Audi A4 B5 1.6 - diagnostika

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

teraz si to zaklincoval, takto uz STK nejaky ten rok nefunguje "na chvilu naskocili zelene cisla" . Postup meranie je dnes uplne odlisny a ovela dlhsi...
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Tak bolo to 2roky dozadu a pred rokom som bol s iným autom na STK ktoré má ukážkové emisie a bol to rýchly proces ale tým som nechcel naznačiť že to má tak urobiť len proste by som to riešil čo najjednoduchšie lebo neviem ci sa to oplatí tak starý motor "generalkovat" :41c2:
BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa BnPeter »

Pridávam hodnoty z EK, samozrejme som neprešiel ale už som tam ísť musel aby mi neprišla pokuta.
CO volnobežne otáčky 0,47, zvýšené otáčky 0,67, HC volnobežne otáčky 148, Lambda 1,01.
BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa BnPeter »

Pridávam aj priebeh na lambdasonde, neviem od čoho sa odraziť pri rieseni tohto problému.Pozeral som už aj rôzne videá kde boli popisované kyslíkové šoky na priebehu, môže to spôsobiť aj rušenie zo zapaľovania?

[img]https://i.postimg.cc/S2JXWBfB/scv-1554663494112936160908926949076-1-1.jpg [/img]
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú to typicky kyslíkové šoky a nič iné.Oni vďaka nastaveniu napätia na oscile ešte nevyzerajú strašidelne,ale je to iba vďaka tomu.Po zmene v/dielik a časovej základne by bol iný obraz a pribudlo by "ihličiek" Pomôžem si materiálom z diagnostického fóra FCD.eu

[img]https://i.postimg.cc/jDvTNM3r/aaaaa.jpg [/img]

Aj pendlovanie je na hranici tj ani nie jeden výkmit /sec ....pre porovnanie

[img]https://i.postimg.cc/cgCfZk21/aaaaa.jpg [/img]
BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa BnPeter »

Dnes som robil ďalšie meranie lambdy ale už je priebeh pekný čistý, to rušenie spôsoboval napájací adaptér do ntb.
Je tam vidno spomalené to pendlovanie oproti tomu dobrému priebehu.

[img]https://i.postimg.cc/V54q07kV/15547534136393656893444400362295.jpg [/img]
BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa BnPeter »

Ďakujem všetkým za rady pri riešení problému, s autom som prešiel EK, závada bola nakoniec v nádrži, palivové čerpadlo zadrhávalo a pri teste čerpadla mi za 15 sekúnd prešlo sotva 3dcl paliva miesto tabuľkovej hodnoty 4,5dcl. Dával som aj merať tlak paliva ešte pred neúspešnou EK a mechanik povedal že tlak na lište bol dobrý ale očividne čerpadlo zadrhávalo. V nádrži som našiel malé kovové piliny. Po výmene čerpadla a základnom nastavení mám hodnoty: CO voľnobeh 0,16, Lambda 1,0, HC voľnobeh 82. Stálo ma to veľa času ale veľa veci som sa pritom naučil, od merania po diagnostiku. Katalyzátor som použil náhradu JMJ a palivové čerpadlo za 20eur z auta na diely. Poučil som sa dostatočne a pri kúpe jazdeného autá by som s predávajúcim išiel najskôr na EK, až tam sa ukáže v akom stave je to auto naozaj.
BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa BnPeter »

Zdravím všetkých, dva roky prešli a mám rovnaký problém na emisnej, takže všetko začínam odznova. Bol by som rád ak by mi niekto pomohol vyriešiť tento problém. Ako prvé som odmeral tlaky motora, sú okolo 12,5 baru, hlavu rozdeľovača aj palec som vymenil. Vstrekovače som dal otestovať, sú vporiadku. Meral som aj tlak paliva, na voľnobehu je vporiadku 3,5baru ale pri prudkom pridaní vystúpi až cez 4bary a hneď nato sa ustáli. Všimol som si ale že mi dosť ovplyvňuje tvorbu zmesi systém odvetrania. Lambda regulácia funguje, akurát systém odvetrania dosť ovplyvňuje zmes, pretože sa nevie ustáliť na 1.00. podľa Dp ak stupne táto hodnota na 1.02, začne rj vstupovať do dĺžky vstrekovania a tým aj do emisií. Falošný vzduch som nikde nenašiel, skúšal som do sania tlačiť cez malý kompresor dym z cigariet. V dp ale píšu že toto všetko môže ovplyvňovať aj veľa benzínu v oleji, chodím s autom krátke trasy a to by tomu ak nasvedčovalo. Zajtra chcem skúsiť vymeniť aj ten olej, mala by sa v tom prípade upraviť aj korekcia na lambde a aj obohacovanie výparmi v celom systéme. Neviem si to už ináč vysvetliť a skúšam všetko odznova.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Emisný systém sú okruhy,pozri čo je ok a čo nie do readiness
BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa BnPeter »

Vyzerá že mi buď kábel nepodporuje alebo samotné auto readiness. Na čítanie kanálov používam ešte starý vag.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to škoda pretože predsa len to dáva smerovku v ktorom systéme je problém
Pokiaľ viem EK kontrolujú readiness (pripravenosť k emisnému testu) až od vyžšieho ročníka auta,ale i tak je to vec ktorú je nutné sledovať lebo to je proste cielená informácia o vade.Proste jeden pohlad na číselnú sekvenciu a je jasné ako "emisne" auto vyhovuje.Žiaľ ani pri kúpe to nik nepozrie ešte pred tým ako auto zaplatia.Potom nečudo čo za krápy ľudia už za tri dni opravujú.
Krása kódu je v tom že sa tvorí dlhodobo a napr obyčajný výmaz chyby ho zruší.Dá sa vytvoriť diagnosticky,ale je to procedúracelkom dlhá a pokiaľ systémmá problém,nedokončí test a tak či tak kód nevytvorí.
BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa BnPeter »

Rozumiem, zajtra skúsim osloviť známeho s lepším káblom ale mám pocit že môj ročník 97 ešte tento readiness nepodporuje, určite by sa tá chýba ľahšie zisťovala. Auto mám už 10 rokov ale nebol som prvý majiteľ.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

ten ročník to ešte nepodporuje
BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa BnPeter »

Pridávam obrázok lambda sondy po jazde z teplého motora, vyzerá že tam bol nejaký problém ale už to začalo ísť normálne a pomaličky to vypálilo. Idem dnes napojiť lambdu na oscikoskop a skúsiť vysledovať jej priebeh, prípadne čo ju v danej chvíli dokáže ovplyvniť, čo je vlastne príčina predĺženej doby vstrekovania.




https://i.postimg.cc/ZKrW8JVD/received- ... 510817.jpg
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lambda sonda (na obr.je skoková zirkónka) a pokiaľ aj má vykmity ok ešte je tam fenomén starnutia.Ona časom spomaluje ako starne a pokiaľ frekvenia výkmitov velmi spomalí tiež sa RJ nemusí páčiť.
Predĺženie vstreku znamená toľko že treba premýšlať o systéme..dajme tomu Monotronik alebo Mpi pretože ako každý systém má presné pravidlá práce ktoré určujú správenie.Tam je základ pochopenia prečo sa správa tak,prečo niečo robí alebo ako reaguje na vplyv iných signálov či chyby či mylných udajov. Len pre názornosť,výpadok signálu čidla klepania je posun zápalu späť.Ale ak sa niečo deje má to príčinu a to nie je svôjvôla ale riadi sa zákonmi práve daného menežmentu.
Ak je signál sondy ok dá sa vcelku predpokladať aj správnosť parametrov vstreku,lambda je práve dobrý špicel týchto vecí ktoré vplývajú na emisie

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných