EK po novom

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

EK po novom

Príspevok od používateľa mhlavaty »

EK denne vyhodia od EK autá ktoré nevedia splniť normy.Momentálne to vyzerá že ho majú iba benzinové agregáty,predbežne jediný diesel (práve sa rieši).Viem to podľa volaní ľudí čo chcú riešiť.Kedže z EK vyhodili aj majiteľa z motorom Fsi ktorý som cca pre 2 mesiacmi diagnostikoval a spľňal všetko čo ide splniť,tak som ho zdiagnostikoval znova a prekvapivo zistil...opäť OK,kontrolka svietila pre závadu (7x immo zle načítané) čo znamená že odchádza kaplnka do ktorej sa vtlačí klúč na štart.Navštívil som pána na EK aj z protokolmi z diagnostiky plus protokol o readiness kóde (pripravenosť k emisnému testu !) čo ovšem prinieslo iba obrovskú hádku z chytaním pod krky na hrane.Tak pána nezaujímalo nič,ani len počúvať nebol ochotný s tým že...stroj ukáže !!!
Zoskenujem výsek hodnot z protokolu a pozorný si všimne jedinú vec ktorá nevyhovuje a volá sa - zvlnenie napätia na skokovej lambdasonde.
Už väčšiu do neba volajúcu hovadinu sa vymyslieť nedá.Ak totiž LS pracuje,tak jej napätie pendluje,tj vlní medzi dvoma napätovými hodnotami.Ak by sa nevlnila...zlé by boli hodnoty snáď aj všetky komplet odhora dole.Z podstaty činnosti pracujúca sonda "vlní" a nevlní - nepracuje.
Ísť k tomuto géniovi na opakovačku sa stalo bezvýznamným,iná STK EK urobila,do tamtoho protokolu sa pozreli a verdikt - veď ešte aj typ nahodili zle.
Takže tak,je to samá kamera (vraj je to kvôli tomu),už iba treba odhaliť ako stovka zázračne ten emisný problém vyrieši.Znalci SVK pomerov tvrdia že --pokroku sa neubrániš ! v preklade znamená,doteraz všetko opravila dvacka,po novom stovka.Bušilo sa do diesla,za každú cenu zlikvidovať.Cez EK to nepôjde,len velmi problémové odstaví EK,hravo ju porobia aj tie vytlčené.Zato benzín ak toto bude pokračovať sa dostáva do velkých problémov,to si stačí pozrieť ten protokol čo všetko sa sleduje.

[img]https://i.postimg.cc/Wq847Ng0/aaaaa.jpg [/img]

Perlička na záver,daroval som svoju benzinovú korzičku priateľovi,nech si spraví už on STK a EK.Ten deň sme sa stretli na dvore sTK,on z mojim bývalým autom.Bol to on,kto v minulosti mńa uviedol do obrazu kde a za kým.Teraz tam prešlapoval a čakal,niekomu dal stopade a niekto príde a urobí "čo treba" Ok protokol dole pätdesiat.Ak toto nezažijem sám na vlastnej koži,nikomu neverím.Na otázku - a čo ten náš ? som dostal iba--nejako sa myká,toto je vybavené cez iného.Perlička nie je toto,ale to,že tam odjakživa svieti MIL,pretože v 2005 auto nabúralo a odfaklilo zadnú LS,čo je dodnes tak.(Omlúvam sa oco-vi ktorý mi jednu daroval a dodnes sa nedostala na miesto).Bol by som rád videl to meranie "na stroji" čo ukáže.Samozrejme všetky kontroli doteraz boli v režime skráteného legislatívneho konania,nemám čas tam šaškáriť celý deň.Ale...čo platí to platí,že sa o niečom nehovarí neznamená že neexistuje.U mňa týmto zaplať pánboh benzin skončil,ostal mi len jeden a možu si podľa neho nastavovať páni umelci svoje "stroje"
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

nieco na tom bude. Myslim, ze som presne takto dopadol pred 2 tyzdnami rovnako, vraj sondy ukazuju zle, nekomunikuju. Technik preslapaval plyn, drzal 4 tisic, volaka hodnota, asi lambda, obcas skocila pri zmene otacok, ale vacsinu casu pocitac ukazoval zaseknutu hodnotu. Chodiavame k nemu uz par rokov s viacerymi autami, inac by sa s tym ani takto "nehral", len by povedal, ze nepreslo.
Myslel som, ze som spravil blbost tym, ze som auto po zimnom spanku s odpojenou baterkou hned zobral na stk asi len 10km a teda nebolo ready na emisie podla diagnostiky. Vraj ked jeho diagnostike "nieco" chyba, tak to prechadza na meranie sond. A pytal sa, ci som bol nedavno na dianostike, tak to som si vysvetlil prave tym, ze bola odpojena baterka a nebolo ready pre emisie.
Tak som odisiel, ze pojazdim dake kilometre a teraz idem sobotu znova tam, sme dohodnuty, ze zadarmo. Hrackarska diagnostika mi uz ukazuje emisie ready...
S autom nebol problem dlhe roky, nic som nemenil, takze sa dost spolieham, ze uz mu to bude ukazovat OK a nebudem musiet riesit nic viac.

Ale ake je teda riesenie? Skusit inu STK, ze mozno tam ma nastavene spravne hodnoty? Alebo co s tym?

edit: este som nasiel, ze mam asi pravdu v tom (ja sa do aut nevyznam, neviem), ze ked som nemal readiness na emisie, tak mu to islo merat lambdy:
https://www.seka.sk/public/files/dokume ... idelna.pdf

odtial:
Kontrola riadenia prípravy zmesi sa vykonáva len ak boli zadané typu „S“ (skoková), alebo „B“ (širokopásmová) a ak pri kontrole pripravenosti systému OBD, (readinesscode) bol stav niektorého z hodnotených testov systémov OBD hodnotený ako test nebol vykonaný alebo ako test vykonaný neúspešne.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

15 rokov chodim na jednu stanicu, doteraz nebol jeden problem, tzn ze by som nepresiel, stalo sa mi ze ma upozornili na nieco, to zas nezene ale o tom to je, aby som ja bol v pohode :41c2: , ani netreba 20...150 dokonca, celodenne vylety nikdy, max pockam nez prejde jedno auto cez linku, dlhsie som necakal...zijem na rovnakej planete ? tot otazka :-\, som nato zvedavy co a jako, uvidim tak o 10 mesiacov...teoreticky mozem sa majitela stanice opytat, pozname sa, ovsem nikdy nebolo treba takto vybavovat veci pozabucky, cim nechcem povedat ze aj take sa tam mozno deje.... :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

pisem to dookola,ze od 1.5 nabehnu kameri vsade a je to tu - co to stihli aj ked prisli aj o pol roka zo starej STK-EK,ziskali cas,na co,to sa uvidi-ci tie hrce poriesia,alebo sa toho rychlo zbavia. pondelok-utorok 6 telefonátov,potrebuju stk-ek - 4x fajnovejsi diesel,1x benzin,1x velke iveco,podrobnosti som neriesil,nemam na to teraz cas.bude to zaujimave...tych serblov bude na predaj do aleluja za ozaj dobre ceny...
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bajo..No asi si z inej planety,u nás sú tri stanice a všade stráviš celý deň,dvor full plný aut po určitej hodine ťa už ani nezoberie administratívna dievčina ale až na iný termín.

K opísanému autu.Na tabulke nevidieť ale v hornej časti protokolu je zadanie systému,tam konkrétne je B/RKAT OBD
Ale Zvlnenie v tabulke na čo vyhodil majiteľa od EK je - zvlnenie napätia na skokovej sonde čo je stará emisná zirkónová sonda (dvojstavová)

Otázka do pléna je vlastne jednoduchá.Auto je na dielni,žiadna kontrolka motora,v diagnostike pracujú obe sondy,celý systém má štandardné hodnoty,dlhodobý readiness kód je bez chyby (tvorí sa celé mesiace) a teraz čo má urobiť ešte jedna dielńa aby majiteľovi odovzdala auto a ten na druhý deň neprišiel lebo neprešiel EK.Mám majiteľovi odovzdať ešte video z osciloskopického merania ? Ten emisný King sa hneď vyjadril a na protokoli od mňa ani nepozrel...stroj ukáže !! Ukáže čo ? Podla obsahu kastlíka ?
na druhej emiske hneď povedať technik že zle zadali typ.No ale rozprávate sa z človekom od múdrosti nafúkaného ako bibendum od Michelina
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

no ved mam ten pocit ze som lol, neznamena ze keby nechcem ze sa to tak neda, stravit tam den, ja uz som to tu pisal, bol som zvyknuty chodit naobed, majstri dosli z prestavky a bol som najhorsie druhy :41c2: , ale cosi sa stalo lebo minuly rok ked som takto dosiel, tak mi pani hovori ze beru na objednavku, alebo sa rano prist posadit a pomedzi zoberu ked vyjde cas ...ale tak ja nechodim na poslednu chvilu a ten termin na objednanie nebol ani tyzden, cize som necakal...a technik mi nasiel chybu...neupevnenu rezervu :d :D , brzdy luxus sak si ich robil, emisie plyn noproblem a na benzine mu cosi utekalo na lambde myslim, to moze aj predsalen vyfukom byt ale vedel to volako zasuvamim sondy, plynom na ten potrebny cas spravit, je mozne ze sa cosi stalo teraz, ale ja nemam lepsiu vzorku jak kazde 2 roky, ale teda zatim bez uplatku musim si zaklopat :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

tam vas vyrutia na netesnosti vyfuku , sonda nic nezaznamena :40bd:
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Technik na EK kde chodím dlhé roky mi povedal:dostali ústny nezáväzný príkaz že aspoň 7% automobilov denne nemá prejsť, aby bolo vidieť že robia svoju prácu prísne a poctivo=rozkaz ten zněl jasne, nesmí projet za žádnou cenu! :3020: :3020:
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

Ja som mal obdobný problém 2mesiace s5. Prídem na stk s N53 BMW a technik to neprejde, lebo majú nové mašiny. Vravím si však idrive vypisuje kontrolku aj keď cievka blbne, mne nič nesvieti motor ide ako hodinky, posledný servis v autorizáku bez problému tak natoč to. Bez námahy zadrel všetko zlé, Céčková závada. Dal som do autorizáku, testovali lambdy, katy, nox, všetko bez závad. Išli na inú stk a čuduj sa svetu bez problému emisie Ok. Keď som kukol oba protokoly, tak tam kde to neprešlo, nezadal normu EHK ktorú určil výrobca motora a lambdu, ktorá má dovolenú hodnotu pri priamovstrekoch n53 je do 2,3 hodnotil ako všeobecnú do 1,003. Celá sranda ma stála 100,-€. Volal som aj do Seky, kde mi potvrdili, že technik urobil chybu, aby som podal sťažnosť. Na karosérii nemám žiadne poškodenia sem tam nejaký lak 9d kamienka poškodený inak nič, ale bulo musel písať do protokolu, lebo už to má 170tkm, rád by som kukol jeho haraburdu a jeho známym čo prechádzajú.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Svojho času som nemal problem isť a zrobiť STK+EK v meste vzdialenom 250 km od mojho bydliska..

Možno to je navod ako vyriešiť EK + STK ....

Ako som už pisal v jednej teme ,s hlupakmi a magormi nemá cenu ani slovo prehodiť nieto chytať sa pod krky...

Treba trochu rozšíriť svoje rozmyšľanie a cesta sa nájde...
futy
Príspevky: 896
Dátum registrácie: 19.03.2010 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa futy »

Ja nebudem suplovať debilitu technika a cestovať 250km inam. Svoj čas viem lepšie využiť. Možno pomôže KÚ dopravy aby ho napravili.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Nikto ti nekáže cestovať do 250 km vzdialenej stanice STK.. :::

Aj ja som sa tam vyskytol len preto. lebo som v blízkosti PRACOVAL a bol som tam tak-či-tak...

Ale možno prejsť do 5 či 25 km vzdialenej stanice by pomohlo...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

pepo64 napísal:Technik na EK kde chodím dlhé roky mi povedal:dostali ústny nezáväzný príkaz že aspoň 7% automobilov denne nemá prejsť, aby bolo vidieť že robia svoju prácu prísne a poctivo=rozkaz ten zněl jasne, nesmí projet za žádnou cenu! :3020: :3020:
NEPROJDOU !!!

Ja hovorím, že tá generacia , ktorá si pamätá tento príkaz , musí VYMRIEŤ .. inak sa spoločnosť nepohne do predu.. :..:

A nieto ešte tí, čo tento príkaz pomahali aktívne presadzovať...a dokazali aj VRAŽDIŤ kvoli nemu...
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

a pán Hlavatý sa opýtam takto jednoducho - vy máte auto OK a jemu počítač ukazuje že nie? Ak áno - urobil on chybu alebo chybne meria ten stroj? Teda čo presne ste chceli od neho?
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

To, ze kde je vlastne pravda. Ci softver jedneho alebo druheho, ci softver vyrobcu alebo softver emisnej stanice, aky pouziva softver emisna stanica a preco ten softver neurcuje auto presne na zaklade identifikatora teda VIN cisla ale dovoli chybu pri vybere. Ak by aj bola automatika vyberu na zaklade VIN cisla teda rodneho cisla auta, kto overil, ze je identifikacia spravna, vyrobca automobilu dal peciatku softveru, ktory pouziva emisna stanica? Lebo ten isty softver by mal urcovat chybu na jednom aute. Moze softver emisnej stanice teda nejaky universal/multifunkcny potvrdit chybu, ze sa myli softver vyrobcu auta? Kto dal peciatku softveru emisnej stanice a aky pouziva? Pouzivaju ten isty softver emisne stanice v celej eu? Kto garantuje jeho bezchybnost a kto ho zladil so softvetom kazdej jednej automobilky pre konkrertne auto, nie rok a motor ale pre konkretne auto na zaklade identifikatora auta. Jednoducho je nepripustne ok u jedneho a nie ok u druheho musi byt jedno a velmi presne stanovisko na zaklade rovnakych parametrov.
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: dedakob, foter, fzubaty, lubos zimovcak, marekvt, mhlavaty, tatkotom, uwa0915457046 a 40 neregistrovaných