Mazda CX-5 Skyactiv-G 2,0 benzín r.v. 2013 - akumulator

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mazda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Danubit1
Príspevky: 109
Dátum registrácie: 19.09.2010 20:47
Zdieľať na Facebook

Mazda CX-5 Skyactiv-G 2,0 benzín r.v. 2013 - akumulator

Príspevok od používateľa Danubit1 »

Dobrý den, mám Mazdu CX-5 benzín 2,0 a pomalu mi odchází akumulátor.
I po nabití za několik týdnů opět hlásí "battery management.."
Akumulátor má jíž 6 let, co je na start-stop systém dost.

Rád bych se zeptal majitelů tohoto auta, jaký akumulátor by bylo nejvhodnější koupit.
V manuálu je Q-85 12V-48AH/ 5h.
V manuálu upozorňují, že baterie má být určena pro systém i-stop.

Zajímala by mne i konkrétní značka akumulátoru, se kterou jsou dobré zkušenosti.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Ahojki, na znacke seriozne nezalezi. Varta, Exide, Bosch, polovicu vyroby v Europe pokryva Johnson Controls a na vratnici na produkt nalepia nalepku. Osobne mi doniesli z nemeckej fabriky Fiamm "originalne" baterie Maserati, plnu dodavku, takze zhruba tolko.


Vyberaj podla :

1) najvacsieho rozmeru ktory sa ti zmesti do kastlika. Aj ked mas teraz 48Ah alebo cokolvek, a ak sa ti do auta zmesti, veselo tam praskni 88Ah. Nic sa nepokazi, vsetko sa bude v poriadku nabijat atd, atd, proste nahod tam NAJVACSI akumulator aku si mozes dovolit a vobec nad nicim nespekuluj. Niektore auta maju nieco na sposob BMM, battery module management, kde sa diagnostikou koduje kapacita baterie - zisti v Mazde ci je to tvoj pripad.

2) v ramci kazdej kapacity vyberaj akumulator ktory udavany co najvacsi prud (casto oznacovane ako parameter CCA, cold cranking ampere). Cim vacsi prud, tym ma akumulator kvalitnejsiu konstrukciu (viac vydrzi) a statisticky vacsiu sancu na dlhodoby zivot. Ak mas zaplatit 2000,-Kc za 60Ah/540A alebo 2120,-Kc za 60Ah/650A, mal by si kupit tu drahsiu.

3) start/stop diktuje pouzitie akumulatorov AGM, nie klasickych (nepomoze ani Ca/Ca, potiahnutie anody/katody vapnikom). Maju vacsiu odolnost voci hlbokemu vybijaniu a cyklovaniu.


4) cokolvek 48Ah je sialene malo pre start/stop, ten akumulator si uzije cyklov dost ak tu hovadinu nevypinas, a pracuje na hrane svojich moznosti. Ze ti teraz vydrzal sest rokov je maly zazrak, respektive si asi vela jazdil dialnice kde sa start/stop nemohol uplatnit. Pises ze je to v knizke, este kukni aky akumulator v skutocnosti mas v aute - neverim ze je to 48Ah do dvojlitroveho motora. Jednolitrove Fabie bez start/stopu maju 37Ah pretoze nic lacnejsie sa nevyrabalo.
lauryl
Príspevky: 338
Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lauryl »

Ahoj, ja som minulý rok do Mazdy 6 2.0 b 121kW dával Banner Running Bull EFB 12V 65Ah 550A 565 15 (56515) a zatiaľ všetko OK. Mal som rovnaký problém ako ty, síce štartovalo OK, ale hlásilo to Bettery management.
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

Verím že tú 48Ah tam máš výrobcovia šetria kde sa dá. Ako písal mp3turbo určite by som aspoň 60Ah dal.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Hlavne si daj odstaviť štart stop systém. Je to pravdepodobne najväčšia somarina, akú sa kedy ekoteroristom podarilo presadiť do áut. Ničíš si tým baterku, štartér, zotrvačník a hlavne motor.
Napísať odpoveď

Návrat na "Mazda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní