Servis brzd

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Servis brzd

Príspevok od používateľa dekarbon »

Ahojte.Zaujimali by ma vaše názory na to že keď vymeníte či už len platničky brzdové alebo spolu aj platničky+kotuče či by ste pri každej výmene menili aj brzdovu kvapalinU..je to podla vás zbytočné? bavíme sa o tom že by bola výmena brzdovej kvapliny aj u takých šoferov že tie platničky zajzdia športovou ajzdou povedzme za 20 000..to ako len priklad..
vsevetko
Príspevky: 967
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

Zjazdiť brzdové doštičky za 20000km + stará brzdová kvapalina = ideálna kombinácia do hrobu. Nie pre srandu králikov ti merajú na STK každé 2 roky bod varu brzd. kvapaliny.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Kvapaline je jedno ako často sa brzdí a ako intenzívne. Jej životnosť je ovplyvňovaná vlastnosťou a tou je, že je hydroskopická. Skrátka počas nejakého času na seba nadviaže toľko vody, že výrazne klesá jej teplota varu. Ak jej bod varu klesne na 140° neprejdes cez STK. Nejakých 160 a viac je úplne bezpečná teplota. Najlepšie kvapaliny majú bod varu pod 200° Kvapalina starne časom, nie používaním a bezpečná výmena s rezervou je 2,5-3r. No môže vydržať oveľa viac.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Zase buďme realisti.
Pri bežnom jazdení po rovine sa šofér nikdy nedostane do situácie, že by mu zovrela brzdová kvapalina, hoci by bola 20 rokov stará.
Samozrejme pri prvej jazde cez nejaký horský prechod, keď treba dlhodobo a intenzívne brzdiť, by k tomu nevyhnutne došlo. Teplo od brzdových platničiek sa prenesie do piesta a za ním sa vo valci z prítomnej vody vytvorí parný vankúš, ktorý je pružný a tým je v podstate znemožnené účinné brzdenie.
Preto sa kontroluje množstvo vody v brzdovej kvapaline (bod varu), lebo nikto nevie že či to auto niekedy cez nejaký horský prechod nepôjde.-

Ale meniť kvapalinu pri výmene platničiek a kotúčov je nepochopenie situácie. Kvapalinu je treba meniť po strate požadovanej kvality, t.j. keď sa zníži jej bod varu (pod 150oC), prípadne preventívne každých maximálne 5 rokov.
Samozrejme keď auto ujazdí ročne 10 tis.km a je dnes bežné že platničky vydržia 100 – 150 tis.km, takže v takom prípade už mala byť kvapalina 2 x vymenená.
No a o šoféra, ktorý „športovou“ jazdou zoderie platničky za 20 tis. km, netreba mať žiadnu obavu, pretože on zrejme často a silne brzdí, takže u neho by sa degradovaná kvapalina určite prejavila počas jazdy znížením účinnosti brzdenia a musel by to riešiť.
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

Totizto takto..podla mojho nazoru je to tak že akonhale sa menia brzdove platnicky alebop komplet platnicky +kotuce tak pri zatlacani piestiku je riziko ze si to cucne vzduch..nasledne su tie brzdy v prdeli aj ked su nove nebude to brzdit ako ma,spatne si sadnuá kotuče+platne pri zabehu a uz ste v pazi..stalo s ami to,po vymene brzdovej kvapaliny vsetko ok..tak vychadzam z toho..pokial vsak brzdova kvapalina naviaze na seba dostatocne mnozstvo vody tak to sposobuje koroziu vo vnutri brzdoveho strmena co moze viest az k zadrhaniu brzdoveho piestika v strmeni takze preto by sa mala meniť brzdova kvapalina najneskor raz za dva roky..vysoky obsah vody v brzdovej kvapaline sa rovna rposte casom korozia vnutra strmena a nasledne problem..je to proste tak
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Pri odvzdušňovani bŕzd sa zvýši obsah vody o nemeratelne množstvo. Absolútne to nemá zmysel riešiť. Aj keby si tu kvapalinu vypustil do vedra a o hodinu ňou naplnil systém, zásadne sa neznehodnotí. Ona na to potrebuje hodne dlhý cas
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

dekarbon napísal: pri zatlacani piestiku je riziko ze si to cucne vzduch. nasledne su tie brzdy v prdeli aj ked su nove nebude to brzdit ako ma,spatne si sadnuá kotuče+platne pri zabehu a uz ste v pazi..

Prečo by si to pri zatláčaní piesta malo „cucnút“ vzduch ?
Čiste z fyzikálneho dôvodu je to skôr opačne, nejaký vzduch ak tam je, by skôr mal snahu uniknúť cez netesnosti okolo piestika.
Ako už napísal Acon, tam je problém v hygroskopickosti brzdovej kvapaliny, nie v tom že by sa mal do systému dostať vzduch. Ten sa tam najskôr dostane pri neodbornej výmene kvapaliny, inak nemá dôvod.
A nejaký obsah vody v brzdovej kvapaline prioritne nespôsobuje koróziu strmeňa, tá vzniká hlavne v dôsledku posypových solí a nečistôt, ktoré sa pri pohybe piesta nasajú do medzery medzi piestom a valcom v strmeni.
No a obsah vody ani vzduchu v brzdovej sústave nemá nič spoločné s tým, ako si po montáži nových pri zábehu „sadnú“ kotúče a platničky.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ja mám skúsenosť že pri aute starom 4-6 rokov bolo meranie v nádržke stále OK - predpokladám moderné kvapaliny a funkčná brzdová sústava držia ten stav dlhodobo v norme. Druhá otázka je aký je stav kvapaliny v okolí strmeňa... podľa mňa keď sa mierne pretiahne doba 2 rokov a lebo 30 000km... nič zásadné sa nestane. Ale ak už sa tie brzdy robia prečo to pri tom neurobiť - sú to korunové položky
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ani 30 000 ani 300 000km nerozhoduje o životnosti. Čas, Čas je hlavný argument. Dnešné kvapaliny vydržia ďaleko viac sko tie zo 70. rokov. Mierne má na životnosť vplyv jej zohrievanie no naozaj zanedbatelne. Lebo samotné zohrievanie nie je problém, ale v tom, že sa teplom roztiahne, zo systému (nádržky) vytlačí vzduch a po ochladnuti zasa vzduch natiahne a s ním aj vlhkosť. No sami si už z tohoto viete spraviť predstavu o akom množstve vlhkosti sa bavíme, tak sa na to vy5erme a fakt sa stačí zamerať na životnosť s ohľadom na dobu používania. A tá je dnes s prehľadom 5 a viac r.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Potvrdzujem to, čo hovorí Acon,

ja mam auto stare 6 rokov najazdené 193000 km ,
vpredu su kotúče povodné ,
2-há sada platničiek je zodratá tak na 30 %

vzadu boli menené brzd.kotúče a je tam nová sada platničiek, spolu s kotúčmi najazdené okolo 8 000 km cca ...

Pred cca mesiacom bola vykonana STK
hodnoty predne brzdy 2,69 Ľ 2,71 P
zadne brzdy 2,39 2,40
Parkovacia už si nepametam
teda absolutne sumerny brzdny účinok :28b7:

Kvapalina NIKDY menená nebola , ani odvzdušňované brzdy nikdy neboli ...

Čo sa mńa týka , CHCEL by som niekedy aspoň podvzdušňovať všetky valčeky aby vytiekla z nich stará kvapalina , a to bude všetko, čo som ochotný pre brzdy urobiť,
žiadná plošná celobjemova vymena kvapaliny sa nebude konať,
užil som si svoje s brzdami na žigulíkoch , kde som menil prasiatka a valčeky a hadičky a rozdeĺovacie kocky a obmedzovače brzdného účinku, dokonca hlavný brzdový valec nevydržal viac ako 2 roky funkčný...
TFUJ ...
a nasytil som sa toho na celý život , nikdy viac to nebudem opakovať..

Jednu vec treba na brzdach bezpodmienečne urobiť a síce zraziť ostrap na okrajoch kotúča , lebo ten ostrap veĺmi obmedzuje brzdný účinok.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ked chces otvarat valceky aby vytiekla stara kvapalina tak uz ju vymen celu lebo budes robit to iste akurat miesto trosku, cele.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zrejme patrím k mála ľudom čo pri výmene platničiek pri najmenšom podozrení demontujú valček a rozoberú,vyčistia či pregumičkujú.
Ak sa nedá na volnú hadičku bez brzdiča blend,pomaličky odteká kvapalina a stačí podvesiť priesvitnú pet flaštičku a je prehlad koľko.Kým sa robí brzdový baran,kapalina odkvapkáva a mení sa tak sama,pri odtečení cca 1,5-2 dcl sa nádobka vpredu doplní aby sa do systému nedostal vzduch. Nie je v tom nič plus práce,len nezabúdať dolievať a výmena je hotová kým sa z brzdami pracuje.Pokiaľ je brzdič preč a nie je potreba "vypúštať" kvapalinu,tak sa podoprie pedál rozperkou pod volant aby ostal stlačený,kvapalina nebude odtekať.
Jednoduché,osvedčené,netreba druhá osoba.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Myslel som , že niekto bude držať stlačený pedál, ja otvorím odvzdušňovak, vytečie trochu starej kvapaliny (čierna) , zopakujem to 3-4 x pokiaľ nebudem vidieť, že vyteká žltá kvapalina, FERTIG .
Samozrejme budem sledovať hladinu kvapaliny v nádržke.
to je maximum, čo som ochotný urobiť.
To,že som to doposiaľ neurobil, je to,že v provizornych podmienkach , je to veľmi pracné, dvihnuť celkom auto a popodkladať na podperky aby všetky 4 kolesa sa dali dať dole..

Ja nemam zdvihak a 120 m 2 hangar na opravovanie mojho auta
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

Ahojte,asi ma tu zožeriete ale nevadi,
Riešim jednu dilemu.Mám teda auto Skoda Rapid 1.2 TSI 66KW r.v.2015.
Keď malo auto zhruba 50 000 km tak som bol vc servise na výmene brzdovej kvapaliny a auto malo ešte fabricke ktouče a fabricke platničky vpredu aj vzadu.Po výmene kvapaliny mi povedal mechanik aj do protokolu mi to dali že kotuče by sa už zišlo vymeniť lebo že už maju hranu.ja som povedal že OK ved pototm niekedy to poriešim.neriešil som to lebo som si myslel že zas chcu zarobiť a kotuče s ami zdali ešte velmi malo opotrebovane na tie km.tak som to neriešil..Teraz má auto zhruba 111 000 km a jazdím na tých kotučoch o ktorých mi povedali pri 50 000 km že už su an výmenu druhu sadu platničiek ktora je už takmer uplne zjazdena ale ešte cca 30 000 km platničky daju..Uvažujem či pototm keď dojazdím tuto druhu sadu či vymeniť už aj kotuče a platničky alebo ešte jednu sadu platničiek originálnych na tých kotučoch zjazdiť.lebop všade je písané že originálne kotuče by mali dať až 3 sady platničiek a taktiež to aj od všadial počuvam že po dvoch sadach ej ešte skoro..tak neviem..Mám vymeniť tie kotuče spolu s platničkami po odjazdení tejto druhej originálnej sady platničiek alebo ešte jednu sadu platničiek a až potom?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Som si myslel, že každý brzdový kotúč má danú minimálnu hrúbku a meniť ho treba najneskôr vtedy keď ju dosiahne, ale tak rátať sady platničiek je asi jednoduchšie. Rozumnejšie určite nie.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], minac, oco13 a 28 neregistrovaných