BMW Touring 530D rv 2011 VS VW Touareg II 3.0 V6 rv 2010

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
rolandsr
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 30.08.2017 10:36
Zdieľať na Facebook

BMW Touring 530D rv 2011 VS VW Touareg II 3.0 V6 rv 2010

Príspevok od používateľa rolandsr »

Dobrý večer,
chcel by som vedieť Vaše názory ohľadom týchto aut,
ktoré by ste si vybrali ?
Dôvod výberu ?

Som z nich blázen a potrebujem poradiť , chcem počuť plusy a mínusy
:40bd:
Ďakujem veľmi za pomoc
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

530tka je lepsia na preskakovanie obrubnikov ked ides na potraviny do Teska.

Tujareg sa kvoli mensej spotrebe hodi soferovi ktory toci 80.000km rocne a prechovava vrucne vztahy k arabskemu svetu.

Inak su to uplne rovnake auta : jeden kormáň, jeden spalovaci motor, predne sklo neprepusta vichor do ksichtu sofera, ked si nezabudnes zavret šíber tak ti ani neoplachne plešinu pocas dazda.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Su rovnake ale len z toho pohladu ako si spomenul maju volant a styri kolesa to maju celkom spolocne inak tam vela spolocneho nie je, dost rozdielna struktura techniky.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jaj aha, to ma fakt nenapadlo.
rolandsr
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 30.08.2017 10:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rolandsr »

Poprosil by som ak nemáte skúsenosti stými auta nemusíte to ani komentovať. Komenty nemajú vyznám a zbytočne Vám to zaberá čas
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Podla zadania témy by si mal zmeniť dodávatela - to čo huliš ti nerobí dobre.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Psi! Na chlapca takto! Mokrý sen.
stirling
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 04.10.2008 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stirling »

Su to rozdielne auta, toureg je pomerne spolahlivy,dal by som si pozor na podovozok
Bmw 530d je idealna motorizacia do 5ky, 6 valce diesle mali problem s retazou,ale su o nieco viac spolahlive ako 4valce,v automate musis menit olej kazdych 100 tis. km cena cca 400 eur
Inak su tam klasicke veci ako u kazdeho jazdeneho diesla tak si priprav peniaze bokom
Ja by som asi bral 5ku da sa vybrat z velkeho mnozstva momentalne na trhu,tie auta sa tazsie predavaju tak asi najdes dobry deal ak budes trocha hladat
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

BMVV :

ZF doporucuje vymenu oleja (cize v automate sa bavime) kazdych 60.000km, pri stazenych prevadzkovych podmienkach co neznamena len tahanie karavanu ale aj kratke zimne mestske jazdy len po hranicu 40.000km.

Odporuca sa preventivne vymenit commonrail cerpadlo pri zhruba 100.000km pretoze sa mnohym (kukaj aj slovenske BMVV forum) pokazilo pri 150-180.000km a zobralo so sebou cely vstrekovaci system. Namiesto 800eur preventivna vymena a jednoducha oprava (cena prace!) mas zrazu 3.000 NA STVORVALCI za vymenu cerpadla, VSETKYCH vstrekovacov, komplexne vycistenie celeho palivoveho systemu co je neskonale horsia robota, nachylnejsia na ludsku blbost, lenivost a lajdactvo.

Pozri, aka otazka, take odpovede. Nepises absolutne nic, kolko jazdis rocne, ake jazdy (cista dialnica, ciste mesto), kolko mas penazi a ako si pripraveny v pripade problemov otvarat penazenku (kludne ta moze servis vyjst na 6.000 eur v priebehu dvoch rokov), ake mas technicke zazemie - ci musis chodit od autoTEROrizovaneho servisu k vymienacom so strasnymi cenami, alebo ci mas najsikovnejsieho BMVV servisaka o ulicu dalej ktory vie opravit (nielen vymenit) to a hento - uz len taky vzduchovy podvozok na Tujaregu ta moze vyjst cez 3.000eur v autorizaku nakompletku, pripadne 100eur za repas (vymena tesneni na kompresore atd) u Jozka v garazi.

Jazdis vela na stazenych cestach ? Chata ? Blato ? Offroad ? Offroad asi nie, to by si nevypraval o BMVV 5... ale chapes kde mierim.

Do Teska v ramci mesta zbehnu obidve tie masiny v pohode, Tujaregom sa lepsie preskakuju obrubniky ked budes potrebovat.
stirling
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 04.10.2008 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stirling »

neviem kde si prisiel na 60t km
https://www.zfautomatic.sk/vymena-oleja-v-at/
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

v servisnom manuali ZFka ! zf 8hp50. Neviem aka konkretna prevodovka je v 3.0d, zrejme je tam nieco co vydrzi vacsi tocivy moment, ale to znamena jednoduchu vec - vacsiu nachylnost na olej. Co rozhodne neznamena dlhsi vymenny interval.


Henta slovenska stranka s doporucenym 80.000 az 120.000 intervalom... to je parada kefaline !! Pre vsetky svoje prevodovky historicky ZF uvadzalo 60.000km interval.

Anglicka stranka hovori 100.000km LATEST, teda najneskorsie. Podla slovenskej je 120.000km len odporucane, cize v pohode 150.000 az 180.000 vydrzi...

Ten olej by si proste mal vymenit hned po kupe a nikdy, nikdy vo vlastnictve auta by ta nemalo trapit ci sa prevodovy olej ma menit po 60.000km alebo po 80.000km. Ked najazdis 20.000 rocne, je to vymena kazde tri roky.

Ked na to nemas, tak si nekupuj taketo auto lebo kazda oprava na nom stoji stovku eur, polahky tisic/tisice eur. Vymena oleja v motore kazdych 15.000km (ach, kdeze, 30.000 musi vydrzat) pripadne v prevodovke ti nemoze pohnut mihalnicou pretoze tie stroje su ukrutne zlozite, ukrutne namahane a... ukrutne drahe na opravu, takze KAZDA prevencia - kde "predcasne" vymeny olejov rozhodne patria - je v skutocnosti setrenie tvojej penazenky a nie zbytocne vyhadzovanie.


Ked to zoberes matematicky... vymena prevodoveho oleja stoji 400 eur. Ked ju spravis za 100.000km, mas to kazdych 1.000km styri eura (400 deleno 100000 x 1000 = 4).

Ked ju spravis na 60.000km intervale, mas to kazdych 1.000km cenovku 6,60 eur.

Povedane inak : pri 60.000km vymenach namiesto 100.000km vymen "zbytocne" vyhodis von oknom DVE EURA SESTDESIAT na kazdych 1.000km najazdenych.


Dve eura viem usetrit na sto kilometroch rozumnou jazdou... oprava OSEMstupnovej automatickej prevodovky pod 3.000 eur nebude...

takze... ked sa ti raz za zivot pri najazdenych 100.000km ta prevodovka pokazi, jeden jediny raz lebo si tam zbytocne dlho drzal olej, lebo majitel pred tebou nikdy olej nemenil pretoze bol este vacsi kreten...

tak cely zivot mozes oleje menit predcasne a budes to mat ukrutne lacnejsie a lepsie.


Executive summary : usetrit na vymenach olejov proste nejde, to nie je setrenie ale pakovina a risk.


Mimochodom, 8HP70 Automatic Transmission Service Kit stoji $160... a je tam samozrejme vsetko co treba. 400 eur za vymenu oleja mi pride zlahka moc, praca je to hadam na 15 minut.

Poznamka : na Voyageroch stoji liter ATF+4 oleja 10eur, a treba ich devat litrov aj s preplachom. Tesnenie 15. Primitivne jednoducha vymena v garazi na zdvihaku.
stirling
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 04.10.2008 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stirling »

Take su ceny okolo 300 eur meni sa aj vana. To ze historicky sa menila pri 60k nijak nesuvisi z 8 rychlostnou. Dodrzal by som servisny interval aky odporuca vyrobca,je pekne menit kazdych 60k ale priznajme si to kto to robi? Inak ta stranka co som poslal je oficialny zastupca zf na slovensku robia aj nakladne auta. Kaps cz to ma podobne (cena interval) . Neviem ako s tym suvisi voyager ...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

spomenute len kvoli cene. Prakticky sa tie prevodove oleje menia pri vymenach motorovych olejov... kazdu tretiu / stvrtu vymenu.


Poziadavka novych prevodoviek je vzdy jednoducha - mensie, lahsie, viac prevodov (aby sme mohli optimalizovat chod motora na spotrebu), cim lacnejsie na vyrobu... spolu so stale sa zvysujucimi vykonmi motorov to proste nevyzera na dlhsie a dlhsie vymeny olejov - ale presne naopak. Len sa trosku zamyslite.


Prakticky nepoznam nikoho komu by sa pokazila manualna prevodovka (ked neratam ustrihnute Renoltacke na Meganoch a Lagunach a Ocktaviove na 1.6kach co je jednoznacne designova chyba a nie zanedbane olejove hospodarstvo)... zato vsak poznam sialene vela ludi s pokazenymi automatmi a opravami v regione 3.000 eur. Mne je jedno co robite s vasimi automatmi, mna sa tento problem netyka.

Nech si kazdy meni vo svojej prevodovke oleje ako chce.
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných