VW Golf VII - podradenie do 2 cez zuby

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

guiness
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.05.2019 21:09
Zdieľať na Facebook

VW Golf VII - podradenie do 2 cez zuby

Príspevok od používateľa guiness »

VW golf VII 2014 1.2 TSI 6st. manual
Chcem sa opýtať skúsených..
pri podradení do dvojky (30-40km/h) ako som bol zvyknutý na starom aute, využívajuc brzdenie motorom, cítim akoby náraz v spojke, raz už aj radenie cez zuby. Dávam si na to pozor, preto už čakám na termín v servise. Auto je jazdené ( cca 72 000 km).
Nejdeme veštiť diagnozu a prognozu samozrejme, na to bude v servise, zauimam sa však o Vaše skúsenosti s prípadným podobným problémom.
Mze to dojsť až k nutnosti repasu prevodovky...obavam sa
guiness
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.05.2019 21:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guiness »

https://forum.skodahome.cz/topic/129694 ... upn%C4%9B/

Odpoviem si sám prvý krát. Čítanie k veci.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Nemusiš sa znepokojovať , ak opätovné radenie, jednotlivých stupňov po tomto malom incidente , prebieha v poriadku.

Horšie by bolo ak by si tam šupol II.st pri 80-90 km/h
guiness
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.05.2019 21:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guiness »

Budem na to dávať bacha, ale s kostolnym poriadkom to veru nie je. Ostatné stupne smerom hore aj dolu sú bez problémov. Pripadne neskor výmena synchronu na II. stupni..
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

a dovtedy medziplyn... sranda tieto novucicke vyrobky
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Už nie len v automate bude potrebné meniť olej každých 60 000 km ale ale aj v manuále aby to nejak dožilo do 150 000 km.
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Ja mám v manuále niečo cez 150.000km a už idem druhý krát meniť olej. Tých 11-éčok za dva litre oleja ma nezabijú. :d :D
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

presne tak...


Z vela manualnych prevodoviek som vypustal cierny hnusny olej, huspedinu a podobne, rekorderom je nas firemny Tranzit kde polovicka prevodov nesla zaradit ani smerom hore, nieze dole... z prevodovky vyliezlo - nie vytieklo - asi tri deci niecoho co doteraz nebolo ani v Mendelejevovej tabulke chemickych prvkov.

Po naliati oleja, pojazdeni okolo komina, vypusteni, naliati dalsieho oleja, 1000km, a finalny olej zrazu vsetky prevody krasne chodia dodnes - asi 150.000km, Y rokov. A ze sa s tym firemnym chlapci zrovna neseru.

Poznamka : Chrysler Voyager 2.5crd, vymena oleja v manualnej prevodovke je kratsi pracovny ukon ako vymena oleja v motore. Pouziva sa ten isty olej ako do serva a do automatickej prevodovky, ATF+4 specifikacia. No nesprav to raz za dva roky pri cenovke 6,99 eur za liter len tak, zo srandy aj ked je to technicky zbytocne... nie vsetky automobilky su take nenazrane ako pri DSG prevodovkach :)
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Upozornenie pre majiteľov vozidiel SUZUKI Swift, Ignis, Subaru Justy, Baleno, Wagon R+, SX4, Liana, Splash a iné.

Výrobca odporúča /aj v servisnej knihe/ výmenu oleja v prevodovke po každých 40.000 km, i napriek tomu po ubehnutí asi 90 - 130 tis. km, začne prevodovka hučať, prípadne vyhadzovať niektorú rýchlosť alebo má iné problémy, pretože pôvodné ložiská majú zvýšenú vôľu, to sú príznaky vážneho opotrebenia, ak spozorujete takéto príznaky, je potrebné dať prevodovku neodkladne opraviť. Je to výrobná vada, ktorú nevidno. Montáž a demontáž prevodovky a opravu prevodovky môže vykonávať len odborný servis! Ak to neurobíte včas, môže to skončiť tak, že sa na prevodovke /obyčajne pri diferenciáli/ roztrhne obal, najmä u pohonu 4x4. Oprava je potom oveľa drahšia. Takže po odjazdení 90 až 120.000 km by ste si mali dať /hlavne na autách vyrobených v Maď., Japonské vydržia viac/ skontrolovať vašu prevodovku v odbornom servise, prípadne si dať opraviť vašu prevodovku a zároveň vymeniť olej a spojkovú sadu.
guiness
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 16.05.2019 21:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guiness »

Ďakujem za odpovede chlapi.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných