VW Golf IV 1J1 , 1998 , 66kw 1.9 TDI - elektronika
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 24.01.2019 18:56 Zdieľať na Facebook
VW Golf IV 1J1 , 1998 , 66kw 1.9 TDI - elektronika
Zdravím a prajem pekný večer,
mám taký dosť delikátny problém na mojej rachotinke (v predmete o aké auto sa jedná)...To, že cez zimu je studený štart skôr o presviedčaní auta a nariekaním, to ani riešiť nejdem (žhaviče,batéria nemajú ani rok) ale o iné sa mi jedná..Pri štarte auta mi čiastočne nefunguje elektronika, čo to znamená ?
Nejdú mi:stierače,smerovky,kúrenie / klíma.
Funguje len:výstražné (sranda, keď smerovky nejdú),svetlá (všetky), a rádio. Čo je dôležité spomenúť, tak začalo sa to diať po výmene rozvodov.
Nevie mi niekto poradiť,kde je problém ? Dostal som rady typu vyčistiť poistky, aj keď som bol skeptický, skúsil som ale nepomohlo. Ak chvíľku nechám auto poklepkať na voľnobeh (cca 10 min) potom vypnem, znova naštartujem, tak sa všetko spustí do normálu. Je možné, že nejaké spínacie relé je poškodené, alebo riadiaca jednotka sa opúšťa ? Prepáčte, že som neznalý, nerozumiem sa tomu Každá rada mi bude dobrá
Vďaka.
mám taký dosť delikátny problém na mojej rachotinke (v predmete o aké auto sa jedná)...To, že cez zimu je studený štart skôr o presviedčaní auta a nariekaním, to ani riešiť nejdem (žhaviče,batéria nemajú ani rok) ale o iné sa mi jedná..Pri štarte auta mi čiastočne nefunguje elektronika, čo to znamená ?
Nejdú mi:stierače,smerovky,kúrenie / klíma.
Funguje len:výstražné (sranda, keď smerovky nejdú),svetlá (všetky), a rádio. Čo je dôležité spomenúť, tak začalo sa to diať po výmene rozvodov.
Nevie mi niekto poradiť,kde je problém ? Dostal som rady typu vyčistiť poistky, aj keď som bol skeptický, skúsil som ale nepomohlo. Ak chvíľku nechám auto poklepkať na voľnobeh (cca 10 min) potom vypnem, znova naštartujem, tak sa všetko spustí do normálu. Je možné, že nejaké spínacie relé je poškodené, alebo riadiaca jednotka sa opúšťa ? Prepáčte, že som neznalý, nerozumiem sa tomu Každá rada mi bude dobrá
Vďaka.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 24.01.2019 18:56 Zdieľať na Facebook
Dobre, takže ak chápem, je slabý prúd pri štarte hej ? Vieš mi troška viac k tomu povedať ? Výmena batérie za silnejšiu je možná "oprava" ? Alebo ako treba postupovať aby sa to "dalo" do normálu ? V pondelok už som dohodnutý na návštevu servisu, ale chcel by som sa o tom trošku viac dozvedieť, ak ti to nerobí problém.
-
- Príspevky: 454
- Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 24.01.2019 18:56 Zdieľať na Facebook
Spomeniem aj túto variantu, vďaka za rady...Mechanik rozvody zle nastavil, posunul čerpadlo o 2 zuby a ten štart ? To bol koniec,2 zo 4 som nenaštartoval...potom som to s chalanom spravil (on mi to robil ja som sa pozeral) a odvtedy štarty sú xy krát "lepšie"...zatiaľ dík, dám vedieť čo a ako v pondelok
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Tie motory štartujú na pol otáčky ale štart je životne závislý od stavu štartéra,k tomu sa neveriacky stavajú aj majiteľia.Po vyčistení a namazaní - na brnk,pred tým vyštartovali baterku každé zimné ráno.
Pri rozvodoch sa aj dnes robia kolosálne chyby.U tejto rotačky treba najprv urobiť velmi presne rozvody,potom motor zohriať do prevádzkovej teploty,pozrieť hodnotu predvstreku,a tú nastaviť samostatne len na čerpadle a presne.To štartuje ako báseň.
Ak príde bulo a napichne diagnostiku a pozrie TDI graf že je presne na stredovej čiare,to ešte neznamená že je to všetko dobre. Pretože aj ku zle nastaveným rozzvodom sa dá čerpadlo nastaviť,ale rozvody ostanú tak ako sú blbé.Čidlo otáčok má rotačka nie na vačke,ale dnu v čerpadle
Pri rozvodoch sa aj dnes robia kolosálne chyby.U tejto rotačky treba najprv urobiť velmi presne rozvody,potom motor zohriať do prevádzkovej teploty,pozrieť hodnotu predvstreku,a tú nastaviť samostatne len na čerpadle a presne.To štartuje ako báseň.
Ak príde bulo a napichne diagnostiku a pozrie TDI graf že je presne na stredovej čiare,to ešte neznamená že je to všetko dobre. Pretože aj ku zle nastaveným rozzvodom sa dá čerpadlo nastaviť,ale rozvody ostanú tak ako sú blbé.Čidlo otáčok má rotačka nie na vačke,ale dnu v čerpadle
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 24.01.2019 18:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 24.01.2019 18:56 Zdieľať na Facebook
Takže, problém vyriešený...kompletne vyčistené,vykefované kontakty na poistkách a kábloch, na nejakých miestach studené spoje,pár káblov roztrhnutých - výmena,výmena relátka X, ktoré malo zaoxidované kontakty, čo by čistenie už takpovediac nevyčistilo.....Jeden vstrek prepúšťal viacej nafty (vyzerá že mu končí životnosť) nastavenie ostatných vstrekov (trošku rozladené) a výmena poškodeného snímača teploty...auto štartuje ako nové,tzn. na brnk Vďaka všetkým za radu, tému môže admin uzavrieť,zmazať.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných