Ceny servisu v Dánsku - oplatí sa vôbec nové dieslové auto?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Ceny servisu v Dánsku - oplatí sa vôbec nové dieslové auto?
Zdravím všetkých. Chcel by som touto témou oboznámiť ľudí s tým, aký drahý je servis áut (všeobecne) v Dánsku a o to viac u nových áut. Nejaké použité náhradné diely takmer neexistujú. Z 99% sú nové a pokiaľ možno, tak sú to originálne diely. Podľa toho aj vyzerá vozový park Tu behajú bežne také autá, ktoré na Slovensku zmizli pred 15 rokmi so šrotovným.
Takže - obyčajná výmena oleja v NEznačkovom a azda najlacnejšom servise v Dánsku stojí 220 euro. Len 4,5l oleja Q8 5W30 a filter + práca. Nič viac. So všetkými filtrami, teda navyše so vzduchovým, kabínivovým a palivovým je cena 300 euro.
Výmena rozvodov na motor 1.9 TDi v Škoda servise stojí v prepočte 1000 euro.
Výmena bŕzd (len predných komplet, teda doštičky a kotúče) na Octaviu I. stojí 1200 euro. Komplet aj so zadnými 2000 euro. Zo skúseností kolegov - výmena DPF filtra na BMW 116d (118d, alebo 120d - presne neviem, ako výkonný bol ten motor) v BMW servise stála 11000 euro. Napíšem to znovu, aby si niekto nemyslel, že som sa pomýlil a myslel som tisíc sto. Myslel som jedenásť tisíc euro. Kolega toto zaplatil a obratom auto predal a kúpil si 15 ročný Peugeot 206 za svoj týždňový plat... Z nasratosti To bol asi jediný dvojmetrový človek v Európe, ktorý sa tiesni v maličkej dvestošestke a jazdí 200km denne do práce a späť.
Predpokladám, že výmena turba bude tiež tak podobne okolo 5 až 10 tisíc eur a výmena vstrekov tiež. Oplatí sa vôbec kupovať nové dieslové auto v Dánsku? Však to, čo človek ušetrí na nafte oproti benzínovému, sa mu veľmi rýchlo vráti na servise a v prípade poruchy a nákladnej opravy bude benzínový motor výhodnejší.
Ďalej - čistenie FAP filtra Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI v NEautorizovanom servise - 440 euro.
Motorček sťahovania okna zadných dverí na Octavia I. v NEautorizovanom servise - 220 euro.
A na záver: tipnite si cenu opravy v Dánsku tejto škodovej udalosti. Vozidlo je Octavia II:
https://ibb.co/YN7V687
Takže - obyčajná výmena oleja v NEznačkovom a azda najlacnejšom servise v Dánsku stojí 220 euro. Len 4,5l oleja Q8 5W30 a filter + práca. Nič viac. So všetkými filtrami, teda navyše so vzduchovým, kabínivovým a palivovým je cena 300 euro.
Výmena rozvodov na motor 1.9 TDi v Škoda servise stojí v prepočte 1000 euro.
Výmena bŕzd (len predných komplet, teda doštičky a kotúče) na Octaviu I. stojí 1200 euro. Komplet aj so zadnými 2000 euro. Zo skúseností kolegov - výmena DPF filtra na BMW 116d (118d, alebo 120d - presne neviem, ako výkonný bol ten motor) v BMW servise stála 11000 euro. Napíšem to znovu, aby si niekto nemyslel, že som sa pomýlil a myslel som tisíc sto. Myslel som jedenásť tisíc euro. Kolega toto zaplatil a obratom auto predal a kúpil si 15 ročný Peugeot 206 za svoj týždňový plat... Z nasratosti To bol asi jediný dvojmetrový človek v Európe, ktorý sa tiesni v maličkej dvestošestke a jazdí 200km denne do práce a späť.
Predpokladám, že výmena turba bude tiež tak podobne okolo 5 až 10 tisíc eur a výmena vstrekov tiež. Oplatí sa vôbec kupovať nové dieslové auto v Dánsku? Však to, čo človek ušetrí na nafte oproti benzínovému, sa mu veľmi rýchlo vráti na servise a v prípade poruchy a nákladnej opravy bude benzínový motor výhodnejší.
Ďalej - čistenie FAP filtra Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI v NEautorizovanom servise - 440 euro.
Motorček sťahovania okna zadných dverí na Octavia I. v NEautorizovanom servise - 220 euro.
A na záver: tipnite si cenu opravy v Dánsku tejto škodovej udalosti. Vozidlo je Octavia II:
https://ibb.co/YN7V687
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Gabo - tieto ceny ohuria ludí tu na slovensku, ale v dánsku sú s nimi všetci stotožnení a asi budú primerané k ich životnej úrovni.
Cena opravy tej škodovej udalosti bude rovnaká na diesli benzíne alebo elektomobile. A poviem pravdu ani vo sne by ma nenapadlo chodiť s takým škrabancom do servisu. Na poslednom aute som mal takých asi 8.
Toto je len čisto moj názor takže sa nemusí zhodovať s názorom väčšiny tu prítomných súdruhov.
Inak napíš čo stojí blomba alebo korunka u zubára.
Cena opravy tej škodovej udalosti bude rovnaká na diesli benzíne alebo elektomobile. A poviem pravdu ani vo sne by ma nenapadlo chodiť s takým škrabancom do servisu. Na poslednom aute som mal takých asi 8.
Toto je len čisto moj názor takže sa nemusí zhodovať s názorom väčšiny tu prítomných súdruhov.
Inak napíš čo stojí blomba alebo korunka u zubára.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
U zubára som v Dánsku ešte nebol, ale viem z prvej ruky, že len vkročíš do ambulance a je to 500kr, čo je 63 euro Takže toľko stojí pozdrav a zubár ešte nevie, čo od neho chceš A plomba stojí pár krát toľko, ako pozdrav.
Nie. Práveže cena servisu NIE JE na úrovni životnej úrovne. To ja by som už dávno skrachoval, keby som si moje problémy s autami neservisoval na Slovensku a to mám priemerný dánsky plat.
To nie je len škrabanec. Fučalo a piskotalo do kabíny.
Nie. Práveže cena servisu NIE JE na úrovni životnej úrovne. To ja by som už dávno skrachoval, keby som si moje problémy s autami neservisoval na Slovensku a to mám priemerný dánsky plat.
To nie je len škrabanec. Fučalo a piskotalo do kabíny.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Nemyslel som to v zlom. Dcera je vo švajci a zo začiatku mi tiež výmena baterie za 250eur (svk 60) alebo prezúvanie za 450 eur (svk200) prišlo divné.Postupne som si zvykol a všetko treba brať nie z nášho pohladu, ale z pohladu tamojšieho domorodca.
Rovnako ta Okta je škrabanec z môjho pohladu, pretože ja som bežne jazdil na autách kde po prejdení mláky ti tečie do topánok.
Ceny a to či je niečo drahé alebo lacné je predovšetkým v hlavách ludí.
P.S.: Ja by som aj v Dánsku hladal taký diesel ako má moj syn. Kúpili sme ho vlani na jar a teraz keď sa blíži STK sa mi syn priznal, že pri prepise zlomil páčku otvárania kapoty. Teda na aute za 4 stovky jazdí rok bez toho aby otvoril kapotu a ako palivo používa starší hydraulický olej.
Rovnako ta Okta je škrabanec z môjho pohladu, pretože ja som bežne jazdil na autách kde po prejdení mláky ti tečie do topánok.
Ceny a to či je niečo drahé alebo lacné je predovšetkým v hlavách ludí.
P.S.: Ja by som aj v Dánsku hladal taký diesel ako má moj syn. Kúpili sme ho vlani na jar a teraz keď sa blíži STK sa mi syn priznal, že pri prepise zlomil páčku otvárania kapoty. Teda na aute za 4 stovky jazdí rok bez toho aby otvoril kapotu a ako palivo používa starší hydraulický olej.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
Gabo zacal si temu s cenami tak to rozpis viac... obycajny robotnik zaraba v cistom priblizne tolko a tolko, na byvanie da tolko a tolko, zhruba na stravu cca...
Narocky pisem obycajny robotnik,nech sa vieme dostat trosku do obrazu.
Nech sa to nezvrhne na pisanie tipu zavist,chod aj ty robit na "zapad" a podobne.
Len ako porovnanie,bezny cloviecik u nas teraz zarobi ked nie je totalny blb cca 900-1000 v cistom, je na tom ako v porovnani s beznym cloviecikom v Dansku
Narocky pisem obycajny robotnik,nech sa vieme dostat trosku do obrazu.
Nech sa to nezvrhne na pisanie tipu zavist,chod aj ty robit na "zapad" a podobne.
Len ako porovnanie,bezny cloviecik u nas teraz zarobi ked nie je totalny blb cca 900-1000 v cistom, je na tom ako v porovnani s beznym cloviecikom v Dansku
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Bajo čítaj "obyčajný robotník" - tí majú tak 700 aj v NR kde je roboty vela.
A pedagogika nie je zárobková činnosť ale poslanie.
Pre autolaika : mladý nielenže nedoleje vodu do ostrekovača, on ani nevysype popolník a auto vyzerá ako pojazdný smetiak
A pedagogika nie je zárobková činnosť ale poslanie.
Pre autolaika : mladý nielenže nedoleje vodu do ostrekovača, on ani nevysype popolník a auto vyzerá ako pojazdný smetiak
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
bajo myslis ze sa lopatuje len so zakladkou? Napr.v dedine odkial pochadzam krmil kravy zhodou okolnosti byvaly stredoskolsky ucitel (zamerne pisem ucitel lebo oni sa nechavaju oslovovat studentmi profesor) a mal vraj cca 2x taky plat ako v skolstve.
Ale nie o tom som chcel,naozaj som zvedavy co napise gnagy
Ale nie o tom som chcel,naozaj som zvedavy co napise gnagy
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tak ako u nás príjmy a životné náklady vytvárajú určitú životnú úroveň,tak je to aj v Dánsku i keď sú sumy vyžšie.Ak by stav nebol vyvážený,a Dáni by mali prebytok v príjmovej časti,vyzeral by autopark úplne inak. Rozdiel v životnej úrovni rozhodne nie je významne iný.Je to iba v inak postavenej mentalite ľudí a iných prioritách.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Spomenuli sa platy a životné náklady a už je ticho po pěšině , ako hovoria bratia Česi.
Ja tipujem ,že gnagy ma mesačný plat najmenej +- 5 K euro , ked sa mu oplati tam byť v tom Dánsku...
Inak platy slovenských gastarbeiterov v priemysle kdekolvek v záp.Europe mimo Švačiarska pochopiteľne začínaju na urovni 3 K euro, za celý odpracovaný mesiac .. ak niekto ma 4 K , tak je frajer...
záleží na tom , kolko hodín sa dá odpracovať ...
Nechytajte ma za slovo , ale napr. čo ja pracujem teraz v Nemecku , proste iná kultura ako u nas na Slovensku,
každý ma vymedzené svoje povinnosti a právomoci, každy ku každemu sa správa slušne, a neexistuje také, žeby niekto niekoho o*ebal alebo niečo nevyplatil... alebo nejak niekto niekoho šikanoval...alebo nebolo to ,čo potrebuješ pri práci k dispozicií...
A taktiež tu je spolupatričnosť nemecký občan podporuje svoju krajinu a svojich podnikateľov, používa ich služby a kupuje ich výrobky...
Nevidel som také, žeby nejaký Nemec chodil niekde do inej krajiny na nakupy,lebo tam je lacnejšie...
v nedelu sa chodia najesť pohraničníci, tí čo bývaju blizko hranice do CZ, nie je to tak ako v Taliansku,že v sobotu doobeda pred ipercoop supermarketom je polovica aut zo značkami "CH"...
A čo sa týka danskych občanov a ich autoparku, teraz sa často pohybujem po dialnici Berlin-Hamburg a vidim na čom Dáni jazdia a nepovedal by som ,že to sú staré črepy....
Ja tipujem ,že gnagy ma mesačný plat najmenej +- 5 K euro , ked sa mu oplati tam byť v tom Dánsku...
Inak platy slovenských gastarbeiterov v priemysle kdekolvek v záp.Europe mimo Švačiarska pochopiteľne začínaju na urovni 3 K euro, za celý odpracovaný mesiac .. ak niekto ma 4 K , tak je frajer...
záleží na tom , kolko hodín sa dá odpracovať ...
Nechytajte ma za slovo , ale napr. čo ja pracujem teraz v Nemecku , proste iná kultura ako u nas na Slovensku,
každý ma vymedzené svoje povinnosti a právomoci, každy ku každemu sa správa slušne, a neexistuje také, žeby niekto niekoho o*ebal alebo niečo nevyplatil... alebo nejak niekto niekoho šikanoval...alebo nebolo to ,čo potrebuješ pri práci k dispozicií...
A taktiež tu je spolupatričnosť nemecký občan podporuje svoju krajinu a svojich podnikateľov, používa ich služby a kupuje ich výrobky...
Nevidel som také, žeby nejaký Nemec chodil niekde do inej krajiny na nakupy,lebo tam je lacnejšie...
v nedelu sa chodia najesť pohraničníci, tí čo bývaju blizko hranice do CZ, nie je to tak ako v Taliansku,že v sobotu doobeda pred ipercoop supermarketom je polovica aut zo značkami "CH"...
A čo sa týka danskych občanov a ich autoparku, teraz sa často pohybujem po dialnici Berlin-Hamburg a vidim na čom Dáni jazdia a nepovedal by som ,že to sú staré črepy....
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Nevidel som také, žeby nejaký Nemec chodil niekde do inej krajiny na nakupy,lebo tam je lacnejšie...
lebo nemaju kam. Spravne zaznelo ze prihranicne oblasti Svajciarska chodia veselo nakupovat cez ciaru - Grenoble vo Francuzsku, pripadne spodne casti Nemecka su veeelmi zvyknute na svajciarov a vobec im to nevadi.
Ze pohranicny Nemec nechodi nakupovat napriklad do Ciech ? Cudujes sa ? Poprve si pozri umiestnenie obyvatelstva pri hraniciach v Svajci a v Nemecku, podruhe porovnaj so Svajciarmi ktore ma ked prezeniem tristo kilometrov zhoradole, potretie cenovy rozdiel NEmecko-Cesko vobec nie je zaujimavy a postvrte ano urcite sa pridava aj natura, ocakavanie spotrebitelov a nazeranie naroda nemeckeho na narod cesky/slovensky/atd.
O tom som ale nechcel. Cenu opravy zobrazenej Ocktavie2 tipujem na 12.000eur v prepocte, kedze vymena DPF bola reportovana za jedenast. Nedokazem si predstavit co moze tych jedenast za DPF vytvorit pretoze suciastky stoja prakticky to co u nas, plus robota je to na jeden polden co nie je milion, ale dobre, budiz.
Na Slovensku by kazdy vymenil zadne dvere za stovku (striebornych je najviac pouzitych) a s prahom by sa nejako silno popasoval.
Takze Turbov tip na Oktavku : 12 papierov v eurach v Dansku ; 500 eur na Slovensku s pouzitymi dverami a navarenym prahom.
PS : toto si mal riesene u Milana ? Sýrska buracka ?
PS2: nechapem vymenu brzd za 1000 eur, suciastky stoja tolko ako u nas a robota to nedostane na tuto uroven. Zeby 80% dane ?!
PS3: strasne by ma zaujimali ine ceny okolo aut. Lakovanie, vymena turba, vstrekovacov, diagnostiky, absolutne cokolvek.
lebo nemaju kam. Spravne zaznelo ze prihranicne oblasti Svajciarska chodia veselo nakupovat cez ciaru - Grenoble vo Francuzsku, pripadne spodne casti Nemecka su veeelmi zvyknute na svajciarov a vobec im to nevadi.
Ze pohranicny Nemec nechodi nakupovat napriklad do Ciech ? Cudujes sa ? Poprve si pozri umiestnenie obyvatelstva pri hraniciach v Svajci a v Nemecku, podruhe porovnaj so Svajciarmi ktore ma ked prezeniem tristo kilometrov zhoradole, potretie cenovy rozdiel NEmecko-Cesko vobec nie je zaujimavy a postvrte ano urcite sa pridava aj natura, ocakavanie spotrebitelov a nazeranie naroda nemeckeho na narod cesky/slovensky/atd.
O tom som ale nechcel. Cenu opravy zobrazenej Ocktavie2 tipujem na 12.000eur v prepocte, kedze vymena DPF bola reportovana za jedenast. Nedokazem si predstavit co moze tych jedenast za DPF vytvorit pretoze suciastky stoja prakticky to co u nas, plus robota je to na jeden polden co nie je milion, ale dobre, budiz.
Na Slovensku by kazdy vymenil zadne dvere za stovku (striebornych je najviac pouzitych) a s prahom by sa nejako silno popasoval.
Takze Turbov tip na Oktavku : 12 papierov v eurach v Dansku ; 500 eur na Slovensku s pouzitymi dverami a navarenym prahom.
PS : toto si mal riesene u Milana ? Sýrska buracka ?
PS2: nechapem vymenu brzd za 1000 eur, suciastky stoja tolko ako u nas a robota to nedostane na tuto uroven. Zeby 80% dane ?!
PS3: strasne by ma zaujimali ine ceny okolo aut. Lakovanie, vymena turba, vstrekovacov, diagnostiky, absolutne cokolvek.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných