VW Golf V , 1.6 MPI - olej
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1120
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Ja myslim, že diskusie su tu nato, aby diskutujuci pridavali svoje aj netradičné názory a iní aby vecnými argumentmi tieto nazory potvrdili alebo vyvrátili, a nie prekrucali vyznam prečítaného a ešte sa aj vysmievali z toho..
Ja viem, že obehu oleja v motore by nič nemalo braniť, akurat ma zaujíma, či ked naleješ zhora olej na vačkovku pri vymene oleja , či stečie dole k čerpadlu tymi kanalikmi ako prudi aj zvyčajne,ked motor beží.
pretože je logické, že v mtore musia byť kanaliky , kde je ten olej tlačený na mazacie miesta a je aj prepad, ktorým sa ten olej vracia naspäť a tie trasy musia byť funkčne a otvorené počas behu motora .
Ja viem, že obehu oleja v motore by nič nemalo braniť, akurat ma zaujíma, či ked naleješ zhora olej na vačkovku pri vymene oleja , či stečie dole k čerpadlu tymi kanalikmi ako prudi aj zvyčajne,ked motor beží.
pretože je logické, že v mtore musia byť kanaliky , kde je ten olej tlačený na mazacie miesta a je aj prepad, ktorým sa ten olej vracia naspäť a tie trasy musia byť funkčne a otvorené počas behu motora .
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 10.06.2014 21:55 Zdieľať na Facebook
Zdravím vospolok.
Takže aj ja prispejem k tejto téme:
GOLF V, r.v. 2007, motor benzin 1.6 75 kW, 175 000 km, aktualne spotreba oleja cca 1 liter/2000 km, čo už je pomerne veľa.
Pred cca rokom som prešiel na radu mechanika z 5W30 na 5W40, ale bez zmeny spotreby.
Včera som navyše spozoroval mierny pokles hladiny vody v nádržje chlad. kvapaliny = únik vody? (tesnenie pod hlavou, hadice ... neviem) ...
Moja otázka - oplatí sa dať prekrúžkovať motor? Opravu mi odhadli cca na 600€, neviem či do toho ísť ...
Dakujem
Takže aj ja prispejem k tejto téme:
GOLF V, r.v. 2007, motor benzin 1.6 75 kW, 175 000 km, aktualne spotreba oleja cca 1 liter/2000 km, čo už je pomerne veľa.
Pred cca rokom som prešiel na radu mechanika z 5W30 na 5W40, ale bez zmeny spotreby.
Včera som navyše spozoroval mierny pokles hladiny vody v nádržje chlad. kvapaliny = únik vody? (tesnenie pod hlavou, hadice ... neviem) ...
Moja otázka - oplatí sa dať prekrúžkovať motor? Opravu mi odhadli cca na 600€, neviem či do toho ísť ...
Dakujem
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
moja kalkulacka hovori, ze za 600e mas cca 100litrov oleja, 100x2000km=200000km ,to za kolko rokov a ci vobec natom este najazdis? kolko zatial minies na benzin?
chladiaca je ina vec, treba zistit kade sa trati, ale na otvorenie motora musi byt sakrametsky 100% nepriestrelny dovod, okrem toho kruzky menit samotne, je zvacsa len cinganska robota bez dlheho efektu
chladiaca je ina vec, treba zistit kade sa trati, ale na otvorenie motora musi byt sakrametsky 100% nepriestrelny dovod, okrem toho kruzky menit samotne, je zvacsa len cinganska robota bez dlheho efektu
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kedy sa oplatí motor otvoriť a riešiť problém spotreby oleja ?
A či sa vôbec oplatí ?
Oplatí sa jedine v jednom prípade,že majiteľ veci rozumie a k oprave je náležite vybavený.Náležite vybavený znamená v podstate že je to dielňa. Vyžaduje to motor vybrať tj ide von spolu z prevodom,oddelí sa,očístí a ide na stojan (polohovadlo) Otvorí sa zhora aj zdola,a vytiahnu sa piesty postupom že sa označujú polohy jednotlivých krúžkov tj ich zámky,aby v prípade že opotrebenie je minimálne a valce nie sú oválne,mohli piesty ísť späť iba z vymenenými novými olejovými krúžkami.Prvý a druhý ostáva a ide späť v presnej polohe ako boli predtým,preto treba vyberať pomaly a pozorne.Celé pisty idú do 20 kHz ultrazvuku ktorý ich vyčistí absolutne.Toto ale všetko padne ak je ovalita valcov nad prípustnú mieru.Už toto je dôvod prečo to nerobiť inému,pretože ak by sa ukázala potreba riešiť ovalitu valcov,budú náklady neprijatelne vysoké. Ale aj v prípade že by stačilo vyčistenie nepriechodných olejových krúžkov je podobná práca ako celok dosť za spomínanými 600 e.- pretože aj v tom prípade si vyžiada náklady na nové veci,málokto si trúfne už nevybrať z hlavy ventili a nepomeniť semeringy,s tým príde zabrusovanie atd atd...takú prácu prijať je vlastne akt zúfalstva danej dielne,pretože pri iných prácach zarobí za daný čas dvoj aj trojnásobok na bežných prácach kde potrebuje kýblik náradia a takmer nič nevedieť,nie obsadzovať na celé dni stĺpák a mať spústu peňazí vo vybavení na podobné práce.
V podstate má bajo pravdu. Nič sa nedeje náhodne,ani tá spotreba oleja sa neudeje len tak,prsty v týchto veciach má vždy majiteľ ktorý motor náchylný k týmto procesom vlastní.Ale olejové gazdovstvo rozoberať je posledná a nerozumná vec,pretože na slovensku je min 5 milionov tribológov ktorý vedia o olejoch všetko.Usmerňovanie by dopadlo asi ako vo volbách niekoho náhovárať či odhovárať,každý má svoj rozum a jemu patrí aj královstvo nebeské,niekomu odmena,niekomu trest.Rozumnosť a slovensko sú nie celkom spriatelené veci ľudom môžete hučať koľko chcete,kým na niečo sami nedoplatia aj tak nepočúvajú.Nech sa teda deje ich vôla.
A či sa vôbec oplatí ?
Oplatí sa jedine v jednom prípade,že majiteľ veci rozumie a k oprave je náležite vybavený.Náležite vybavený znamená v podstate že je to dielňa. Vyžaduje to motor vybrať tj ide von spolu z prevodom,oddelí sa,očístí a ide na stojan (polohovadlo) Otvorí sa zhora aj zdola,a vytiahnu sa piesty postupom že sa označujú polohy jednotlivých krúžkov tj ich zámky,aby v prípade že opotrebenie je minimálne a valce nie sú oválne,mohli piesty ísť späť iba z vymenenými novými olejovými krúžkami.Prvý a druhý ostáva a ide späť v presnej polohe ako boli predtým,preto treba vyberať pomaly a pozorne.Celé pisty idú do 20 kHz ultrazvuku ktorý ich vyčistí absolutne.Toto ale všetko padne ak je ovalita valcov nad prípustnú mieru.Už toto je dôvod prečo to nerobiť inému,pretože ak by sa ukázala potreba riešiť ovalitu valcov,budú náklady neprijatelne vysoké. Ale aj v prípade že by stačilo vyčistenie nepriechodných olejových krúžkov je podobná práca ako celok dosť za spomínanými 600 e.- pretože aj v tom prípade si vyžiada náklady na nové veci,málokto si trúfne už nevybrať z hlavy ventili a nepomeniť semeringy,s tým príde zabrusovanie atd atd...takú prácu prijať je vlastne akt zúfalstva danej dielne,pretože pri iných prácach zarobí za daný čas dvoj aj trojnásobok na bežných prácach kde potrebuje kýblik náradia a takmer nič nevedieť,nie obsadzovať na celé dni stĺpák a mať spústu peňazí vo vybavení na podobné práce.
V podstate má bajo pravdu. Nič sa nedeje náhodne,ani tá spotreba oleja sa neudeje len tak,prsty v týchto veciach má vždy majiteľ ktorý motor náchylný k týmto procesom vlastní.Ale olejové gazdovstvo rozoberať je posledná a nerozumná vec,pretože na slovensku je min 5 milionov tribológov ktorý vedia o olejoch všetko.Usmerňovanie by dopadlo asi ako vo volbách niekoho náhovárať či odhovárať,každý má svoj rozum a jemu patrí aj královstvo nebeské,niekomu odmena,niekomu trest.Rozumnosť a slovensko sú nie celkom spriatelené veci ľudom môžete hučať koľko chcete,kým na niečo sami nedoplatia aj tak nepočúvajú.Nech sa teda deje ich vôla.
-
- Príspevky: 1647
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1647
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 246
- Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16 Zdieľať na Facebook
U tychto 75KW vždy prestalo žrať olej po prekružkovaní a repase hlavy. Sice ani jeden nemal viac ako 230tis. a ovalita žiadna.stonehange napísal:Zdravím vospolok.
Takže aj ja prispejem k tejto téme:
GOLF V, r.v. 2007, motor benzin 1.6 75 kW, 175 000 km, aktualne spotreba oleja cca 1 liter/2000 km, čo už je pomerne veľa.
Pred cca rokom som prešiel na radu mechanika z 5W30 na 5W40, ale bez zmeny spotreby.
Včera som navyše spozoroval mierny pokles hladiny vody v nádržje chlad. kvapaliny = únik vody? (tesnenie pod hlavou, hadice ... neviem) ...
Moja otázka - oplatí sa dať prekrúžkovať motor? Opravu mi odhadli cca na 600€, neviem či do toho ísť ...
Dakujem
-
- Príspevky: 63
- Dátum registrácie: 23.10.2016 16:30 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0905533713 a 6 neregistrovaných