Mercedes B 180 CDI , 80 kW , A7, 2013

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

V prvom rade treba povedat, ze diagnostika delphi je v tomto pripade velmi malicky "pan". Od chyboveho kodu sa odraza ale musi byt presny, k chybovemu kodu sa v podstate vzdy vyskytuje nasledny testovaci postup pre konkretnu alebo pridruzene suciastky na overenie a vidiet sa musi realita co oni vidia a s cim pracuju. Je tam napr. vyskyt problemu na palivovej sustave overuje sa cela. Snimac spatneho tlaku vyfukovych plynov v tomto pripade nie je snimac diferencneho tlaku na DPF ale je tam samotny snimac tlaku vyfukovych plynov, ktoremu treba vidiet hodnoty a takisto hodnoty vsetkych tlakovych snimacov v sani a vyfuku a hodnoty celeho vyfukoveho systemu aj ked nemaju chybovy kod. Toto moze klamat kde sa vlastne problem skryva.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chybový kód zaznamená RJ u komponentu u ktorého dôjde k odchylkám ktoré sa "nepáčia" a vyznačí chybu.Ale aj chyby majú svoj rozšírený výklad,ten už viac približuje čo sa nepáčilo,pretože vyznačuje aj režim pri ktorom k zápisu prišlo.Treba mimoriadne dobre zvažovať ak je chýb viac,aký môže byť medzi nimi súvis ale aj určiť či nemôže ísť o kombináciu v dvoch alebo viac systémoch naraz.Dôležité je preto,lebo sa môže stať že závislosť jedného systému na druhom môže spôsobiť že sa chyba neustále ukazuje ako živá z titulu pôsobenia druhej.Ak sa v takomto štádiu zvolí zlý postup,vedie k mimoriadne nákladným opravám práve pre zle zadefinované závažnosti a dosah jednotlivých závad na tie ostatné.Tu ak sa zle zvolí čo je skôr či sliepka či vajce,nasleduje pohroma.Tu sa žiada diagnostika ktorá vie využiť všetko čo je ponúkané...to už písal Xentry,je v MB doma a na mieste zadavateľa s ním ďalej komunikujem.V tomto bode sa narobia najväčšie chyby majiteľov,obiehajú blbého a blbejšieho dovtedy,kým je v budelári posledný halier.Treba začať u človeka ktorý je v MB doma,po x pokusoch to už neskôr nikto ani nezačne riešiť,bol by aj blázon,nie je to detský bicykel.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Len ja kludne dovolim povedat, ze sa bez pritomnosti auta nikto na dialku nikam nepohne. Bez otestovania jednotlivych vykazanych chyb a bez zivych hodnot. Na jedno treba dat pozor a to, ze kazda z chyb registrovanych motorovou jednotkou moze zapricinit neregenerovanie filtra preto sa im treba venovat. Ak dojde k vyhodnoteniu problemu s filtrom netreba sa nechat oklamat tym co chce povedat, lebo on kludne povie plne 200% nemozna regeneracia, lenze tych 200% neznamena, ze filter je KO on vobec nemusi mat problem len od stavu 100%, pocet km od regeneracie, zanesenie a ostatne hodnoty on spusta klasicku regeneraciu a kym ju nespravi tieto percenta bdu narastat az kym nedojde k tym 200% a bude mozna len servisna regeneracia ale filter stale nemusi mat najmensi problem. Problem moze nastat, ze regeneracia neprebehne kludne jedna z vyskytujucich sa zavad, ktoru treba riesit. Myslim, ze vela ludi uz tie percenta oklamali. Filter sa vyhodnocuje na zaklade viacerych hodnot, ktore tam su k dispozicii, je tam historia poslednych 16 regeneracii a ich priebeh ak sa nedokoncili neprebehli tak z akeho dovodu. Jednotka to bude skusat stale znova a znova. Netreba skocit hned po filtry ziadna zavada zatial nenaznacuje aby bol s nim akykolvek problem.

Predpokladajme, ze je tam motor 651

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Cez taketo veci to treba zacat riesit, cez skutocne hodnoty, testy, merania.
raidyM
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 21.08.2009 20:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raidyM »

Ahojte, dost dlho som tu nebol a rad by som sa s vami podelil o moj problem s autom.Posledne 2 mesiace chodim casto do servisu pretoze auto z nicoho nic strati vykon.
Prejavuje sa to tak, ze ked pri rozjazde slapnem na plynovy pedal, tak otacky mi vyskocia nad 3 tisic a auto sa snazi rozbehnut ( akoby smykala spojka) a pomaly sa snazi nabrat vykon , inokedy zas otacky idu pomaly hore a auto je lenive.Niekedy sa rosvieti aj kontrolka motora.Ked sa to deje tak rezim prevodovky sa neda prepnut.Nasledne musim vypnut motor a znova nastartovat aby auto islo, ale v poslednej dobe uz ani to nepomaha a je potrebne auto nechat odstat dlhsie. Preto som navstivil servis, maju original diagnostiku na mercedes a vyskakovala chyba " Snimac tlaku vyfukovych plynov 1 je zkratovany na kostru. Nasledne mi kazal mechanik objednat tento snimac,tak po objednani a vymene auto znova neslo.Navstivil som znova servis a stale vyskakovala ta ista chyba.Vsetko poriadne prezrel cez diagnostiku a nakoniec mi vravel, ze to bude snimac dif.tlaku.Tak som objednal aj tento a ked mi ho vymenil,tak asi po 5km auto znova prestalo fungovat.Znova vyskakuje ta ista hlaska.Kazdy den auto blbne.
Este chcem pripomenut, ze pred vymenou snimaca dif.tlaku DPF filter ukazoval, ze je zaplneny na 49% z 200% a ked som prisiel o 2 dni vymenit ten snimac dif.tlaku tak po vymene pozreli DPF a uz ukazoval zaplnenie na 120% z 200%.Kupil som aj cistic DPF filtrov , nalial som ho do nadrze pred tankovanim a isiel som auto prebehnut po dialnici.Ked som sa vratil do mesta a isiel som sa pohnut na krizovatke tak sa hned zopakovalo to co kazdy den, auto stratilo zrazu vykon. Zacina to byt financne dost narocne a vobec neviem co mam s autom robit.Ak by vas nieco napadlo,tak urcite budem velmi vdacny aj ked viem, ze takto na dialku je to na nic, ale verte mi, ze za kazdu radu budem velmi vdacny.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Prešov máš ako ďaleko? Že by si navštívil tuto xentry-a?
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ja mam do presova 30km, som KE :) V predchadzajucom prispevku som pisal ako je to s tymi percentami. Ak system povie skrat na kostru, prve co chce je meranie na kablovacke, preveruje sa kablovacka ku konkretnej suciastke, to si ziada samotna diagnostika ako prvy krok, dalej su viditelne hodnoty, ktore odovzdava senzor spat jednotke o skutocnom stave, aby robil samotny senzor spatneho tlaku vyfukovych plynov problem musi ist do vysokych hodnot, vtedy nepusti samozrejme motor do vykonu. O stave filtra su tam ine hodnoty.
raidyM
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 21.08.2009 20:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raidyM »

Xentry ty si z KE? Lebo ja tiez. Vedel by si sa mi pozriet na auto? Verim ze by si mi vedel pomoct lebo je vidiet, ze sa do toho vyznas.
raidyM
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 21.08.2009 20:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raidyM »

cicmanec napísal:Prešov máš ako ďaleko? Že by si navštívil tuto xentry-a?
Som z KE a pozeram, ze xentry pisal, ze je tiez z KE
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

To vieš - od Bystrice ďalej je to všetko Východ. :d :D

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných