VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,len treba rozlíšiť ktorý.V týchto veciach sa porobí veľa omylov keď sa nerozlišujú požiadavky od meraných hodnôt.Často je zadávaný iba rámec práce (oblasť,očakávanie)),takého je v diagnostke veľa,a mať to za nejakú realitu z toho bývajú velké omyly.Kopec mechanikov aj v banalite ako EGR si myslí že tam je nejaká požadovaná hodnota a reálna,a to vôbec nie je tak,je iba vyznačená oblasť pre prácu.
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

skusim pridat log
sharan 1.9tdi 85kw auy, neznama historia a pocet km(korekcie 013 v norme). dve osoby 70kg, rovinka, bezvetrie, 4prevodovy stupen. klapka 100percent bez ubratia plynu

https://uloz.to/!dpAztQRtJfqJ/log-01-001-010-011-csv

Kolegovi predomnou to logovalo castejsie, predpokladam ze sa da zmenit vzorkovanie. Ak ano ako?
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Tak si to skusim zinterpretovat trochu sam.
Hodnoty pozadovaneho plniaceho tlaku a aktualneho mi pridu celkom ok. Akurat okolo 4s teda cca 2000ot mierny pokles aktualneho plniaceho tlaku a tiez MAFu.

Na ostatnych hodnotach plniaceho tlaku okom laika nevidim nic neobvykle.

Maf hodnoty oproti inym logom co som zatial videl mi pridu vyssie, ale bohuzial to uz je nad moje doterajsie znalosti.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to dobré,s jednou maličkou anomáliou prepadu hodnôt pri cca 2000 ot.Ale nemá žiadne logické vysvetlenie ktoré by akosi automaticky z tých hodnôt vyplynul.
Je otázka či by laborácia z nastavením turbíny priniesla pozitívnu zmenu,šlo by auto urobiť agresívnejším z zrýchlení,ale potom je bližšie aj nebezpečenstvo núdzaku,a to je ozaj zabíjajúca vec.Neriešil by som to ďalej
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Dakujem za ochotu. Laborovat sa nechystam. Islo len o overenie si stavu a vyskusanie si logovania vo vcds. Mam sice plno otazok, ale to je mimo toto vlakno.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

pokojne do ss,je to zriedkavosť aby diagnostika zaujímala
vladgolf
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladgolf »

Dobrý večer. Vyhodnotíte môj log prosím?Chybové kódy žiadne jedine dosť nafty 8 kombinovane max 90km h . Taká normálna jazda vôbec plný plyn ďakujem krásne
VW golf 4 arl
3000000km,
Log bol robený jednou osobou v bezvetrí okolí Martina na rovine od 1500 do 4000 na 4stupni. Predtým čistené turbo,sanie,a vymenené hadičky podtlaku

https://uloz.to/!Lr21qBhrRUuh/log-arl-csv
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Do 2000 otáčok nabieha slabo tak váha ako aj turbína.Je otázne či je správne nastavené tiahlo banky.Ale príčin že to je takto môže byť ´daleko viac.Žiadalo by sa pozrieť sa po synchronizácii či nie je vo velkom mínuse,otázka je stav vstrekov,stav hydroštelov (ak nemenené tak sú dávno po smrti už aj z vačkovicou) ale nutné skontrolovať aj veci ako systémový podtlak,jeho nábeh,tj rýchlosť nabehnutia podtlaku na banke,nezaškodilo by skontrolovať aj tlak tandemu.
Čistenie sania takmer nikto neurobí aj v kanáloch vstupu v hlave k ventilom.Ak je tam velká hrča karbónu tak na tom stroskotá čistenie EGR a sania a motor sa ani tak nevie nadýchnuť.
vladgolf
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladgolf »

Ja som čakal takú odpoveď. Ja si tiež myslím že veci v hlave hydrostely ventili aj vacka budú mať dosť na toľko km.egr mám zaslepene.som zabudol dodať. Ešte k tomu tam mal majiteľ čip. Motor prišiel z anglicka aj s autom cca 290 000. Vstreky -0.8 -0.2 -0.5 -0.4.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na čip by to bolo velmi biedne.Solidnejší čip urobí celkom iný čas,ale aj dáva iné množstvá paliva.Nemyslím že momentálne tak čip je.EGR sa v tomto režime neprejaví,celú dobu je uzavreté a to by tak bolo aj keby zaslepené nebolo.
vladgolf
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladgolf »

Áno áno preto som písal že mal cip.mal som možnosť si zajazdiť na tom pár tisíc km šlo to na trojke smykom .týždeň tam je rj s originál mapami. Takže keby tam nahodím nový snímač vahy vzduchu prípade aj sacieho potrubia nepolepsim si spotrebu? Tu plechovku na turbe potiahnem ústami a drží tlak a tandem je tam pierburg dá sa povedať že zanovny čo to na možno 30000 km. :41c2: podtlaky môžem pomerat ale musím si kúpiť na to meter
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Platí jedna zásada,nikdy sa neupravuje motor ktorý nie je v poriadku.Tento nie je v poriadku.Pritom všetko čo motor dokáže vrátiť naplno do života je práca na dva dni,a rieši sa úplne.Ak sa medzitým ukáže že niečo bolo v nedávnej dobe už urobené,je to iba plus,ale prejde aspoň overením.ARL vie aj v základe ísť velmi agilne,z čipom si treba dávať pozor na 3 prev.st. zošlapnúť plyn do podlahy lebo môže skončiť v jarku.Žiaľ pri neustálom plnom využívaní tej brutality trpí spojka poloosy aj prevodovka,motor s tým extra problém nemá.Tam je nezriedka nutné ísť do ďalších úprav aby vydržali to čo motor produkuje.
vladgolf
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladgolf »

Akú značku odporúčate hydrostelov,sediel vacky a vacky(liatina či ocel?) ak by som to mal meniť celé ? Dá sa zistiť stav ventilov aj inak ako vybrať hlavu ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Oplatí sa kupovať v komplete vačkovicu + hydrá + panvičky zn.Kolbenschmit Ak osobitne tak hydrá INA a panvičky Glyco
Vačkovica nikdy !!! nie liatina.U PD je vačka enormne namáhaná
Ventily nemávajú problém ani pri 600 tis km,treba urobiť tlakovú skúšku.
vladgolf
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 10.12.2014 00:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vladgolf »

Takže . Hydrostely som pozrel pomocou externej kamerky a sú chrastave a vacka má škrabance a odreniny .
Naposledy upravil/-a vladgolf v 18.03.2019 18:17, upravené celkom 1 krát.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných