim, žeby konštrukteri air-craftov by ich tam doporučovali len z vlastenectva,ale prave pre ich vyborné parametre
zachovania max.prietoku nasavaneho vzduchu pri sučasnej filtrácii.
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Nielen na Slovensku, aj v Dánsku dodržiavajú výmenné intervaly určené výrobcom, akoby to bolo sväté písmo.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ako keby vymeniť olej v motore bol nejaký neprekonatelny problém

Potrebujeme k tomu len tieto pomocky :

Lavor do ktorého olej stečie , najlepšie originalny čierny plastový na ten učel vyrobený,
´dalej kĺuč na olejovu zatku, kĺuč na uvolnenie ol.filtra
karimatku na ktorú si vymienajuci človek ľahne aby mohol uvolniť ten vypustný šrob...
Staré handry na zachytenie kvapiek oleja , na podloženie pod všetky miesta kam by mohol olej kvapnuť,
samozrejme lievik , aby olej zbytočne nekvapkal..
nadobu do ktorej zlejeme starý olej , použijeme povodny obal od nového oleja...
A samozrejme ochotu tuto vymenu v provizornych podmienkach vykonať... lol
A u aut kde je spodok zakrytovaný, tak tam to take jednoduche už nebude , ale kto chce a je silno odhodlany zvládne aj to. :4012:
makrela
Príspevky: 2963
Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
Bydlisko: Ta Blava né
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa makrela »

To je sqelé. To je manuál na výmenu oleja!!! Konečne si po 21 rokoch vymením olej v aute ,tak ako má byť. :300f: :300f: :300f:
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Este poskytnut navod ako vyriesit mestskych,statnych a po novom aj fotiacich fesakov ktory to zavesia,preposlu snad vsetkym pocnuc facebookom a konciac Bruselom ked budes menit olej na parkovisku pred panelakom.
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

mp3turbo napísal:>>
Vy ostatni mozete suchat pipiky radostou od toho ako sa v Pasattiku vymienaju oleje po 30.000km a castejsie netreba.





Tlieskam tomu ze UOA (used oil analysis) vzdy jasne ukazuju totalne vycerpane oleje bez akychkolvek alkalickych zasob, bez splnania svojich parametrov... ked sa oleje pouzivaju longlife. Ze to technika vydrzi aspon tych 200.000km je fakt maly zazrak.

Tlieskam tomu ze po otvoreni motoru VM Motori 2.8 diesel je pri 350.000km vidno stopy po honovani. Samozrejme kvoli "predcasnym" vymenam oleja. Ze preco umrel motor a preco sa otvaral ? Pretoze nabural do navesu supravy Man.
200tis na longlife nieje žiadny problém, takých áut je mraky a nie že zázrak,tým neobhajujem longlife,inak na grupe sa nedá zmeniť interval na 1rok alebo 15tis? lebo u mňa na embéčke sa dá a nemyslím si že by ťa odmietol servis keď si prídeš predčasne nechať vymeniť olej.
ako som písal pokiaľ to nemáš šancu zistiť na motore kedy bol ten olej 1x vymenený,vplyv je pre bezne jazdiaceho človeka (10-15tis/rok) zanedbateľný,robíš to pre svoj dobrý pocit že si urobil všetko pre auto čo sa robilo v časoch škody 110R.

to že po 350tis vidíš stopy po honovaní by som skôr pripísal tolerancii vyrobených dielov(samozrejme aj olej má na tom určitý podiel) a tam by som povedal že je jadro problému a výmenných intervalov počas zábehu. pokiaľ sú diely vyrobené presne a majú povrchovú úpravu tak sa nepredpokladá oder= nevznikajú kovové čiastočky, pokiaľ je to tam nahádzané vo väčších toleranciách a výrobca si je toho vedomý tak logicky predpíše výmenu v skrátenom intervale,ktorú zákazník samozrejme zaplatí.
je maximálne najivné v dnešnej dobe si namýšlať že nejaký výrobca to urobil pre blaho zákazníka.
áno sú podarenejšie technológie a systémy ale všetko ukázal až čas, možno o 10rokov sa bude vychvalovať motor ktorý sa teraz zatracuje len pre svoj objem alebo vstrekovanie.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

možno o 10rokov sa bude vychvalovať motor ktorý sa teraz zatracuje
Nebude sa vychvalovať ,lebo sa tej doby žiaden z dnešných motorov nedožije. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

laco1871 napísal:Ako keby vymeniť olej v motore bol nejaký neprekonatelny problém

Potrebujeme k tomu len tieto pomocky :

Lavor do ktorého olej stečie , najlepšie originalny čierny plastový na ten učel vyrobený,
´dalej kĺuč na olejovu zatku, kĺuč na uvolnenie ol.filtra
karimatku na ktorú si vymienajuci človek ľahne aby mohol uvolniť ten vypustný šrob...
Staré handry na zachytenie kvapiek oleja , na podloženie pod všetky miesta kam by mohol olej kvapnuť,
samozrejme lievik , aby olej zbytočne nekvapkal..
nadobu do ktorej zlejeme starý olej , použijeme povodny obal od nového oleja...
A samozrejme ochotu tuto vymenu v provizornych podmienkach vykonať... lol
A u aut kde je spodok zakrytovaný, tak tam to take jednoduche už nebude , ale kto chce a je silno odhodlany zvládne aj to. :4012:
A potom na teba zavolať mestských policajtov, za znečisťovanie verejného priestoru. Na OÚ odbor ochrany prírody a prestaneš písať hlúposti.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Trucker - policajtov si počkám dole pri uličke aj s výpisom z katastra a opýtam sa ich či majú súdny príkaz na vstup na súkromný pozemok.
KLudne tu napíšem že starý olej MUSÍM spalovať, pretože nikto v celom NZ okrese ho neodoberá ani za poplatok. A tiež doložím tých 50 emailov čo som poslal na životné prostredie v NZ aj do BA na ministerstvo.
Všetci tu majú plnú hubu ekologie a v reale na ňu zvysoka serú.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných