Citroen C3 1.4 65kW - volnobeh 2000ot.

Diskusia ohľadne vozidiel značky Citroen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

davidp
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 06.12.2011 13:25
Zdieľať na Facebook

Citroen C3 1.4 65kW - volnobeh 2000ot.

Príspevok od používateľa davidp »

Nazdar chlapi,

Obraciam sa na vás s problémom s vysokým volnobehom, či ste sa už s niečím podobným nestretli. Chyba sa prejavuje od kúpy vozidla.

Vozidlo - Citroen C3 1.4 65kw,r.v. 2008 ,106000km.

Príznaky - po naštartovaní sú volnobezne otacky 2000 a po zohriati 1500 .Vyššia spotreba okolo 10l mimo mesto.

Diagnostika - chyby

P0010 obvod ovladaca vackoveho hriadela 1. rada valcov -prerušený obvod

P0011 a P0012 sú chyby casovanie polohy vackoveho hriadela . Jedna je predčasna druha neskorá.

Po vymazani chýb vozidlo naštartuje drzi asi 10 sekúnd pekne volnobeh pod 1000ot a následne stúpne na 2000 a zapíše chybu do RJ. Pri zohriati klesne volnobeh na 1500ot.

Podozrenie teda padlo na solenoid. Tomu sa zameral odpor - okolo 9 ohmov, vyskúšal som ho ma baterku - cvakal, premerala sa kabelaz až k RJ. Všetko v poriadku. Solenoid je znacky INA.

Olej sa vymenil preventívne tiež.

Nič z toho nepomohlo. Nestretli ste sa s niečím podobným?

Nemám možnosť dať solenoid ž druhého auta. Myslíte že aj keď cvaka a ukazuje dobrý odpor že môže byť zlý?

Nemôžu byť posunute rozvody?

Ďakujem
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Zujimave odkazy su na nete k tomu problému :

http://straighttalkautomotive.com/OBD2/ ... P0022.html

Na inych forach píšu, že tieto chyby sposobuju vynechavanie zapaľovania, čo ma za nasledok hruby chod motora,a aby si to RJ vykorigovala pušťa zvyšenú dávku paliva, preto je zvýšený volnobeh... neviem ,či pomože vymeniť solenoid, možno by bolo treba vymeniť aj aktuatory vačkových hriadeľov...

:2f93:

Je zaujimavé ,že system vvt funguje väčšinou dobre, len asi sa dostali do montáže problémové aktuatory alebo olej v nich neprudi správnym sposobom preto tam vznikaju chyby časovania

ocelom ako to funguje píše jeden mechanik na renault fore :

https://www.renaultclub.cz/casovani_ven ... uvnik.html
davidp
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 06.12.2011 13:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa davidp »

Ďakujem za rýchlu odpoveď :2f93: čo sa týka toho linku , prejdem si z neho veci, ktoré sa ešte nepozreli.

Solenoid sa tvári že je v poriadku po premerani a tak isto aj kabelaz k nemu.

Keď vymazem chybu z RJ a naštartujem, chod motora je krásny, tichý a následne po cca 10s zdvihne volnobeh na tých 2000.

Nerozumiem ale prečo zohriaty klesne na 1500otacok.

Ďalšie naštartovanie ( bez vymazania chyby ) je rovno na 2000 otáčok a klesne na 1500.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Pravdepodobne mechanicky poskodeny solenoid (ostal otvoreny). To ze cvaka, neznamena ze funguje.
Napísať odpoveď

Návrat na "Citroen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných