Nemecko - zrušenie neobmedzenej rýchlosti na diaľniciach

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Dosť kontroverzné tvrdenie. Jeho výroba je energeticky tak náročná, že lacnejšie aj ekologickejsie je vyrábať elektriku pre nabíjačky. Objem a bezpečnosť nadrží je tiež veľký otáznik. No inak by som bol za
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

...a uz ste poculi ze Tesla ponuka do svojich aut FART MODE ? :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ani neviem co to je
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

auto prdi nahodne do sedaciek, alebo sofer moze myslim cielene prdnut niekomu, skvela vec vo vybave
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Tak teraz som už počul všetko :d :D
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

https://www.youtube.com/watch?v=Cll-AFGRKU4

paci sa, o jeden dovod viac pre teslu :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Vraj už na to prišli. https://www.pcrevue.sk/a/Nova-technolog ... ie-benzinu
Len, kde je tá ekológia?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ja ti to hned vypocitam :)

"Tím hovorí, že ich produkt umožňuje používateľom nabiť batériu výkonom 60 kWh na dojazd 190 km za 5 minút."


prejst 190km vyzaduje okolo 35kWh energie (17kWh na 100km je uplny spodok pri Tesle, vobec nie v mraze, vobec nie do kopca atd). Ratajme s veeeeelmi optimistickymi 35kWh, mal by som skor ratat 45kWh ale nevadi.

35kWh za 5 minut sa rovna 35x (60/5) za hodinu = 420kW. Celych 5 minut by to muselo peckovat 420kW do tych akumulatorov.


Odpoved dlhou vetou : aby do akejkolvek baterie/akumulatora prislo za 5 minut energie na 190km, cize priblizne 35kWh, musi nabijacka tlacit ukrutnych nepredstavitelnych 420kW.


To je velmi optimisticke pocitanie, keby to malo byt 45kWh energie, muselo by to byt 540kWh. Pri 400V napati to mame viac nez 1000 amperov, viete si predstavit ake HRUBE kabliky treba na prenos 1000 amperikov ? Pozri si ako vyzeraju kable superchargerov dnes, a to tlacia tesne cez 300 amper a absolutne vobec nie cely cas (nabijanie Tesly naspodu, navrchu ide sialene pomaly, tam sa bavime 50-70 Amper).


Precceda Kapitan Tesly sa vyjadril ze MOZNO bude dalsia generacia superchargera ponukat 200 az 250kW a to samozrejme nie preto ze by nepoculi o hrubsom kabli alebo kvoli nedostatku energie na planete, ale JEDINE KVOLI TOMU ZE BATERIE TESLY JEDNODUCHO VIAC NEZNESU A NEMOZU ZNIEST. Elon Musk dokaze spravit nabijacky co by davali 700kW, kludne aj 1000kW, to sa vola transformator a o nic ine nejde, jediny problem je ze ti bateria vybuchne od radosti.


Li-Ion konstrukcia ma svoje limity, a ziadna umela inteligencia, algoritmy alebo marketingove drysty akehokolvek start-upu z Kanady na tom nic nezmenia.


Takto sa bavime : Tesla ma jedny z najvacsich kapacit akumulatorov na svete, a konci pri 95kWh az 100kWh. Ked chces takuto zostavu nabijat 420kW, potazmo 540kW, je to nabijaci prud ktory sa oznacuje ako 4C, pripadne 5C respektive este kus viac, skoro 5.5C (stvornasobok kapacity baterii). Pozri si ako vyrobcovia clankov, ci uz Samsung, LG, Sony alebo ktokolvek obrovsky v tejto Li-Ion oblasti, specifikuju svoje clanky. Pri nabijani 1C (cize ked ma bateria 3200mAh, tak pri nabijani 3200mA = 3.2A) uz ten clanok zabijas a silno sa to neodporuca kvoli zivotnosti. Kdeze je od toho 4C...

to je absolutne nemozne. Zabijes tie baterie po desiatich nabitiach, koniec filma, a to budes este rad ze ti auto pri tretom nezhori.


Ked budeme mat mensiu kapacitu baterii, napriklad cojaviem 42kWh v Nisane Leafe, tak 420kW az 540kW nabijanie znamena 10C respektive az 12C. To je absolutne mimo risu snov akehokolvek vyrobcu, ked do 3.2Ah clanku pustim 32A az 40A (10C az 12C) nabijaci prud, tak ho rovno roztrhne od radosti.

Neexistuje najmensia sanca.



"Hľadali preto postup, ktorý predĺži životnosť batérií" ... ja vam postup poviem hned : cim mensi nabijaci prud, tym je nabijanie setrnejsie a baterie dlhsie vydrzia. Nie, neprosim si Nobelovu cenu, necitim sa na nu.


Executive summary : o tejto firme uz nikdy pocut nebudeme lebo je to absolutna kravina BEZ STRASNEJ ZMENY technologie baterii. Presne o toto sa snazi cely svet - vyvinut zasobaren energie v akejkolvek forme, ktora sa bude dat rychlo nacerpat a obrovskym prudom vycerpavat (co najrychlejsie nabijanie, co najvacsie mozne vybijanie)... len sa nam to nedari. Ten kto toto dokaze, bude jeden z najbohatsich ludi na svete. Telefony, notebooky, auta, vsetko jedno, proste je to zasoba energie. Kto z nas by nechcel telefon co pripojim do zasuvky alebo hocikde, a pocas cesty vo vytahu ho nabijem ze tyzden nebudem musiet nabijat znovu... notebook co vydrzi tyzden bez zasuvky, elektricke auto ktore sa nabije za 10 minut alebo prejde tisic kilometrov...

Vsetci by to chceli dosiahnut. Nikto na svete so stovkami miliard dolarov to nevyskumal, a potom dojdu kanadania s dvomi stovkami dolarov vo vrecku, a vyriesia to bez zmeny technologie a biliardovych investicii.

No jasne. Bol som dneskaj na Marse, je tam vcelku pusto, nikde nikoho, tak som sa vratil naspat - ved co tam budem robit sam, serem na to.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Neočakával som, že to niekto zoberie tak vážne :d :D Mne je to v podstate jedno, ja si elektromobil kúpim jedine v prípade že to pre mňa bude plniť účel výlučne mestského auta. Po meste je akákoľvek radosť z jazdy vylúčená, tak elektro to pokaziť nedokáže ???? inak som odporca
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

aaaale neberem to vazne, len som chcel byt konstrukterom, potom mi nevysiel ani strojar tak som semtam "namýchnutý"

na niektore veci sa pozriem a hned viem ze je to proste blbina jak mokre dvere na ambulancii.



Apropo, ked v clanku zaznelo ze "vykonom 60kWh" tak to musi hodit silny varovny signal : 60kWh NIE JE vykon. Mne az pupak vyskocil :)

Samozrejme som pri vypoctoch zanedbal straty odporom, tepelne straty v bateriach atd, atd, co je dalsich 20% len tak fikne.
gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: db69, encore16V a 52 neregistrovaných