Rapkajuci zvuk pri stlaceni spojkoveho pedalu 1.9 TDI 6Q
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 25.07.2009 20:19 Zdieľať na Facebook
Rapkajuci zvuk pri stlaceni spojkoveho pedalu 1.9 TDI 6Q
Dobry den prajem vsetkym automobilovym nadsencom,
Som majitelom Seatu Leon 1.9 TDI 110kW a mam problem s rapkajucim zvukom pri stlaceni spojkoveho pedalu. http://youtu.be/tzWq7lm2N7k
Na videu je to pocut a vidiet. Auto je v pokoji a prevodovka je v neutraly.
Prevodovka je repasovana u pana Sixtu v Cechach, su menene komplet vsetky loziska a nosne je vyvlozkovane. Olej je tam originalny zo Seatu.
Teraz co vsetko bolo menene.
Po vlozkovani a repase prevodovky som daval cisto novu sadu od Sachsu(dvojhmota, lamela, pritlacny aj lozisko). Odvtedy je tam uz 3. cisto nova sada, vysledok ziadny. Poloosy boli rozobrate a roztocene na sustruhu, vsetko je rovne a neopotrebene, vola na kluke je na spodnej hranici tolerancie vyrobcu. Zacalo to robit asi mesiac po repase prevodovky, ale nemalo by to mat s prevodovkou nic spolocne, kedze odvtedy bola prevodovka zasa u pana Sixtu, vsetko pozrel a premeral a je to ok. Robi to aj pri vyradovani z rychlosti, ale ked vyradim bez stlacenia spojky, tak ten zvuk tam nie je. Nema niekto podobnu skusenost alebo napad, co by mohlo byt vo veci? Auto mi servisuje pan Hlavaty, takze na otazky odborneho charakteru bude vediet odpovedat najlepsie on. Dakujem za postrehy pripadne napady
Som majitelom Seatu Leon 1.9 TDI 110kW a mam problem s rapkajucim zvukom pri stlaceni spojkoveho pedalu. http://youtu.be/tzWq7lm2N7k
Na videu je to pocut a vidiet. Auto je v pokoji a prevodovka je v neutraly.
Prevodovka je repasovana u pana Sixtu v Cechach, su menene komplet vsetky loziska a nosne je vyvlozkovane. Olej je tam originalny zo Seatu.
Teraz co vsetko bolo menene.
Po vlozkovani a repase prevodovky som daval cisto novu sadu od Sachsu(dvojhmota, lamela, pritlacny aj lozisko). Odvtedy je tam uz 3. cisto nova sada, vysledok ziadny. Poloosy boli rozobrate a roztocene na sustruhu, vsetko je rovne a neopotrebene, vola na kluke je na spodnej hranici tolerancie vyrobcu. Zacalo to robit asi mesiac po repase prevodovky, ale nemalo by to mat s prevodovkou nic spolocne, kedze odvtedy bola prevodovka zasa u pana Sixtu, vsetko pozrel a premeral a je to ok. Robi to aj pri vyradovani z rychlosti, ale ked vyradim bez stlacenia spojky, tak ten zvuk tam nie je. Nema niekto podobnu skusenost alebo napad, co by mohlo byt vo veci? Auto mi servisuje pan Hlavaty, takze na otazky odborneho charakteru bude vediet odpovedat najlepsie on. Dakujem za postrehy pripadne napady
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 25.07.2009 20:19 Zdieľať na Facebook
Odvtedy sa zmenili tieto veci:
Odisli mi loziska v diferencialy, tak som musel zasa na novo vymenit vsetky. Pan Hlavaty si to zobral pod kridla, bol to boj, ale zvladlo sa to na jednotku. Menil sa odvtedy aj tandem, Egr, spojkovy valec, takze toho prislusenstva tam uz vela povodneho neostalo. Zistilo sa akurat, ze som mal zlomeny umelohmotny medzikus, ktory je na pedale a zapada do spojkoveho valca. Spojka sa nevytlacila uplne a tym padom sa tazsie radili rychlosti. Menila sa aj remenica na kluke, takisto sa nic nezmenilo. Rapkavy zvuk bohuzial ostal. Asi mi neostane nic ine, iba sa s tym zmierit
Odisli mi loziska v diferencialy, tak som musel zasa na novo vymenit vsetky. Pan Hlavaty si to zobral pod kridla, bol to boj, ale zvladlo sa to na jednotku. Menil sa odvtedy aj tandem, Egr, spojkovy valec, takze toho prislusenstva tam uz vela povodneho neostalo. Zistilo sa akurat, ze som mal zlomeny umelohmotny medzikus, ktory je na pedale a zapada do spojkoveho valca. Spojka sa nevytlacila uplne a tym padom sa tazsie radili rychlosti. Menila sa aj remenica na kluke, takisto sa nic nezmenilo. Rapkavy zvuk bohuzial ostal. Asi mi neostane nic ine, iba sa s tym zmierit
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tak skoro totožný scenár sa opakuje,ten istý 6 kvalt v Tourane BMM 103kW.Prevodovka išla tiež Sixtovi do Ml.B. kde sa vložkovalo zadné ložisko.Po namontovaní sa skontrolovalo či ju naplnili olejom...olej bolo dosť ale okamžite som videl že je tmavý,takto vyzerala vzorka pomiešaná prstom,čistá metalíza
Zároveň sa montovala nová komplet dvojhmota Sachs.
Po jazde bol majiteľ neštastný,zaradiť jednotku bol problém,z prevodu pri otáčkách cca 2000 otáčkách zvuky.
Prevodovka je práve rozobratá,celá bude vyčistená (Sixta tvrdil že to nie je problém) vymenia sa pre istotu ložiská diferenciálu,kedže jedno je VAG ale druhé je polský Timken !! Čo sa týka ťažkého radenia jednotky,prišiel nápad poskladať znovu spojku ktorú sme už už chceli poslať na reklamáciu,takže sa spojka zložila,nahodil iba obal prevodovky,zapojila hydraulika a založil hriadel do spojky komlet.Pre predstavu...
Toto dovolilo vyskúšať ako spojka pracuje.Pedál spojky stlačený do 2/3 dráhy pedála už lamelu spojky krásne uvolní a celé to súkolie ide nulovou silou točiť.Čo potvrdilo že spojka nie príčinou zlého radenia jednotky.
A teraz babo raď !!!
Synchrony sú nezodraté,v podstate žiadny viditelný problém niet,až na ten hnusný metalický olej.Majiteľ nešťastný,peňazí do opravy už nabúchal viac než je zdravé.Kým sa odhalil problém prevodu ho to stálo výmenu komlet ložiská kolies,komplet poloosi,kontroly geometrie,vyvažovania atd a problém je stále tam.
Obdoba ako u pána chytila,najprv sa robil motor a auto išlo ako odtrhnuté z reťaze.Kým neprišla patália ložiska prevodovky...a začal horor.Ako celá vec dopadne ? všetko čo sa robí sa robí z max pozornosťou,v podstate stále nemáme dôkaz o konkrétnej vade.pohrávame sa z myšlienkou či problém radenia vie alebo nevie spôsobiť jemnučký hliníkový prášok v oleji.Či dokáže zmeniť prácu synchronu...boh vie,s týmto jedným ozaj človek nemá skúsenosť.Opracovať obal a nechať bordel v prevodovke,to by som nemal odvahu skúšať,naj vyhlásený opravár prevodov ešte na majiteľa nakričí že všetko je OK
Zároveň sa montovala nová komplet dvojhmota Sachs.
Po jazde bol majiteľ neštastný,zaradiť jednotku bol problém,z prevodu pri otáčkách cca 2000 otáčkách zvuky.
Prevodovka je práve rozobratá,celá bude vyčistená (Sixta tvrdil že to nie je problém) vymenia sa pre istotu ložiská diferenciálu,kedže jedno je VAG ale druhé je polský Timken !! Čo sa týka ťažkého radenia jednotky,prišiel nápad poskladať znovu spojku ktorú sme už už chceli poslať na reklamáciu,takže sa spojka zložila,nahodil iba obal prevodovky,zapojila hydraulika a založil hriadel do spojky komlet.Pre predstavu...
Toto dovolilo vyskúšať ako spojka pracuje.Pedál spojky stlačený do 2/3 dráhy pedála už lamelu spojky krásne uvolní a celé to súkolie ide nulovou silou točiť.Čo potvrdilo že spojka nie príčinou zlého radenia jednotky.
A teraz babo raď !!!
Synchrony sú nezodraté,v podstate žiadny viditelný problém niet,až na ten hnusný metalický olej.Majiteľ nešťastný,peňazí do opravy už nabúchal viac než je zdravé.Kým sa odhalil problém prevodu ho to stálo výmenu komlet ložiská kolies,komplet poloosi,kontroly geometrie,vyvažovania atd a problém je stále tam.
Obdoba ako u pána chytila,najprv sa robil motor a auto išlo ako odtrhnuté z reťaze.Kým neprišla patália ložiska prevodovky...a začal horor.Ako celá vec dopadne ? všetko čo sa robí sa robí z max pozornosťou,v podstate stále nemáme dôkaz o konkrétnej vade.pohrávame sa z myšlienkou či problém radenia vie alebo nevie spôsobiť jemnučký hliníkový prášok v oleji.Či dokáže zmeniť prácu synchronu...boh vie,s týmto jedným ozaj človek nemá skúsenosť.Opracovať obal a nechať bordel v prevodovke,to by som nemal odvahu skúšať,naj vyhlásený opravár prevodov ešte na majiteľa nakričí že všetko je OK
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 08.01.2013 10:34 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný