Audi A4 B5 1.6 - diagnostika

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Audi A4 B5 1.6 - diagnostika

Príspevok od používateľa BnPeter »

Dobrý deň, potreboval by som poradiť pri hľadaní príčin vysokých emisií, ide o motor 1.6 adp. Na emisnej kontrole sú presvedčení že by mohla pomôcť výmena katalyzátora čomu už ani neverím. S autom mám problémy od kúpy a postupne som sa snažil riešiť opravy svojpomocne a prísť k spokojnému užívaniu auta. Pravdepodobne mám zlý pomer zmesi paliva a ide o bohatú zmes. Doposiaľ som vyriešil čistenie vstrekovačov, snímač teploty kvapaliny ok, menil som sviečky, káble, vzduchový filter, zlepšil sa chod aj výkon motora, odstránil som prisávanie falošného vzduchu ale ešte sa tam asi niekde prisáva. podľa tabuliek mám v diagnostike hodnoty v tolerancii, lambda regulácia chodí od 0.1 do 0.8v podľa RJ, ale v kanáli 000 v poli 8 nieje konštantná hodnota ale sa mení, podľa tabuliek otvorená slučka. Hlavu som dal zrovnať, menili sa zdvihatka, zabrusili ventily, výmena krúžkov na piestoch, olej drží na výmenu 10tis km. Vymenil som aj samotnú lambdu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokiaľ lambda behá hore dole v rozpetí cca 0,2-0,8 V je nutný základ správny a nemali by väčšie problémy byť.Samozrejme je tam ešte úloha katu,to by prezradila práca druhej sondy,neviem či ten typ ju má.Ak áno,obe slučky na prvej aj druhej sonde musia byť uzavreté. Otvorená slučka znamená že sonda stojí a nepracuje
BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa BnPeter »

Je tam iba jedna lambda, skúšal som meniť aj váhu vzduchu, neviem ju ale správne zmerať, prejavila sa ale zmena hodnôt, výkon bol lepší ale hodnoty mimo tolerancie tak som tam vrátil pôvodnú a hodnoty sa upravili, spravil som aj reset RJ, odpojil baterku a urobil základné nastavenie škrtiacej klapky. čítal som tu aj články o tej klapke a lambde tak to skúsim skontrolovať, vedel by som si na ten účel požičať osciloskop k pc aspoň na tu lambdu. Je možné že sa RJ učí novým hodnotám preto pracuje v otvorenej slučke? Alebo je niekde ešte chyba a nevie si tu hodnotu naučiť? Vymenil som aj katalyzátor ale ak nieje dobrý proces spaľovania môžem ich tam mať aj 5.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú dve napätia a ich prechodom zdola hore a zhora dole si RJ kontroluje či LS pracuje v uzavretej slučke (tj pracuje) Alebo vyznačí že je slučka otvorená tj tými dvoma hranicami napätia neprechádza. LS ale v prechodoch otáčok (zaťaženia) chvilkove prestáva pendlovať,vždy treba krátky čas na ustálenie aby sa už nemenil pomer vzduch palivo a znova sa rozbieha.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Nebolo uvedene ze diagnostika vychodila nejaku chybu alebo nie.Vonkoncom potrbujem hodnoty z EK,aby som vedel dat blizsiu odpoved,teda hodnota HC,O2 a lambda.Potom budeme mudrejsi.Mechanici na STK skoro vzdy vypluju bludy napriklad ako u teba bohatu zmes.S cim je to podkladane?
BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa BnPeter »

Mal som problémy pred čistením vstrekovačov z prispôsobením zmesi, adaptačná hranica súčet podkročena ale to je už vpohode, na emisnú už chodím ako na klavír, zájdem tam v týždni keď sa domov dostanem a dám to zmerať a napíšem presne tie hodnoty, zatiaľ sme sa dostali z CO na 0.45 a HC boli okolo 120. Keď pridám do otáčok prudko a pustím plyn je aj počuť vo výfuku strieľať ale len raz. Keď mu aj dám z voľnobehu nárazovo tak som počul aj ventil.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Nenapisal si hodnotu lambdy z EK.
BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa BnPeter »

Neodpísal som si to, len čo technik tvrdil že tá hodnota lambda je v norme. Teraz som v Nemecku ale doma budem koncom týždňa tak to pôjdem zasa zmerať a napíšem tie hodnoty, tvrdil ešte aj že to vyzeralo podľa hodnôt že je slabo zahriaty katalyzátor, údaj bol 14%, viac to nechcelo zahriať.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Katalizator zohriety na 14%?To odkial berie?S cim zmeral?Ak je hodnota lambda v poriadku,je v rozmezi 0,97-1,03 tak nemoze byt bohata zmes!!!!!Pomer je v poriadku.Ak su vyssie hc a co2 tak je podozrenie na katalizator,alebo zranie oleja.
Naposledy upravil/-a avelmak v 11.03.2019 21:26, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Túto istú kravinu tu riešil pán že na EK bola lambda v poriadku ale má bohatú zmes...no tak teraz rieš ak už STK robí takéto kraviny,jednoducho že nech ho preženie a potom že možno.To máš tak,na kávu sa dá pýtať rôznymi spôsobmi
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

mhlavaty-milan mechanik na stk ti da informaciu ze emisna kontrolo je v poriadku alebo nie je,sice by mohol povedat aspon nieco,samozrejme nie blbost ako tato situacia,ale nema co a ako zdiagnostikovat dalsie veci.Ten mechanik tam nie je nato.On ma vediet len tolko ze kolko ma byt co2,lambda a hc,viac nemusi.Osobne som este nezazil ze analyzator ukazoval hodnotu lambdy ok a bola zmes bohata,pripadne chudobna.
BNPETER-neries to co netreba,chyba nie je v pomere palivo-vzduch.
BnPeter
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.07.2017 00:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa BnPeter »

Každá rada mi je dobrá preto som sa rozhodol osloviť Vás odborníkov čo si veľmi vážim že ste mi vôbec odpovedali. Nepotrebujem to riešiť do detailov, len oni sa vyhovárajú na nejaké hodnoty ktoré potrebujú dodať do systému, mne ide len o to aby som mal platnú ek a mohol jazdiť na aute ďalej, samozrejme chcem aj aby ten motor šiel normálne ako treba ale na moje vozenie do práce a po meste nové auto naozaj nepotrebujem.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

spotreba je normlana?Nezerie olej?
Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

BnPeter napísal:Keď pridám do otáčok prudko a pustím plyn je aj počuť vo výfuku strieľať ale len raz. Keď mu aj dám z voľnobehu nárazovo tak som počul aj ventil.
Nemas nahodou prepalene tesnenie? Bud medzi hlavou a vyfukovymi zvodmi, alebo medzi zvodmi a vyfukom, ked ti podstreluje vyfuk?
Ja osobne som mal vypalene medzi zvodmi a vyfukom, sice ine auto a iny motor, ale benzin s katom a jednou lambdou, a robilo to bordel na EK. Lambda v norme, ale O2, CO2, HC boli mimo normalu... Skus kuknut..
Mateusz737
Príspevky: 713
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Tak tieto motory sú problémové čo sa týka emisií to mi vravel technik na STK som prešiel s odretymi ušami celý čas červené čísla to tam 15min a viac turoval a potom na malý moment naskocilo zelené tak to rýchlo uložil ale ja som tieto problémy neriešil lebo motor fakcil v pohode nikdy ma nikde nenechal sem tam nejaké nerovnomerné otáčky ale inak v pohode a to mal už cez 400tis.
Na Tvojom mieste by som to tak do hĺbky neriešil lebo obávam sa ze ku korenu problému je nemožné sa dostať...

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných