VW Jetta 2,0 tdi - rastĂşca hladina oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
VW Jetta 2,0 tdi - rastĂşca hladina oleja
Nazdar
Chcel by som sa poradiť či môj problém je vlastne problém ktorý treba riešiť alebo sa s tým treba zmieriť.
Takže v skratke:
Dnes som musel odsať cca 1,2l oleja aby som sa dostal do polovice optimálnej výšky hladiny oleja.
Potom som ešte odsal 0.5l a nahradil ho novym olejom - pre pokoj v duši.
Na buduci týždeň idem meniť olej takže je to jedno ale aj tak, chcel som tomu trochu pomôcť.
Tento nárast z trištvrtiny rysky až na 1,2l nad optimom sa udial asi za 10tis km.
Čo sa týka regenerácie DPF:
Prebieha v intervaloch 400-550km, keď som auto kúpil (10tis. Km dozadu) interval bol 200-250km a to pri tých istých strasách - pomohol mi Techron D.
Každú regeneráciu poctivo dokončím - naozaj, dávam si na to pozor.
Keď začne regenerácia DPFko sa po začatí dovstrekov pekne hreje na cca 600°C.
Popolčeku mám 0.12l, snímač diferencie OK, regenerovať začne pri cca 22,4g a končí pri cca 5,5g.
Teda laicky - regeneruje keď má a v poriadku.
Viem že sa ten olej riedi naftou a viem že pravdepodobne pri regeneráciách.
Chcem sa ale opýtať či je takýto prírastok normálny a ako to riešiť do budúcna.
Kedy je vlastne oleja v motore už naozaj priveľa a čo môže jeho priveľký nadbytok spôsobiť?(Teraz nemám na mysli degradáciu vlastností oleja vplivom riedenia naftou ale doslova priveľké množstvo dajme tomu aj oleja čistého)
To ho mám pravidelne odsávať dajme tomu po 200ml a dopĺnať tú zmesku olejom?
Alebo ako si to predstavujú?
Ešte ma napadlo či to nemôže byť krúžkami ale štarty sú v pohode a auto ide super - neviem teda či má zmysel merať kompresiu.
Nerád by som si poslal ten motor "do kytek" mám ho naozaj rád.
VW Jetta rv 2013, 2.0TDI CR 103kw, CFFB, DSG, kúpené pri 207tkm momentálne 217tkm - km reálne, jazdené na slovensku servisovane v origo servisoch.
Za vaše konštruktívne názory vopred ďakujem.
Chcel by som sa poradiť či môj problém je vlastne problém ktorý treba riešiť alebo sa s tým treba zmieriť.
Takže v skratke:
Dnes som musel odsať cca 1,2l oleja aby som sa dostal do polovice optimálnej výšky hladiny oleja.
Potom som ešte odsal 0.5l a nahradil ho novym olejom - pre pokoj v duši.
Na buduci týždeň idem meniť olej takže je to jedno ale aj tak, chcel som tomu trochu pomôcť.
Tento nárast z trištvrtiny rysky až na 1,2l nad optimom sa udial asi za 10tis km.
Čo sa týka regenerácie DPF:
Prebieha v intervaloch 400-550km, keď som auto kúpil (10tis. Km dozadu) interval bol 200-250km a to pri tých istých strasách - pomohol mi Techron D.
Každú regeneráciu poctivo dokončím - naozaj, dávam si na to pozor.
Keď začne regenerácia DPFko sa po začatí dovstrekov pekne hreje na cca 600°C.
Popolčeku mám 0.12l, snímač diferencie OK, regenerovať začne pri cca 22,4g a končí pri cca 5,5g.
Teda laicky - regeneruje keď má a v poriadku.
Viem že sa ten olej riedi naftou a viem že pravdepodobne pri regeneráciách.
Chcem sa ale opýtať či je takýto prírastok normálny a ako to riešiť do budúcna.
Kedy je vlastne oleja v motore už naozaj priveľa a čo môže jeho priveľký nadbytok spôsobiť?(Teraz nemám na mysli degradáciu vlastností oleja vplivom riedenia naftou ale doslova priveľké množstvo dajme tomu aj oleja čistého)
To ho mám pravidelne odsávať dajme tomu po 200ml a dopĺnať tú zmesku olejom?
Alebo ako si to predstavujú?
Ešte ma napadlo či to nemôže byť krúžkami ale štarty sú v pohode a auto ide super - neviem teda či má zmysel merať kompresiu.
Nerád by som si poslal ten motor "do kytek" mám ho naozaj rád.
VW Jetta rv 2013, 2.0TDI CR 103kw, CFFB, DSG, kúpené pri 207tkm momentálne 217tkm - km reálne, jazdené na slovensku servisovane v origo servisoch.
Za vaše konštruktívne názory vopred ďakujem.
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
Rozumiem, je jasné že pri takejto intenzite riedenia si 30 000km na jednu náplň neviem predstaviť.
Mňa skôr zaujíma čo môže tú pravdepodobne priveľkú intenzitu riedenia spôsobovať.
Mňa skôr zaujíma čo môže tú pravdepodobne priveľkú intenzitu riedenia spôsobovať.
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
ved si to sam pisal, je to nafta ktorou sa donuti zvysenie teploty katalyzatora, nasledne mozno vypalit dpf od sadzi, to je princialna vec, ktoru nezmenis, nafta sa do oleja dostava cez kruzky, mal si si kupit auto kde je dovstrek az za motor, ale nato je uz pozde, takze naspat k otazke, nesachuj z odsavanim, men, nie 30, ani 20, ani 15, ale tak 10, snad to bude stacit, ked ne postupuj podla bodu dva
VW-Straße 103, 38440 Wolfsburg, Nemecko
VW-Straße 103, 38440 Wolfsburg, Nemecko
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
Teda neber ma v zlom, rozumiem čo sa tam deje...čo ale neviem je vyhodnotiť či to pribúdanie je ešte v norme alebo je niečo už zle a toho oleja tam pribúda veľa.
Ešte raz, za 10 000km mi tam pribudlo 1,2l oleja...
To akože keď niekto dodržiava longlife interval tak namiesto pôvodnej náplne 4,3l tam má na konci intervalu 8l podivnej zmesi?
Nie je to už tej náplne veľa, nemôže sa v dôsledku toho niečo poškodiť?
Ešte raz, za 10 000km mi tam pribudlo 1,2l oleja...
To akože keď niekto dodržiava longlife interval tak namiesto pôvodnej náplne 4,3l tam má na konci intervalu 8l podivnej zmesi?
Nie je to už tej náplne veľa, nemôže sa v dôsledku toho niečo poškodiť?
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
To je úplne mimo normy,lebo žiadna nie je.Potýkaš sa s problémom ktorý už postihol nie jedného ani dvoch a jediné riešenie má,ak vieš poskytnúť údaje čo predpokladá napr mať VCDS či Odis a nahrať blockmap z volnobehu motora v plnej teplote.Je to 900 hodnôt takže riešiť to tu vyžaduje od ostatných zdržať sa komentov,alebo prejsť na komunikáciu cez ss.
Čo ale písem akoby všetkým,neodsávajte olej.Ak je olej zriedený prítomnostou nafty napr plus 1 lt,tak ho musíte vymeniť ako celok,jeho schopnosti ktoré sa od neho čakajú sú full preč.Je to sračka ktorá nemá čo v motore robiť a v tom stave pácha strašné veci.A teda občas pomerne rýchlo dá o sebe aj rukolapnú skúsenosť. Olej von a riešiť príčinu pribúdania.Stretol som sa z príčinami ktoré by jeden nevymyslel.Preto treba dať dokopy úplne všetky znalosti čo sa týkajú čohokoľvek v histórii existencie motora,sú neskutočne cenné,lebo škála je nekonečno - nekonečno vďaka možnosti kombinácie dvoch a viac súčasných problémov.
Preto vyhrá vždy ten,kto rieši hneď začiatok a nerozoserie to päť mameluchov čo nemajú potuchy v čom sa prplú a vyrábajú iba ďalšie problémy.Tak sa stráca veškelá logika prvotnej závady
A nech boh chráni motor z dlhými intervalmi oleja plus pribúdanie palivovej zložky
Čo ale písem akoby všetkým,neodsávajte olej.Ak je olej zriedený prítomnostou nafty napr plus 1 lt,tak ho musíte vymeniť ako celok,jeho schopnosti ktoré sa od neho čakajú sú full preč.Je to sračka ktorá nemá čo v motore robiť a v tom stave pácha strašné veci.A teda občas pomerne rýchlo dá o sebe aj rukolapnú skúsenosť. Olej von a riešiť príčinu pribúdania.Stretol som sa z príčinami ktoré by jeden nevymyslel.Preto treba dať dokopy úplne všetky znalosti čo sa týkajú čohokoľvek v histórii existencie motora,sú neskutočne cenné,lebo škála je nekonečno - nekonečno vďaka možnosti kombinácie dvoch a viac súčasných problémov.
Preto vyhrá vždy ten,kto rieši hneď začiatok a nerozoserie to päť mameluchov čo nemajú potuchy v čom sa prplú a vyrábajú iba ďalšie problémy.Tak sa stráca veškelá logika prvotnej závady
A nech boh chráni motor z dlhými intervalmi oleja plus pribúdanie palivovej zložky
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
Dnes skúsim nahrať tie údaje, súbor mám nahrať trebárs na uložto?mhlavaty napísal:To je úplne mimo normy,lebo žiadna nie je.Potýkaš sa s problémom ktorý už postihol nie jedného ani dvoch a jediné riešenie má,ak vieš poskytnúť údaje čo predpokladá napr mať VCDS či Odis a nahrať blockmap z volnobehu motora v plnej teplote.Je to 900 hodnôt takže riešiť to tu vyžaduje od ostatných zdržať sa komentov,alebo prejsť na komunikáciu cez ss.
Čo ale písem akoby všetkým,neodsávajte olej.Ak je olej zriedený prítomnostou nafty napr plus 1 lt,tak ho musíte vymeniť ako celok,jeho schopnosti ktoré sa od neho čakajú sú full preč.Je to sračka ktorá nemá čo v motore robiť a v tom stave pácha strašné veci.A teda občas pomerne rýchlo dá o sebe aj rukolapnú skúsenosť. Olej von a riešiť príčinu pribúdania.Stretol som sa z príčinami ktoré by jeden nevymyslel.Preto treba dať dokopy úplne všetky znalosti čo sa týkajú čohokoľvek v histórii existencie motora,sú neskutočne cenné,lebo škála je nekonečno - nekonečno vďaka možnosti kombinácie dvoch a viac súčasných problémov.
Preto vyhrá vždy ten,kto rieši hneď začiatok a nerozoserie to päť mameluchov čo nemajú potuchy v čom sa prplú a vyrábajú iba ďalšie problémy.Tak sa stráca veškelá logika prvotnej závady
A nech boh chráni motor z dlhými intervalmi oleja plus pribúdanie palivovej zložky
Alebo kam by Vám to vyhovovalo?
Chcete .CSV oalebo .PLB?
Chcel by som to vyriešiť ten priesak do najnižšej ROZUMNE dosiahnuteľnej intenzity.
Možností je veľa, o ktorých viem by mohli byť samozrejme steny valcov, okolo driekov ventilov, možno aj cez ložiská turba...určite ešte nejaké budú, snáď na niečo prídeme.
Zatiaľ ďakujem.
Naposledy upravil/-a dimi3zmv v 08.03.2019 10:17, upravené celkom 2 krát.
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
-
- Príspevky: 93
- Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
- Bydlisko: NR kraj Zdieľať na Facebook
Asi si nepochopil otázku, pýtal som sa či môže ten motor byť ohrozený objemom nie kvalitou zmesi.trucker694 napísal:Áno, môže, olej už nie je olej, ale nafta so stopami po oleji, tz nemaže.Po 100000 km motor KO.
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 974
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
Re: Rastúca hladina oleja
Olej nad MAX môže poškodiť katalyzátor.dimi3zmv napísal:a čo môže jeho priveľký nadbytok spôsobiť?
Predstavujú si to asi tak, že to auto malo byť dávno na šrotovisku, životnosť je udávaná 150 000 km/6rokov. Predchádzajúci majiteľ veľmi dobre vedel prečo sa ho zbavil.dimi3zmv napísal:Alebo ako si to predstavujú?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Že tieto motory maju vytvorenú ZAMERNÚ konštrukčnú CHYBU
voľa medzi piestnými kružkami a valcom do ktorej sa dostane olej
ten olej utesní piest vo valci aby motor mal aku taku kompresiu
a sučasne ten olej medzi piestnými kržkami a valcom znižuje trenie a tým pádom aj straty v motore, zaroveň časť oleja je spalená vo valci čím vzniká nadmerná spotreba oleja ...
Bol tu už pastnutý odkaz na članok, ktorý o tej zamernej konštrukčnej podlosti pojednáva...
Preto ma napadla taká myšleinka :
Dali by sa do toho motora dopasovať INÉ piestné krúžky a tým pádom dosiahnuť pretesnenie motora a zamedziť prenikaniu oleja tam kde nemá ????
voľa medzi piestnými kružkami a valcom do ktorej sa dostane olej
ten olej utesní piest vo valci aby motor mal aku taku kompresiu
a sučasne ten olej medzi piestnými kržkami a valcom znižuje trenie a tým pádom aj straty v motore, zaroveň časť oleja je spalená vo valci čím vzniká nadmerná spotreba oleja ...
Bol tu už pastnutý odkaz na članok, ktorý o tej zamernej konštrukčnej podlosti pojednáva...
Preto ma napadla taká myšleinka :
Dali by sa do toho motora dopasovať INÉ piestné krúžky a tým pádom dosiahnuť pretesnenie motora a zamedziť prenikaniu oleja tam kde nemá ????
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
O zámernej chybe by sa dalo uvažovať ak by pomer motorov z typickou závadou presiahol určité nepríjemné percento.To ale neplatí.
Vždy je problém sa vyjadriť ku konkrétnemu prípadu,ku ktorému nie sú k dispozícii všetky potrebné údaje vrátene histórie.jedno obrovské plus aby problém bol,je už samotné DSG,to by sme v téme ale zotrvali do rána.Všetko má svoju príčinu,niekedy sa odhalí ľahučko,niekedy ťažko,ale nie je to prirodzená vlastnosť.Tie vôle a valce...pán Krupp niečo vie,a niečo vedia aj starý motorári ktorý poznajú pojem indikát šupito atď. Kto nezažil x krát premeranie valcou po 200-300 tis km z nulovým opotrebením,resp. presnejšie v rozmedzí jednej dvoch stotiniek,nača s takým baviť.Kto nepremeral nemeckú kľuku z Allegra (udané 220 tis) z úplne nulovou ovalitou,tak isto- načo sa s ním baviť.Nemec nie číňan,nerobí z blatom
Vždy je problém sa vyjadriť ku konkrétnemu prípadu,ku ktorému nie sú k dispozícii všetky potrebné údaje vrátene histórie.jedno obrovské plus aby problém bol,je už samotné DSG,to by sme v téme ale zotrvali do rána.Všetko má svoju príčinu,niekedy sa odhalí ľahučko,niekedy ťažko,ale nie je to prirodzená vlastnosť.Tie vôle a valce...pán Krupp niečo vie,a niečo vedia aj starý motorári ktorý poznajú pojem indikát šupito atď. Kto nezažil x krát premeranie valcou po 200-300 tis km z nulovým opotrebením,resp. presnejšie v rozmedzí jednej dvoch stotiniek,nača s takým baviť.Kto nepremeral nemeckú kľuku z Allegra (udané 220 tis) z úplne nulovou ovalitou,tak isto- načo sa s ním baviť.Nemec nie číňan,nerobí z blatom
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 326
- Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných