VW Touran - klimatizácia
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 385
- Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49 Zdieľať na Facebook
VW Touran - klimatizácia
Dobry den, mam vw touran 1.9tdi 2006 automaticka klima.
Nefuka mi studeny vzduch, tak som sa pozrel na kompresor a je stale zopnuty- stred sa stale toci ci je klima zapnuta alebo vypnuta, zaujima ma ci to je normalne.
Diagnostika ukazuje tlak chladiva 5.2bar. Je to dost aby zoplo tlakove cidlo? dakujem
Nefuka mi studeny vzduch, tak som sa pozrel na kompresor a je stale zopnuty- stred sa stale toci ci je klima zapnuta alebo vypnuta, zaujima ma ci to je normalne.
Diagnostika ukazuje tlak chladiva 5.2bar. Je to dost aby zoplo tlakove cidlo? dakujem
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 385
- Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 385
- Dátum registrácie: 06.04.2013 11:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Diagnostika nestaci.5,2 moze byt aj na nizkom okruhu,lebo ak kompresor nefunguje,tlaky su vyrovnane.Este raz sa spytam aky je tlak na nizkom a aky je na vysokomo okruhu po zapnuti klimy.Cez diag sa da aj vidiet,ci sa zvysi alebo znizi tlak po zapnutie.Najlepsie je to cele zmerat priamo s manometrami.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24978
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Hlavne nezabúdajte na jednu vec,ten typ kompresorov ide stále,len má regulový výkon.Čidlo ktoré meria tlak nič nespína,je to tensometrický člen,na základe jeho údajom sa zariadi RJ klimizácie ako uzná za potrebné.Tlak ktorý vidíte v diagnostike je tlak systému odčítaný práve tým tensometrom.Dá sa od neho odvodzovať pomerne málo,pretože tlak v klíme sa podriaduje aj iným veciam ako sú teplota a tlak.Samozrejme ako základná informácia sa na tlak pozerá,v odstátom motore by hodnota cca 6 bar mohla zodpovedať tomu že systém je naplnený a chybu nespôsobuje nedostatok obeživa.
U týchto systémov je pomerne častá vada na regulačnom ventile,je vidieť na telese klima kompresora,je vymeniteľný samostatne.V diagnostike je parameter % jeho aktivovania.Tent údaj a dva manometre vo vysokom a nízkom okruhu povedia všetko,kde sa problém nachádza.Ale najprv treba skontrolovať či aspoň po povelovej stránke je systém v poriadku.
U týchto systémov je pomerne častá vada na regulačnom ventile,je vidieť na telese klima kompresora,je vymeniteľný samostatne.V diagnostike je parameter % jeho aktivovania.Tent údaj a dva manometre vo vysokom a nízkom okruhu povedia všetko,kde sa problém nachádza.Ale najprv treba skontrolovať či aspoň po povelovej stránke je systém v poriadku.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24978
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Samozrejme že snímanie tlaku nemôže byť vo vetve nízkeho tlaku.Pokiaľ je mašina odstavená dlhšiu dobu tlak klesá na akúsi základnú hodnotu ktorá je ovplyvnená len teplotou.Nespína nič,meria.jesus-pd napísal:ved sam to pises, ak je tlak nizky tak vypne kompresor. A ja sa pytam pri akom nizkom tlaku ho vypne?
diagnostika pisala iba tlak, neviem kde ale pochybujem ze by bolo 5,2 v nizkom
Ak po nabehnutí čerpadla a nastavení vysokého výkonu jeho reguláciou tlak vystúpa a pokiaľ by prekračoval prípustný tlak tak RJ prestaví kompresor pomocou regulátora na min.Kompresor je činný stále ak sa točí,líši sa iba stupeň účinku.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných