Skúsenosť s repasom turba

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Spýtam sa mimo misu trocha.
Kedy sa robí repas turba?(tzn. kedy je vhodne a kedy nie ho robit).
Aká býva životnosť repasovaného turba?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Turbo má svoju charakteristiku,tj buď spĺňa čo sa čaká (tlak) a vie to plniť,samozrejme za predpokladu že nepúšťa olej na žiadnu stranu bez výrazných zvukov,alebo to neplní.Turbína sa hravo skontroluje,na mechanický stav (vôla axiál aj radiál) stav olejovania,priebeh tlaku,volnosť a funkcia variability vrátane správnosti nastavenia.
Tam nie je o čom diskutovať či áno či nie,to je dané úplne na presno.Životnosť je ťažko zodpovedateľná,jeden môže bývať v byte tisíc rokov,iný ho "vybýva" a zničí za rok na ruinu.Repas môže byť všelijaký,dokonca taký že má nefunkčnú variabilitu pre deravú banku,toť tu kúsok máme takých machrov.Ja sa ich pýtam...ako je nastavená variabilita ? Odpoveď - tak ako má byť. Jasne že áno,z prerazenou membránou je to určite dobre nastavené.Dá sa iba domýšlať,ako je urobené ostatné,ak toto "ušlo pozornosti"
miliano56
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 11.04.2018 09:55
Bydlisko: Dunajská Streda
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miliano56 »

životnosť ťažko povedať, no rozdiel medzi cenou nového a repasovaného je dosť markantný, takže zväčša ide na repas
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo sa hýbe ide nové,ostávajú pôvodné obaly.Teoreticky by mala byť dosiahnutá životnosť nového.
turboarena
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 11.06.2017 21:55
Zdieľať na Facebook

ako vybrať firmu repas/ originál

Príspevok od používateľa turboarena »

Pri repase turba s amusíte hlavne pozerať na firmu, ktorá vám ide daný repas robiť. Väčšinou je najlepšie si pár eur priplatiť a vedieť, že dostanete kvalitu alebo snažiť sa ušetriť na repase a v konečnom dôsledku cenu niekoľkokrát preplatíte lebo vám repas odíde za pár mesiac.

Špecializujeme sa už 6 rokov an repas turbodúchadiel a sme výhradným dovozcom originálnych turb na Slovensko.
Pri repase vždy vymieňame stred turba, čo je najdôležitejšia časť a následne po celkovom repase sa prechádza k testovaniu samotného repasu pri odporúčaných hodnotách.

Keď si dáte u niekoho urobiť repas a stojí to 150-200€, bál by som sa o kvalitu. Často pri takej cene nedostanete požadovanú kvalitu lebo daní ľudia nemajú penaize nad rahé stroje, ktoré sú potrebné pre testovanie a len vaše turbo dajú do zveráka, troška pošrobujú a je zrepasované. Väčšia časť z tých turb sa pokazí a následne budete mať problém s reklamáciou, opravou atď.

My ponúkame záruku 2 roky na repas čiže si za našimi službami a skúsenosťami stojíme. Väčšinu turb máme aj okamžite skladom čiže vám rovno pošleme zrepasovaný diel. Nemusíte čakať niekoľko dní dokedy zrepasujú váš diel.
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

turbo každý rok

Príspevok od používateľa fufino »

Chcem sa spýtat či niekto nevie čo spôsobuje takéto poškodenie turba. Deje sa to skoro každý rok. Toto je už 4x za 4,5 roka. V 2017 mi povedali že to spôsobuje upchatý katalyzátor,tak som ho dal vykuchat a nahodil repasované turbo. v lete 2018 som čistil variabilitu a oska bola v poriadku , kvôli ceste do Rakúska som dal nový katalyzátor. A teraz po 8 mesiacoch je po turbe. Už jedine ma napadá pripchatý výfuk,ale to by som podla mna cítil na výkone a auto tahá dobre. pripájam foto :
[img]http://www.imageworld.sk/images/hrizxgn6fsmekkaxdbz_thumb.jpg [/img] [img]http://www.imageworld.sk/images/u5h7fxgv19xsfoj4zma_thumb.jpg [/img] [img]http://www.imageworld.sk/images/0wrq4ejyvlza7hcdgpfa_thumb.jpg [/img] [img]http://www.imageworld.sk/images/1ksnx9oofk10f4mlo4_thumb.jpg [/img]
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Neodborná montáž, nekvalitný repas, spackaný čip...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

fufino...tu sa dajú príčiny iba domýšlať.Zrejme sa jedná o PD-čkový motor z podpisu.Ak áno,podobný prípad som riešil pánovi ktorému išli montovať tretie turbo a nejako sa ku mne dostal z opačného konca republiky.V jeho prípade menili turbo za turbom a nepátrali po problémoch mazania.Hore na dvoch vahadlách vstrekovačov boli vytlačené tri olejové záslepky zo štyroch. Oni mu magori olejové čerpadlo vymenili,ale čerpadlo hoci nové strácalo tlak tak nešťastne,že tlak bol tesne nad hranicou signalizácie.No a také že odmerať tlak manuálne posr.tým tlakomerom je príliš vesmírna diagnostika,kúpiť do dielne za 5 e.- tlakomer ...no ani bohovi.Navyše výmena turba prinesie bubáky.
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

No do šlaka to je ono. Pri výmene tesnenia veka ventilov som našiel jednu vypadnutú záslepku.No ani by ma nenapadlo že to má súvis z mazaním turba. No idem to zasa rozobrat a pozriet kolko ich je ešte vypadnutých. A ako ich tam zasa dostanem aby nevypadli? Ďakujem.
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nafotím a doložím fotku....
Valček sa vloží späť,doklepne cca 5 dovnútra,a buď sa stred valčeka zatemuje (v strede valčeka) vyrážačom o fí 3,5-4 mm,tým sa rozoprie
Alebo ešte plus sa na okraj céóčkom hodí malinký zvar aby nedovolil valčeku von.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Pecka téma. Necelé 2 strany a na svete je riešenie, vďaka fóru. Kiež by všetky témy boli takým prínosom
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

My sme ešte chvílu komunikovali cez ss,takže tie záslepky olejových kanálikov boli vytlačené tri z celkove štyroch.Chudák turbína potom nemá šancu
Toyta Hilux
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 29.03.2021 12:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Toyta Hilux »

20.12.2020 som kúpil repasovane turbo za 300€ do Toyty Hilux vo firme Wizard. Po naštartovaní vychádzal z výfuku biely dym a olej bol vo vyfuku(turbo dávali do auta v servise a mechanik povedal že to bude dymyt - to sa mi nezdalo, ale jazdil som). Po 700 km sa začalo auto žrať olej. Tak som dal turbo reklamovať,ale reklamáciu mi neuznali, pretože tvrdia, že na výfukovu stranu sa dostala necistota (karbón) alebo súčiastka z motora, lebo variabilná geometria je poškodená aj výfukové lopatky. Za výmenu súčiastok pýtajú 230€.
brawnsmid342
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 27.01.2022 16:19
Zdieľať na Facebook

Turbo každý rok

Príspevok od používateľa brawnsmid342 »

fufino napísal: 14.04.2019 11:04 Chcem sa spýtat či niekto nevie čo spôsobuje takéto poškodenie turba. Deje sa to skoro každý rok. Toto je už 4x za 4,5 roka. V 2017 mi povedali že to spôsobuje upchatý katalyzátor,tak som ho dal vykuchat a nahodil repasované turbo. v lete 2018 som čistil variabilitu a oska bola v poriadku , kvôli ceste do Rakúska som dal nový katalyzátor. A teraz po 8 mesiacoch je po turbe. Už jedine ma napadá pripchatý výfuk,ale to by som podla mna cítil na výkone a auto tahá dobre. pripájam foto :
Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok
Potrebujete zväčšiť saciu vrtuľu aby sa eliminoval chip. Evidentne turbo sa pretáča, nestíha tlačiť požadovaný objem vzduchu. Za ďalšie by som zvážil dať viskóznejší olej 10W-50 + prípadne zlepšiť chladenie oleja, ak olej presahuje 100C, tak stráca rapídne na viskozite. Čo vidíte na obrúsených axiálných ložiskách, ako sa drú axiálne komponenty o seba.
brawnsmid342
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 27.01.2022 16:19
Zdieľať na Facebook

Re:

Príspevok od používateľa brawnsmid342 »

Toyta Hilux napísal: 29.03.2021 13:04 20.12.2020 som kúpil repasovane turbo za 300€ do Toyty Hilux vo firme Wizard. Po naštartovaní vychádzal z výfuku biely dym a olej bol vo vyfuku(turbo dávali do auta v servise a mechanik povedal že to bude dymyt - to sa mi nezdalo, ale jazdil som). Po 700 km sa začalo auto žrať olej. Tak som dal turbo reklamovať,ale reklamáciu mi neuznali, pretože tvrdia, že na výfukovu stranu sa dostala necistota (karbón) alebo súčiastka z motora, lebo variabilná geometria je poškodená aj výfukové lopatky. Za výmenu súčiastok pýtajú 230€.
Karbón v turbe vznikol, lebo turbo tieklo. Olej čo vytekal z turba po kontakte s niektorým rozpáleným dielom turba hneď olej napäkalo na rozpálenom povrchu dielu turba. Diely v turbínovej skrini dosahujú teplotu 700C. Nad 400C olej sa späká, premieňa sa na karbón. Po kontakte oleja s takto rozpáleným dielom, okamžite olej napäčie, vytvorí sa karbónová škrupina, vrstva, hrča.
Variabilnú geometriu zničil karbón. Olej ktorý vytekal z turba, v zápäti sa napiekol na turbínu a odstredivou silou bol vymrštený smerom do variabilnej geometrie. Karbón je tvrdý ako diamant, jeto zhluk uhlíka, v Mendelejevovej tabuľke je najvyššie, patrí medzi najtvrdšie materiály. Turbína môže dosahovať rýchlosť 180000rpm. Odstredivá sila je keď váha uvoľnenej častice je 1g, priemer turbíny je 60mm, priemerné otáčky turbíny sú 80000rpm. F=0,001kg((266m.s)2/r0,03m) = 2359kgms-2=2359N=235,9kg. 1gramová častica narazí silou 235,9kg na variabil, i keď je variabil z niklovej ocele karbónové častice ho rozbijú.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: PROCHY603 a 58 neregistrovaných