BMW 520i e39 - 125kw R6 - spoľahlvosť, dynamika

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Ivan825
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 30.09.2010 17:04
Zdieľať na Facebook

BMW 520i e39 - 125kw R6 - spoľahlvosť, dynamika

Príspevok od používateľa Ivan825 »

Zdravím,

mám možnosť kúpiť e39 520i (125kw, M54, verzia po FL) v očividne výnimočnom stave. Na moje počudovanie som sa o tomto motore dočítal pramálo relevantných imformácií.

Auto chcem na denné jazdenie, ale nenajazdím veľa, takže je to taký výstrelok (klasické poctivé auto, v podstate už youngtimer). Auto nekupujem preto, že by som na novšie nemal zdroje, vyslovene chcem e39. Takže túto tému by som uzavrel.

Pôvodne som pokukoval po 530d s manuálom, no nájsť také auto v peknom stave je prakticky nemožné - ak si odmyslíme šialené ponuky typu 7000€ v Nemecku. A tie servisné náklady tiež neznejú lákavo.

Otázka znie - na čo si pri 520i dať pozor, kde sú jej silné a slabé stránky? Atmosferický 6 valec bez priameho vstrekovania - to znie naozaj dobre. No je tomu naozaj tak?

Čo očakávať od jazdnej dynamiky? Všade sa dočítam, že radšej 525i, 530i, prakticky rovnaká spotreba, oveľa väčšia dynamika. Problém ale je, že tie mi v takomto stave a dream konfigurácií nikto neponúka - a nehľadám krátko. Preto by som sa rád zameral na tento agregát. Nie sú to o 520i predsudky? Predsa len 170 koní nie je málo. Je tá dynamika postačujúca aj na ľahko športovejšiu jazdu? Čo dialničné otáčky (hluk, spotreba)?

Vopred veľká vďaka!
marco98
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 19.02.2015 14:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marco98 »

Dynamika je pre normálneho vodiča plne dostačujúca. Auto zase neváži 2 tony a ked to potočíš tak ide krásne za plynom. Ako si povedal, 170 koní je aj podľa mňa dosť. Druhá vec je, že naozaj za rovnakú spotrebu jazdíš aj napr. s 528i (kamarát ho má a má priemerku okolo 8L/100km + napríklad tá 528 výkonovo nie je až tak úplne inde ako 525i, ale krútiaci moment je dostupný skôr). V skratke, áno, 520i je na bežné jazdenie a ľahko športovú jazdu dostačujúca.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

s vykonom sa trap uplne najmenej. Mas dream konfiguraciu, hladas dlho jak pako a nevies NIC INE najst, nie je to hrdzave, nejazdis vela - tak co este chces ?

Ja som takto hladal byt, a vlastne prakticky aj auto tiez. Pri byte si napises tridsat veci ktore musi mat, a potom kludne vyskrkaj desat z nich aby si vobec nieco kupil. Pri aute to iste, chceli by sme neviemaku vybavu, idealne 65.089km za 25 rokov, furt garazovane nikdy nevidelo sneh, jediny majitel ktory to kupil ako 67 rocny a dnes ma 89 rokov a ani k dochtorovi nechodil...

a prihodi sa nieco take ?

Neprihodi.

Tvoj "kompromis" teraz je motor, nic ine. Vsetko ostatne je nadherne. Ak si frajer, vymen ho za 2.8i alebo 3.5i, jazdi kolko chces, povodny motor si nechas uskladneny a ked budes auto predavat, das naspat alebo prilozis. Ale to su take kraviny ze az.

Nejazdis vela, zrejme to bude PREVAZNE v ramci mesta (nepredpokladam ze niekto povie "nejazdim vela, iba denne Nitra-Bratislava"), a tam je totalne zvratene bavit sa o akychkolvek konoch. 95 koni alebo 121 koni, alebo 170 koni alebo 281 koni alebo... uplne v riti jedno kolko. Kilowattov megawattov gigawattov.

Hor sa do toho, hentie auta vymieraju a uz budu len drahsie. Zvlast dream konfiguracie a zvlast v superzachovalom stave. Tam nemas co prerobit aj ked sa ti cely motor zajtra zopsuje na totalnu generalku.

Posledna poznamka : pri takomto veku uz absolutne nejde o to ci je motor dobry alebo zly, ci ma taky alebo onaky design. Ide o to, co ten motor zazil 20+ rokov pred tebou a to by si musel totalrozobrat s mikroskopom aby si zistil. Tieto agregaty su navysost spolahlive, ked chces spravit detailnu previerku pred kupou, tak kazda sviecka von samozrejme po jednej, odmerat kompresne tlaky v kazdom valci individualne, potom odmerat pritomnost CO2 v nadobke s chladiacou kvapalinou a skoncil si.

Sedem minut, mozes zaplatit :)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

este strucne ku kilowattom : vcera nas priviezol kolega na 520d 140kW, rocnik 2015 alebo 2016. Mnichov-Bratislava, no nestratili sme sa ani nahodou medzi tymi formulami na dialnici.

O kolko je viac 140kW nez 125kW ? O makovy prdlajz. Jasne, z povahy dvakrat fukaneho motora versus tvojej atmosfery je jasne, ze tuto vykon prichadza na nizsich otackach, ale ajtak ta masina nerobi 140kW na 1850rpm... ty tvoj benzinik budes musiet viac tocit aby si sa dostal k tym 125kW ale to vobec nie je podstatne.

Vsetko ostatne ti spravi daleko vacsie radosti nez nedostatok vykonu starosti. A budes mat daleko krajsi zvuk.

A ked ho kupis, chceme vidiet fotky !!
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

528i nekupuj ani nehladaj ani nahodou problemove motory to si najdes a ci 520i staci si musis odpovedat sam ma 170 koni ale oproti 530i alebo 530d je to ozaj lenoch mozno ti stacit budu a prave nato si musi odpovedat sam co sa tyka spolahlivosti tak je to dobry motor kedysi sme ho mali v praci a mal naj. cez 500 tis. bez zavaznych poruch no co sa tyka spotreby bol celkom slusny zrut mozno dane tm zeto bolo firemne auto inac motor tichy a vozenie dobre kludne by som ho bral
PatoGTD
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 02.02.2011 18:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PatoGTD »

E39 523i pred fl má tiež 170koni,sice je to 2,5L ale na pohodové mierne dynamický vozenie je to dostačujúce k danej triede, ale pocitovo s 30d je to veľký rozdiel. Mne tých 170 koní stačí ak by si ho nekúpil, tak ja by som ho zobral ;) tiež pasívne hľadám nejaký extrémne zachovalý jungtimer 5-6 hrnček na benzín.
Ivan825
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 30.09.2010 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ivan825 »

Chalani, ďakujem za rady, vážim si ich. Bol som dnes pozriet, previezt. Žiaľ auto neodislo so mnou, vizuálny stav značné sklamanie, ako interiér, tak aj exteriér. Tak teda neľahká úloha hľadania nejakého nádejného kusu pokračuje.

Technika bola ale dobrá a mal som možnosť zažiť 520i v akcií. Pre tých, ktorí by si niekedy kládli otázky ako ja - dynamikou som bol príjemne prekvapený. Rateka to nebola, ale ťah veľmi príjemný, postačujúci aj na ostrejšiu jazdu. Pri 130km/h pod 3500 otáčok a v kabíne slušné ticho. Motor pôsobil robustne, ba priam nezničitelne. Nerobilo by mi problém uspokojiť sa s touto motorizáciou. Uznávam ale, že ak to bude možné budem sa orientovať na 525i alebo ideálne 530i - človek totiž nikdy nemá dosť :-\ .
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Spoľahlivosť vysoká, dynamika nízka, ale zasa žiadna katastrofa. Ak je to auto naozaj vo výnimočnom stave a stojí pár korún, tak ho vezmi a máš s autom vystaráno na veľmi dlhý čas - a s minimálnymi nárokmi na údržbu.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Ivan825 napísal:Chalani, ďakujem za rady, vážim si ich. Bol som dnes pozriet, previezt. Žiaľ auto neodislo so mnou, vizuálny stav značné sklamanie, ako interiér, tak aj exteriér. Tak teda neľahká úloha hľadania nejakého nádejného kusu pokračuje.

Technika bola ale dobrá a mal som možnosť zažiť 520i v akcií. Pre tých, ktorí by si niekedy kládli otázky ako ja - dynamikou som bol príjemne prekvapený. Rateka to nebola, ale ťah veľmi príjemný, postačujúci aj na ostrejšiu jazdu. Pri 130km/h pod 3500 otáčok a v kabíne slušné ticho. Motor pôsobil robustne, ba priam nezničitelne. Nerobilo by mi problém uspokojiť sa s touto motorizáciou. Uznávam ale, že ak to bude možné budem sa orientovať na 525i alebo ideálne 530i - človek totiž nikdy nemá dosť :-\ .
Aha, takže už je po funuse, mal som si prečítať najrpv celú ebatu :d :D Motory v 523i, 525i a 530i patira medzi najlepšie motory, aké sa kedy BMW podarilo vyrobiť. Ak nájdeš niektorý z nich v cukríkovom stave - čo sú málokedy, po toľkých rokoch - tak to ber a neváhaj.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> mám možnosť kúpiť e39 520i (125kw, M54, verzia po FL) v očividne výnimočnom stave.


ocividne si o tom konkretnom voze vedel akurat tak velky prd ked si pisal tuto temu :)


"Bol som dnes pozriet, previezt. Žiaľ auto neodislo so mnou, vizuálny stav značné sklamanie, ako interiér, tak aj exteriér."
PatoGTD
Príspevky: 224
Dátum registrácie: 02.02.2011 18:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PatoGTD »

Ivan825 napísal:Zdravím,

mám možnosť kúpiť e39 520i (125kw, M54, verzia po FL) v očividne výnimočnom stave. Na moje počudovanie som sa o tomto motore dočítal pramálo relevantných imformácií.
Mohol by si popísať detailnejšie čo bolo zlé na tom aute. Čo ti naslubovali do telefónu, aká cena a tak. Celkom by ma to zaujímalo. Možno aj ostatných čo ti odpovedali.
Ivan825
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 30.09.2010 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Ivan825 »

mp3turbo napísal:>> mám možnosť kúpiť e39 520i (125kw, M54, verzia po FL) v očividne výnimočnom stave.


ocividne si o tom konkretnom voze vedel akurat tak velky prd ked si pisal tuto temu :)


"Bol som dnes pozriet, previezt. Žiaľ auto neodislo so mnou, vizuálny stav značné sklamanie, ako interiér, tak aj exteriér."
PatoGTD napísal:>> Mohol by si popísať detailnejšie čo bolo zlé na tom aute. Čo ti naslubovali do telefónu, aká cena a tak. Celkom by ma to zaujímalo. Možno aj ostatných čo ti odpovedali.
Ano, jasné, že som o ňom vedel prd, keby som ho už predtým videl, nepýtal by som sa na dynamiku motora. Preto "očividne", lebo jediný vnem bol, že "oči" "videli" inzerát :).

Mohol som vychádzať jedine z:

- fotiek, na ktorých auto vyeralo ako poriadny cukrík
- popisu, kde sa nachádzalo vyjadrenie, že auto nemá žiadnu hrdzu na obvyklich miestach iba na madle kufra
- vyjadrenia majiteľa, ktorý povedal, že je auto naozaj snáď ešte krajšie ako na fotkách
-ceny, ktorá nebola najnižšia aj keď priaznivá - keďže som doteraz pozeral po obľúbenejších jednotkách, myslel som, že to by mohol byť dôvod priaznivej ceny.

Žiaľ nestretlo sa to s mojimi predstavami, auto malo hrdzu na viacerých dieloch aj keď uznávam, že vzhľadom na to, že sa bavíme o e39 to nebola zas úplna pohroma. Ale teda 1 miesto to nebolo, bol to aj zadny lem, prah, lišta pod kufrom, predná kapota, dvere už pod tesnením tiež chytalo - takže vlastne všetky typické miesta. No a interiér mal tiež dosť, zachovalým by som ho rozhodne nenazval všetko bolo zalepené, zodraté, vrátane sedačiek, v aute sa fajčilo.

Cena bola cca 4000e, auto je ale v ČR, kde si treba uvedomiť, že sú auta lacnejšie, keďže prihlásenie stojí o 300e menej. Samozrejme, mňa by čakalo ešte prihlásenie na SK ŠPZ, teda +450e.

Niekomu to teda možno príde smiešne, že čo som teda čakal od 20 ročného auta, ale ak by som chcel investovať toľko času a peňazí, koľko by potrebovalo hento auto, radšej si na to zoženiem 530i alebo prihodím 1500e a kúpim auto v úplne inom stave. Čo teda aj plánujem urobiť :).
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

...alebo fakt presurfovat nemecke inzertne portaly a vycestovat. Za 5000 sa daju kupit velmi zachovale kusky
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
Napísať odpoveď

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných