VW Sharan 2,0 TDi - strata vykonu , dedukcia pričiny z logov
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Na to si treba zvyknúť že do výsostne technickej témy vletí niekto úplne zbytočne a nevyzuje sa. K tým km je to tak.Ja neviem vyčísliť počet motorov ktoré mi prešli rukou (tieto PD),každopádne je to číslo v stovkách,veď je to pomali dvadsať rokov.. Úplne presne viem čo uvidím pri ktorých km.Ak niečo sa opakuje sto krát zo sto prípadov,tak to možno zapísať do zbierky zákonov.Už tu bolo kadečo,ale vďaka tomu že z majiteľom uzavriem tému v zmysle - mne je jedno čo hovoríte,ja hovorím toto.Prakticky vždy za chvílu vylezie nejaké "ale" (výmena za iný motor) no a sme doma.Ja som zvyknutý že ludia hovoria kadečo,neriešim či zámerne či nevedomky,ja viem svoje a aj sa toho držím.Lebo prieser je v tom,že pomaly dvadsať rokov mám všetky záznamy diagnostík aj fotkami,a z jednej opravy sa ich robí niekedy ozaj veľa.Chýba mi zopár,keď sa striedal počítač a nepodarilo sa zachrániť nejaké krátke obdobie.A tak viem že xy auto mal pri 250 tis km zodratú vačkovicu a ktorý hrb koľko,a aké mal iné parametre,to myslím nikto takou ani podobnou databázou nedisponuje.Preto poznám časomieru tých motorov bez pohladu na odo.Že niekto má postoj že to je či nie je dôležité,nič nemení na veciach ktoré platia.
Odrbkávanie je samostatná kapilola,škoda každého slova.ja mám na 2005 nejakých 50 tis km a či niekto verí či nie,je mi šumafuk,lebo nepredávam a ani nebudem.Nech pekne dožije u mňa do posledného dňa,to nikto nezaplatí,a mňa nič nestojí iba poistky STK a palivo.Tak taký blázon nebudem že to podám inému.
Posledná vec...elektronické snímače.Samozrejme sú vždy v hre.Takže pokiaľ niektorý údaj nesedí,vždy sú možnosti že ich spôsobuje táto obslužná elektronika.Ale samotný log,hodnota niečoho,tlaku či prietoku je len hodnota ktorá je alebo nie je v správnych hraniciach.Ak nesedí,treba ďalšie pomocné úkony tie jednotlivé možnosti oddeliť,tj vydiagnostikovať z troch možností tú jednu reálnu chybu.Prvý krok je sa vie chyba,druhý musí byť určiť či je príčinná alebo dôsledková,prenesená a zachytená diagnostikou na ďalšom elemente.
Tému by som zavrel keby niekoho napádala,kým je v rámci prijateľnej slušnosti nech si žije ďalej svojim životom.Niečo poučné si v tom rozumný človek nájde.A že niekto aj trepne...je to verejné a aký ľudia taká debata,kým neurážajú tak je nutné to strpieť.Veď do vysokej miery to má účinok aj na mňa že sa tu zúčastňujem stále menej.
DP..je kapitola sama o sebe,treba sa pozrieť a prečítať a urobiť si vlastný názor.Chyba je tá istá ako tu,niečo plne ok,niečo čistý blud,a v tom je vždy trocha problém sa zorientovať koho teda brať vážne a koho preskakovať.
Odrbkávanie je samostatná kapilola,škoda každého slova.ja mám na 2005 nejakých 50 tis km a či niekto verí či nie,je mi šumafuk,lebo nepredávam a ani nebudem.Nech pekne dožije u mňa do posledného dňa,to nikto nezaplatí,a mňa nič nestojí iba poistky STK a palivo.Tak taký blázon nebudem že to podám inému.
Posledná vec...elektronické snímače.Samozrejme sú vždy v hre.Takže pokiaľ niektorý údaj nesedí,vždy sú možnosti že ich spôsobuje táto obslužná elektronika.Ale samotný log,hodnota niečoho,tlaku či prietoku je len hodnota ktorá je alebo nie je v správnych hraniciach.Ak nesedí,treba ďalšie pomocné úkony tie jednotlivé možnosti oddeliť,tj vydiagnostikovať z troch možností tú jednu reálnu chybu.Prvý krok je sa vie chyba,druhý musí byť určiť či je príčinná alebo dôsledková,prenesená a zachytená diagnostikou na ďalšom elemente.
Tému by som zavrel keby niekoho napádala,kým je v rámci prijateľnej slušnosti nech si žije ďalej svojim životom.Niečo poučné si v tom rozumný človek nájde.A že niekto aj trepne...je to verejné a aký ľudia taká debata,kým neurážajú tak je nutné to strpieť.Veď do vysokej miery to má účinok aj na mňa že sa tu zúčastňujem stále menej.
DP..je kapitola sama o sebe,treba sa pozrieť a prečítať a urobiť si vlastný názor.Chyba je tá istá ako tu,niečo plne ok,niečo čistý blud,a v tom je vždy trocha problém sa zorientovať koho teda brať vážne a koho preskakovať.
-
- Príspevky: 20
- Dátum registrácie: 29.02.2016 13:31 Zdieľať na Facebook
Ahoj, ak napisem blbost - neber v potaz, ked ti vyskocila ta chyba g42 snimac teploty nasavaneho vzduchu tak pozri v diagnostike teplotu nasavaneho vzduchu, ci ukazuje nieco normale. Alebo z vesteckej gule - nemoze to robit dvojhmotak, ked pod zatazou nejde do otacok?(na to by si asi sam prisiel, ak by to tak bolo) Prip. ked podozrievas ten spodok motora mozno je to ozaj on v najhorsom pripade.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 17.05.2006 08:34 Zdieľať na Facebook
To "ale" som povedal hneď v ďalšom príspevku.
Ohľadom korekcii na 4 valci. Ešte raz podotýkam ze tento rozdiel bol aj na pôvodnom motore. V takom poradí ako boli vstreky v pôvodnom motore som nahodil aj na tento. Tie korekcie boli približne také aj na pôvodnom motore. Čiže je veľký predpoklad ze nie sú spôsobené vo väčšej miere od samotného ústrojenstva a stavu motora. Takže to pripisujem samotnému stavu vstrekovacov. Vstreky mali taketo korekcie už dávnejšie, par rokov do zadu. A to auto jazdilo ako šarkan.
Ku G42. V ktorom bloku meraných hodnôt odsledujem tuto hodnotu, toho snímača?
Spodok motora nepodozrievam práveže vôbec.
POvedal som ze motor je taky nejaký zdochnuty, a slabo sa zbera. Nie je taky živý ako doteraz.
A ešte k hlave. Keď je tu reč o vačke. Pri výmene motora boli v šachtach len mierne otlacky od vstrekov. Všetky gumičky na vstrekov po vymieňane za nové, pre istotu a z dôvodu prevencie vymenené všetky hydraulicke zdvihatka, vačka bez poruchy, vahadla OK, bez vypadnutych zaslepok, tandem premerany, všetko OK. Toto som urobil pri nastrojovani nového motoru, aby som teda eliminoval dohady a nedorozumenia. Motor som bral ako stĺpik s vnútrom, a s hlavou bez vstrekov.
Dvojhmota je stopercentne OK. Na to dám krk. Dúfam že aj to sa mi nebude nik snažiť vyhovoriť, ze je to hlúposť a klamem.
Ohľadom korekcii na 4 valci. Ešte raz podotýkam ze tento rozdiel bol aj na pôvodnom motore. V takom poradí ako boli vstreky v pôvodnom motore som nahodil aj na tento. Tie korekcie boli približne také aj na pôvodnom motore. Čiže je veľký predpoklad ze nie sú spôsobené vo väčšej miere od samotného ústrojenstva a stavu motora. Takže to pripisujem samotnému stavu vstrekovacov. Vstreky mali taketo korekcie už dávnejšie, par rokov do zadu. A to auto jazdilo ako šarkan.
Ku G42. V ktorom bloku meraných hodnôt odsledujem tuto hodnotu, toho snímača?
Spodok motora nepodozrievam práveže vôbec.
POvedal som ze motor je taky nejaký zdochnuty, a slabo sa zbera. Nie je taky živý ako doteraz.
A ešte k hlave. Keď je tu reč o vačke. Pri výmene motora boli v šachtach len mierne otlacky od vstrekov. Všetky gumičky na vstrekov po vymieňane za nové, pre istotu a z dôvodu prevencie vymenené všetky hydraulicke zdvihatka, vačka bez poruchy, vahadla OK, bez vypadnutych zaslepok, tandem premerany, všetko OK. Toto som urobil pri nastrojovani nového motoru, aby som teda eliminoval dohady a nedorozumenia. Motor som bral ako stĺpik s vnútrom, a s hlavou bez vstrekov.
Dvojhmota je stopercentne OK. Na to dám krk. Dúfam že aj to sa mi nebude nik snažiť vyhovoriť, ze je to hlúposť a klamem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 17.05.2006 08:34 Zdieľať na Facebook
dakujem za tie teploty. ano vcds 10.6
bol som teraz urobit log na 4 stupni. jemny protivietor. od 1500 do cca 4000 otacok, v aute dvaja. na budikoch zohriaty aj olej aj voda na prevadykovu teplotu. pneu zimne 215 55 r16. nafukane vpredu na 2,8 a vzadu na 2,6.
logoval som skupinu 1 10 11 ako bolo spomenute. urobil som pre istotu dva logy
http://leteckaposta.cz/875028636
http://leteckaposta.cz/103091839
bol som teraz urobit log na 4 stupni. jemny protivietor. od 1500 do cca 4000 otacok, v aute dvaja. na budikoch zohriaty aj olej aj voda na prevadykovu teplotu. pneu zimne 215 55 r16. nafukane vpredu na 2,8 a vzadu na 2,6.
logoval som skupinu 1 10 11 ako bolo spomenute. urobil som pre istotu dva logy
http://leteckaposta.cz/875028636
http://leteckaposta.cz/103091839
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Toto akoby ani nebolo to isté auto.Všetko sedí až na jednu malú odchýlku v regulácii turbíny.Kdesi pri 1900 prevýši tlak potrebu cca 150 mBar.Rj to odreguluje a zníži a tak sa na chvílku tlak prepadne a zreguluje sa pri 2550 ot a ďalej už je vzorové.Nie je to významná odchylka,skôr časove trvá cca 4 sec kým sa to upraví,to môže byť vnímané akoby prestal ťahať.
Len pre budúcnosť....toto je školský príklad že logovanie má svoje pravidlá.Toto kde ide o výkon potrebuje velkú záťaž,preto 4 prev.stup a od 1500 ot.Motor sa síce ide chvilku pokakať kýmsa preberie,ale vytlačí zo seba všetky problémy a riziká napr pádu do núdzového.
Len pre budúcnosť....toto je školský príklad že logovanie má svoje pravidlá.Toto kde ide o výkon potrebuje velkú záťaž,preto 4 prev.stup a od 1500 ot.Motor sa síce ide chvilku pokakať kýmsa preberie,ale vytlačí zo seba všetky problémy a riziká napr pádu do núdzového.
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 17.05.2006 08:34 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 17.05.2006 08:34 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
001 -
otáčky,
dávka paliva,
rozsah riadenia uzatv. vstreku,
teplota vody
003 -
otáčky,
RJ špecif.prietok,oblasť práce pre EGR,
Prietok váhy aktuálny
pomer frekvencie otv/zat ventilu pre EGR (N18)
010 -
prietok vzduchu
atmosferický tlak
tlak preplňovania
% polohy plyn.pedál
011 -
otáčky
tlak preplň. požadovaný
tlak preplň.skutočný
% otv/zatv na ventile N75 (ovládanie variability)
otáčky,
dávka paliva,
rozsah riadenia uzatv. vstreku,
teplota vody
003 -
otáčky,
RJ špecif.prietok,oblasť práce pre EGR,
Prietok váhy aktuálny
pomer frekvencie otv/zat ventilu pre EGR (N18)
010 -
prietok vzduchu
atmosferický tlak
tlak preplňovania
% polohy plyn.pedál
011 -
otáčky
tlak preplň. požadovaný
tlak preplň.skutočný
% otv/zatv na ventile N75 (ovládanie variability)
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 17.05.2006 08:34 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 17.05.2006 08:34 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných