Seat Leon - zvysenie vykonu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Motor z obtokovým turbom sa dá navýšiť len obmedzene.A najmenej v pásme ktoré sa žiada na vystrelenie potrebné k predbiehaniu to je pásmo 1500-2000 ot.Obtokové turbo je úplne závislé od množstva výfukových plynov,tých motor ešte v tom režime neprodukuje dosť.Preto sa prešlo na variabilné turbo,ktoré z toho istého množstva spalím dokáže roztočiť turbínu na vyžšie otáčky a tda dosahovať v nižších otáčkách preplnenie v takom rozsahu že je možné k nemu aj nadávkovať patrične palivo.A to je základ výkonu,viac vzduchu a viac paliva.Treba ale povedať že je možné motor prestavať na variabilnú turbínu za predpokladu preprogramovania ovládania podtlaku variability.Kým AGR používa pretlakové ovládanie tlaku turbíny,variabilné turbo použiva k ovládaniu podtlak.Ale možné to je,len samozrejme treba tie veci poriešiť.Teoreticky nič nebráni urobiť aj preprogramovanie k variabilite aj zvýšenie výkonu v jednom úkone.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Da sa kludne.Uz sme robili zopar a zatial spokojnost zakaznikov.Da sa urobit,nie je problem,len motor musi byt v poriadku,nesmie byt v ziadnom pripade "chory".Ak chces napis mi ss.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Možno ak budete aj vy fúkať do turba....obtok vypúšta prebytok,to má poriešené.Ale nemá poriešené to že motor v nízkych otáčkach nemá splodín dosť.Kým nemá dosť splodín,nemá turbínu čo roztáčať aby vytvorila tlak pre preplňovanie.Kým nie je tlak dostatočný,nie je možné tam začať dávkovať plus palivo.Ak sa rovnica dá doporiadku,potom sa začne dvíhať výkon. Porušenie súhry v trojuholníku palivo vzduch preplňovanie ...to aj tak dopadne,slovensky sa tomu hovorí..ako keď sere a maluje.Preto sa vymyslela variabilita aby tento nedostatok oklamala.Čo chcete čipovať na obtoku ? tých pár kW ?
Avelmak...ľudia sú v prvom rade hlúpy. Pretože zmenu odozvy pedála nerozlíšia od čipu,o iných trikoch z rotačkami nehovorím.Problém je v tom že sa naraz oklame aj motor aj gazda.
Ak sa to pomenuje jemne,hovorí sa tomu cigánska robota.
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Pri takom malom výkone je každý koník dobrý a auto je ľahké tak aj tých pár kW by ho mohlo pekne vzpruzit :28b7:
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

aleno-da sa kludne.Na tych 80kW kludne.Ak chces napis.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Pisem ti ss.
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Do tohoto stareho uzasneho motora netreba vrtat. Raketa to nikdy nebude dizajn to ma uz za sebou, proste si nepochopil ucel alebo aky ma zmysel vlastnit tento motor. Ale ja ti to napisem jazdi tes sa este 15 rokov bez problemov. Obtokove turbo je bez-udrzbove nema lopatky-VARIABILNE natacanie zazraky sa s tym nedaju ale zato sa ti odvdaci ziadne nudzove rezimy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chlapci nechcete pochopiť.Dať sa dá,ale je to cigánska robota.Všetko čo sa týka výkonu,teda aj čipovanie je kompromis viacerých vecí,a ak ani jedna zo základných požiadavok výkon - spolahlivosť - spotreba - dymivosť nemá dostať na frak,tak od tej myšlienky je lepšie upustiť.Bude to iba o jeden črep viac na ceste
Ten motor je dobrý (skvelý) tak ako je,obtokové turbo je v spolahlivosti dobehnuteľné iba vodou chladenými starými turbami.Sami si musíte odpovedať čo urobíte,aké sú vzťahy som vysvetlil,buď rozumiete alebo vám škoda čokoľvek vysvetlovať,máte svoj rozum,nepýtajte sa ak základné veci pochopiť neviete.Cigánska robota,je to vaše robte ako myslíte
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aleno9 napísal:Lebo mne jeden zmamy hovoril.ze chipol.obtok dokonca na 85 kw bez nejakych vymen turba a podobne aj toto.je mozne ? Nevadi tomu ani to.ze to su pevne lopatky?

A rozmýšlať vlastnou hlavou vieš ? Známy hovoria kadečo,hlavne nenesú zodpovednosť vôbec za nič takže trepať môžu od rána do večera.Čipol,to mi je jasné,to sú tiež čiperi ako za korunu nožík.Na rotačke ťa čipne chlapec čo u ńa robil za 10 min a budeš "zírať" ,ale to neznamená že ak sa "dá" že by to trebárs urobil sám sebe.To je aj taký čip...ale auto ide ako bláznivé.Že sa dá urobiť potreba bez stiahnutia gatí je jasné,ale zdravý jedinec to predsa len neurobí.

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: pavold555 a 9 neregistrovaných