Toyota Corolla - olej

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

YxoYpsilono napísal:Prekvapuje ma celé to šialenstvo okolo oleja.
Originál Toyota olej stoji kolko? 9€?

Da sa kupit aj v bežnom e-shope - tak načo kupovať nieco ine??

Ja napr do hyundai lejem total hks - pre ázijské motory a do tdi Aral 50700 za 6€ liter

Co ušetrím nejakým castrolom?



Ešte viac by ťa prekvapilo čo vidíš ak snímeš víko hlavy a pozerá na teba niečo odporné že by si to najradšej hneď zavrel.Benzínový motor a 200 tis km...len aby sme boli v obraze.
Hneď by si sa pýtal gazdu čo za sra..ky do toho lial
Keby človek chcel poriadne naštvať olejových mudrošov tak dá dve fotky,jeden benzínový motor z 200 tis (jediný majiteľ) a druhý letité Tdi s deklarovanými 500 tis km (čiže - boh vie reálene km)
A každý môže pokojne tri razy hádať ktorý z motorov je vnútry ako hnojisko,jedna chronta na čo pozrieš ešte aj veci čo rotujú
V čom je rozdiel ? V tom,že do PD-ka si normálny človek nikdy nezmyslí naliať iné než svoju typickú normu,kdežto do benziňáka si ludia nalejú čokoľvek
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

tak aspon za mna vobec nelutujem zmenu na olej "505.01 ", najviac to pocut na studenom rannom starte, ine vlastne ako laik ani neviem posudit. (vitara 1,6 vvt)
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ono je to trošku od veci do vitary 1.6 pozerať na nejakú VW normu - práve preto že japonec robí overenú klasiku a žiadnu fabrickú normu nepotrebuje.
A pán Hlavatý zase sme trošku vytrhnutý z kontextu - povedzme že ten benzín s 200 000km jazdil štýlom stedený štart, 5km, stop, za hodinu alebo dokonca po smene o 8 hodín rovnaké garde. TDI štart, potom 200 a viac km dialnica. Už sme o tom hovorili - niekde je aj 15 000km veľa a na mestské poskakovanie je kľudne 8000km akurát... a niekto bude mať aj po 20 000km olej ešte OK.
Nedá sa to proste len tak porovnať.
vlado10
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 22.01.2007 20:32
Bydlisko: Ilava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vlado10 »

Skúsení mechanici vedia že aj keď oleje plnia výrobcom auta danú normu aj tak sú z nich niektoré lepšie a horšie.Či už podľa opotrebovania vačkovice,či podľa bordelu. Samozrejme aj spôsob použitia vozidla.Pri popise olejov aké čistiace schopnosti majú, aké znižujú spotrebu paliva,znížená vyskozita,rýchlejšie maže pozriem video na YouTube a som zhrozený aké sú niektoré sračky.Bacnem tam asi Mobil ESP formula 5w30
Avensis 4AFE ex
Corolla VVTI ex
Corolla Valvematic 270 000
Rav 4 vvti 137 000
Honda XL,CBF
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hlavne vidia tie motory tak ako ich nevidia uživatelia. Ak je chrontavé (trebalo by oškrabať) ešte aj koliesko reťaze,kde je olej odstreďovaný tak to už o niečom svedčí.A to ani tých 200 tis km nemusí mať.Mám dostatočný fotoarchív týchto skvostov.
Ak platí že 99% PD motorov je vnútorne čistučkých a sem tam príde raz za tri roky jeden čo je úplný humus,tiež to je olejovým servisom.Olejom babám a futbalu rozumie každý..o tom to je.Pardon,ešte každý rozumie robote ktorú nerobí
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Hjundai mozno pre teba od veci ale moje usi pocuju ze ziadne ranne par sekundove zastrkotanie sa nedeje. Dokonca este aj usetrim,ten olej je lacnejsi ako ich 0w20 cina...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Väčšinou ak príde špecifická konštrukcia ktorá potrebuje riešiť mazanie tej odlišnosti,prinesie to vznik nového oleja (norma X) ktorým je pokrytá nejaká špeciálna úloha.Tieto oleje majú niečo navyše,a môže to byť celkom excluzívna schopnosť.Vždy ak vznikne norma tak niečo sa tým rieši.To niečo môže byť velmi vítané aj pre iný motor
Dalo by sa rozdeliť do viacerých bodov čo jeden motor potrebuje okrem prirodzeného mazania a chladenia olejom.
Inú potrebu bude mať motor z reťazou,kedže tá sa ideálne namazať v podstate nedá.Iná potreba pri motory kde sú enormné tlaky v niektorom konštrukčnom bode,iná kde sú použité veľmi tenučké piestne krúžky,iné kde sú použité špeciálne funkčné povrchy,iné pri plyne,benzíne klasickom z odparom,iné z priamym vstrekom,iné diesel..Každý motor má svoje špecifické odlišnosti v x detailoch,iné požiadavky na teplotné namáhanie,chémiu a spústu ďalších vecí. Ako si kto zvolil ten svoj olej,je na ňom,z 90% si ľudia poškodia,z 10% polepšia
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

az sa bavime o nanosoch na rotujucich castiach, neni to cele o teplote ? resp v suvislosti teplota + dlhy interval ? su rozne testy roznych olejov po internete zmapovane aj rovnake oleje v specifikacii sa prakticky rozne spravaju, napr aj pri tepelnom rovnakom pretazovani je tam rozna tvorba usad, da sa to najst
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ozubené koliesko reťaze napr nepatrí k teplým dielom,majú teplotu prinesenú olejom a prestupom tepla z iného dielu ďaleko od zdroja.
Spústa dielov statických ako rôzne víka sú tak isto brutálne pokryté akoby posypané a nepečené prézle iba čierne.
Pohlad na tú istú časť benzínového motora kde je olejový servis (ani boh nevie) zrejme nie najlepšie zvolený (cca 200 tis)
[img]https://i.postimg.cc/MX85rn9G/DSCN8233.jpg [/img]
a motorom kde si málokto trúfne nepoužiť svoju normu a km (tiež ani boh nezaručí) vraj 330 tis
[img]https://i.postimg.cc/qzKkBZ8w/DSCN7131.jpg [/img]

A ten motor ostane takýto dokonca,a je taký všade,olej čierny ako mazut,ale motor čistučký.A to má každý Tdi za hnusného ropáka,ale on je vnútorne čistý a jediný bordel ukladá v saní pri podtáčaní motorov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

A jeden teda Corolla
Obrázok
davidTJ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa davidTJ »

Pan Hlavaty, takze jednoducha otazka. ODPORUCATE teda do atmosferickeho benzinoveho motora (2,4 iVtec Honda a 2,0 MZR Mazda, obe nepriame vstreky) pouzit olej pre diesle VW 505.01??

Lebo cele je to pisane v otazkach tak sa pytam narovinu. Polepsim si alebo pohorsim? Mazda je zvnutra cista (212 tkm), Honda ma na vackach makky jemny povlak, ale na niektorych castiach veka ventilov je zvnutra napeceny tvrdy karbon, akoby piesok (135 tkm).

Dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To čo píšem je pre zamyslenie nad vecami čo ako okolo olejov funguje.Návod nedám ani doporučenie.Konkrétne riešenie si musí navoliť každý sám,ja len otváram otázky ktoré sa týkajú problematiky.Ak niečo zvolím,zmením rozhodnem,beriem aj zodpovednosť.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Vďaka radam mhlavateho na tomto fore som pochopil , že problematika mazania pohybujucich sa častí motora , nie je len o mazani ložísk a čapov ktoré sa na nich otáčajú ...

Kto vie čítať z porozumením, ten vie z prečítaného vyťažiť celkom slušný úžitok.

V prispevkoch vyššie p.Hlavatý povedal viac ako bolo treba a doložil to aj prikladmi na fotografiach,
preto pýtať sa , či sa odporúča mazať benzínový motor olejom splńajucim oveĺa naročnejšie požiadavky , než čo tento motor potrebuje ,
je nepochopenie prečítaného a od veci.

Ja iba dodám že zakarbonovanie benzinoveho motora na obrazku
bolo sposobené pretiahnutím vymenného intervalu spojeným s malým množstvom oleja v tomto motore.
Takým sposobom sa motor zvnutra nemože zakarbonovať ani pri mazaní olejom M6-AD , ak by bol dodržaný vymenný interval 10 000 km.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lacko,povedal by som že do niečoho si sa aj trafil.Olej má určité čerpatelné vlastnosti,to ľudia nechcú pochopiť a melú o tom,že predsa majú doporučenie od výrobcu. Tak nech mu pošlú otázku,či im doporučí podobný servisný interval aj keď chcú auto držať 600 či milion km,proste dlho.Že aj v dlhom výmennom termíne motor vydrží ten predpoklad km v záruke,to zistené majú.Všetko čo sa ďalej udeje,je iba na prospech (výrobcu)
Ale je to softvérová chyba u ludí,nechcú pochopiť základ základov,že olej je motorová krv.Oni si myslia že to bude ok aj z otravou krvi

Celá problematika okolo je o tom,či sa kladú správne otázky,a na ne hladá odpoveď.
Pretože na otázku...prečo je tento motor čistučký pri pol mega km,existuje odpoveď.Prečo v tomto zase ten bordel je,a kde sa z toho druhého podel,prečo v tom nie je ? Prečo tam chýba ? každý rieši viskozitu a triedu (čo samozrejme dôležité je) ale to sú základné veci. Rýchla doba,google porieši,expertov je tam koľkokoľvek
davidTJ
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 20.01.2012 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa davidTJ »

Chlapi, nic v zlom, cenim si vase rady a najma rady p. Hlavateho. Len obaja pisete ako keby v pribehov, dokonca az poeticky skladate basne....

Ak je to tak, ze olej VW 505.01 je z hladiska cistiacich schopnosti TOP, alebo mate pan Hlavaty skusenosti ze je vhodnych do benzinovych aut, preco to nie je narovinu napisane. Ze cisti lepsie a je so skusenosti lepsi...

Lebo na strane druhej je tu norma ACEA C3, ktoru splna prave olej VW 505.01, a ten ma napriklad nizsiu alkalicku rezervu, co znamena ze sa najma pri kratkach trasach rychlo aditivacne vycerpa ( a to najma v benzinovom motore).

Ale ako pisem, ak su skusenosti, alebo doporucenia, sem s nimi a narovinu. Uz to, ci si to ludia k srdcu vezmu, je ich vec. A samozrejme kazdy berie zodpovednost.

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných