Časté používanie záberu spojky na pomalý pohyb - neškodí to?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba to iba správne pochopiť.Ja sám sa tiež tak pohnem a považujem to za vec ktorej sa vyhnúť nedá.Ale vyhnúť sa dá kadečomu inému a to je rozumné urobiť.Nenechávať dlho bežať volnobehy,hlavne u dvojhmot.Nejazdiť u diesla ktorý má dvojhmotu takmer vždy v podotáčkách,čiže jazdiť iba 1800 ot + ,inak dvojhmota trpí pretože pracuje naplno.
Ale prvé treba pochopiť že trpí prevod,a tá dvojhmota vnikla pre ochranu prevodovky,takže paradoxne o spojku nejde,ale o prevodovovku a všetko za ňou až po kolesá.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Spojku drzat v zabere ("presmykujucu") co najkratsi cas. Ak je potrebne v malej rychlosti manevrovat napriklad na parkovisku medzi autami tak ju nedrzat v zabere ("presmykujucu") pocas celeho manevru, ale uviest auto do pohybu a zatlacit znovu pedal spojky "do podlahy" a vyuzivat zotrvacnost auta a zas dookola. Proste nenechat ju smykat 10 sekund a tym regulovat pohyb. A uz vobec nie jazdou po strkovej ceste :3020:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

lubos zimovcak napísal:
mhlavaty napísal:diesel má silné torzné kmity na kľuke,preto čím menej volnobehu tým lepšie,a čím menej zaťažovať motor pri volnobehu a v nízkych otáčkách.Čím nižšie otáčky,tým väčší problém pre spojku odfiltrovať torzné kmity,tj ničí to prevodovku.
Na voľnobehu, státí, nie je žiadna sila vyvijana na spojku.
A zvyšok eliminuje 2-hm.zotrvak.
Samozrejme, dusiť motor pod 1500 nemá zmysel.

Dodatok, aha, teraz som videl Tvoj druhy príspevok.

Takéto vyjadrenie dopletie koho len môže.Spojka za volnožného státia je mimo funkcie,potiaľ pravda.Ale ide prd o nejakú spojku,sú tam rádove drahšie veci než nejaká spojka.Volnobeh je škodlivý a nesmierne pre dvojhmotu,čo tam po nejakej spojke,stejne je iba súčastou dvojhmoty ako celku.Volnobehznamená obroský rozkmit dvojhmoty,ktorá to v nízkych otáčkách utlmuje aby sa devastujúce rázy nedostali na tú masu železa ktorá sa v prevodovke tiež všetka pri volnobehu točí.A dostáva do tela každým jedným odpalom piesta,aby vzápetí spomalovala a dostala ďalšiu ranu.Ešte aj nemalé množstvo prevodoviek má vysekané drážkovanie od lamely,čo znamená automatickú výmenu velmi drahého celého hriadeľa prevodovky.To sú devastačné účinky,a nie jeden človek sa ti tu prihlási,že síce prevodovku mal opravenú,ale už vždy nejaké zvuky vydáva,už nikdy sa nevráti k stavu od novoty.Koho čo to zaujíma,nájde si prevodovky Sixta...a môže veľa vecí pochopiť
metamor
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

Na benzine ked cuvam ked bezne idem cez spojku ze ju nepustim uplne ale trva to tak 5s ? Su situacie ked ledva nastupis do trojdveraku lebo SUVckari su jak somari... Potom jednotka a ide sa :D :D v zapche jednotka bez plynu 8km/h dvojka bez plynu 15km/h ale prv dosiahnem na tej jednote rychlost aku potrebuje ta dvojka a az potom ju tam zaradim. Skusal som aj drzat jednotku tak aby to slo cca potrebnou rychlostou kolony akurat ked nemas rozhlad dopredu a niekto ti prudko spomali tak noha z plynu dolu a boli situacie kedy to proste sklblo... pripisoval som to lankom ovladanemu plynu..
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

ja chapem, co mas na mysli, ale vzdy sa to neda eliminovat... niekedy aj rychlost na jednotke a na volnobeh je velka a niekedy treba parkovat na jemno na volnobeh cez spojku...ta dvojhmota dostane dost zabrat aj pri beznej prevadzke na volnobeh pri vyradeni, ale tam je to aj tak lepsie, ako jazdit brzda-plyn so zaradenou rychlostou trvale...len sa snaz jazdit cez spojku na volnobeh co najmenej, aj pri rozjazde je lepsie pridat mierne, aj pri parkovaní lepsie mierne poklopat na plyn, ako volnobeh... inak aby nevznikla panika, bezni prevadzkovatelia si rychlost opotrebavania spojky v tejto suvislosti nikdy nevsimnu...
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

lubos zimovcak napísal:Na nákladnom veľa cuvam cez spojku, nemôžem ju pustiť,
Auto ma okolo 500.000, reálne možno aj milión km... A nič.
to je ale nakladiak...pozadovana kilometraz od suciastok je v inej dimenzii oproti osobakom. a je tak na beton aspon dvojkotucova spojka ...tj dva spojkove taniere zaberaju naraz
tuninka
Príspevky: 895
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuninka »

Sorry, nedalo mi..... pozrel som si aj ostatné témy, čo si založil, ale to čo možno škodí tvojmu autu je asi medzi volantom a sedačkou.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A sme doma Tuninka to odhalil. :40bd: :40bd: :40bd:
Pre zadávatela - kúp si trojkolku , z bicykla by si sa z.ebal, a môžeš šlapať do pedálov ako len chceš :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
misoV50
Príspevky: 742
Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misoV50 »

V principe - autu skodi uz len to, ze ho nastartujes. Dokonca staci, ze si vnutri nieco zabudnes, a uz musis extra odomykat, zamykat, a skracujes zivotnost zamkov :-). Tak ako sa musis vyrovnat s tym, ze tu niesi naveky na tomto svete, tak ani auto nie je na vecnost.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Voľnobeh = nízke otacky = malé trenie = nižšie opotrebovanie obloženia. Vplyv na inú mechaniku je viac v teoretickej rovine, pretože toto robíme všetci, ktorým nám to motor umožní. Ja sa z voľnobehu rozbieham takmer vždy a plyn pridám až keď sa, spojka úplne spojí. Vystriedal som dosť áut s veľa km a s ničím, čo by súviselo so spojkou, som nikdy nemal problém. Bavíme sa o niekoľkých autách na ktorých som najardil hodne cez 300 000km (cca 8 nechce sa mi to počítať) + súkromné na ktorých som ale toľko nenajazdil. Max myslím 240 000
trackidernr
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 12.11.2015 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trackidernr »

Nič mu neškodí, ťaháme to 6 rokov a ani raz nepišťalo že chce opravu. Ale keď bude obrátim sa na teba <3
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ja ked neponahlam s rozbehom, tak radim so spojkou iba jednicku, ostatne rychlosti bez spojky. A zrovna tak, ked napriklad chcem odbocit, tak vyradim rychlost bez spojky a dvojecku tam supnem taktiez bez spojky.
Takto dufam, ze mi spojka vydrzi aspon dakych 300 000 km, ze ju nebude treba menit, ist do servisu a tam calovat… A kto vie, co by mi tam dali, aku kvalitu atd. Aspon takto usetrim dake stovecky €.
:40bd:
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Mastik sorry, ale smerom hore sa samozrejme dá bez spojky radiť viac menej plynule no nie ak to treba robiť lem trochu rýchlejšie. Radenie smerom dolu ide tiež ak človek dobre pozná svoje auto no nikdy to nejde nax100%. Skrátka smerom dolu to občas cez zuby aj keby co bolo. Dosť pochybujem o múdrosti tohoto spôsobu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mastik29 napísal:Ja ked neponahlam s rozbehom, tak radim so spojkou iba jednicku, ostatne rychlosti bez spojky. A zrovna tak, ked napriklad chcem odbocit, tak vyradim rychlost bez spojky a dvojecku tam supnem taktiez bez spojky.
Takto dufam, ze mi spojka vydrzi aspon dakych 300 000 km, ze ju nebude treba menit, ist do servisu a tam calovat… A kto vie, co by mi tam dali, aku kvalitu atd. Aspon takto usetrim dake stovecky €.
:40bd:
Vrcholne neschvalujem.Naučiť sa radiť bez spojky je (malo by byť) v záujme dobrého vodiča.Nie jedno auto som došoféroval domov napr v časoch keď boli ovládania lankové.Ale neušetrí to nič,čo ušetrí jednému (aj to je hypotetické) to poškodí inému a drahšiemu.navyše dnes je takmer 100% všetkých spojok opatrené napr výtlačným ložiskom ktoré je v stálom zábere,tj či spojku dotknete či nie,opotrebenie ložiska je stále a tak býva tým prvým čo si opravu vyžiada.A to teda vyžiada,pretože ak by riešené nebolo,príde o život aj prítlačný kotúč,ktorý by teoreticky prežiť mohol viac výmen spojkových lamiel. Ibaže..dnes čo trocha lepší stroj,všetko beží z dvojhmotou,a tú viete síce značne šetriť správnym štýlom jazdenia,ale nemáte šancu ju zachrániť nadobro,pretože trpí už zo samej podstaty svojem práce záchranára prevodovky.Radenie bez spojky v sebe skrýva jedno kolosálne nebezpečie,že sa nárazom kolečiek odlúpi malinký otrep z kaleného kraja kovu,olej ho dostane medzi valčeky alebo guličky ložiska,a začne devast ktorý sa nedá zastaviť.Ultra tvrdá čiastočka čo ju takmer nevidieť,napácha desivé škody.Kto prevodovky robí,dobre vie ako lahko zraniteľné sú okraje zubov od sebemenšieho nárazu kov/kov
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Myslene to bolo samozrejme ironicky, teda, aj ked viem, ze sa to da, ale proste, ked si clovek precita tu otazku, tak mi nedalo reagovat a dokonca by som odporucal (ako oco13 spominal) zamenit auto, za konsky povoz…
Treba myslien aj na to, ze spojka je len mala cast auta, pohonneho ustrojenstva, prevadzkou sa opotrebovava vsetko a uz ked sa niekto zaujima o zivotnost spojky, jej pouzivanim a pritom sam dobre vie, ze spominana situaci nijakym sposobom neprospieva celemu autu, tak… :40bd:

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 64 neregistrovaných