Pružný diel vyfuku

zapaľovanie, škrtiaca klapka, chladenie atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

juroo5
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.05.2017 18:57
Zdieľať na Facebook

Pružný diel vyfuku

Príspevok od používateľa juroo5 »

Ahojte, chcem sa spýtať z kade beriete naozaj kvalitné nerezové pružné diely vyfuku, tzv. pletence ?

Už som menil pletenec 2x a vždy to vydrzalo cca rok kým to začne bzucat/prdieť. Ako laik som dával prvý krát menít pletenec v servise a nezaujímal sa o to. Použilo sa niečo podobné tomu čo majú napr. v autokelly, teda pár € pletenec (trojvrstvovy s vnútorným vypletom). Druhý krát rovnako, ale iný servis a vraj niečo lepšie, po roku je to však to isté (keď som to pozeral je to tiež s vnútorným vypletom). Ak si dobre pamätám, originál bol s tou vnútornou hadicou so zámkom.

Chcel by som to už vyriešiť definitívne a dať tam niečo čo naozaj vydrží.
Prípadne ak máte tip na niekoho kto to v BA alebo PD spraví tak ako sa má.
Je to na atmosfericky motor 2.0 130kW ... možno sú tam väčšie tlaky, možno vyššie teploty, zlá montáž alebo to boli proste smejdy ...
Dakujem
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Treba použiť TENTO pružny člen :

https://trautodiely.sk/pletenec-vyfuku- ... nterlock-1

nie ten čo ma vnutri rovnake opletenie ako navrchu

na tejto stránke su tie pletence v reze a vidno ich štrukturu

https://majoauto.sk/univerzalne-diely/p ... r-50-59-mm

Tu je problematika pružnych členov vysvetlená :

https://www.dpf-cat.cz/vyfuky-pletence- ... i-material
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

pekny clanok, ovsem...zdaleka nie kazde auto ma pruzny clen pred katom, dpf atd, ale kazde auto potrebuje mat pri montazi :41c2: zaistenu vzdialenost a suosost v mieste tohoto clenu, na taku drobnost sudruhovia zabudli, pravdepodbne toto je aj pripad tu, ked miesto separacie kmitov od zadnej casti vyfuku, sluzi pletenec na vyrovnanie spatnej montaze :41c2: , coz logicky vedie k opakovanej poruche...ja by som isiel tymto smerom kontroly, moze byt aj ze je spatny pletenec rozmerovo, aj ze je pred alebo za pouzita nahrada vyfuku co nesedi dobre a potom to junec stiahne na prirubach a je zalozene na chybu :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie nadarmo si vrchný konštruktér :)
Ano tam je celý problém,vloží sa rezonátor ako niečo čo spojí jednu a druhú dieru a nedbá sa na montáž bez pnutia.Montáž bez pnutia je taká,že ak by niekto prepílil trubku vedľa rezonátora,tak uvolnené dva konce sa nerozoskočia ani do strán ani od seba,a na opätovné spojenie by bola nutná nulová sila. pôvod chyby nemusí pohádzať z montáže pletenca ale zo zle odvedenej práce na inej časti zväčš po výmene niektorého dielu s prispôsobovaním.povedzme si to rovno,Platbu za nejakú hlúposť okolo výfuku považuje väčšina ľudí za skoro drzosť si pýtať oeniaze,takže mechanici sa s tým nepárajú ani o sekundu dlhšie než že ...je to tam ! Všade kde vidím opravovanú niektorú časť,býva to na tragickej úrovni a samotný zvar by na tej úrovni urobila aj opica po prvej ukážke.
juroo5
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 22.05.2017 18:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juroo5 »

@laco1871, tie popisy a obrázky som videl, málokto ale uvádza čo za oceľ je na tom pletenci použitá. Tú značku FA1 čo si posielal máš overenú, dá sa na to spoľahnúť ? (Viem že to je také klišé ... ale pýtam sa preto že vzhľadom na cenu to vo mne veľa dôvery nevzbudzuje)

S tou montážou to je aj celkom možné ... aby som úplne vysvetlil situáciu. Pri nakladaní auta na vozík som neštastne zachytil výfuk, no aj v tej minimálnej rýchlosti sa stredový diel trocha ohol a pôvodný pletenec niekde praskol. Použil som druhovýrobu na stredový diel, ktorú som 3x menil (zn. Walker). Menila sa preto že jeden bol zle naohýbaný z výroby, druhý sa po troch mesiacoch rozpadol zvnútra ... po patáliach s nimi mám teraz nerez od Foxu. Minimálne však pri tých Walker-och viem, že jeden od druhého bol o 1-2cm dlhší/kratší ... Fox je rozmerovo rovnaký ako ten "dlhší" Walker ...
Pletenec sa prevárall pri prvom Walkeri, potom pri druhom ... pri Foxe už nie ...

Doplním že pletenec je pred katalyzátorom, priemer má približne 60mm a dĺžku cca 200 mm.
Prípadne nejaký tip na niekoho kto sa tomu rozumie a vedel by to spraviť naozaj poriadne, teda všetky tieto veci by si ustriehol ? (Kľudne do SS)
Ďakujem
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy benzínových aut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný