Toyota Carina r.v.1995 1.6 s LPG a stav po 823 000km...

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Toyota Carina r.v.1995 1.6 s LPG a stav po 823 000km...

Príspevok od používateľa gnagy »

AHojte. Našiel som túto reportáž o Toyote Carina z Holandska. Auto má 823 000km z toho 600 000km na plyne. Hlava valcov je stále pôvodná. Na servise sa očividne šetrilo, auto nechodilo často do servisu a podľa toho vyzerá aj jeho technický stav. Ale stále jazdí :)

https://www.youtube.com/watch?v=CIU9oQd6DGI

Ďaľšie reportáže s autami s vysokým nájazdom km:
https://www.youtube.com/user/AutoWeek/search?query=km
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Toto len potvrdzuje to čo vravím už dlho - pre dobré výrobky sa musíme stále viac pozerať dozadu.
Na podobných autách jazdím celý život a nikdy som nikoho nezranil ani sebe neublížil. lol a vždy ma doviezli tam kam som chcel. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Oco ty by si mal dostať odznak Maskot fora - niečo ako lietajúci Eddie... problém je len jeden, že tie tvoje odporúčané kúsky sú buď premenené na iné železo alebo majú na hrbe tých 800 000km. To si máme ísť po ďalšie auto na šrotovisko?
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Karkulku - citroen ax som kupoval keď mala dokázatelne milion tristo tisíc. Ak by som ju nepožičal nezodpovednému teenegerovi jazdila by dodnes deň. Motor vrčí dodnes. Ja si kludne pre moje ďalšie auto zajdm na šrotovisko, aj keď nákladné vozy sa nešrotujú a ja by som chcel "vejtru" lol
A nie som maskot fora - ja som vaše zlé svedomie, lebo vám stále pripomínam ako skromne žili vaši rodičia a ako sa vy rozdrapujte dnes. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Tá posledná Ocova veta hovorí o mnohom. Oco pozri si ten druhý link a nájdeš tam Peugeot 205 s miliónom km :)
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Mne sa napríklad páči aj toto https://www.youtube.com/watch?v=ZV3mLpm6POg
Lybry sú bežné aj u nás a povedal by som že podceňované.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

oco13 napísal:ja som vaše zlé svedomie, lebo vám stále pripomínam ako skromne žili vaši rodičia a ako sa vy rozdrapujte dnes. :4012:
tato ty si expert jak hovado , už som ti to písal si vzorka 0,001% a aj to som prehnal,dúfam že nepoužívaš na obrábanie traktor,aby si sa nerozdrapoval ,lebo ja budem tvoje zlé svedomie.
kravku plúžok a hajde na pole :d :D tak žili tvoji rodičia.
kozmert
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 29.11.2008 12:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kozmert »

Tak traz by sa k tomu mali vyjadriť všetci ,,odborníci" ktorý tu šíria svoje odborné hypotézy o tom, ako má spaľovanie LPG deštruktívne dopady na motor. Ako je to možné že táto Toyota je stále funkčná?!
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

To len zle vyladené LPG spaľujuce chudobnú zmes ma zničujuce účinky na spaľovací priestor.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

akurat dnes som cital v inych temach - tusim tej o elektromobile - ze benzinovy motor nema sancu tolko najazdit ako diesel.

Chalani uz prestante blbnut. Benzinovy motor bez turba nema najmensi dovod umriet pred dovrsenim dvoch milionov kilometrov, daval som konkretne testy kde BMW natocilo 1.6 miliona kilometrov (ano, na valcoch, preboha kto s tym tolko najazdi na realnej ceste) a po rozobrati chlapci z BMW zahlasili ze ten motor je v stave noveho, ze VSETKY tolerancie okrem dvoch (zo stovky sledovanych parametrov) v plnej miere splnaju parametre motora ktory sa montuje vo vyrobe.

Rovnake testy, samozrejme aj s dieslami, maju aj Audi, aj Mercedes, aj Volvo.

Benzinovy motor musi fungovat milion kilometrov bez prdnutia. Rovnako ako pri diesli je pre neho potrebne vymienat olej castejsie nez 30.000km, to je cele. Benzin vsak v ziadnom pripade nie je inferiorna technologia

Ja osobne som vlastnil styri benzinove auta ktorym tahalo cez pol miliona viac nez je uplatkov v slovenskej statnej sprave, samozrejme bez zakopnutia. Auto co som kedy vlastnil malo NAJMENEJ najazdene 160.000km a to je fakt rarita, inak druhy najmenej jazdeny voz co mam je sucasny Voyager (ano, diesel, 2,5crd 2004, ten ma 260.000km), inak cez tristotisic kazde ... prakticky vzdy som mal dve-tri auta sucasne, a naftove som za cely zivot mal len dve. Mam 45 rokov.

Nekupujte si kotrmelce v style Ekobuust 1.0, pripadne 1.0i trojvalce, alebo 1.2htp a nebudete sa musiet cudovat ze sa to serie.

Joj ano, priamovstrekovy benzin som este nevlastnil. Ten sa nedozije tolko ako klasicky "starodavny" koncept bez priameho vstrekovania, ved co uz by umyvalo tie ventily v priamovstreku...
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Vsetko pekne o starych, starsich autach, avsak je tu aj ina skupina vodicov, a byt v nej oco, tak by zmenil uhol pohladu…
Jazdit podstatne viac kilometrov, tak 50 000+ km rocne a nie len okolo komina…
V pripade poruchy, len cez 200€ prijazd odtahovky + taxa za nalozenie, km, vykladku, najst servis (zvacsa znackovy),riesit hotel, vypadok v odmene-mzde. Hravo banalita, tyzden fuc, alebo pozicovna, avsak ak je to daleko od ciela, tak dalsi problem s vyzdvihnutim auta. 1000€ len tak fuc… Hoc koli dakemu snimacu teploty.
Zvladnu tie starsie auta, turnusy 5000km+ bez navstevy servisu, potreby cokolvek opravit, vymenit? Ako dlho? Kolko x do roka ostanu na krajnici?
Nehovoriac o ekonomike, ohladom spotreby.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Mastik29, nie je ich už veľa, ale existujú, a tie horko ťažko pomaly, ecobumi prežijú. Ale nie s týmto materiálom vodičský káder typu smartfón aifon, sifón, ale s pánom vodičom. Pretože tento materiál, čo teraz produkujú školy a autoškoly vedie cesta do záhuby civilizácie. Nevie sa ani vyondiať bez Google a pod. Moji príbuzný išli zo Slavkov na Morave na SK, a v Hodoníne im kľakol ujo sifón, a boli takmer v piiiip, pretože nevedia použiť auto mapu papierovú a nepoznajú zemepis. Ešteže foter na telefóne im povedal na ktorej križovatke doľava a na kruhaku doprava z ďalekej Škandinávie. Boh ochraňuj našich vnukov, prosím.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Vacsina motorov ma vyssiu zivotnost, nez auto ako celok. Drviva vacsina autsa stava vrakmi koli inym problemom, co sa nakopili a jejich riesenie je takpovediac nerentabilne. Kolko diskusii sa uz viedlo, ze PDcka su voci rotackam v podstate zle, drahe, komplikovane, kolko bolo diskusii o tom, ze CR motory su strasne komplikovane, ze zlate PDcka, kolko bolo diskusii o tom, ze benzin so vstrekovanim je voci karburatoru ekonomicka katastrofa v pripade poruchy atd. Uz aj napr. ma napada ta 1.6 DCi od Renaultu, ako strasili, ze ten motor dotovany tak vysokym tlakom vzduchu ledva prezije 100 000km, a cuduj sa svetu, je to teraz uz velmi rozsirena, osvedcena a spolahliva motorizacia a tak dalej. Co mam z toho, ked mi motor pojde, ale budu v .... dalsich x veci, koli ktorym napr. neprejdem EK (u benzinu napr. katalyzator, ci vlasne 2,aj 4 sondy) kde nove budu stat raketu a k tomu dalsie drobnosti za par 100€…
Ano, okolo toho komina aj ja zivim dalsie 2 auta, s docela slusnym najazdom, lenze ak by k niecomu doslo, tak servis zozeniem co dohodim kamenom, nahradne diely zozeniem do druheho dna a auto zas jazdi, nic sa proste nedeje.
Ale vo svete? Na krajnici, s otvorenou kapotou, a hoc aj s dakou blbostou v podobe cidla za 30€,ci prdnutou zapalovacou cievkou?
To si mozno neuvedomis, kym nezazijes, kolko taka banalita v celkovom vysledku stoji €,to ta potom omrzi ist dakou 20 rocnou kastnou niekam dalej, nez je hranica kraja v ktorom byvas.
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

dostal som Peugeot 206 1.1 2001 za cenu srotu,lebo kupil nove benzinove auto - ten Peugeot mal 550000km,chodil na nom do nemecka,sice neviem ako dlho mu trvala vzdy cesta,ale auto bez zavad,motor sepot kvetin,netuknute,5 dverove,skoro nova stk,mlady sa na nom vozil rok a predal ho dalej za par e a jazdi stale-vidavam ho.toyota corola - 470000km,tento majitel ho ma uz 18rokov,ani nevedel ze to ma nejake rozvody,nikdy to nemenil,motor sepot kvetin,chce ho uz len dojazdit,ale nie a nie sa nieco pokazit,tak ho ma stale,ale uz kupil novu toyotu benzin,atd,tych aut robim viac co maju tolko km,vacsinou idu do hajan ze totalne zhniju - je zaujimave, ze pride hoci aka hrca a ma daleko viac km,ako traslave dies.serble-tie asi tolko nejazdia.kazdy ma svoje,,, v zivote som nemal,ani nebudem mat dies.serbel a urcite nemecky kostitras,to jedine viem na 100%,stacia mi v robote.
Naposledy upravil/-a mjz v 12.05.2019 09:20, upravené celkom 1 krát.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ale vo svete? Na krajnici, s otvorenou kapotou, a hoc aj s dakou blbostou v podobe cidla za 30€,ci prdnutou zapalovacou cievkou?


neviem preco chlapci, ale ja by som si TAK TROSKU tipol ze dvojturbove 2.0tdi Pasatt z roku 2016 alebo akekolvek stvorturbove dieslove BMW ma stokrat viac senzorov, trikrat viac kaskadovanych optickych / diagnostickych zbernic nez v tomto clanku spominana Toyota. Skuste si len prebrat co znamena nastartovat takuto masineriu - stokrat chranenu keyless distance systemami, gps pozicionermi, komunikaciou na velin, tristo riadiacich jednotiek vnutri - a co znamena nastartovat 800.000km benzinovu Toyotu bez turba. Mame palivo, mame iskru na sviecke cize funkcny akumulator, vpred.

Este predtym ako budete pokracovat v teoriach o kazeni senzorov... si preberte kolko ste videli na krajnici starych aut a novych aut.

V neposlednom rade len vymena jedneho senzorika na takejto hypermodernej veci bude stat viac nez vsetky odtahy a vsetky generalky tych starych motorov dohromady (EGR ventil na 1.6tdi VW/Skoda za 800,-eur si pamatate ? ramena na prednej naprave Audi A4, Skoda Superb za 70.000 korun si pamatate ? Vahu vzduchu za 60.000 korun si pamatate ?) ale ako MJZ hovori a ako nielen moje celozivotne skusenosti (mam 45 rokov, nikdy som nemal nove auto zato vzdy mam minimalne dve auta osobne prevazne vsak tri, na firmu asi sest) ukazuju, nepriestrelnosti jednoducheho benzinu bez turba sa absolutne absolutne nic nevyrovna.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných