Škoda Octavia II - výmena prevodového oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 662
- Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03 Zdieľať na Facebook
Škoda Octavia II - výmena prevodového oleja
Zdravím členov,
chcel by som sa opýtať na výmenu prevodového oleja v hore uvedenom aute/autách. Pokiaľ mám správne info mali by mať rovnakú prevodovku. Ide mi konkrétne o motor 1.6 MPI CHGA, r.v. 2011 - Škoda Octavia 2 FL, prevodovka by mala mať kód LVN. Bežne som menil olej v prevodovkách v starších autách, no pri tomto som natrafil na (možno) problém. V mne dostupných technických podkladoch sa stále hovorí o kontrole oleja, no nie o jeho výmene(zrejme dôsledok zaužívaného termínu doživotná náplň). Nechcem tu začínať zbytočne polemiku o tom či meniť/nemeniť a kedy. V tomto aute sa ide meniť po 50t km, použitý bude originál VAG prevodový olej.
V podkladoch sa spomína kontrolná imbusová skrutka ktorá je na vrchu prevodovky - po ňu by mala siahať hladina keď sa dopĺňa olej. Na spodku prevodovky je ešte jedna, tá údajne drží vnútro prevodovky, dá sa demontovať, no hrozí že sa po pohnutí autom/radiacou pákou rozladí radenie(nemám túto info overenú). Tak či onak sa nikde nespomína výpustný otvor, jedine kontrolný. Je to síce pomerne bežný jednoduchý servisný úkon(resp. bol pri jednoduchých autách), no pre istotu píšem aj sem(lepšie skôr ako potom naprávať prípadné škody ktorým sa dá predísť), a po dohode s Mhlavaty-m z toho chceme mať tému ako návod a pomoc aj pre ostatných.
Poprosil by som ho ak by mal podklady resp. foto aby ho sem pridal, ja poprípade doplním následne keď to budem robiť. Hodil by sa aj zoznam prevodoviek (áut), ktoré to majú rovnako, resp. sú rovnaké nech to pomôže čo najviac ľuďom. Ja som našiel v príručkách jedine že ide o prevodovku 1.4/1.6 MPI a 1.6 FSI. Pokiaľ som niečo napísal nejasne alebo som niečo zabudol, poprosím adminov aby to upravili alebo nech ma upozornia.
Ďakujem za príspevky k téme a pekný víkend.
chcel by som sa opýtať na výmenu prevodového oleja v hore uvedenom aute/autách. Pokiaľ mám správne info mali by mať rovnakú prevodovku. Ide mi konkrétne o motor 1.6 MPI CHGA, r.v. 2011 - Škoda Octavia 2 FL, prevodovka by mala mať kód LVN. Bežne som menil olej v prevodovkách v starších autách, no pri tomto som natrafil na (možno) problém. V mne dostupných technických podkladoch sa stále hovorí o kontrole oleja, no nie o jeho výmene(zrejme dôsledok zaužívaného termínu doživotná náplň). Nechcem tu začínať zbytočne polemiku o tom či meniť/nemeniť a kedy. V tomto aute sa ide meniť po 50t km, použitý bude originál VAG prevodový olej.
V podkladoch sa spomína kontrolná imbusová skrutka ktorá je na vrchu prevodovky - po ňu by mala siahať hladina keď sa dopĺňa olej. Na spodku prevodovky je ešte jedna, tá údajne drží vnútro prevodovky, dá sa demontovať, no hrozí že sa po pohnutí autom/radiacou pákou rozladí radenie(nemám túto info overenú). Tak či onak sa nikde nespomína výpustný otvor, jedine kontrolný. Je to síce pomerne bežný jednoduchý servisný úkon(resp. bol pri jednoduchých autách), no pre istotu píšem aj sem(lepšie skôr ako potom naprávať prípadné škody ktorým sa dá predísť), a po dohode s Mhlavaty-m z toho chceme mať tému ako návod a pomoc aj pre ostatných.
Poprosil by som ho ak by mal podklady resp. foto aby ho sem pridal, ja poprípade doplním následne keď to budem robiť. Hodil by sa aj zoznam prevodoviek (áut), ktoré to majú rovnako, resp. sú rovnaké nech to pomôže čo najviac ľuďom. Ja som našiel v príručkách jedine že ide o prevodovku 1.4/1.6 MPI a 1.6 FSI. Pokiaľ som niečo napísal nejasne alebo som niečo zabudol, poprosím adminov aby to upravili alebo nech ma upozornia.
Ďakujem za príspevky k téme a pekný víkend.
-
- Príspevky: 967
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
Už to riešili naši bratia Česi, je tam nejaký problém s množstvom.. https://forum.skodahome.cz/topic/130524 ... revodovke/
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Naspodu prevodovky sú dve rovnaké poz č.9 jedna sa vyberie a vypustí olej,dovtedy sa ničím nehýbe
[img]https://i.postimg.cc/Kk3YX3rG/adc.jpg [/img]
[img]https://i.postimg.cc/Kk3YX3rG/adc.jpg [/img]
-
- Príspevky: 132
- Dátum registrácie: 20.08.2009 19:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 662
- Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03 Zdieľať na Facebook
Ospravedlňujem sa za pozdejšiu reakciu, cez víkend som mal dosť inej práce. Ďakujem za reakcie, aj za návod, vyzerá to teda tak že tam je vypúšťacia skrutka len nikde nebola spomenutá...Pre istotu posielam foto.
Kontrolná/nalievacia (K+N) je naľavo +- vo výške poloosi?
A vypúšťacia (V) napravo naspodku?>
https://postimg.cc/Wdj3vZ6c
Ak je tomu tak je nutné vybrať aj pozície 9 z obrázka od Mhlavatého? V tom druhom návode od Vsevetka spomínali že podvihli predok auta, je to dostačujúce? >
https://postimg.cc/2bcDPbjm
K výmene som sa kvôli nedostatku času nedostal, dodám len že na tie vypúšťacie a nalievacie skrutky ide IMBUS veľk. 17, na núdzu by možno stačila aj vysoká matica ako som dal pre lepšie zvýraznenie na foto ak by to niekomu pomohlo. Ja si zoženiem orech do goly, a ak sa mi podarí dostať k tomu bud. víkend, tak hodím informácie. Zatiaľ som si len chcel overiť info nech nenarobím viac škody ako osohu.
Kontrolná/nalievacia (K+N) je naľavo +- vo výške poloosi?
A vypúšťacia (V) napravo naspodku?>
https://postimg.cc/Wdj3vZ6c
Ak je tomu tak je nutné vybrať aj pozície 9 z obrázka od Mhlavatého? V tom druhom návode od Vsevetka spomínali že podvihli predok auta, je to dostačujúce? >
https://postimg.cc/2bcDPbjm
K výmene som sa kvôli nedostatku času nedostal, dodám len že na tie vypúšťacie a nalievacie skrutky ide IMBUS veľk. 17, na núdzu by možno stačila aj vysoká matica ako som dal pre lepšie zvýraznenie na foto ak by to niekomu pomohlo. Ja si zoženiem orech do goly, a ak sa mi podarí dostať k tomu bud. víkend, tak hodím informácie. Zatiaľ som si len chcel overiť info nech nenarobím viac škody ako osohu.
-
- Príspevky: 967
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
Menil som už v pár prevodovkách olej a ja ti odporúčam zohnať si takúto nádobu https://www.motorove-oleje.sk/odmerka-n ... -plastova/. V LVN by malo byť 2 litre oleja, uvidíš koľko vytečie cez vypustnú skrutku a podľa toho sa zariadiš či bude potrebné povoľovať niečo ďalšie.
-
- Príspevky: 662
- Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 662
- Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03 Zdieľať na Facebook
Doplňujem tému, včera som sa konečne dostal ku výmene. Zvolil som nakoniec postup cez vypúšťák a auto som nadvihol predkom hore a na pravú stranu tiež aby vytieklo čím viac. Pred vypustením som na rovine skontroloval hladinu cez kontrolný otvor(sedí to tak ako som popisoval vyššie), bolo presne po hranu. Po vypustení som auto zložil naspäť na rovinu a naplnil zvrchu s hadičkou a striekačkou, zabralo to asi hodinu no pokiaľ to nie je úkon čo sa robí každý pol rok tak ma to až tak netrápi. Starý olej bol viditeľne tmavší a plávalo v ňom veľké množstvo malých lesklých čiastočiek (možno predpokladať oterové zvyšky). Po naplnení po okraj som sa bol ešte previezť 2-3 km/min a skontroloval hladinu a doplnil som asi 0.5 dcl. Celkovo tam vošlo asi 1,7 litra oleja. Výrobca udáva 2 litre, predpokladám že 1-2 dcl by sme odtiaľ dostali len pri demontáži a rozoberaní prevodovky, tak usudzujem, že väčšina toho čo mala vytiecť aj vytiekla.
https://postimg.cc/gallery/33ywel35w/a314de73/
Otázka na mhvateho, či odporúča radšej výmenu cez tie pozície č.9 kvôli tomu, že je predpoklad že vytečie viac resp. ten podstatný spodok?
Ako som spomínal ja som volil pre mňa priateľnejšiu variantu ´´bez rizika´´ nabudúce po 100t km by som možno skúsil jeho, pokiaľ by to vyslovene odporúčal.
Pokiaľ sa teda niekto chystá meniť olej v uvedenej prevodovke, tak je to banálna záležitosť ako na väčšine mechanických prevodoviek, akurát pre nedostatok informácií som si to chcel overiť. Pokiaľ to niekomu pomôže budem rád.
https://postimg.cc/gallery/33ywel35w/a314de73/
Otázka na mhvateho, či odporúča radšej výmenu cez tie pozície č.9 kvôli tomu, že je predpoklad že vytečie viac resp. ten podstatný spodok?
Ako som spomínal ja som volil pre mňa priateľnejšiu variantu ´´bez rizika´´ nabudúce po 100t km by som možno skúsil jeho, pokiaľ by to vyslovene odporúčal.
Pokiaľ sa teda niekto chystá meniť olej v uvedenej prevodovke, tak je to banálna záležitosť ako na väčšine mechanických prevodoviek, akurát pre nedostatok informácií som si to chcel overiť. Pokiaľ to niekomu pomôže budem rád.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 38 neregistrovaných