Fiat Punto - strata výkonu, motor ide na 3 valce

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

elektromusic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 24.11.2008 14:34
Zdieľať na Facebook

Fiat Punto - strata výkonu, motor ide na 3 valce

Príspevok od používateľa elektromusic »

Zdravím Vás


Mám problém s chodom motora. Ide o FIAT Punto MK2 s motorom 1.2 44kw, r.v.2000. Auto ide trhavo, akoby vynechával jeden valec. Stávalo sa to vačšinou pri jazde do kopca. Vymenil som sviečky, káble aj obidve cievky, lebo mi ich vyhodila diagnostika. Asi týždeň auto jazdilo normálne, tak som si myslel že to bolo cievkou, no včera sa problém objavil zase. Niekedy ide bez problémov. Olej nepribúda, voda nemizne, odtrh elektród na sviečkach správny, škrtiacu klapku som prečistil, no nemal som ju zhodenu a rozobratú úplne.
Motor trhá už aj pri jazde z kopca so zaradenou rýchlosťou a aj na voľnobeh. Poraťe mi kde pokračovať v hľadaní závady. Ďakujem
lubomirh
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 27.12.2006 21:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubomirh »

Mal som presne toto isté auto s týmto motorom r.v.2001.CHodil som od jedného servisu do druhého a presne toto všetko mi menili a presne túto chybu mi na diagnostike zakaždým vyhodnotilo.Nakoniec mi jeden odborník povedal že mi odchádza ridiaca jednotka motora a aj tak bolo.Objednal som novú vo Fiate podla čísla VIN,zastrčil som do nej káble a auto šlapalo ako hodinky.Riadiaca jednotka stála vtedy 18000 sk.Kolko sviečok,kablov,cievok,filtrov mi menili ani neviem,všade som iba platil a nič.
lubomirh
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 27.12.2006 21:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubomirh »

Diagnostika zakaždým vypisovala slabé napätie v cievke A alebo B.Takže nikto nechápal prečo riadiaca jednotka bola zlá.Inák riadiaca jednotka sa nedala otvorit ani opravovat,pretože bola originál od výrobcu zaliata nejakou tvrdenou želetinou a musel som ju odovzdat vo Fiate pri preberaní novej,že to posielajú do výroby.
vf65amg
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 14.02.2013 21:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vf65amg »

Ahoj, bola to choroba tychto RJ IAW 59f v tomto modeli od roku 99-02. Dokonca bola aj vyhlasena zvolavacka.

Odpaluje sa na nich tusim koncovy stupen, vymena cievky sa teda neoplati, lebo sa moze znova odpalit.

Najlepsie riesenie v pripade, ze je poskodena RJ zohnat novu panensku, ktora sa po zapojeni sama prisposobi. Najlacnejsie sa asi daju zohnat na ebay :V
lubomirh
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 27.12.2006 21:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubomirh »

Presne tak,nová RJ si načítala moju el.výbavu auta.Po namontovaní novej RJ ani vo Fiate v Nitre nevedeli ako potom vymazat svietiacu kontrolku motora a volali až do Polska kde sa môj fiat polio vyrabal a potom mi zavolali,že pri naštartovanom motore musím tri krat po sebe pridat plyn na podlahu a kontrolka sama zhasne,aj tak bolo.
jurigad
Príspevky: 667
Dátum registrácie: 15.03.2006 19:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jurigad »

Môže to tak byť a stáva sa to často, ale netreba sa unáhliť... Ak si vylúčil cievku - nešli by dva valce a nie jeden, káble, sviečky. Jedno Punto s tými to príznakmi som opravil, vyčistením vstrekovačov a lišty, boli tam viditeľné nečistoty ktoré sa nachádzajú v benzíne a prešli filtrom. Potom išlo bez problémov a ide do dnes , ak ho nezošrotovali...
elektromusic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 24.11.2008 14:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elektromusic »

Jurigad. nemam istotu ci ide na 3...mozno semtam ide len na 2 valce...odkial ste ak sa smiem opytat? ja som z Kosic...neviem ci by som to zvladol sam precistit to vstrekovanie...

inac zistujem ze repasom RJ sa zaobera dost firiem po celom Slovensku..jedna dokonca konkretne RJ z Punt.
neviem co mam robit..
storm525
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 06.10.2004 22:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa storm525 »

Mal som také Punto, r.v. 2002, mne pri prudkom zošliapnutí plynu auto akoby cuklo, zaváhalo a až potom zrýchľovalo. Problém bol v tom, že ten môj typ, teda Punto II, 1.2i 8V NEMAL palivový filter. Musel som prefúknuť celú palivovú sústavu kompresorom, keďže na vstrekovacej lište bol na konci ventil, šlo to pomerne ľaho, odvtedy šlo Punto úplne hladko a plynulo. ;-)
elektromusic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 24.11.2008 14:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elektromusic »

Storm: Ja mam to iste auto ako si mal ty. Ani ja nemam palivovy filter samostatny, je dnu v čerpadle. Poradte kde by mi mohli prefuknut palivovy system. Odkiaľ ste Vy? Predsa s tym mate skusenosť, tak už viete ako na to. Ja som z Košíc.
storm525
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 06.10.2004 22:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa storm525 »

Ako je palivová lišta od vstrekovačov, z jednej strany ide do nej tlak paliva z nádrže, t.z. že je tam hadička a na druhej strane tej lišty je, teda u mňa bol, taký ventil.
Na neho som pritlačil ofukovaciu pištoľ od kompresora a pri otvorenej nádrži som to prefúkol. Bolo počuť bublanie v nádrži. ;-) Treba to robiť, keď je v nádrži málo benzínu. Potom by asi bolo ešte treba vyčistiť nádrž, ja som to ale nerobil, auto malo len okolo 16tkm, keď som ho kupoval a cca 25tkm, keď som ho pred Vianocami 2005 predal..;-)

Do nádrže je prístup pod zadnou sedačkou, sa mi zdá...
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

V tomto pripade to skutocne vyzera na RJ. Ja osobne som ich tiez uz par menil. S pouzitou je problem nakolko ti ju najprv musi dat niekto do virgin state tzn. - nenakodova ako z fabriky.
Inak musis vymenit RJ, kuce, spinacku, Immobox (poistkova skrina) a budiky lebo ostanu blikat.
Viem ze su aj rozne pokusy o opravu, uspesne aj neuspesne....
Je to len o chuti a obsahu penazenky ktoru cestu si clovek vyberie.
elektromusic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 24.11.2008 14:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elektromusic »

no dnes som sa informoval vo FIAT predajni ohladom novej RJ a ta cena ma zabila .637 €...Radsej by som najprv vyskusal repasovat moju. Nasiel som par firiem co to daju do VIRGIN stavu len sa bojim ist do toho. Da sa zistit ci je skutocne vadna moja RJ? Diagnostika to vie zistit ci?
Ak uz niekto repasoval svoju povodnu jednotku a ide mu to v pohode dalej nech ma kontaktuje. dik
elektromusic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 24.11.2008 14:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa elektromusic »

Diagnostika neukazala vadnu RJ, neukazala ziadnu chybu, motor ide v pohode, všetko sa správa jak má...ostáva mi už len palivový systém... vyčistiť nadrž a uvidime
qwertezko
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 21.04.2019 22:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qwertezko »

zravim poyeram su starsie tieto veci ale mam ten isty problem fiat punto 1.4 turbo GT ide na tri valce nejde 3 . vsetko vymenene cievka svieckz kable precistil som aj vstrekz aj rampu . len bohuzial neviem zohnat na to diagnostiku
Napísať odpoveď

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných