Skoda Octavia - trhanie motorom , cvakanie ventila v nádrži
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia - trhanie motorom , cvakanie ventila v nádrži
Čaute,
len jemnom plyne a len pri otáčkach nad 2700 mi pri jazde dialnicou (keďže len tam sa ten stav dá dosiahnuť) trhá nepravidelne motorom.
Z nádrže počuť cvakanie ventila takže pravdepodobne odpaja vstrekom palivo a preto to robí...otazka je prečo !?
Auto Škoda Octavia 1 1.8t 110kw LPG STAG
Chyba bude určite elektronického charakteru. Nádrž bola menena, bol resetnuty software v RJ a stále to robí.
Jediné čo ma napadá je priviesť trvalých 12v priamo do ventila v nádrži.
Ak viete poradte prosím pred tým než sa podujmem k tomu barbarstvu.
Ďakujem
len jemnom plyne a len pri otáčkach nad 2700 mi pri jazde dialnicou (keďže len tam sa ten stav dá dosiahnuť) trhá nepravidelne motorom.
Z nádrže počuť cvakanie ventila takže pravdepodobne odpaja vstrekom palivo a preto to robí...otazka je prečo !?
Auto Škoda Octavia 1 1.8t 110kw LPG STAG
Chyba bude určite elektronického charakteru. Nádrž bola menena, bol resetnuty software v RJ a stále to robí.
Jediné čo ma napadá je priviesť trvalých 12v priamo do ventila v nádrži.
Ak viete poradte prosím pred tým než sa podujmem k tomu barbarstvu.
Ďakujem
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Nie je to také jednoduché, ako sa to zdá na pvý pohĺad..
Ak ma motor pracovať na plyn, musia byť splnené min.2 podmienky
teplota chladiacej kv.musí byť na určitom minime cca40°C a
pred splyňovačom musí byť pritomny plyn ,
Samotny el.mag ventil je ovladaný cez RJ plynu, neviem či by bolo dobre ho "natvrdo" otvoriť a nechať otvorený...
Keďže RJ neustale monitoruje jeho stav a celý proces davkovania plynu, vratane všetkych členov,čo sa na tom podieĺajú..
zrada može byť niekde v kablovačke , zoxidovanie , poškodenie
zly kontakt a p.
takže => DIAGNOSTIKA
Ak ma motor pracovať na plyn, musia byť splnené min.2 podmienky
teplota chladiacej kv.musí byť na určitom minime cca40°C a
pred splyňovačom musí byť pritomny plyn ,
Samotny el.mag ventil je ovladaný cez RJ plynu, neviem či by bolo dobre ho "natvrdo" otvoriť a nechať otvorený...
Keďže RJ neustale monitoruje jeho stav a celý proces davkovania plynu, vratane všetkych členov,čo sa na tom podieĺajú..
zrada može byť niekde v kablovačke , zoxidovanie , poškodenie
zly kontakt a p.
takže => DIAGNOSTIKA
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23 Zdieľať na Facebook
Áno
(Omáčky)
Auto som z danou poruchou už kúpil, predávajúci mi o nej povedal, z tým že LPG bolo už servisovane a na nič nedošli...
Ja som dal auto prezrieť svojmu LPG mechanikovi, vymenil nádrž(lebo bola po záruke), pozrel RJ motora, dal tam svoje hodnoty, spravil kontrolu atd.... a na nič nedošiel.
Na druhú návštevu mi tam prehral celý software od znova.
Žiadna zmena.
Skorodovany, prerušený z iný problém by ma tiež napadol, no porucha sa prejavuje v tak specifickom režime, ze ju v podstate ani neviem nasimulovat, na to ukazat v servise.
Zly kontakt by sa určite prejavil aj inokedy, nie len v tom pasme otacok, jemnom plyne atd...
Perfektne ju vsak cítiť pri diaľničnom presune kedy idem tych 120-140 a tam pri jemnom plyne ten ventil cvaka a autom trhá...
(/Omáčky)
(K veci)
Uprimne bojim sa o životnosť ventila, rovnako ako ďalších LPG komponentov kedze istotne neboli stavané na takéto stresy, za minutu aj 20x zmenit svoj stav.
Podla toho čo viem, tak pred vstrekmi su 2 ventile, jeden na nádrži, druhy na reduktore.
Ak je problém len z ventilom nádrže, a ventil reduktora ostava otvoreny, tak jednoducha pomoc, vysledujem vodič k nadrzi, polovodicovim rele ho prerusim a dam mu napajanie z poistenych 12v, a signal na zopnutie rele zoberiem napriklad z ventila reduktora...
Horsie ak to bude robit aj ventil reduktora...
(/K veci)
(Omáčky)
Auto som z danou poruchou už kúpil, predávajúci mi o nej povedal, z tým že LPG bolo už servisovane a na nič nedošli...
Ja som dal auto prezrieť svojmu LPG mechanikovi, vymenil nádrž(lebo bola po záruke), pozrel RJ motora, dal tam svoje hodnoty, spravil kontrolu atd.... a na nič nedošiel.
Na druhú návštevu mi tam prehral celý software od znova.
Žiadna zmena.
Skorodovany, prerušený z iný problém by ma tiež napadol, no porucha sa prejavuje v tak specifickom režime, ze ju v podstate ani neviem nasimulovat, na to ukazat v servise.
Zly kontakt by sa určite prejavil aj inokedy, nie len v tom pasme otacok, jemnom plyne atd...
Perfektne ju vsak cítiť pri diaľničnom presune kedy idem tych 120-140 a tam pri jemnom plyne ten ventil cvaka a autom trhá...
(/Omáčky)
(K veci)
Uprimne bojim sa o životnosť ventila, rovnako ako ďalších LPG komponentov kedze istotne neboli stavané na takéto stresy, za minutu aj 20x zmenit svoj stav.
Podla toho čo viem, tak pred vstrekmi su 2 ventile, jeden na nádrži, druhy na reduktore.
Ak je problém len z ventilom nádrže, a ventil reduktora ostava otvoreny, tak jednoducha pomoc, vysledujem vodič k nadrzi, polovodicovim rele ho prerusim a dam mu napajanie z poistenych 12v, a signal na zopnutie rele zoberiem napriklad z ventila reduktora...
Horsie ak to bude robit aj ventil reduktora...
(/K veci)
-
- Príspevky: 103
- Dátum registrácie: 19.09.2016 09:20 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 103
- Dátum registrácie: 19.09.2016 09:20 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23 Zdieľať na Facebook
@martin cichy
V podstate áno, pravdepodobne systém prepína z LPG na benzín, no auto ide super, a ak by som jazdil po okreskách tak by som to (ako bývalý majiteľ) ani vôbec neriešil. Ja však jazdím hlavne dialnicu, a presne v najbežnejšej diaľničnej prevádzke to robí.
Systém bol kontrolovaný, filtre vymenené dokonca sa pridala jedna hadica extra ku vstrekom, keďže som to kúpil len z jednou....takže ma vyšší vykon trošku no z tým pridaním hadice sa však aj posunulo to pásmo kritických otáčok, teda vtedy trebalo ísť tak 100-120km/h pri jemnom plyne, teraz 120-140km/h ... Čo je, uprimne, viac obmedzujúce...
K technickému riešeniu:
Žiaľ, obe ventile sú spinané súčastne, a dokonca aj uzemnenie je riešené priamo z RJ.
Takže hore uvedená metóda nebude fungovať.
Som objednaný ešte raz ku ďalšiemu plynárovi, no už si doma pre pokoj duše(a už ďalšie prípadne nestracanie času) pripravujem následne zariadenie:
Cez poistku potiahnem od zapaľovania 12V, ktoré budú napájať obe ventile naraz. Kladný signal z RJ zopne relé, no zároveň nabije 2x 470uF kondenzatory, ktoré v prípade výpadku napájania z RJ svojím naakumulovanym napätím podrzia relé zopnuté ešte cca 2 sekundy.
Verím, že tie 2 sekundy ktoré budú LPG ventile otvorené aj po vypnuti motora z dlhodobého hladiska neposkodia systému ?!
No mali by dokázať eliminovať to cvakanie, keďže momentálne sa ventile otvárajú/zatvárajú len na veľmi krátku dobu-čo je vsak dostatočne na to aby z autom trhalo...
V podstate áno, pravdepodobne systém prepína z LPG na benzín, no auto ide super, a ak by som jazdil po okreskách tak by som to (ako bývalý majiteľ) ani vôbec neriešil. Ja však jazdím hlavne dialnicu, a presne v najbežnejšej diaľničnej prevádzke to robí.
Systém bol kontrolovaný, filtre vymenené dokonca sa pridala jedna hadica extra ku vstrekom, keďže som to kúpil len z jednou....takže ma vyšší vykon trošku no z tým pridaním hadice sa však aj posunulo to pásmo kritických otáčok, teda vtedy trebalo ísť tak 100-120km/h pri jemnom plyne, teraz 120-140km/h ... Čo je, uprimne, viac obmedzujúce...
K technickému riešeniu:
Žiaľ, obe ventile sú spinané súčastne, a dokonca aj uzemnenie je riešené priamo z RJ.
Takže hore uvedená metóda nebude fungovať.
Som objednaný ešte raz ku ďalšiemu plynárovi, no už si doma pre pokoj duše(a už ďalšie prípadne nestracanie času) pripravujem následne zariadenie:
Cez poistku potiahnem od zapaľovania 12V, ktoré budú napájať obe ventile naraz. Kladný signal z RJ zopne relé, no zároveň nabije 2x 470uF kondenzatory, ktoré v prípade výpadku napájania z RJ svojím naakumulovanym napätím podrzia relé zopnuté ešte cca 2 sekundy.
Verím, že tie 2 sekundy ktoré budú LPG ventile otvorené aj po vypnuti motora z dlhodobého hladiska neposkodia systému ?!
No mali by dokázať eliminovať to cvakanie, keďže momentálne sa ventile otvárajú/zatvárajú len na veľmi krátku dobu-čo je vsak dostatočne na to aby z autom trhalo...
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 231
- Dátum registrácie: 16.01.2014 09:50
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
napis kde to montovali resp. kde to uz riesili. ci dodrzali vykonovo lpg komponenty k vykonu auta. Osobne sa domnievam ze system bude zle ukostreny, prekniplovat očka na napajacich vodicoch, pripadne vymenit poistkove puzdro. byva to pri akumulatore a tam to moze oxidovat. nespekulovat s nejakymi kondikmi, STAG musi fungovať 100%, vylucujem poruchu RJ STAG.
-
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23 Zdieľať na Facebook
Takže aktuálne cez 10 000km cez celú EU na aute ktorého LPG ventile drží relé z nabitými kondíkami...
Tie 2 sekundy čo mi kondenzátor to relé a ventile podrží otvorené stačí krásne na to aby autom netrhalo a všetko šlo plynule.
Ano riešil som dôsledok, nie príčinu. Ale keď aj naša slávna medicína takto lieči prečo by sa tak autá opravovať nemohli.
Peace)
Tie 2 sekundy čo mi kondenzátor to relé a ventile podrží otvorené stačí krásne na to aby autom netrhalo a všetko šlo plynule.
Ano riešil som dôsledok, nie príčinu. Ale keď aj naša slávna medicína takto lieči prečo by sa tak autá opravovať nemohli.
Peace)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných