VW Golf IV 1J1 , 1998 , 66kw 1.9 TDI - elektronika

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

prekoplix
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 24.01.2019 18:56
Zdieľať na Facebook

VW Golf IV 1J1 , 1998 , 66kw 1.9 TDI - elektronika

Príspevok od používateľa prekoplix »

Zdravím a prajem pekný večer,

mám taký dosť delikátny problém na mojej rachotinke (v predmete o aké auto sa jedná)...To, že cez zimu je studený štart skôr o presviedčaní auta a nariekaním, to ani riešiť nejdem (žhaviče,batéria nemajú ani rok) ale o iné sa mi jedná..Pri štarte auta mi čiastočne nefunguje elektronika, čo to znamená ?

Nejdú mi:stierače,smerovky,kúrenie / klíma.

Funguje len:výstražné (sranda, keď smerovky nejdú),svetlá (všetky), a rádio. Čo je dôležité spomenúť, tak začalo sa to diať po výmene rozvodov.

Nevie mi niekto poradiť,kde je problém ? Dostal som rady typu vyčistiť poistky, aj keď som bol skeptický, skúsil som ale nepomohlo. Ak chvíľku nechám auto poklepkať na voľnobeh (cca 10 min) potom vypnem, znova naštartujem, tak sa všetko spustí do normálu. Je možné, že nejaké spínacie relé je poškodené, alebo riadiaca jednotka sa opúšťa ? Prepáčte, že som neznalý, nerozumiem sa tomu :) Každá rada mi bude dobrá :)

Vďaka.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chyba tam žiadna nie je,robí to odlahčovacie relé (x relé) počas štartu všetky spotrebiče odpája pre ulahčenie odberu prúdu
prekoplix
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 24.01.2019 18:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prekoplix »

Dobre, takže ak chápem, je slabý prúd pri štarte hej ? Vieš mi troška viac k tomu povedať ? Výmena batérie za silnejšiu je možná "oprava" ? Alebo ako treba postupovať aby sa to "dalo" do normálu ? V pondelok už som dohodnutý na návštevu servisu, ale chcel by som sa o tom trošku viac dozvedieť, ak ti to nerobí problém.
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dreeevo »

Ak ti studený motor horko ťažko naštartuje a začalo sa to diať po výmene rozvodov alebo sa to po výmene rapídne zhoršilo tak tomu čo ti tie rozvody menil pichni hlavu do snehu s otázkou či vie čo je predvstrek na TDI....
prekoplix
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 24.01.2019 18:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prekoplix »

Spomeniem aj túto variantu, vďaka za rady...Mechanik rozvody zle nastavil, posunul čerpadlo o 2 zuby a ten štart ? To bol koniec,2 zo 4 som nenaštartoval...potom som to s chalanom spravil (on mi to robil ja som sa pozeral) a odvtedy štarty sú xy krát "lepšie"...zatiaľ dík, dám vedieť čo a ako v pondelok :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tie motory štartujú na pol otáčky ale štart je životne závislý od stavu štartéra,k tomu sa neveriacky stavajú aj majiteľia.Po vyčistení a namazaní - na brnk,pred tým vyštartovali baterku každé zimné ráno.
Pri rozvodoch sa aj dnes robia kolosálne chyby.U tejto rotačky treba najprv urobiť velmi presne rozvody,potom motor zohriať do prevádzkovej teploty,pozrieť hodnotu predvstreku,a tú nastaviť samostatne len na čerpadle a presne.To štartuje ako báseň.
Ak príde bulo a napichne diagnostiku a pozrie TDI graf že je presne na stredovej čiare,to ešte neznamená že je to všetko dobre. Pretože aj ku zle nastaveným rozzvodom sa dá čerpadlo nastaviť,ale rozvody ostanú tak ako sú blbé.Čidlo otáčok má rotačka nie na vačke,ale dnu v čerpadle
prekoplix
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 24.01.2019 18:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prekoplix »

Ešte som zabudol spomenúť, že štartér je nový, cca od 10. Novembra 2018 :) Dobre, vďaka za typy, rady, cením si to.
prekoplix
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 24.01.2019 18:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prekoplix »

Takže, problém vyriešený...kompletne vyčistené,vykefované kontakty na poistkách a kábloch, na nejakých miestach studené spoje,pár káblov roztrhnutých - výmena,výmena relátka X, ktoré malo zaoxidované kontakty, čo by čistenie už takpovediac nevyčistilo.....Jeden vstrek prepúšťal viacej nafty (vyzerá že mu končí životnosť) nastavenie ostatných vstrekov (trošku rozladené) a výmena poškodeného snímača teploty...auto štartuje ako nové,tzn. na brnk :) Vďaka všetkým za radu, tému môže admin uzavrieť,zmazať.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných