Skoda Superb - kontrolka DPF a bliká kontrolka žhavičov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kristian16
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 09.03.2019 19:23
Zdieľať na Facebook

Skoda Superb - kontrolka DPF a bliká kontrolka žhavičov

Príspevok od používateľa kristian16 »

Zdravím, chcem sa spýtať svietila mi kontrolka DPF filtra tak som sa snažil jazdiť na vyšších otáčkach aby som ho trocha prečistil prvy krát sa mi to podarilo o par dni mi znova začala svietiť znova som jazdil na vyšších otáčkach ale po niekoľkých km mi začali blikať žhaviče a hodilo ma do núdzového režimu auto stratilo ťah a začal som viac dymiť nebol to úplne tmavý dym ale videl som že z vyfuku ide viac dymu ešte som nebol na diagnostike. Chcem preto priblížiť čo ma možno čaká aké výmeny alebo podobne a kto má s tým skúsenosti ako sa cenovo hýbu opravy alebo súčiastky.
Jedná sa o auto Škoda Superb r.v.: 2010, 1.9 TDI 77kW
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Za tým môže byť aj malá aj väčšia vec,neuviedol si ani en km aby sa dal urobiť aspoň predpoklad.Nie ja jasné koľko už stav trápenia trvá,nie je vlastne jasné nič. Dovolím si ale upozorniť že výsledok je ukrutne závislý či sa toho chytí poctivec alebo výmenkár.Radšej dva razy premýšlaj komu to zveriť,pretože je bežné že problém sa neodstráni ale platí sa aj tak.Ani jedna dielňa nevíta,alebo dokonca odmietne robiť po iných mantákoch.
kristian16
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 09.03.2019 19:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kristian16 »

auto má najazdených 228 tisíc
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Znova individualne ako sa ktory system pri regeneracii chova pridanie plynu nemusi znamenat zastavenie regeneracie, zastavenie auta /nie vypnutie motora/ niekde regeneraciu prerusi akonahle sa znova pohne pokracuje v regeneracii dalej, inde ju zase neprerusi a bezi. regeneruju pri roznych teplotach niektore pri 600 stupnoch ine su kludne blizko 800.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

1.9tdi cize PD a k tomu DPF nebola uplne stastna kombinacia...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubo,je to vžité že to nie je ok kombinácia.Ale ja som problémy kedy by som to tak videl ako objektívne nikdy nepoznal.Ak sa bavíme ovšem o PD generácii.Čítal som o týchto problémoch,dokonca to bolo riešené na FCD a kde je zase len problém ? No v mumákovi ktorý nevie že DPF vačka je iné časovanie a fyzicky ju nevie rozlíšiť a čo je najhoršie,v katalogoch to nerozlišujú predajcovia.PD z ohladom na iné vstrekovanie musí mať vačku inak profilovanú,potom ju tam somár tresne a čuduje sa.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

zdaleka to nie je o vacke - kvanta motorov ktore nikdy neboli rozobrate problem s DPF maju a budu mat z povahy veci.

CommonRailove motory produkuju splodiny trosku inym sposobom nez stare PDcka. To je dovod preco bez DPF splnali euro4 ci euro5, kdezto PDcka len euro3 alebo euro4 (mam posunute tie cisla, sorry). Mam chlapca v Kvasinach, na osem mesiacov bola zastavena vyroba PD+DPF, styri generacie softov si lamali hlavy, to bolo vtedy ked skodovke kupili "emisnu motoráreň", labak na testovanie emisii za MILIARDU. Nevedeli to vyriesit tri roky, a prakticky az na zaklade tohoto koncern ustupil od svojej tvrdosijnej politiky PD a nakupil od dodavatelov CR komponenty - nevedeli splnit emisie a nevedeli to udrzat pri zivote. Jaaaaj co spravili pokusov stisit PD technologiu - Milan ty dobre vies aky je rozdiel v montazi vstrekovacov na poctivych 1.9PD a 2.0PD, kolko problemov s vymlatenymi palicami kvoli tomuto 2.0tdi malo...

Vsetci ste asi citali ze stare motory produkuju "vacsie" ciastocky spalin, aj to je jedna z pricin preco CR funguje lepsie s filtrami.

Cela ta tema je ukrutne zlozita, vysledok je vsak betonovo nepriestrelny : PD malo problemy s DPF v ukrutne vacsom rozsahu z povahy veci, nez nove CR motory. Len ten kto jazdi s PD/DPF v excelentnych podmienkach, dlhe jazdy, len tomu DPF prezije.

To co CR vydrzi pri kratkych / studenych / mestskych jazdach PD absolutne nema sancu. Pri CRku je uplne bezne ze 300.000km filtre doziju, pri PD je to prakticky nemozne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nepoznám trápenia výrobcu,poznám iba vlastné :)
No a Ak má ten motor DPF a problém,dá sa korektne vyriešiť tak že splní to čo splniť má.Tj správne robí regenerácie,urobí emisku,vytvorí správny readiness kód... a majiteľ jazdí.Ja sa na vec inými očami neviem pozrieť,iba tými či to je (ak má problém) je riešiteľné,alebo nie je. No a je
PD motor sa odišuje od všetkého iného čo tu bolo pred aj po.V niečom má navrch,v niečom nie.Ak ho dokonale vypoznáš musíš ho milovať.Ale podpíšem že ho niekto môže nemať rád,ako som písal,je to plemeno proste ako môj Rassel,to je tak špecifické čudo evidentne na atomový pohon.
U PD ak pochopíš pár vecí životne dôležitých pre ten typ,bude žiť dlhšie ako gazda.Maličkosti,občas výdaje v halierových položkách ktoré je nutné vždy podľa km porobiť,a môžeš si ho uchechtaný užívať že aj zunuješ.Ak mu odpustíš že má traktorový hlas,zato však je jednoduchý ako facka a nemusíš sa triasť strachom kde ostaneš visieť a kedy ho to napadne.
italo80
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 05.09.2008 11:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa italo80 »

CIAO treba spravit diagnostiku.pozri sa či ti svietia brzdové svetlá,ak nie tak treba vymenit spínač brzdových svetiel.vtedy bliká kontrolka žhavičov
guno5
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 22.10.2014 10:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa guno5 »

Riesil som nieco podobne s kamaratom. Ma ale 2014 svietila kontrolka dpf a aj zhavice. Nakoniec sa zistilo ze chyba bola na snimaci v turbe ktora vysiela signaly do dpf a motora.
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných