Olej lacny vs drahy
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 132
- Dátum registrácie: 20.08.2009 19:09 Zdieľať na Facebook
Olej lacny vs drahy
Dobry den, chcel by som sa informovat ohladom pouzitia oleja
Motor 77kw bls po velkon servise vacka zdvihatka cistenie egr sanie, dpf, pretesnenie vstrekovacov
Najazd nieco cez 300 000km, ja osobne zatial len 10000km
Olej som pouzival shell hx8 5w30 507, oleje menievam kazdych 7-8000km, filtre mann
Oplati sa po tomto servise investovat do drahsich olejov? Napriklad millers atd, alebo staci pouzivat klasiku shell, mobil...?
Nakup shellu hx8 mam cca 26e za 5l balenie, obavam sa aby som nenarazil na pancovany shell, to iste moze nastat aj z mobilom valvo atd
Je bezpcnejsie zmenit znacku za napr Q8, total, bp, alebo nieco z "menej" oblubenych? Dakujem
Motor 77kw bls po velkon servise vacka zdvihatka cistenie egr sanie, dpf, pretesnenie vstrekovacov
Najazd nieco cez 300 000km, ja osobne zatial len 10000km
Olej som pouzival shell hx8 5w30 507, oleje menievam kazdych 7-8000km, filtre mann
Oplati sa po tomto servise investovat do drahsich olejov? Napriklad millers atd, alebo staci pouzivat klasiku shell, mobil...?
Nakup shellu hx8 mam cca 26e za 5l balenie, obavam sa aby som nenarazil na pancovany shell, to iste moze nastat aj z mobilom valvo atd
Je bezpcnejsie zmenit znacku za napr Q8, total, bp, alebo nieco z "menej" oblubenych? Dakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Volba alebo zmena,prechod na iný olej než má človek overený bude vždy nezodpovedaná otázka až do vysokého nábehu km.Čo je rozhodne rozmer min 200-300 tis km a teda buď to človeku prinesie radosť alebo sklamanie.Jedine spotreba oleja je vec ktorú posúdi pomerne rýchlo po 2-3 výmenách.Kedže sa jedná o jeden z mála motorov pre ktoré je olej absolutne prvkom č.1 je každý neoverený krok rizikom.Čo ale pri výmenách 8 tis km je možné vyhlásiť doslova pod prísahov je že či v špec 50501 alebo 50700 je garancia istá pri olejoch Castrol.Ja osobne pripustím že x olejov ešte môže byť dobrých či lepších,ale nemám to čím podoprieť.Pretože istota začína vtedy,ak človek otvorí 50,100 či 300 motorov a pre všetky niečo platí a nerozdielne.Preto porovnať jednu dobrú skúsenosť z olejom XY ešte nemusí znamenať vonkoncom nič. Na to či človek urobil dobre,príde v čase keď už v probléme trčí po uši a napáchal čo napáchal.U PD čka je našťastie 99,9 % motorov čistunkých vnútorne,zrejme z titulu dodržania špecifikácie,lebo iba dobrodruh ju odignoruje.
Castrol z výmenami do 10 tis km sú neprestrielna skúsenosť a overené na vzorke možno tisíc (nemám potuchy) motorov.Vyjadriť sa viem jedine o Millerse ako špičkovom,ale vzorku tvorý cca 5 možno 5 ks motorov.
Millers je drahý,takže ja sám ho stretnem iba "zásluhou" majiteľa,ale Castrol je klasika cenová ani dole ani hore
Castrol z výmenami do 10 tis km sú neprestrielna skúsenosť a overené na vzorke možno tisíc (nemám potuchy) motorov.Vyjadriť sa viem jedine o Millerse ako špičkovom,ale vzorku tvorý cca 5 možno 5 ks motorov.
Millers je drahý,takže ja sám ho stretnem iba "zásluhou" majiteľa,ale Castrol je klasika cenová ani dole ani hore
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Podla mojho nazoru , pančované motorove oleje dnes už v maloobchodnom predaji neexistujú,
bola to jednorázová záležitosť v objeme niekolkych sudov maximalne ,ktoré možno prenikli tuna na europsky trh ,lebo plnenie mot.olejov prebiehalo niekde v Rusku ... táto záležitosť sa dostala na svetlo sveta ,len vďaka bodrým a senzaciechtivým novinárom...
Teda ja by som osobne nemal žiadne obavy, napr. ja do svojho motora lejem olej 5W-40 kupený v TESCU...
ALE POZOR !!!!!!!!! (!)
Vždy si všímam aké normy splńa tento olej,
čo má uvedené na obale, konkretne medzi iným aj norma VW 505.01 alebo dexos 2
Mot.olej kde na obale píše všeobecne len že splňa ACEA , tak také dačo samozrejme,že nenalejem do motora.
bola to jednorázová záležitosť v objeme niekolkych sudov maximalne ,ktoré možno prenikli tuna na europsky trh ,lebo plnenie mot.olejov prebiehalo niekde v Rusku ... táto záležitosť sa dostala na svetlo sveta ,len vďaka bodrým a senzaciechtivým novinárom...
Teda ja by som osobne nemal žiadne obavy, napr. ja do svojho motora lejem olej 5W-40 kupený v TESCU...
ALE POZOR !!!!!!!!! (!)
Vždy si všímam aké normy splńa tento olej,
čo má uvedené na obale, konkretne medzi iným aj norma VW 505.01 alebo dexos 2
Mot.olej kde na obale píše všeobecne len že splňa ACEA , tak také dačo samozrejme,že nenalejem do motora.
-
- Príspevky: 1642
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Re: Olej lacny vs drahy
Dobre robis,nesnaz sa vylepsit nieco co je dobre a potom ti budu tlacit do hlavy ze kvalitny olej staci menit kazdych 30 000 km.Blbost,ani jeden olej tolko nevydrzi,ci drahy alebo lacny.stopro100 napísal: Olej som pouzival shell hx8 5w30 507, oleje menievam kazdych 7-8000km, filtre mann
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Olej som pouzival shell hx8 5w30 507, oleje menievam kazdych 7-8000km, filtre mann
nic lepsie pre svoj voz spravit nemozes ako zaznelo hore. 300.000km je len mensi zabeh pre tvoj motor, vydrzi este raz tolko bez mihnutia oka, pokial ho nebudes katovat inym sposobom (nevhodna jazda atd).
Nech masinka poslucha, ma na to vyborne predpoklady !
nic lepsie pre svoj voz spravit nemozes ako zaznelo hore. 300.000km je len mensi zabeh pre tvoj motor, vydrzi este raz tolko bez mihnutia oka, pokial ho nebudes katovat inym sposobom (nevhodna jazda atd).
Nech masinka poslucha, ma na to vyborne predpoklady !
-
- Príspevky: 132
- Dátum registrácie: 20.08.2009 19:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 16.07.2008 15:35 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Keby sme spolu urobili exkurziu po niekoľkých dobrých dielňach,resp. lepšie ...dobrých mechanikoch motorárov,asi by sa dosť čudoval čo by si počul.Značky a image značky a reklamné bláboli a to všetko by si razom mohol hodiť do smetí a začal sa riadiť tým,čím jediným sa oplatí.Rozumom a poznatkami na základe reality z praxe.Kadekomu by to jeho názor otočilo hore nohami.olej ale patrí medzi tie veci,ktoré úplne super každý ovláda.Pustiť sa do podobných tém je strata času a energie,a desiatka v terči pre každého blba
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Podvod bude prítomný vždy pokiaľ sa ním dá zarobiť a spravodlivosť je vzdialeníá chiméra,čo je presne dnešný stav.Dám na úvahu či je lepšie drahý olej z dlhou kilometrážou výmen,alebo lacnejší z krátkou.Ale termín lacnejší a drahší nie je to isté ako sa baviť že špičkový a priemerný a nemám s takej charakteristiky dobrý pocit.
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
Nie je to tak dávno čo som takto cez net kúpil pančovaný Shell, odvtedy si radšej zbehnem do DAMO osobne, mám to pod nosommartinm22 napísal:Olej nemením až tak často a preto radšej siahnem po drahších značkách. Teraz je výhoda, že sa človek nemusí spoliehať len na ponuku benzíniek a nejakých kamenných obchodov, kde sú častokrát prepálené ceny. Ja osobne si vždy pozriem ponuku e-shopov napr. olejcentrum alebo oleje a vždy sa dá vybrať niečo kvalitné za dobrú cenu. Na tieto väčšie shopy je aj kopa zľiav a zľavových kódov. Minule som našiel nejaké kódy tu: https://www.kodino.com/sk. Čo sa týka pančovnaých olejov, tá doba je už dávno preč, je to kontrolované a je malá pravdepodobnosť, že by sa to zasa vrátilo
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Olej nemením až tak často a preto radšej siahnem po drahších značkách.
chyba, ta prva cast vety. Druha je v poriadku.
Kupte si hocico normalne, Mobil1, Shell, ked si pozriete aspon produktovy list tak najdete obrovske rozdiely v mnozstve aditiv, alkalickej zasobe (TBH) a inych parametroch. Co je ale najdolezitejsie : pri vymenach okolo 8.000km je to uplne jedno. To je absolutne najsupervec ktoru mozete pre svoje auticko spravit ; nic lepsie neexistuje (samozrejme pri dodrzani specifikacii stanovenych vyrobcom).
PS: z hladiska celkovych nakladov na vlastnictvo auta pocas X rokov a Y desiatok tisic kilometrov je totalne nepodstatne ci si za 30 eur kupis Mobil1 oleje alebo ci za 50eur pichnes Millers. Takisto je absolutne nepodstatne z financneho hladiska ci oleje menis po 10.000km alebo po 30.000km, proste ked minies dve stovky navyse, auto mas 5 rokov a najazdis 100.000km, tak tie dve stovky "za oleje zbytocne" su ti uplne u prdele. Totalne uplne.
A pritom superkriticky rozhoduju o tom, ci budes stat niekde na krajnici a nasledne za 1.500 eur riesit poondeny motor...
chyba, ta prva cast vety. Druha je v poriadku.
Kupte si hocico normalne, Mobil1, Shell, ked si pozriete aspon produktovy list tak najdete obrovske rozdiely v mnozstve aditiv, alkalickej zasobe (TBH) a inych parametroch. Co je ale najdolezitejsie : pri vymenach okolo 8.000km je to uplne jedno. To je absolutne najsupervec ktoru mozete pre svoje auticko spravit ; nic lepsie neexistuje (samozrejme pri dodrzani specifikacii stanovenych vyrobcom).
PS: z hladiska celkovych nakladov na vlastnictvo auta pocas X rokov a Y desiatok tisic kilometrov je totalne nepodstatne ci si za 30 eur kupis Mobil1 oleje alebo ci za 50eur pichnes Millers. Takisto je absolutne nepodstatne z financneho hladiska ci oleje menis po 10.000km alebo po 30.000km, proste ked minies dve stovky navyse, auto mas 5 rokov a najazdis 100.000km, tak tie dve stovky "za oleje zbytocne" su ti uplne u prdele. Totalne uplne.
A pritom superkriticky rozhoduju o tom, ci budes stat niekde na krajnici a nasledne za 1.500 eur riesit poondeny motor...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Stačí si pamätať že olej pre motor je ako krv pre človeka.Nie celkom rozumiem prečo má spústa ľudí taký problém pochopiť základnú vec.
Raz za čas (výmena) sa nájde aj 10 e.- navyše,netreba ľutovať.Preje..minie sa spústa peňazí na úplné vtákoviny.Ďaleko boľavejšia je pálka po rokoch ktorá sa ako odmena za grblenie na oleji dostaviť proste musí.
Raz za čas (výmena) sa nájde aj 10 e.- navyše,netreba ľutovať.Preje..minie sa spústa peňazí na úplné vtákoviny.Ďaleko boľavejšia je pálka po rokoch ktorá sa ako odmena za grblenie na oleji dostaviť proste musí.
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Lubo ty máš talent všetko pekne logicky vysvetliť a aj zdôvodniť. Skús mi teda ozrejmiť ako to že všetky tieto pravidlá sa v mojom prípade stavajú na hlavu alebo platia len vo velmi obmedzenej miere.
Najčerstvejší prípad - mechanik mi oznámil , že na filcke treba robiť nápravu brzdy a neviem čo ešte, tým pádom nad ňou vyriekol ortiel smrti. Od toho okamihu do auta nešiel ani cent, ani výmena oleja , do chladiča voda z vodovodu a doslova už nie som ochotný jej ani nafúkať gumy. Olej ktorý zožrala dolievam hydraulickým , lebo na dvore ho mám 200l sud. Takže má v motore aktualne 3l hydrauliky a zvyšok bordelu čo bol menený naposledy pred 35t km. Pozerám na tacho a čakám kedy umrie aby som si zapísal tú cifru (predsa nedám na vrakáč pojazdný motor) Prečo ten motor ešte žije ???? Rozvody mu búchajú už o cestu,a vo ventilovom veku počuť zvuky ako keď sa sypú matice. A on každé ráno naskočí , studený sa nechá vytočiť až do maxima a ide, ťahá vozík naložený až tak že 4 - 5q už nezoberie a aj tak ide.
- Druhý príklad (spomínal som v inej téme) neďaleko odo mňa má dedko malotraktor s motorom Siera 2,3D , olej v ňom nebol menený už 25 rokov, rozvody ani nevie čo sú. Traktor orie, podmieta zváža sená a funguje v horších podmienkach ako keď bol v aute. Napriek totalnej "nestarostlivosti" stále funguje. Ako je to možné????
Môj taký laický názor je , že v dnešnej dobe už nechceme vyrábať trvácne výrobky a stroje , tak "predpísanými" výmenami kvapalín a "spotrebákov" maskujeme naše šlendrianstvo.
Ešte ma tak napadlo - svokrov Moskvich 426 sa dožil 45ky s pôvodnými rozvodmi a výmenou oleja tak 5 x za život.
Najčerstvejší prípad - mechanik mi oznámil , že na filcke treba robiť nápravu brzdy a neviem čo ešte, tým pádom nad ňou vyriekol ortiel smrti. Od toho okamihu do auta nešiel ani cent, ani výmena oleja , do chladiča voda z vodovodu a doslova už nie som ochotný jej ani nafúkať gumy. Olej ktorý zožrala dolievam hydraulickým , lebo na dvore ho mám 200l sud. Takže má v motore aktualne 3l hydrauliky a zvyšok bordelu čo bol menený naposledy pred 35t km. Pozerám na tacho a čakám kedy umrie aby som si zapísal tú cifru (predsa nedám na vrakáč pojazdný motor) Prečo ten motor ešte žije ???? Rozvody mu búchajú už o cestu,a vo ventilovom veku počuť zvuky ako keď sa sypú matice. A on každé ráno naskočí , studený sa nechá vytočiť až do maxima a ide, ťahá vozík naložený až tak že 4 - 5q už nezoberie a aj tak ide.
- Druhý príklad (spomínal som v inej téme) neďaleko odo mňa má dedko malotraktor s motorom Siera 2,3D , olej v ňom nebol menený už 25 rokov, rozvody ani nevie čo sú. Traktor orie, podmieta zváža sená a funguje v horších podmienkach ako keď bol v aute. Napriek totalnej "nestarostlivosti" stále funguje. Ako je to možné????
Môj taký laický názor je , že v dnešnej dobe už nechceme vyrábať trvácne výrobky a stroje , tak "predpísanými" výmenami kvapalín a "spotrebákov" maskujeme naše šlendrianstvo.
Ešte ma tak napadlo - svokrov Moskvich 426 sa dožil 45ky s pôvodnými rozvodmi a výmenou oleja tak 5 x za život.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Stále ma napadajú ďalšie príklady - v robote máme 70 ročný hydraulický lis.Pracuje 24/7 a stále ide. Jeho 3 ročný španielsky brat potrebuje originál servisákov každý mesiac a aj tak viac stojí. Chudák dedko teda musí sekať aj za pravnuka a on šlape jak hodinky.
Pre Milana - ak by neexistovali stanice STK, tak filcka dostáva olej každých 10t a chodila by až do rozpadnutia. Myslím ,že mi uveríte ,že to rozpadnutie myslím doslova. Ale takto, načo mám udržovať auto na ktorom mi aj tak nedovolia jazdiť.
Pri takýchto cenách https://auto.bazos.sk/inzerat/101976161 ... va-LPG.php ma fakt prechádza chuť aj tie gumy fúkať.
Pre Milana - ak by neexistovali stanice STK, tak filcka dostáva olej každých 10t a chodila by až do rozpadnutia. Myslím ,že mi uveríte ,že to rozpadnutie myslím doslova. Ale takto, načo mám udržovať auto na ktorom mi aj tak nedovolia jazdiť.
Pri takýchto cenách https://auto.bazos.sk/inzerat/101976161 ... va-LPG.php ma fakt prechádza chuť aj tie gumy fúkať.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
tazko nieco rozumne na to napisat.
Skusim takto :
Novodobe diesliky co srobuju 126kW z 1.5 objemu asi budu nieco ine ako tvoja archaicka 1.3i hladka benzinova felicia. Olej v motore vydrzi 80.000km a potom sa zadre natotalku, alebo nech 120.000km (Martin Cichy odtialto z fora mal "zakaznika" co na Thalii nakrutil 110.000km bez vymeny oleja do zadretia). Samozrejme daleko pred uplnym zadretim dojde k nezvratnym poskodeniam.
Neviem naco zasieras kazdu temu s blbinami, akoze fakt... Milan napisal spravne, olej pre auto je ako krv pre cloveka. Nic dolezitejsie nema.
Tak setrite, usetrite si 40 eur do roka, ked namiesto jednej 30.000km vymeny spravite "ZBYTOCNE" dve 15.000km. Keby ste olejicky vymienali po 60.000km, tak usetrite nepredstavitelnych 120 eur (namiesto styroch 15.000km vymen po 40eur cize dohromady 160 eur to mame jednu 60tisicovu vymenu za 40 eur, cize 120 sme usetrili). To je bomba, co ?
Na 60.000km spotrebuje okolo 4.700 eur za palivo (60000 / 100 * 6 * 1.3 eura = 4680 eur, cize prepocet 6 litrova spotreba na 100km pri cene 1.3 eura za liter), hodnota auta padne kludne o 10.000 eur podla toho samozrejme akeho (bez problemu aj 25.000 eur), na havarijnych poistkach vysypete takmer 3.000 eur (styri roky, zase podla toho kto kolko jazdi a hlavne ake drahe ma auto), na pneumatikach sa strati dalsich 500 az 1000 eur (dve sady po 250 eur az 500 eur kazda)...
ale vy dokazete pri tych SIALENYCH TISICOCH usetrit 120 eur na olejoch.
Absolutne fenomenalny vysledok. Najvacsia financna zachrana v zivote motoristu, odrbavat a natahovat oleje...
https://www.youtube.com/watch?v=Qbw-w2eAdrE
PS: poznam ludi co prefajcia 120 mesacne. Prekavickuju v kaviarnach dve stovky mesacne... ale oleje to zachrania !! 40 eur ZA ROK zbytocne.
A to este za predpokladu ze sa jazdi 30.000km rocne, vacsina z nas tolko za rok proste nenajazdi.
Skusim takto :
Novodobe diesliky co srobuju 126kW z 1.5 objemu asi budu nieco ine ako tvoja archaicka 1.3i hladka benzinova felicia. Olej v motore vydrzi 80.000km a potom sa zadre natotalku, alebo nech 120.000km (Martin Cichy odtialto z fora mal "zakaznika" co na Thalii nakrutil 110.000km bez vymeny oleja do zadretia). Samozrejme daleko pred uplnym zadretim dojde k nezvratnym poskodeniam.
Neviem naco zasieras kazdu temu s blbinami, akoze fakt... Milan napisal spravne, olej pre auto je ako krv pre cloveka. Nic dolezitejsie nema.
Tak setrite, usetrite si 40 eur do roka, ked namiesto jednej 30.000km vymeny spravite "ZBYTOCNE" dve 15.000km. Keby ste olejicky vymienali po 60.000km, tak usetrite nepredstavitelnych 120 eur (namiesto styroch 15.000km vymen po 40eur cize dohromady 160 eur to mame jednu 60tisicovu vymenu za 40 eur, cize 120 sme usetrili). To je bomba, co ?
Na 60.000km spotrebuje okolo 4.700 eur za palivo (60000 / 100 * 6 * 1.3 eura = 4680 eur, cize prepocet 6 litrova spotreba na 100km pri cene 1.3 eura za liter), hodnota auta padne kludne o 10.000 eur podla toho samozrejme akeho (bez problemu aj 25.000 eur), na havarijnych poistkach vysypete takmer 3.000 eur (styri roky, zase podla toho kto kolko jazdi a hlavne ake drahe ma auto), na pneumatikach sa strati dalsich 500 az 1000 eur (dve sady po 250 eur az 500 eur kazda)...
ale vy dokazete pri tych SIALENYCH TISICOCH usetrit 120 eur na olejoch.
Absolutne fenomenalny vysledok. Najvacsia financna zachrana v zivote motoristu, odrbavat a natahovat oleje...
https://www.youtube.com/watch?v=Qbw-w2eAdrE
PS: poznam ludi co prefajcia 120 mesacne. Prekavickuju v kaviarnach dve stovky mesacne... ale oleje to zachrania !! 40 eur ZA ROK zbytocne.
A to este za predpokladu ze sa jazdi 30.000km rocne, vacsina z nas tolko za rok proste nenajazdi.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní