Škoda Superb II - Servis pri 400.000 km

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

mhlavaty napísal:Každý motor má nejaké dedičné predpoklady,danosti konštrukcie (ak už sú známe) priebehy a vlastne aj následky dvoch možných scenárov.
1. Robí sa priebežne servis načas,tj vymenia sa veci ktorým končí životnosť,a to ešte v čase kým nezniča ďalšie komponenty.Samozrejme je na zváženie (a úsporu) či sa úkony naviažu na úkony nevyhnutné,j využije sa určitý stupeň demontáže a pridá sa výmena toho o čom píšeme a samozrejme sa zníži náklad opravy,iank si to vyžiada opravy dve.
2. nerobí sa načas,jazdí sa do poruchy alebo jasných príznakov a oprava je vynútená.Vždy sa už ale jedná o opravu + aj komponentov ktoré mohli byť ušetrené,a padli vinou vadných vecí,ktoré sa nemenili načas.

Ale musíme vymedziť že debata sa týka jedine motorov,ktoré majú tú schopnosť v základe motora tie obrovské porcie km vôbec vydržať a ich dlhý život bude o olejovom servise,v prípade diesla o čisteniach sacieho traktu a DPF-ka,a výmene vecí ultra namáhaných s obmedzenou životnosťou.
Tu každému benzinárovi nabehnú oči krvou a bude búchať do stola čo všetko u neho v benzíne netreba,lebo to nemá.To je pravda,nemá,ale ani o tých km snívať nemôže,ani o tej spotrebe snívať nemôže,ani o tej sile snívať nemôže.A v prípade jeho motora ak sa vyskytne...má rozhodne väčší problém on,a to pri km keď ropáci ešte zabehávajú.
nemusi nic nabiehat krvou, to si nechame na vecernu manzelsku romantiku lol, najdu sa aj benzinaky, dokonca sprasene plynom, co uz horsie mu ide spravit ?, co doziju km za ktore sa dizel nemusi hambit a male percento aj dizlov take km dava :41c2: , ale podla mna to neni az taky problem, problem vacsi je ze to proste majitela omrzi a meni auto, lebo 400-600-800 tkm porcie proste nie su v kazdeho moznosti najazdit z objektivnych pricin, kedze to auto sa stane vrakom z inych pricin ako motorickych...

priklady, keby niekto neveril

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 44809.html

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 52371.html

schvalne uplne bezne agregaty, tuctoveho obsahu aj vykonu v priemernych autach

600-700000 je dostatocny argument ?

ale jeden rv. 1995 druhy rv. 2000 :41c2: :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bajo ja beriem že aj vysoký nábeh benzínu existuje,ale... v tom ale to celé je.Je to viac výnimka ako pravidlo.U toho diesla opačne,je výnimka ak nie.V jednom aj druhom má prsty majiteľ.Ak benzín nabehá veľa má super majiteľa,ak diesel nabehá málo, auto malo stočené odo alebo majiteľ je pošuk
Ale tá hlavná príčina je samotná konštrukcia.Tu to ale musíme vymedziť po určitý rok výroby,kedže odťiaľ nastúpila kultúra "ojeb ak môžeš" a kritériá konštrukcií sa zmenili.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Superb II - Servis pri 400.000 km

Príspevok od používateľa seven549 »

lubos zimovcak napísal:[

Na HDi sú vstrekovače aj po 500.000 km pôvodne.
ale to je commonrail.tie davaju normalnym jazdenim dialnicami pol miliona km lavou zadnou.


ja tiez jazdim commonrailom mondeo 2.2 tdci 147kw titanium s 375000km a nic len bezny servis.stara kara z roku 2006 mk3 st 2.2 tdci 114kw 355000km a tiez vsetko povodne.pritom 70 percent tych starych mondei sa sypalo ako piesok a moje stale slo.uz 2 roky aktivne nejazdi no teraz v lete zacne.a verim ze obe daju pol miliona do oboch som tlacil vacsinou len origo diely {koli cene pretoze su rovnake ako z eshopu}aj take veci ako tlmice alebo napr chladiacu zmes v chladici,prevodovy olej olejovy palivovy filter.vobec na nich mechanicky nepoznat ze maju take km.kludne sa to da stocit na 180000km predat a dotycnemu co s tym bude gulat len mesto a okresky sa zosype dvojhmota alebo turbo pri 220000km.

ale ten motor 1.9 tdi pd na to nema.a aj tie 1.4 tdi pd tiez padnu na hydrostely a vacky nieco okolo 220000-250000km.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ale neblazni, 1.9td od 66kW az do poslednych 110kW (ano, 1.9tdi 110kW) davali pol miliona 99% majitelom, ktori nedajboze menili olej skor nez po 20.000km. Na povodnych vstrekoch [!!!], turbe, vackach, vahadlach dokonca aj dvojhmote ked clovek nejazdil len mesto a furt pod 1700rpm, atd, atd.

Napriklad 1.9tdi 85kW teda PD kod AUY co mam za oknom rok 2001 bola PRIAMO ODVODENA Z LAHKYCH UZITKOVYCH VOZIDIEL s kodom EUY, prakticky je to na rolničku totozny motor... videl si niekedy nemecky nakladacik co by mal pod milion ? 85kW a 96kW verzie sa lisili absolutne minimalne a nie v motore samotnom, ale vo vstrekoch, intercooleri (samozrejme motormanagement, vacsi tlak z turbiatka o desatinu baru) - 85kW/96kW sa pouzivali vsade, golfy, pasaty, sharany, alhambry.




k debate o vysokokilometrovych benzinoch :

>> Ale tá hlavná príčina je samotná konštrukcia.Tu to ale musíme vymedziť po určitý rok výroby,
>> kedže odťiaľ nastúpila kultúra "ojeb ak môžeš" a kritériá konštrukcií sa zmenili.

presne tak a dovolim si tvrdit ze hrubo v neprospech dieslov, tie su daleko komplikovanejsie nez boli (1.9tdi 66kW rok 1996 a dnesne hyperekologicke zazraky)... benziny sa tolko neskomplikovali (jasne, maju turba, priame vstreky, teraz posledne aj GPF, ale proste aj dnes clovek ktory chce najde totalne primitivny neoturbeny nepriamovstrekovy benzin bez akychkolvek designovych kotrmelcov, ktory proste musi, musi, musi nabehat milion kilometrov a ani sa neobzrie do spatneho zrkadla, ani sa nenadychne na druhy milion... proste ide jak mulica.

Ako prvy ma napadne 3.6i Pentastar ked zase pozrem cez okno :) zoparkrat tu na fore spominany v poslednej dobe.

Ono uprimne, aj s tymi dieslikmi by bolo SIALENE MENEJ problemov keby tam sudruhovia obcania nedrzali oleje 30.000km... ale napriklad len DESAT TISIC.


Vacky sa same neohobluju, tam na to kurnik musia byt sialene predpoklady. Aj turbiatka si same nevysekaju loziska a vrtulky. Ano, iste, vstrekovace nie su priamo zavisle od oleja - skor od sialenych tlakov s akymi ich nutia vyrobci pracovat ale nech mi niekto nehovori ze na vystupnej strane vstrekovaca teda uz otrceneho do valca nevytvara degradovany olej nejake priesery, napriklad daleko vcasnejsie pripchavanie trysiek, ktore nasledne enormne zvysuje tlaky vnutri vstrekovaca... a zacina sa spirala skazy. K tomu sa pridava totalny nezmysel v podobe vymeny rozvodovych remienkov za 240.000km (Pezot !) alebo 10 rokov... o Ekobuustoch Forda som si tu uz srdiecko vylieval.

Konstrukterska katastrofa. Ale ked k tomu velkemu tresku dojde, to uz bude mimo zaruky vyrobcu...

takze "fak jú mily zakaznik" aha dajte si kavicku a pozrite ake krasne ziarive mame nove, s este vacsimi konstrukcnymi kotrmelcami ale to vam uz nepovieme.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ak Mr. Hlavaty bude mat naladu, donesiem mu niekedy o dva-tri roky nasho milionarika na rozborku a analyzu : 1.9tdi 85kW rocnik 2001...
ked to auto skonci havariou, hrdzou, na emisie alebo vjazd do mesta :) STK/EK do maja buduceho roku, potom uvidime ci prejde.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak na to teším,prejdeme si to spolu.S tým motorom pomaly zanikne sláva niečoho ukrutne dobrého čo sa už nezopakuje.Autá zostarnú a iba tie naj kusy sa nebudú rozpadať hrdzou,ale na motoroch neskončia.Pomaly sa začínam obzerať po nejakom krasavcovi,najlepšie ak by mu trčala ojnica z bloku,ale vnútry nesmie mať nakrivo ani cverničku v sedačke.Všetko ostatné si dám do 1a stavu,motory mám aj hotové aj komponenty,automat nechcem ani vidieť,mechaniku si urobím.Ale to sa asi naštvem a vybehnem si von,domáci dovozový výkvet poznám,chodil som pre autá sám aj z inými dlhé roky,poznám "metódy" neprosím.V kšefte neexistuje ani brat,to je jediné pravidlo auto biznisu,a krasavcov je celkom ešte dosť,nebude problém si vybrať.Benziňáčka si ponechám ak by sa na západe už úplne pomiatli nech nejdem pešo.
Inak mám tu AJM ko motor (85 kW)čo šlo auto do šrotu a strčili sme miesto toho nejaký šrot,teraz nedávno 15 tis km nová vačkovica,hydrá rozvody dokonca dvojhmota komplet,krásne išiel poznám ho,adept na dlhý život.Ten asi do niečoho svojeho strčím.To pasuje do všetkéhých výkonových variant,ak treba bude z neho či 77 či 110,ten toho ešte natočí zo 10x kolo rovníka
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

sme dohodnuti, Milan - ked k tomu dojde, urcite oslovim. S radostou pockam aj polroka pokial bude dielna volna, len aby tam motor dosiel.

A samozrejme si ho budes moct nechat, ak bude zaujem. Na suciastky, ako celok, cokolvek.

Poslednych jedenast rokov - teda u mna - ma oleje menene po ~8.000km maximalne... viac do roka neda, a samozrejme vzdy pred zimou, a do minuleho roka sa prakticky vzdy v zime pouzivalo nezavisle kurenie a voda v motore sa ohrievala na 40-50 stupnov pred startom.

Ty vies ze olej je dole vo vani a studeny, takze k tomu detailu sa nemam ako vyjadrit. Aspon ta voda. Inak zima pre ten motor znamena -6 v Bratislave, ziadnych -38 na Orave co je tiez obrovsky rozdiel, jedine co raz motor videl bolo -27 na Spisi (a samozrejme bufikovanie pred startom).


Vyrovnavacie davky vstrekov mam okolo 0.1 az 0.2 pocas celeho toho casu co je u mna ; jedine stvrty vstrekovac ma 0.7 mg/str celych tych 100.000km co som dal, zaujimave ze sa to nezhorsuje - nebude to vstrek...

Boze ved ja uz si ani nepamatam motorizmus bez toho auta...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Silný predpoklad že u štvrtého bude príčina mimo samotný vstrek,pretože by sa tak dlhodobe jedna hodnota bez zmeny neudržala.
Možno ten motor prekvapí,lebo ozaj ide človek do kolien keď vidí piest z PD -ka po 300 tis a je to proste nádherné.Dnes som vybaloval mi poliak poslal 4 x ojnice z piestami z BXE,potrebujem poskladať jeden motor pre zákazníka,to je jednoducho nádhera akoby to iba očadili alebo zobrali do olejových rúk.Nenafotil som len aby som nenarušil sériu čo fotím robotu na BLS kovom Tourane (nech má majiteľ pamiatku).To jeden ozaj nechápe čo a ako ten germán robí,ale isté je,niečo veľmi vedia.Iné robíš ani tie km to nemá a je to šrot.Tu to odmeráš,a nechápeš.Ako môže mať jeden vývrt valca po 250 tis km ovalitu 0,01 prakticky u iných motorov tolerančné pásmo výrobných tried. Kluka od poliaka,merám čo merám,keď sa na hlavu postavím..ovalita nula..udával vraj 200 tis.Nesmierna škoda že sa to celé tak zvrzalo a prestalo sa pozerať na všetko okrem zisku.Darmo je Krupp dobrý,naložili to takým kvantom elektrických vecí,že ťa každá jedna prkotina naženie do rúk servisu a nech boh chráni ak do nesprávnych rúk.
Možno tá drb.. tá elektrika raz bude ozaj pre ľudí spása,lebo tieto spalováky sú asi príliš tvrdý orech pre väčšinu opravárov
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

mhlavaty napísal:ak treba bude z neho či 77 či 110,ten toho ešte natočí zo 10x kolo rovníka
uz asi nie,kedy to chces stihnut.take auto si uz mal mat a jazdit na tom.
luckanius
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 01.11.2023 20:48
Zdieľať na Facebook

Re:

Príspevok od používateľa luckanius »

Pozdravujem Vás pán Hlavatý. Snažil som sa napísať Vám správu, ale padla mi do nedoručených. Vedel by som sa s Vami spojiť telefonicky? Potreboval by som urobiť nejaké opravy na Superbe II 1.9 TDI. Ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Superb II - Servis pri 400.000 km

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Všetky správy idú do nedoručených a tam ostávajú kým správu neotvorím,vtedy prejde do doručených.Podľa toho sa dá vedieť že ju prijímateľ ešte nečítal

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných