Jeep Grand Cherokee 3.0 cdr - vymena naplni

Diskusia ohľadne vozidiel značky Jeep

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stefandt
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 02.03.2012 11:02
Zdieľať na Facebook

Jeep Grand Cherokee 3.0 cdr - vymena naplni

Príspevok od používateľa stefandt »

Zdravim Vas, kupil som Grand Cherokee 3.0,r.v 2006, viem sice co kde ma ist ale chcem sa poradiť. Možte niekto zo skusenosti napisat ake oleje su pre tento model najlepsie?? Predajcovia toho narozpravaju, ale radsej dam na skusenosti majitelov. Oleje v motore, prevodovke a diferaku. Dakujem chlapy ????
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

motor OM642, takze norma MB229.51 (mercedes benz). Ked chodis casto mimo asfaltku, doporucujem viskozitu 5w-40 alebo 0w-40.

Do prevodovky a diferaku olej s normou Chrysler ATF+4, napriklad PennzOil, Febi 29934, Tutela Transmission Force ; ked si sa zdesil z tych nazvov, tak u nas bezne dostupne PetroCanada :) to ti tiez asi moc nehovori alebo Mobil GLX, Ravenol Synpower ATF+4, aj Shell nieco ma len si nespominam na konkretny nazov.

Chrysler na Zlatych Pieskoch predaval ATF+4 v cenovke okolo 25,-eur za liter, mimo nich na trhu zozenies okolo 10 az 12,-eur.

Najlepsie oleje su take, ktore vymenis po 10.000km v motore a 40.000km alebo max. 2 roky v prevodovke ; samozrejme musia splnat predpisanu normu vyrobcu. S masinou sa naraba kludne a trpezlivo, 145km/h na dialnici jej v ziadnom pripade nesvedci.
stefandt
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 02.03.2012 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stefandt »

Super, dakujem, je super ze sa tu najdu chlapy co chcu aj poradit a nie len komentovat. ???? S tym motorom a prevodvkou som natom istom, aj ked minuly majitel si dal poradit a kupil 5w30..aj moj nazor je ze ten 5w40 bude lepsii. Do diferaku dam 75w140 ale vraj je tam potreba nejakej prímesy, vieme tiez nejake cislo, nazov? Dakujem este raz ????????
stefandt
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 02.03.2012 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stefandt »

Tie otazniky mi tam hodilo namiesto smajlikov :d :D
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

..
Naposledy upravil/-a xentry v 16.02.2019 17:38, upravené celkom 1 krát.
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

olej motora jedine 5w40 zo spec.na filter pev.castic,,olej do naprav tieto starsie pre zatazenie 75w140 zo samosvorom este prisada mala 2.5-3 deci flaska mopar k tomu,toto mali aj este starsie serble 2.7 crdi aj klepotak 3.1 TD akurát ten mal olej motora 15w40 inak vsetko rovnake - prevodovka vymena max 60000km ATF+4 - vsetko kupujem od manika - dvorak v cechach ci na motor,ci na opravu diferakov,loziska,oleje - tu je to banda nenazrata vsade a este polovica ti nuka vseljake nahrady-atrapy olejov a ver tomu ze toto auto pochovas velmi rychlo takymi srackami.
nechcem prist o pokoj,peniaze,rozum - preto sa z daleka vyhnem ,, lizing GRENKE ,,
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

do nasich Chryslerov pouzivame PetroCanada ATF+4 oleje z Ciech, stoja ma tusim 10.5 eura za liter. Chrysler ich predpisuje nielen do automatickej prevodovky, ale aj do manualnej (2.5crd, sranda, proste ten olej hrubo presahuje poziadavky tak preco nie), do servoriadenia [!] a aj do diferencialov.



>> Co sa tyka prevodovky nie je tam nahodou v spoji s MB motorom aj MB prevodovka?
>> Ja si myslim, ze bude ak ano tak tam ide olej s normou 236.14.


ty brdo a vidis to, ja som bol do tejto sekundy skalopevne presvedceny ze som videl v servisnom manuali pre Jeepy (Chryslery urcite z tychto rocnikov) ATF+4. Takze svoje skalopevne vyjadrenie musim zlahka spochybnit - a idem hned studovat.

Rozhodne suhlasim s tym ze olej v AKOMKOLVEK automate maximalne 60.000km a von, nikoho este nezabilo ak ho vymenil po 40.000km. Je to primitivne jednoducha robota na tychto strojoch a pri cenovke 10 eur za liter to s filtrom stoji menej nez jedna nadrz paliva... raz za 40.000km to fakt nezaskodi a potom sa clovek nemusi cudovat ze sa mu za 2.500eur pokazi automat pri 180.000km...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

WK 2005+ servisny manual tutok : http://www.jeepforum.cz/showthread.php?tid=571

treba byt zaregistrovany, trva to necelu minutu, mailiky chodia okamzite

112MB zip, 150MB rozbaleny PDF subor. Teraz sa silnejsie chytte stolika : 7203 stran. SEDEM TISIC.


Tomu sa povie manualik. Rovnako ako Chrysler, v tomto jedinom subore mas totalne vsetko o Jeep Cherokee. Absolutne totalne.




Strana 19 :

AXLE
NOTE: DaimlerChrysler recommends using MoparT lubricants or lubricants of equal quality

FRONT AXLE
² 200MM - MoparT Synthetic Gear Lubricant 75W-140

REAR AXLE
² 213MM - MoparT Synthetic Gear Lubricant 75W-140

NOTE: Vari-lokT equipped axles require 118 ml (4 ounces) of Limited Slip Additive be added to the lubricant.


TRANSFER CASE
Recommended lubricant for the NV140 transfer case is MoparT ATF+4, Automatic Transmission Fluid. Recommended
lubricant for the NV245 transfer case is MoparT NV245/247 Transfer Case Fluid.



AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID

NOTE: Refer to Service Procedures in this group for fluid level checking procedures.

Mopar ATF +4, Automatic Transmission Fluid is the recommended fluid for DaimlerChrysler automatic transmissions.

Dexron II fluid IS NOT recommended. Clutch chatter can result from the use of improper fluid.

Mopar ATF +4, Automatic Transmission Fluid when new is red in color. The ATF is dyed red so it can be identified
from other fluids used in the vehicle such as engine oil or antifreeze. The red color is not permanent and is not an
indicator of fluid condition. As the vehicle is driven, the ATF will begin to look darker in color and may eventually
become brown. This is normal. ATF+4 also has a unique odor that may change with age. Consequently, odor and
color cannot be used to indicate the fluid condition or the need for a fluid change.


MoparT v tom texte co som okopiroval je to sibnute americke Mopar(C), copyright atd. Proste pravnici. MoparT inak neexistuje, nic to nie je, proste je to len technicka kravina ako som okopiroval text z PDFkoveho manualu.

Mopar je obchodna znacka celeho koncernu kde v danom case patril Dodge, Chrysler, Jeep. Katalogove cisla a cisla dielov (Part Number) Moparu absolutne presne sedeli s katalovymi cislami / cislami dielov Mobil1 co sa tyka olejov. Verifikoval som ked sme zacali kupovat Chryslerov do rodiny.


Takze definitivne ATF+4. Uprimne, verim tomu ze Mercedesova norma 236.14 a Jeepova ATF+4 su sialene podobne - boli urcene pre najvykonnejsie masiny. Kedze som pisal o pouziti ATF+4 v servoriadeni Chrysleru (naozaj je to v servisnom manuali), pre Jeep WK je to takto :



POWER STEERING FLUID

This system requires the use of hydraulic system/power steering fluid which meets Daimler Chrysler specification
MS-10838, such as Mopar part number 05142893AA, or equivalent, DO NOT MIX POWER STEERING FLUID
TYPES. Damage may result to the power steering pump and system if any other fluid is used, and DO NOT OVERFILL.



Mal som dojem ze vzhladom na to ze ATF+4 v automate znasa neporovnatelne vacsie bomby nez olej v serve, ze sa moze pouzit aj do serva automatovy ATF+4. A tu mame potvrdenie :

http://www.moparrepairconnection.ca/che ... 5142893AA/
https://www.jeepforum.com/forum/f67/pow ... n-1754010/


Neskor bolo nahradene novym katalogovym cislom : https://www.moparpartsoverstock.com/p/_ ... 631AA.html
Part Number: 68234631AA (05142893AA) a premenovane na Mopar Power Steering Fluid+4 [ano, to plus styri nieco evokuje ze]

https://www.pepboys.com/mopar-power-ste ... uct/846329



takze, ATF+4 je univerzalna tekutina pouzivana v tomto koncerne uprostred minulej dekady. Samozrejme nie do brzd, o tych sa nebavime.



Cheers !
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

este zasekundujem MJZkovi : "olej motora jedine 5w40 zo spec.na filter pev.castic"


som to spominal aj ja i ked nie priamo v tejto suvislosti ; dovod pre xW-40 : udrzanie mazacieho filmu pri vysokom zatazeni. 5w-30 nedava tolko ako 5w-40. S tymto strojom sa nejazdi rychlo po dialniciach, olej dostava na papulu (hmotnost, vaha, aerodynamika, sprevodovanie, proste toto nie je auto na 145km/h), plus ked tomu pridrbes v terene (ziadne naporove chladenie, auto sa prakticky nehybe ale motor dostava bomby a vnutorna teplota rastie a rastie atd).

Do takehoto motoru je nepripustne 10w-XX aj 15w-XX, primarne kvoli DPFku.

A takisto aj Xentry spravne hovori, to je Pan ktory Mercedesy opravuje takze z mojej strany ziadna diskusia. 229.3x oleje Mercedesu nie su longlife, 229.5x oleje su longlife a hlavne su urcene pre motory s DPF. Ako sme si povedali - a ako servisny manual Jeepu hovori - olej v motore V ZIADNOM PRIPADE nechces mat dlhsie nez 15.000km a aj to je horny strop. Masinka ma uz nejake motohodiny za sebou, tak ju netreba zbytocne trapit.

Ked jazdis dost mesto, kratke zimne trasy, nic sa nestane ak ten olej vyhodis po 10.000km. Mimochodom, servisny manual spomina aj moznost vymeny oleja po 5.000km !!


Pozeral som narychlo 229.51 oleje s viskozitami 0w-40 alebo 5w-40, najdu sa v pohode. Aral, Castrol, Mobil, Shell, kopec dalsich vyrobcov, cenovky okolo 8.5 eura za liter. Neni o com.


PS: uzivatelske manualy ( nie servisne ! ) direkt od vyrobcu : https://www.mopar.com/jeep/en-us/care/o ... anual.html



Pista, aku mas farbu - bielu ? ...... http://jeepforum.cz/attachment.php?aid=4609
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

..
Naposledy upravil/-a xentry v 16.02.2019 17:37, upravené celkom 1 krát.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

zas kvoli tej hrbatej krabici netreba robit tolko vzruchu , amici menia olej co 4-5000 mil, vymenit sa to da nakazdej pumpe a isto ich nevzrusuje vselijake viskozity od 0W -neviem kolko podstatne je ze po par milach ide von a hotovo , len u nas si ludia zvykli strasne spekulovat aky olej, aka nafta a najradsej by za hlupy olej len kvoli nejakej znacke utratili aj vyplatu , kazde auto,motor , prevodovka ma predsa potrebu nejakej danej specifikacie podla toho kupim dam vemenit a hotovo, ale tu sa ludia stale dookola pytaju aky je lepsi olej ako keby tu bol nejaky fajnsmeker oblizovac vrchnakov stych olejov a podla toho hodnotil ktory je lepsi a ktory nestoji zanic ,preboha vsak od coho su manualy k autu -kde to je vsetko napisane , ak ho nemam je tu ujo guugl a vsetko sa da najst, tu nieje dna aby sa niekto nepytal ktory je najlepsi olej , keby sa to tykalo Raciolu a pod. nepoviem nic lebo to v podstate konzumujeme mi
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

Mam pochybnosti, ci ma v 2006 dpf, podla mna nie.
Ci je v rozvodke rovnaka kvapalina ako v prevodovke neviem, ale chces to skusat? Ja som daval do rozvodky 05016796AC. Kupil som z jeep4x4shop.cz, aj iba dva litre s dopravou boli lacnejsie ako autorizak a inde som nenasiel v beznych autodieloch.
Do prevodovky mopar atf4 plus som mal od gafu, asi 11e liter.
Do difu som daval Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140(SAF-XJ) asi za 8e liter. Musi mat prisadu pre diferaky s obmedzenou svornostou, to je to limited slip, takze netreba nic viac pridavat.
stefandt
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 02.03.2012 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stefandt »

Super.. Dakujem :2f93:
stefandt
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 02.03.2012 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stefandt »

pidizvi napísal:Mam pochybnosti, ci ma v 2006 dpf, podla mna nie.
Ci je v rozvodke rovnaka kvapalina ako v prevodovke neviem, ale chces to skusat? Ja som daval do rozvodky 05016796AC. Kupil som z jeep4x4shop.cz, aj iba dva litre s dopravou boli lacnejsie ako autorizak a inde som nenasiel v beznych autodieloch.
Do prevodovky mopar atf4 plus som mal od gafu, asi 11e liter.
Do difu som daval Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140(SAF-XJ) asi za 8e liter. Musi mat prisadu pre diferaky s obmedzenou svornostou, to je to limited slip, takze netreba nic viac pridavat.
Dakujem...Takto som si to predstavoval :2f93:
Objednavas si veci castejsie z netu?? Ktoru stranku pouzivas prosim Ta??
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Na jeepe sa u nas na Slovensku specializuje Palo Niepel pri ziline .
www.jeepparts.sk Ma aj bezny spotrebny material +oleje a filtre + vie to aj odsrvisovat na rozdiel od inych len menicov dielov :2f93:

Návrat na "Jeep Fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný