Mazda CX-5 Skyactiv-G 2,0 benzín r.v. 2013 - akumulator
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 19.09.2010 20:47 Zdieľať na Facebook
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2,0 benzín r.v. 2013 - akumulator
Dobrý den, mám Mazdu CX-5 benzín 2,0 a pomalu mi odchází akumulátor.
I po nabití za několik týdnů opět hlásí "battery management.."
Akumulátor má jíž 6 let, co je na start-stop systém dost.
Rád bych se zeptal majitelů tohoto auta, jaký akumulátor by bylo nejvhodnější koupit.
V manuálu je Q-85 12V-48AH/ 5h.
V manuálu upozorňují, že baterie má být určena pro systém i-stop.
Zajímala by mne i konkrétní značka akumulátoru, se kterou jsou dobré zkušenosti.
I po nabití za několik týdnů opět hlásí "battery management.."
Akumulátor má jíž 6 let, co je na start-stop systém dost.
Rád bych se zeptal majitelů tohoto auta, jaký akumulátor by bylo nejvhodnější koupit.
V manuálu je Q-85 12V-48AH/ 5h.
V manuálu upozorňují, že baterie má být určena pro systém i-stop.
Zajímala by mne i konkrétní značka akumulátoru, se kterou jsou dobré zkušenosti.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Ahojki, na znacke seriozne nezalezi. Varta, Exide, Bosch, polovicu vyroby v Europe pokryva Johnson Controls a na vratnici na produkt nalepia nalepku. Osobne mi doniesli z nemeckej fabriky Fiamm "originalne" baterie Maserati, plnu dodavku, takze zhruba tolko.
Vyberaj podla :
1) najvacsieho rozmeru ktory sa ti zmesti do kastlika. Aj ked mas teraz 48Ah alebo cokolvek, a ak sa ti do auta zmesti, veselo tam praskni 88Ah. Nic sa nepokazi, vsetko sa bude v poriadku nabijat atd, atd, proste nahod tam NAJVACSI akumulator aku si mozes dovolit a vobec nad nicim nespekuluj. Niektore auta maju nieco na sposob BMM, battery module management, kde sa diagnostikou koduje kapacita baterie - zisti v Mazde ci je to tvoj pripad.
2) v ramci kazdej kapacity vyberaj akumulator ktory udavany co najvacsi prud (casto oznacovane ako parameter CCA, cold cranking ampere). Cim vacsi prud, tym ma akumulator kvalitnejsiu konstrukciu (viac vydrzi) a statisticky vacsiu sancu na dlhodoby zivot. Ak mas zaplatit 2000,-Kc za 60Ah/540A alebo 2120,-Kc za 60Ah/650A, mal by si kupit tu drahsiu.
3) start/stop diktuje pouzitie akumulatorov AGM, nie klasickych (nepomoze ani Ca/Ca, potiahnutie anody/katody vapnikom). Maju vacsiu odolnost voci hlbokemu vybijaniu a cyklovaniu.
4) cokolvek 48Ah je sialene malo pre start/stop, ten akumulator si uzije cyklov dost ak tu hovadinu nevypinas, a pracuje na hrane svojich moznosti. Ze ti teraz vydrzal sest rokov je maly zazrak, respektive si asi vela jazdil dialnice kde sa start/stop nemohol uplatnit. Pises ze je to v knizke, este kukni aky akumulator v skutocnosti mas v aute - neverim ze je to 48Ah do dvojlitroveho motora. Jednolitrove Fabie bez start/stopu maju 37Ah pretoze nic lacnejsie sa nevyrabalo.
Vyberaj podla :
1) najvacsieho rozmeru ktory sa ti zmesti do kastlika. Aj ked mas teraz 48Ah alebo cokolvek, a ak sa ti do auta zmesti, veselo tam praskni 88Ah. Nic sa nepokazi, vsetko sa bude v poriadku nabijat atd, atd, proste nahod tam NAJVACSI akumulator aku si mozes dovolit a vobec nad nicim nespekuluj. Niektore auta maju nieco na sposob BMM, battery module management, kde sa diagnostikou koduje kapacita baterie - zisti v Mazde ci je to tvoj pripad.
2) v ramci kazdej kapacity vyberaj akumulator ktory udavany co najvacsi prud (casto oznacovane ako parameter CCA, cold cranking ampere). Cim vacsi prud, tym ma akumulator kvalitnejsiu konstrukciu (viac vydrzi) a statisticky vacsiu sancu na dlhodoby zivot. Ak mas zaplatit 2000,-Kc za 60Ah/540A alebo 2120,-Kc za 60Ah/650A, mal by si kupit tu drahsiu.
3) start/stop diktuje pouzitie akumulatorov AGM, nie klasickych (nepomoze ani Ca/Ca, potiahnutie anody/katody vapnikom). Maju vacsiu odolnost voci hlbokemu vybijaniu a cyklovaniu.
4) cokolvek 48Ah je sialene malo pre start/stop, ten akumulator si uzije cyklov dost ak tu hovadinu nevypinas, a pracuje na hrane svojich moznosti. Ze ti teraz vydrzal sest rokov je maly zazrak, respektive si asi vela jazdil dialnice kde sa start/stop nemohol uplatnit. Pises ze je to v knizke, este kukni aky akumulator v skutocnosti mas v aute - neverim ze je to 48Ah do dvojlitroveho motora. Jednolitrove Fabie bez start/stopu maju 37Ah pretoze nic lacnejsie sa nevyrabalo.
-
- Príspevky: 338
- Dátum registrácie: 04.05.2006 21:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní