Kde zmizla VAG diagnostika VCDS

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

RossTech som u bratov videl že v ponuke stále je,ale ďalej som neskúmal.Čo ma zarazilo a som sa z tel.hovorov od iných mechanikov dozvedel čo kupovali neskôr ako ja,tak nevedia kadečo urobiť čo ja môžem,u nich to jednoducho nejde.Typicky uvediem na novšom ako mám ja nejde robiť blockmap napríklad.Čo je pre mňa jedna z najviac používaných funkcií pretože akonáhle sa auto postaví medzi stlpy zdviháka ide do neho zásuvka a tiahnem všetko.Tak viem pozrieť neskôr stav v akom prišiel napr. ak by sa čokoľvek udialo.Ale hlavná výhoda je v budúcnosti.kedykoľvek ak ešte príde mi to automaticky vyskočí,a aj jeho stav v tom čase,km údaje všetko.Ak riešim čokoľvek,viem pozrieť čo je u iných 50 motoroch "obvyklá" hodnota a pod.Nie je lepší materiál na učenie ako mať databázu tisíc kompletných hodnôt studených teplých,dobrých aj z určitým problémom a študovať súvislosti.Trvá to 2 min kým sa pripraví auto na zdvihnutie,je všetko načítané. Už to nejde teraz každému,dokonca nejde tým čo kúpili originál,ale neviem čím to je.
Xentry to napísal velmi pekne a bez servitky.Diagnostika je dnes viac škodná ako užitočná,ak to berieme očami zákazníka.Pretože tých čo sa z diagnostikou hrajú ako virtuóz z huslami je málo,doslova minimum..Väčšina sa na diagnostiku iba odvoláva a robí si z nej alibi pre zárobok.pretože ...diagnostika ukázala....ale on iné ako register chybových kódov pozrieť nevie.A tam chybový kód môže byť už roky neaktuálny,môže byť spôsobený banálnou okolnostou (manipulácie z batériou alebo poistkami) a ak aj aktuálny je,tak je to výpis o závade ako ho RJ vidí,a na mieste kde sa ako DOSLEDOK prejavil.Takže opravené (vymenené) bude niečo na km vzdialené od príčiny poruchy.
Xentry najlepšie vie,kam sa dnešná diagnostika dostala kedže kopíruje zložitosť techniky (elektroniky) pod kapotou.Už je ozaj lepšie ak človek ktorý nie je v obraze,sa ani nepokúša ani o triviálne úkony z diagnostikou pretože napácha kopec problémov z ktorých sa sám nevymoce.Nakoľko človek zvonka nevie posúdiť či je u mňa alebo u xentryho na dobrej adrese tak samozrejme tisíce ľudí z problémami aj tak skončia v rukách ľudí čo bez chyby ani tú hlášku nie sú schopný prečítať.Ale to odkiaľ má jeden človek s pokazeným autom vedieť ? Ak automobilka urobí sito aspoň od určitého roku,.šuflikanti čo sa nevedia podpísať sa dostanú von z hry úplne samozrejme.Čo ale doceniť vôbec nevieme,je ako veci dopadnú,myšlienka,úmysel a realizácia sa v histórii vždy zväčša sakra vzdialila,vid EK dnes.Úmysel zabrániť 20 e.- do kastlíka priniesla funkciu krstného otca (prostredníka) a berie sa stovka,to je taxa dnes keď asi kamera oslepne a prejde aj vrak.Predtým oslepla za 20.- teraz je viac kontroly,slepne až pri 100,-
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Mozem vyskusat na mojej nedavno kupovanej ci pojde. Ja som toho vela zatial neskusal, nejake pozeranie live dat a robil som zopar logov.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Chybicky v softveroch v jednotlivych vydaniach nie su ziadna novinka. Navyse mu moze dopomoct ak je tu crack/klon. Aj v oficialnych softveroch su pre jednotlive vydania upozornenia co nemusi resp. nefunguje zatial celkom korektne a kedy to bude doriesene resp. v dalsej aktualizacii to bude ok. Aktualizacie diag. softverov su casta vec nie raz za rok popripade nainstaluje sa a hotovo. Aktualizacie raz za 2 tyzdne, popripade aj kazdy tyzden nie je nic zvlastne. Ak nefunguje je tam pouzitelna jedna moznost sledovat hodnoty sposobom, ze sa nainstaluje nahravanie obrazovky a takymto sposobom to potom sledovat. V Odise /service/ takisto som nikde nenasiel moznost robit zaznam do suboru no v Odis /engineering/ tato moznost je.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Odis takú možnosť má,ale Odis sa vyťahuje skutočne výnimočne pri zákernejších poruchách keď treba prijať že je to nepomerne pomalšie kedže rozsahovo je to tiež nezrovnatelné.Nemôžem si dovoliť pre banálne uloženie aktuálnych hodnôt sa časovo zakopať,duplom ak sa ide robiť výmena oleja alebo výmena platničiek.To by som robil všetko len nie to čo treba,pretože od Odisu sa nedá od počítača odísť ako u VCDS ...tam si to navolím a kým podložím patky zdviháka počujem cinknutie že hotovo.Min času to zaberie,to zmysel má a niekedy je to priamo požehnanie že sú roky staré načítania k dispozícii.Navyše sa nový súbor pridáva automaticky ku starému ak už taký pred rokmi bol robený a sú všetky za celé desaťročie pohromade.

Vas (Odis) z ponuky nezmizol,ale nemá najmenší zmysel pre neznalého človeka,je to skok z materskej školky na Cambridge
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Aj tak kazda jedna diagnostika dojde casto k meraniam, k osciloskopu, k roznym pristrojom meracim, ktore si bude pytat na preverenie problemu.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ja by som povedal , že na vyčítanie chybových kódov postačí jednoduchá čítačka chybových kódov ako tato tu z Auto-teile

https://www.ebay.de/itm/AutoDia-SX40-Di ... SwXfpZ4FDt

Všetci fundovaní servismani boli a sú proti jednoduchým informaciam vydedukovaným z prečítania chybových kódov
ale ja si myslím , že stránky ako táto :
https://www.obd-codes.com/
alebo táto :
http://www.myautorepairadvice.com/obd_codes.html
budu mať stále svoje opodstatnenie
napr. tato stranka :
https://www.yourmechanic.com/article/ho ... ason-unrau

pomáha sa zorientovať KDE hľadať problém..
aby mechanik nemusel komplet checkovať všetky systemy ale zameral sa na technologický celok kde ten problem je, povedané lopatisticky, aby ked ma nejaký problém so zapaľovaním zmesi vo valci , nehladal problem v ABS a naopak

Napr. ja som zadal svojho času do fora , že moj motor ma problem s chybou P0365 , a ani ti najlepší machri a diagnostici, mi nevedeli určiť čo sposobuje tuto chybu..
Až prišiel martin cichy a v inej téme jednoznačne určil, že chybu sposobuje ulomenie jedneho zuba signalneho kolečka na konci vačkového hriadeľa.
Ja som zistil, že riešenie mojho problemu z týmto motorom sice nie je je obsiahnute na tejto stránke :
https://www.yourmechanic.com/article/p0 ... e-johnston
ale spominané pričiny problemu musime preskumať komplexnejšie a častokrát aj obrátiť problém naruby...
a ked budem mať nejaký problém potencialne aj s inými vozidlami a motormi, vždy si najprv.prečítam, čo mi povie TATO stranka.
Skratka komplexne myslenie a zložitosť je niekedy na figu..
A taktiež hluposť a lenivosť, čo je zas chyba odo mňa, ale slovo hluposť by som nahradil termínom neskusenosť a prevaha nadšenia pre vec, ktorá častokrát je naškodu.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Tieto citacky kodov su uplne nepouzitelne pre riadnu diagnostiku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Platí - ak nie je kôň,aj somár je dobrý ! Malá informácia je viac ako žiadna.Čítačka je ako kompas...určí svetovú stranu ,a to je asi tak všetko.Tak ako sa tým nedajú riadiť lety do vesmíru,ani čítačkou sa nedajú opravovať dnešné zložité menežmenty bez obrovského rizika neúspechu a zbytočne vynaložených peňazí na opravu. Dokonca úplná diagnostika značky nie je úplnou zárukou bez podporných a spresňujúcich meraní a rôznych iných úkonov prípadne nutného osciloskopického merania.Z pohaldu dnešného menežmentu je to presne ako napísal xentry- nepoužitelné.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ja by som pokorne poprosil :300f: tunajších machrov tohto fora, menovite pana mhlavateho a pana xentry alias cviro ,
z čoho mam vychadzať JA ako majiteľ mojho vehykla Chevrolet ORLANDO 1.8 MPi konvertovaného na LPG ,
pokiaľ nechcem byť vydaný napospas LUMPOM v autorizovaných a neautorizovaných SERVISOCH,
akú diagnostiku možem použiť.

Ďakujem.

Laco.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Nemozes cloveka nazvat lumpom ked sa ho chces nieco pytat :) Potrebujes taku pre, ktoru je chybovy kod len uplny zaciatok, kde zacat hladat problem, ktora ta privedie k overovaniu funkcnosti sustavy kde sa problem objavil, ktora ta navedie ak sa vyskytol problem co a ako mas preverit, ktora vie povedat ak je oznaceny problem v chybovom kode a preveris oznacenu suciastku ako nie problemovu, kde sa hybat dalej, ktora ti povie kde co a ako mas merat v ktorom konektore a na ktorych pinoch aka ma byt hodnota, ktoru mas namerat, ktora ti da servisne manualy, elektricke schemy atd. atd. atd. cize nakoniec ak mas vaznejsi problem musis najst toho lumpa, ktory si vie s tym dat rady :)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

tu sa mi hodi tento vtip

Do vesmíru letia dvaja - policajt a prasa. Každý dostane jednu obálku. Prasa ju má otvoriť pol hodinu po štarte a policajt hodinu po štarte. Po polhodine prasa otvorí obálku a číta: “Stlač červené tlačítko na prednom ovládacom paneli, potom nastav ovládač B38 na hodnotu 3,457. Nakoniec stlač zelené tlačítko na ovládači motora.” Prasa všetko urobí. Policajt je celý nervózny, aj on otvorí obálku a číta: “Nakŕm prasa, sadni si a ničoho sa nedotýkaj!!!!!!!”
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mirko55
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 15.01.2009 12:53
Zdieľať na Facebook

Re:

Príspevok od používateľa mirko55 »

mhlavaty napísal: 05.05.2019 09:03 RossTech som u bratov videl že v ponuke stále je,ale ďalej som neskúmal.Čo ma zarazilo a som sa z tel.hovorov od iných mechanikov dozvedel čo kupovali neskôr ako ja,tak nevedia kadečo urobiť čo ja môžem,u nich to jednoducho nejde.Typicky uvediem na novšom ako mám ja nejde robiť blockmap napríklad.Čo je pre mňa jedna z najviac používaných funkcií pretože akonáhle sa auto postaví medzi stlpy zdviháka ide do neho zásuvka a tiahnem všetko.Tak viem pozrieť neskôr stav v akom prišiel napr. ak by sa čokoľvek udialo.Ale hlavná výhoda je v budúcnosti.kedykoľvek ak ešte príde mi to automaticky vyskočí,a aj jeho stav v tom čase,km údaje všetko.Ak riešim čokoľvek,viem pozrieť čo je u iných 50 motoroch "obvyklá" hodnota a pod.Nie je lepší materiál na učenie ako mať databázu tisíc kompletných hodnôt studených teplých,dobrých aj z určitým problémom a študovať súvislosti.Trvá to 2 min kým sa pripraví auto na zdvihnutie,je všetko načítané. Už to nejde teraz každému,dokonca nejde tým čo kúpili originál,ale neviem čím to je.
Xentry to napísal velmi pekne a bez servitky.Diagnostika je dnes viac škodná ako užitočná,ak to berieme očami zákazníka.Pretože tých čo sa z diagnostikou hrajú ako virtuóz z huslami je málo,doslova minimum..Väčšina sa na diagnostiku iba odvoláva a robí si z nej alibi pre zárobok.pretože ...diagnostika ukázala....ale on iné ako register chybových kódov pozrieť nevie.A tam chybový kód môže byť už roky neaktuálny,môže byť spôsobený banálnou okolnostou (manipulácie z batériou alebo poistkami) a ak aj aktuálny je,tak je to výpis o závade ako ho RJ vidí,a na mieste kde sa ako DOSLEDOK prejavil.Takže opravené (vymenené) bude niečo na km vzdialené od príčiny poruchy.
Xentry najlepšie vie,kam sa dnešná diagnostika dostala kedže kopíruje zložitosť techniky (elektroniky) pod kapotou.Už je ozaj lepšie ak človek ktorý nie je v obraze,sa ani nepokúša ani o triviálne úkony z diagnostikou pretože napácha kopec problémov z ktorých sa sám nevymoce.Nakoľko človek zvonka nevie posúdiť či je u mňa alebo u xentryho na dobrej adrese tak samozrejme tisíce ľudí z problémami aj tak skončia v rukách ľudí čo bez chyby ani tú hlášku nie sú schopný prečítať.Ale to odkiaľ má jeden človek s pokazeným autom vedieť ? Ak automobilka urobí sito aspoň od určitého roku,.šuflikanti čo sa nevedia podpísať sa dostanú von z hry úplne samozrejme.Čo ale doceniť vôbec nevieme,je ako veci dopadnú,myšlienka,úmysel a realizácia sa v histórii vždy zväčša sakra vzdialila,vid EK dnes.Úmysel zabrániť 20 e.- do kastlíka priniesla funkciu krstného otca (prostredníka) a berie sa stovka,to je taxa dnes keď asi kamera oslepne a prejde aj vrak.Predtým oslepla za 20.- teraz je viac kontroly,slepne až pri 100,-
Dobrý deň,
Chcel by som sa Vás opýtať......mám už dlhší čas problém s motorom VW 1.5 TSI DADA, chcel by som poprosiť, či by ste mi nevedeli poskytnúť stiahnuté hodnoty z tohoto motora, nič iné mi neostáva už len porovnávať s mojimi hodnotami.

Díky
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Kde zmizla VAG diagnostika VCDS

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na tento konkrétny motor nemám hodnoty vôbec žiadne
mirko55
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 15.01.2009 12:53
Zdieľať na Facebook

Re: Kde zmizla VAG diagnostika VCDS

Príspevok od používateľa mirko55 »

Škoda...ale díky :-)
Je dosť nový, asi preto......vedel by si mi poslať postup, ako si to viem stiahnuť cez VCDS, mám 21.3

Díky
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Kde zmizla VAG diagnostika VCDS

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba ísť do aplikácií a zadať motorovku (01) a log sa hladá v súbore logs

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných