ako funguju autorizovane servisy

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

ako funguju autorizovane servisy

Príspevok od používateľa bajo777 »

FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

uplne normalne.

Impa Bratislava, Skoda Ocktavia I teda voz ktory by uz mohli mat eventualne aj zmaknuty, nefunguje klima, vymena kompresora atd za 1800eur. Zakaznik odmieta na zaklade mojho argumentu ze ako by to asi mohlo fungovat, ked diagnostika hlasi nizky tlak R134, v "klimovom servise" vytiahli uzasnych asi 50g a bolo vymalovane. Odvtedy klima chodi tri roky. Firma sa ospravedlnila a ponukla vycistenie vozu zadarmo a nove gumene koberceky.

Porše Interauto Bratislava, vymena turbodychadla na pasatte 2.0tdi, auto stale pada do nudzoveho rezimu, vymena CR vysokotlakoveho cerpadla, masina furt problemy. Riesenie : prasknuta hadica z turba do sania, 12 eur, trufalejsim povaham paska na lepenie kobercov za tri eura, idealne kombinacia aby sa to nestalo znovu v tom sprostom ohybe.

Podobny pripad, Superb2, na tri dni prisiel specialista z Mladej Boleslavi [!!!!!] a zhasol jak fajka.

Moj voz, Galaxy 2001. Povodny vlastnik, spedicka, ho predala s vidinou 280.000 korunovych investicii (to boli este koruny) : pokazene turboduchadlo, nefunkcna prevodovka v dosledku obrovskeho najazdu (nedal sa zaradit prvy prevod, rozbiehali sa chalani na dvojke). Riesenie : vycistit lopatky turba ("vypina sa mi turbo") co stalo dve flasky borovicky a este sme mali aj srandu s chalanmi a 569,- korun za tiahla od radiacej paky na prevodovku. Dodnes, 11 rokov, mam obidve suciastky povodne.

Martin C. odtialto z fora, Renault Laguna tusim 2001, preslo vsetky autorizaky od Kievu az do Slovenskej Lupce, masina 330.000km, nedymi, nestraca vykon, nezerie olej, akurat sa neda nastartovat. Kvanta veci spravenych za viac nez 3.000 eur, zakaznik dosiel auto ritualne zapalit ked mu povedali ze dalsich [tusim cez dvetisic eur] za vymenu vstrekovacov - doriti preco, ked masina nepada do nudzaku pri maximalnej zatazi hore akymkolvek kopcom, preco sa neda nastartovat ak su pokazene tie vstrekovace. Auto sa vzdy roztlaci na polmetri, ale samo proste nechyti. Riesenie : repas prerazeneho startera ; do 3 minut rozlozis osciloskop ktory okamzite chyti cudzopasny signal pri starte ktory zabije a prehlusi kompletne vsetko na zbernici -> riadiaca jednotka nema signal "zo snimaca kluky" o pozicii piestov takze nevie kedy ma vstrekovat naftu. Start sa nekona.

Kolkym ludom boli vymenene vsetky styri vstrekovace 2.0tdi za 3.500 eur pricom stacilo vyriesit izolaciu toho jedneho co prerazil... za dvacku.


A takychto pribehov existuju tisice kazdy tyzden. U mna v sufliku je vrcholom papier autorizovaneho servisu firemnou peciatkou orazeny a podpisany ze technik pri skusobnej jazde vozu (ktoru samozrejme vobec nemal robit, takze sa chlapci proste boli povozit) zaradil R a znicil automaticku prevodovku. Audi A8.


Predvcerom som tu na fore spominal chalanov ako prisli k BMW motorke - autorizak Bratislava si vylamal zuby, masina nestartuje, predana sialene hlboko pod realnu cenu. Riesenie v garazi : nabit bateriu. Fakt.

A mohol by som pokracovat len s pribehmi ktore poznam az do Vianoc, a nie tohoto roku... ale idem sa radsej vyspat.


Ludska lenivost, blbost a lajdactvo nepozna hranice.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tá posledná veta má pokračovanie...nepozná hranice ani v nehanebnosti za to zobrať peniaze.
Len v programe je chyba...samotný zákazníci tomu nahrávajú.Neraz som posielal zákazníka do autorizáku nech im zoberie späť ich práve namontovaný diel (zbytočne),ani jeden to neurobil.
Keď príde pán lebo mu idú tretí !!! raz vymeniť turbo a odíte z 20 eurovým účtom za blbý filter z T-kom čo zavzdušńovalo čerpadlo a on v kuse padal do núdzáku...pozerá po vás štýlom...ďalší zloduch,hentý to za tisíce neurobili a tento za dvacku ??? Zrejme sa mu v hlave rozjasnilo lebo po cca troch mesiacoch prišiel z manželkiným autom na opravu prevodovky.Resp. neviem,možno ho v Toyote na smrť vydesili. Ten prípad som sem vtedy aj dával,zohnutý kolíček za 0,20 centov.Žiaľ za prácu treba platiť tiež. Dalo by sa ako Ĺubo píše...písať do Vianoc o zbytočne menených turbínach,čerpadlách,vstrekoch,kde sa demontovali a zrovnávali hlavy lebo..niesú schopný v 21 storočí urobiť test na spaliny.Nie sú schopný zistiť prasklinu v turbo hadici...ozaj do Vianoc,a ani by nestačilo.Skromne to odhadnem,ale číslo bude horšie...zbytočne je vymenených viac než 50% všetkých dielov,u drahých je to ešte viac.A bolí to o toľko viac,že neopravujú,menia celok.Kupoval som ložiská do prevodovky,jasne že so známym človek prehodí slovo.Oni také niečo nepoznajú,ja som prvý čo také veci objednávam,nevedia mi to často ani vyhladať,už ja idem z číslom dielu ak tam nechcem stráviť dva dni ako posledne.Tam sa nepoadíte z mechanikom,nik také opravy u nich nerobí,oni na to nemajú školenia...vymeníme celú
Ozaj škoda slov.Prejdem popri naleštených autiakoch a to sú teda ceny že hrkne...no kúpil by vás fras,to je asi jediná myšlienka čo ma napadá
Moonshine
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Milan, ale vy robíte na seba.
Meničom je to jedno, im ide plat, či budú sedieť v dielni alebo robiť autá. Načo by boli v dielni 30min. po robote v dielni a bádali.
A majitelovi tej búdy a strojov tobôž.

My máme aktuálne v rodine 1.6 benzin VW, od novoty. Žerie olej 1l/1000km, sústavne sa tavia sviečky v jednom valci auto má 80t. Autorizák sa tvári v pohode.
Kúpil sa Tiguan- fungel nový rok dozadu. Nevedia odstániť problém, keď sa dá dole noha z plynu, auto stále zrýchluje.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

pripominas mi jednu managerku z IBM...

nove Polo, 1.2tsi dsg lebo automat musel byt, 27.000km automat dokazeny po zaruke (lebo prebehli roky). Este to dokazali vyhadat na kulanciu ale so sedivymi vlasmi, 1800eur oprava co zatiahla fabrika (takze to bola velmi mala oprava, islo myslim len o riadiacu jednotku mechatroniky).

Co isla kupit manazerka ako dalsie auto ? Jasneze 1,2tsi dsg...

A takyto clovek rozhoduje o milionoch (predstavujem si fesakov ktori rozhodovali o systemoch priamo suvisiacich s ludskymi zivotmi), a potom sa este pozri aki Kapitani rozhoduju o diani okolo nas...




Jasne, 1 l/1000km je sialenost aj ked je to napisane v manuali (co je zase len prachsprosty alibizmus vyrobcu, ziadny motor osobneho auta co zere liter oleja na nadrz paliva NIE JE A NEMOZE BYT v poriadku).


Podla mna si treba pockat na nejaky trojturbovy motor WV a ten kupit hned v prvy mesiac produkcie, urcite bude v poriadku. Nieco na sposob trojhrncoveho 1.1i 190kW s udavanou spotrebou 3.1l/100km v meste a 2.3l/100km na dialnici by mohlo splnat poziadavku dlhorocnej bezproblemovej prevadzky (s vypinanim jedneho valca, ked ho neni treba).
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

autorizaky funguju uplne rovnako, ako vsetko ostatne v tomto state... a volime a budeme si to volit len my sami....a verte, ze to nie je najhorsie, moze sa to este zhorsit...
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Ak sa clovek logicky zamysli a predstavi si seba ako majitela servisu, nakoniec sam pochopi preco servisy funguju ako funguju, samozrejme cest vinimkam kde pracu urobia dobre ale tiez nie zadarmo, pri troche stastia vymenia diel ktory naozaj sposoboval problem... Tie menej kvalitne servisy laboruju, tapaju a menia diely az kym netrafia ten spravny, zakaznikovi narozpravaju bajky o zlej "elektronike" o nefunkcnom mechanizme a ze auto uz ma svoj vek atd atd... A potom su tie ktore zial su skor srotoviskom ako servisom, pokazia aj to co bolo dobre...

Clovek doma na svojom aute ma cas paprat sa s malickostami, skusat, laborovat, pojazdit, poladit a experimentovat... Vyskusam opravit, zalepit, rozobrat a premazat, vymenit za lacny diel, ak nevydrzi, kupim drahsi atd atd, proste ste ochotny prijat aj neuspech... Velakrat kupite druhovyrobu s pocitom ako ste kupili lacnejsie a okaslali drahych servisakov a nakoniec diel nesedi ako ma, nepasuje, nepracuje ci jeho zivotnost je uboha a aj tak vam neostava ine ako kupit original poctivy a drahy diel.

ALE kolki by boli ochotni tento neuspech tolerovat servisu? Kazdy caka ze auto s poruchou dovezie a opravene odvezie, ziadnu ciastocnu opravu ci mierne zlepsenie problemu proste neexistuje... A toboz platit za hodiny servisnej prace kde v snahe vykonat opravu lacnejsie opravenim stareho dielu s neistym vysledkom a neistou trvacnostou a ze mechanik si pripadnu reklamaciu vezme na vlastne triko...

Myslite ze by nejaky servis takto mohol vobec fungovat? Samozrejme jedine riesenie je kvalitna diagnostika, vymena dielu za novy, a nie ten najlacnejsi a az tak mozu mat aku taku istotu ze oprava bude uspesna a zakaznik sa im za tyzden nevrati s francuzakom v ruke...

Je sakra rozdiel robit si nejaku opravu doma pre seba alebo pre kamosa a robit opravu ako komercnu sluzbu a rucit za nu.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

to napisane by aj mohlo byt v poriadku... keby v tych servisoch vymienali diely ktore je treba vymienat. Kolkokrat sa aj tu na fore niekto stazoval ze bol v troch servisoch a auto furt rovnaky problem ako predtym...

takze kde je ta zaruka, kde je ta odbornost ?
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ak by sme my ako zákazníci nechceli stále lepšie a komplikovanejšie autá, tak by na opravy stačil aj obecný kováč.
Čiže sami sme si na vine.
Ak si kúpim Spartaka modelový rok 58 tak ho opraví aj kuchárka z materskej školy, alebo neopraví ,lebo tam niet čo opravovať. :40bd: :40bd: :40bd:
Kto z vás nosí opravovať notebook? hodí do koša a vezme nový. Tak dopadnú aj autá.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ja nahodou notbuky opravujem :-\ , nie komercne ale pre okruh rodina, znamy to spravim, ked mam cas...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ked nove NAMAKANE auto bude stat 1.300 eur tak ako stoji novy NAMAKANY notebook, zahodim kazdy rok auto do smeti a kupim si uplne nove.

Presne tak.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Lubo ale pozri sa na to z druhej strany - autá sa aj tak prestanú opravovať , lebo sa jednoducho minú opravári. :300f: A nielen opravári ale aj murári,vodári, krajčírky....... :4012:
A nové namakané auto už stojí rovnako ako počítač - prerátaj si to na kilogramovú cenu. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Všetko so všetkým súvisí.Spýtajte sa niekoho kto je ozaj dobrý vyhladávaný špecialista že odkiaľ vie to čo vie. Či vám povie ...v škole boli dobrý učiteľia.Tam to začína,ak má odtiaľ odísť do praxe múdry chalan,musí ho učiť múdry učiteľ.To by školstvo nesmeli okrádať na bežiacom páse celé desaťročia.Ale nikomu nič nevadí,nech škola za toho boha nemá šanca na kvalitného odborníka,lebo múdrosť nie je choroba alebo vírus.Takže...eto vaše délo od A po Z ste za ten stav zodpovedný a stále sa pod to podpisujete.
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Auta sa opravovat budu, ale prave sposobom ktory sa tu kritizuje, teda bude to ako u tych notebookoch, kde ak hapruje DVD mechanika, vyhodi sa von a vymeni za novu, rovnako ako dnes v ziadnom PC servise nikto nepajkuje obvody na maticnych doskach ci harddiskoch.

Tak isto pre komercny servis nieje rentabilne ani mozne aby mechanik stravil pol dna rozoberanim motorceka stieracov aby v nom vylisoval a vymenil plastove ozubene kolecko a nauctoval zakaznikovi 3,60 eur, pretoze ak by mal zakaznik platit cenu servisnej prace a za tento ukon zaplatit 50eur, za 60eur ma novy motorcek stieracov aj so stieracmi...

Jasne ze kutil Jozko to pre seba ci pre znameho je ochotny opravit vo svojej garazi v ramci svojho volna za tych 3,60 ale bol by ochotny to menit kazdemu co pride a este kvoli tomu nechat zamestnanie a zriadit si zivnost?

Tak preto sa v drvivej vacsine diely menia za nove a nikto nehladi ci je odpaleny cely diel alebo praskla vnutri nejaka strunka... Toto si mozete doma skusat svojpomocne opravit, ale od servisu to necakajte.

Problem teda nieje to ze sa diely s nejasnou chybou rovno menia za novy kus, ale ze v servisoch je casto tak nizka odbornost ze sa meni vsetko co by mohlo mat suvis a nedokazu lokalizovat vadny diel a pricinu problemu. Ak by auto po navsteve servisu fungovalo ako ma, kasles na to ze novy diel stal kopec penazi a mozno v nom bola banalna chybicka, problem zmizol a ty veselo jazdis dalej. Ludi stve to ked za asistencie tvojej penazenky vymenia pol auta a problem stale pretrvava.
Napísať odpoveď

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní