Kvalita asfaltu
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Kedysi nedávno tridsať rokov nazad sa stavalo budovalo iba z výberu daní. Cesty,infraštuktúra, mestá, dediny, nemocnice,školy,bytové domy, kradlo sa a štát profitoval.
Dnes sa obzrieš a platíš daň domovú, dph,cestnú daň,dialničnú známku mýtne poplatky, platíš za škôlky,školy, lekára,lieky, a hranatí viac predávajú ako budujú. Kde je chyba? Kedysi zo zarobenej sto koruny som dostal takmer sto korún späť, a dnes zo zarobených sto eur mám poplatok 50eur.
Niečo je tu na hlavičku choré.
Švéd zarobí 30.000sek z tej sumy odvedie do štátu 50% ale ich dostane späť vo forme sociálnej podpory/oprava ciest, školy, byty, budovanie infraštruktúry/ prečo?lebo tam nikoho nenapadne stavať tunel v Stockholme desať rokov a stonásobne zvýšiť cenu! Cena v projekte za stavbu musí byť totožná plus mínus 1-2 % hore dole s faktúrovanou cenou. Tam neexistuje tunel cena v projekte 500mil€, a konečná faktúra 990mil€.
Iba u kapitáňa a hranola na Slovensku sa tak deje. A toleruje sa im to
Dnes sa obzrieš a platíš daň domovú, dph,cestnú daň,dialničnú známku mýtne poplatky, platíš za škôlky,školy, lekára,lieky, a hranatí viac predávajú ako budujú. Kde je chyba? Kedysi zo zarobenej sto koruny som dostal takmer sto korún späť, a dnes zo zarobených sto eur mám poplatok 50eur.
Niečo je tu na hlavičku choré.
Švéd zarobí 30.000sek z tej sumy odvedie do štátu 50% ale ich dostane späť vo forme sociálnej podpory/oprava ciest, školy, byty, budovanie infraštruktúry/ prečo?lebo tam nikoho nenapadne stavať tunel v Stockholme desať rokov a stonásobne zvýšiť cenu! Cena v projekte za stavbu musí byť totožná plus mínus 1-2 % hore dole s faktúrovanou cenou. Tam neexistuje tunel cena v projekte 500mil€, a konečná faktúra 990mil€.
Iba u kapitáňa a hranola na Slovensku sa tak deje. A toleruje sa im to
-
- Príspevky: 1119
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
30 r. dozadu bolo všetko štátne a aj z poslednej krčmy na slovensku šiel zisk do štátneho rozpočtu.
Dnes je všetko súkromné a veľmi veľa ľudí a firiem si robí dane na nulu, k tomu zamestnávanie na čierno k tomu odrb zvaný DPH, k tomu odpisovanie položiek na firmu napr autá za 50-100 tis. A takto by sme mohli pokračovať ešte hodnú chvíľu, odhliadnuc od toho že zisk z dopravy nemusí nutne skončiť naspäť, je to len výber jednej z daní ktorá skončí v rozpočte.
Jeden priklad z rakúska
Chlapik predal na inzerát sedačku a predávajúci sa mu ponúkol žemu ju pomôže vyniesť k nemu do bytu. V momente tam bol finanzamt na kontrolu čiernej práce a chlapík schytal aj nejaky trest. Takže buďte radi kde žijete, aj keď takéto maniete prídu aj sem časom,ako napr.úsekové meranie rýchlosti, radary na každom kroku, zhabanie vozidla,váženie LKW, zvýšenie pokúta.t.ď. a to všetko len pre lepší výber daní.
Dnes je všetko súkromné a veľmi veľa ľudí a firiem si robí dane na nulu, k tomu zamestnávanie na čierno k tomu odrb zvaný DPH, k tomu odpisovanie položiek na firmu napr autá za 50-100 tis. A takto by sme mohli pokračovať ešte hodnú chvíľu, odhliadnuc od toho že zisk z dopravy nemusí nutne skončiť naspäť, je to len výber jednej z daní ktorá skončí v rozpočte.
Jeden priklad z rakúska
Chlapik predal na inzerát sedačku a predávajúci sa mu ponúkol žemu ju pomôže vyniesť k nemu do bytu. V momente tam bol finanzamt na kontrolu čiernej práce a chlapík schytal aj nejaky trest. Takže buďte radi kde žijete, aj keď takéto maniete prídu aj sem časom,ako napr.úsekové meranie rýchlosti, radary na každom kroku, zhabanie vozidla,váženie LKW, zvýšenie pokúta.t.ď. a to všetko len pre lepší výber daní.
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
no tak to si asi este nebol na ukrajine. Hlavne tahy su len ako tak polatane novy asfalt len niekde a vedlasie cesty su vela krat bud len prasne alebo su tam zvysky asfaltu a same jamy ze som uz nevedel kadial tie jamy obísť a fajne kratery su bezne aj na vysfaltovanej polatanej ceste.trucker694 napísal:... ale dnes aj na tej Ukrajine je to o čosi lepšie ako v hranatej krajinke.
https://youtu.be/7P7sAlLKLXI
https://youtu.be/BYnFCf85Qs0
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
fiat uno logo 1.1
Scania R450
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 941
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Keď som bol prvý krát v Dánsku niekedy pred 15 rokmi, bývali sme u známych v obytnej zóne plnej rodinných domov. Cesta bola slepá, končiaca "našim" domom. Kvalita nič moc, sem-tam diera, alebo vlnka. V jeden večer nikto nezaparkoval na ceste, boli oboznámení, čo sa bude diať. Ja som však o ničom nevedel a cez noc všetko stihni a ráno natiahnutý nový asfaltový koberec. Kukal som, ako puk. Bol to šok nielen kvôli rýchlosti, za akú to stihli spraviť, ale aj preto, že som sa nezobudil na hluktrucker694 napísal:Minulý týždeň mesto Trelleborg, južné Švédsko, kruhový objazd smer Malmo Gotteborg Stockholm, stav havarijný, za hodinu tadiaľ prejde cca 40kamiónov, kolaje a priečne nerovnosti dosiahli hĺbku cca 15cm, vydržala obrusná vrstva asfaltu nejakých 6-7 rokov, dnes ráno po PIATYCH KALENDÁRNYCH DŇOCH PRE SLOVÁKA Š O K!!!!!!!!! Kruháč je kompletne za plnej premavky zrekonštruovaný a SÚ NAMAĽOVANÉ VODOROVNÉ DOPRAVNÉ ZNAČKY VODIACE ČIARY.
Pre Slovaka utópia, pre Šveda samozrejmosť! Oni nemajú a nemali Mečára Dzurindu a Fica, v tom je podstata, oni majú Gustava, koruny a zdanené k u r vy. A mi s k u r ve né dane
U nás za dva milióny eur kilometer dialnice, vo Švédsku dva kilometre za milión korún
Chodíš aj cez Puttgarden-Rodbyhavn? Na diaľnici pri Maribo natiahli nový asfalt, tam keby som hodil jablko, tak sa zastaví o kilometer Super hladký a kvalitný asfalt.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 941
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
to, čo som zvýraznil - dúfam, že to na SK príde čím skôr ! Toľko kktov čo stretnem na 50km úseku na SK, nestretnem za 200 000 km v Dánsku.pedro727 napísal: Jeden priklad z rakúska
Chlapik predal na inzerát sedačku a predávajúci sa mu ponúkol žemu ju pomôže vyniesť k nemu do bytu. V momente tam bol finanzamt na kontrolu čiernej práce a chlapík schytal aj nejaky trest. Takže buďte radi kde žijete, aj keď takéto maniete prídu aj sem časom, ako napr.úsekové meranie rýchlosti, radary na každom kroku, zhabanie vozidla,váženie LKW, zvýšenie pokúta.t.ď. a to všetko len pre lepší výber daní.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 941
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1264
- Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33 Zdieľať na Facebook
Minule sme išli na výlet do tatier zídem z dialnice a idem smerom starý smokovec, predomnou kúsok nemec ide asi 35, ja reku, že čo robí..a po prvej rane som hneď pochopil a už som aj ja išiel ale 30..tá cesta to je presne vizitka tejto republiky..hlavne, že cudzincov lákajú na tatry, aby sem prišli a vstupná brána do tatier je táto krásna cestička..Kamarát minule ide z demänovskej doliny, ktorú tiež prezentuju ako raj na zemi pršalo čiže všetky jamy zaliate vodu po jednej prešiel, ktoru samozrejme nemohol vidieť a obidve gumy prerazené )ja sa hanbím ako pes..
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Trafil si kamen po hlavicke.trucker694 napísal:Takže prejazd kamiónu euro 3 z Ba do Ziliny je 50eur. Krát desať tisíc denne , a kam idú prachy? Do p1č1? Zlodejovi hranolovi?
https://finstat.sk/44500734
Cisty zisk 10 000 000 EUR rocne - po tom, ako si vpylatili vsetky odmeny, bonusy, dovolenky na havaji a podobne.
Tam su nase cesty - na Bahamach.
https://finstat.sk/36717061
firmicka, ziadni zamestnanci a dalsich 10 000 000 EUr zisku rocne..
To je dokopy 20 000 000 EUR zisku...
ROCNE!
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Väčšina našich ciest je celkom OK, zasa tak dramatický to netreba vidieť. Ale Slovák je raz taký. Bez hundrania a nadavania by mal pokazený deň. Ja len nerozumiem tomu, prečo sa tí naši investori nedohodnú na uplatkoch s našimi betonarkami a cementárňami a nestavaju betónové cesty ako inde vo svete a ako je napr kus D1 pri zjazde na Blatné. Povrch co vydrží 20r bez zásahu a v jazdených koľají. Povrch na ktorom keď zabrzdim, tak stojím
-
- Príspevky: 967
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
https://veronikaremisova.blog.sme.sk/c/ ... -fica.html20 000 000 EUR
No prečo ? Prečo asi ? Cesta by vydržala 20 rokov a žiadna zlodejina by sa nedala urobiť. Dnes každých pár rokov sa robí/opravuje cesta. ..30-40 % sa NAŠIM ĽUĎOM uleje do vrecka a bežnému Slovákovi nezostane nič iné len nadávať a hundrať.prečo sa tí naši investori nedohodnú na úplatkoch
Potom by sme sa mohli baviť o ekologickejšom transporte tovaru ako to funguje v https://www.youtube.com/watch?v=XprTdpnQyOk
-
- Príspevky: 2956
- Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
- Bydlisko: Ta Blava né Zdieľať na Facebook
Až budeš mať záujem ,odfotím ti pár križovatiek robených z ,nie 20 ročného ,ale pár ročného betónu ,z ktorého robili niektoré bratislavské križovatky. Vyzerajú tak ,že ich asi chodí po nociach ničiť protibetónová záškodnícka skupina Al Asfalt.Acon napísal: Povrch co vydrží 20r bez zásahu a v jazdených koľají. Povrch na ktorom keď zabrzdim, tak stojím
V Nemecku ,vraj ,ešte fungujú niektoré časti betónovej dialnice robenej za Hitlera
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Križovatku nemôžeš porovnávať. Tam je zaťaženie oveľa väčšie ako na priamych rýchlych úsekoch. At predstav si, ze by boli asfaltové....
Koľko vydržala taka betónová D1 v CZ? Teraz neriešime aký mala povrch, vtedy nebola taká technológia, ale vydržala mnohonásobne viac ako akákoľvek asfaltka. Betonka pri Blatnom je stále rovnaká, asfalt z toho istého času je samá kolaj
Koľko vydržala taka betónová D1 v CZ? Teraz neriešime aký mala povrch, vtedy nebola taká technológia, ale vydržala mnohonásobne viac ako akákoľvek asfaltka. Betonka pri Blatnom je stále rovnaká, asfalt z toho istého času je samá kolaj
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných