Fiat Punto - strata výkonu, motor ide na 3 valce
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 24.11.2008 14:34 Zdieľať na Facebook
Fiat Punto - strata výkonu, motor ide na 3 valce
Zdravím Vás
Mám problém s chodom motora. Ide o FIAT Punto MK2 s motorom 1.2 44kw, r.v.2000. Auto ide trhavo, akoby vynechával jeden valec. Stávalo sa to vačšinou pri jazde do kopca. Vymenil som sviečky, káble aj obidve cievky, lebo mi ich vyhodila diagnostika. Asi týždeň auto jazdilo normálne, tak som si myslel že to bolo cievkou, no včera sa problém objavil zase. Niekedy ide bez problémov. Olej nepribúda, voda nemizne, odtrh elektród na sviečkach správny, škrtiacu klapku som prečistil, no nemal som ju zhodenu a rozobratú úplne.
Motor trhá už aj pri jazde z kopca so zaradenou rýchlosťou a aj na voľnobeh. Poraťe mi kde pokračovať v hľadaní závady. Ďakujem
Mám problém s chodom motora. Ide o FIAT Punto MK2 s motorom 1.2 44kw, r.v.2000. Auto ide trhavo, akoby vynechával jeden valec. Stávalo sa to vačšinou pri jazde do kopca. Vymenil som sviečky, káble aj obidve cievky, lebo mi ich vyhodila diagnostika. Asi týždeň auto jazdilo normálne, tak som si myslel že to bolo cievkou, no včera sa problém objavil zase. Niekedy ide bez problémov. Olej nepribúda, voda nemizne, odtrh elektród na sviečkach správny, škrtiacu klapku som prečistil, no nemal som ju zhodenu a rozobratú úplne.
Motor trhá už aj pri jazde z kopca so zaradenou rýchlosťou a aj na voľnobeh. Poraťe mi kde pokračovať v hľadaní závady. Ďakujem
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 27.12.2006 21:32 Zdieľať na Facebook
Mal som presne toto isté auto s týmto motorom r.v.2001.CHodil som od jedného servisu do druhého a presne toto všetko mi menili a presne túto chybu mi na diagnostike zakaždým vyhodnotilo.Nakoniec mi jeden odborník povedal že mi odchádza ridiaca jednotka motora a aj tak bolo.Objednal som novú vo Fiate podla čísla VIN,zastrčil som do nej káble a auto šlapalo ako hodinky.Riadiaca jednotka stála vtedy 18000 sk.Kolko sviečok,kablov,cievok,filtrov mi menili ani neviem,všade som iba platil a nič.
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 27.12.2006 21:32 Zdieľať na Facebook
Diagnostika zakaždým vypisovala slabé napätie v cievke A alebo B.Takže nikto nechápal prečo riadiaca jednotka bola zlá.Inák riadiaca jednotka sa nedala otvorit ani opravovat,pretože bola originál od výrobcu zaliata nejakou tvrdenou želetinou a musel som ju odovzdat vo Fiate pri preberaní novej,že to posielajú do výroby.
-
- Príspevky: 17
- Dátum registrácie: 14.02.2013 21:27 Zdieľať na Facebook
Ahoj, bola to choroba tychto RJ IAW 59f v tomto modeli od roku 99-02. Dokonca bola aj vyhlasena zvolavacka.
Odpaluje sa na nich tusim koncovy stupen, vymena cievky sa teda neoplati, lebo sa moze znova odpalit.
Najlepsie riesenie v pripade, ze je poskodena RJ zohnat novu panensku, ktora sa po zapojeni sama prisposobi. Najlacnejsie sa asi daju zohnat na ebay :V
Odpaluje sa na nich tusim koncovy stupen, vymena cievky sa teda neoplati, lebo sa moze znova odpalit.
Najlepsie riesenie v pripade, ze je poskodena RJ zohnat novu panensku, ktora sa po zapojeni sama prisposobi. Najlacnejsie sa asi daju zohnat na ebay :V
-
- Príspevky: 37
- Dátum registrácie: 27.12.2006 21:32 Zdieľať na Facebook
Presne tak,nová RJ si načítala moju el.výbavu auta.Po namontovaní novej RJ ani vo Fiate v Nitre nevedeli ako potom vymazat svietiacu kontrolku motora a volali až do Polska kde sa môj fiat polio vyrabal a potom mi zavolali,že pri naštartovanom motore musím tri krat po sebe pridat plyn na podlahu a kontrolka sama zhasne,aj tak bolo.
-
- Príspevky: 667
- Dátum registrácie: 15.03.2006 19:58 Zdieľať na Facebook
Môže to tak byť a stáva sa to často, ale netreba sa unáhliť... Ak si vylúčil cievku - nešli by dva valce a nie jeden, káble, sviečky. Jedno Punto s tými to príznakmi som opravil, vyčistením vstrekovačov a lišty, boli tam viditeľné nečistoty ktoré sa nachádzajú v benzíne a prešli filtrom. Potom išlo bez problémov a ide do dnes , ak ho nezošrotovali...
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 24.11.2008 14:34 Zdieľať na Facebook
Jurigad. nemam istotu ci ide na 3...mozno semtam ide len na 2 valce...odkial ste ak sa smiem opytat? ja som z Kosic...neviem ci by som to zvladol sam precistit to vstrekovanie...
inac zistujem ze repasom RJ sa zaobera dost firiem po celom Slovensku..jedna dokonca konkretne RJ z Punt.
neviem co mam robit..
inac zistujem ze repasom RJ sa zaobera dost firiem po celom Slovensku..jedna dokonca konkretne RJ z Punt.
neviem co mam robit..
-
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 06.10.2004 22:16 Zdieľať na Facebook
Mal som také Punto, r.v. 2002, mne pri prudkom zošliapnutí plynu auto akoby cuklo, zaváhalo a až potom zrýchľovalo. Problém bol v tom, že ten môj typ, teda Punto II, 1.2i 8V NEMAL palivový filter. Musel som prefúknuť celú palivovú sústavu kompresorom, keďže na vstrekovacej lište bol na konci ventil, šlo to pomerne ľaho, odvtedy šlo Punto úplne hladko a plynulo.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 24.11.2008 14:34 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 166
- Dátum registrácie: 06.10.2004 22:16 Zdieľať na Facebook
Ako je palivová lišta od vstrekovačov, z jednej strany ide do nej tlak paliva z nádrže, t.z. že je tam hadička a na druhej strane tej lišty je, teda u mňa bol, taký ventil.
Na neho som pritlačil ofukovaciu pištoľ od kompresora a pri otvorenej nádrži som to prefúkol. Bolo počuť bublanie v nádrži. Treba to robiť, keď je v nádrži málo benzínu. Potom by asi bolo ešte treba vyčistiť nádrž, ja som to ale nerobil, auto malo len okolo 16tkm, keď som ho kupoval a cca 25tkm, keď som ho pred Vianocami 2005 predal..
Do nádrže je prístup pod zadnou sedačkou, sa mi zdá...
Na neho som pritlačil ofukovaciu pištoľ od kompresora a pri otvorenej nádrži som to prefúkol. Bolo počuť bublanie v nádrži. Treba to robiť, keď je v nádrži málo benzínu. Potom by asi bolo ešte treba vyčistiť nádrž, ja som to ale nerobil, auto malo len okolo 16tkm, keď som ho kupoval a cca 25tkm, keď som ho pred Vianocami 2005 predal..
Do nádrže je prístup pod zadnou sedačkou, sa mi zdá...
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
V tomto pripade to skutocne vyzera na RJ. Ja osobne som ich tiez uz par menil. S pouzitou je problem nakolko ti ju najprv musi dat niekto do virgin state tzn. - nenakodova ako z fabriky.
Inak musis vymenit RJ, kuce, spinacku, Immobox (poistkova skrina) a budiky lebo ostanu blikat.
Viem ze su aj rozne pokusy o opravu, uspesne aj neuspesne....
Je to len o chuti a obsahu penazenky ktoru cestu si clovek vyberie.
Inak musis vymenit RJ, kuce, spinacku, Immobox (poistkova skrina) a budiky lebo ostanu blikat.
Viem ze su aj rozne pokusy o opravu, uspesne aj neuspesne....
Je to len o chuti a obsahu penazenky ktoru cestu si clovek vyberie.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 24.11.2008 14:34 Zdieľať na Facebook
no dnes som sa informoval vo FIAT predajni ohladom novej RJ a ta cena ma zabila .637 €...Radsej by som najprv vyskusal repasovat moju. Nasiel som par firiem co to daju do VIRGIN stavu len sa bojim ist do toho. Da sa zistit ci je skutocne vadna moja RJ? Diagnostika to vie zistit ci?
Ak uz niekto repasoval svoju povodnu jednotku a ide mu to v pohode dalej nech ma kontaktuje. dik
Ak uz niekto repasoval svoju povodnu jednotku a ide mu to v pohode dalej nech ma kontaktuje. dik
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 24.11.2008 14:34 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 21.04.2019 22:20 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných