Škoda Superb II - Servis pri 400.000 km
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 27.03.2013 17:11 Zdieľať na Facebook
Škoda Superb II - Servis pri 400.000 km
Zdravím,
Som vlastníkom auta Škoda Superb II, rv.01/09. Motor 1.9 TDI 77kW, kód BLS teda s DPF. Je to takmer od nova upravené na nejakých 100kW, celý život bez problémov.
Otázka znie. Auto má 400tkm, vďaka tomu že 95% jeho prevádzky tvorili dialničné jazdy po EU bez nákladu a v jednej osobe i tak vyzerá. Technicky i motoricky je bezchybné, motor nežerie olej, ťahá, nedymí, skrátka OK. Avšak, nerád by som niečo zanedbal, bolo mi odporučené že by som mal dať vstrekovače preventívne na repas, a popri tom urobiť ojničné ložiská, pretesnenie a podobne. Čo si o tom myslíte Vy? Resp. čo treba pri týchto km preventívne meniť ?
Som vlastníkom auta Škoda Superb II, rv.01/09. Motor 1.9 TDI 77kW, kód BLS teda s DPF. Je to takmer od nova upravené na nejakých 100kW, celý život bez problémov.
Otázka znie. Auto má 400tkm, vďaka tomu že 95% jeho prevádzky tvorili dialničné jazdy po EU bez nákladu a v jednej osobe i tak vyzerá. Technicky i motoricky je bezchybné, motor nežerie olej, ťahá, nedymí, skrátka OK. Avšak, nerád by som niečo zanedbal, bolo mi odporučené že by som mal dať vstrekovače preventívne na repas, a popri tom urobiť ojničné ložiská, pretesnenie a podobne. Čo si o tom myslíte Vy? Resp. čo treba pri týchto km preventívne meniť ?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 31
- Dátum registrácie: 27.03.2013 17:11 Zdieľať na Facebook
To práve zrejme nemám ako zistiť. Jediné čo viem je, že relatívne nedávno bol vymenený dvojhmotný zotrvačník so spojkou, a ? niekedy ? v minulosti tam bola daná nová kľukovka, zrejme aj s ložiskami. Pre istotu však predpokladajme, že je všetko pôvodné. Vstrekovače, turbo, a ostatné nákladné komponenty určite sú pôvodné.
Edit: Ešte viem, že od nova tam bol liaty olej 5W40 s 505.01 každých 15.000 kilometrov, zrejme aj preto to ide tak ako to ide.
Edit: Ešte viem, že od nova tam bol liaty olej 5W40 s 505.01 každých 15.000 kilometrov, zrejme aj preto to ide tak ako to ide.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nie,práveže ten predpoklad bude značne mylný.Môže byť povôdné turbo...a tým aj výpočet (asi) pôvodných dielov končí.
Ak dnes ide motor výborne,tak museli byť riešené vstrekovače,vačkovica,hydroštely a hlavne...DPF. Bez vonkajšieho zásahu by dnes bolo na pokraji možného objemu popolčeka,čiže ďaleko cez 100 gr (povolené 60) A aj to jedine v prípade že bol motor celú dobu ozaj ukážkovo udržovaný a mal ukážkový aj olejový servis.Samozrejme sa môžeme baviť o menších veciach,EGR,olejové čarpadlo,teplotné čidlá a Lmbda sonda DPF-ka....to všetko ak je pôvodné,je hotový zázrak že je motor ešte v kondícii.
Takže ja by som sa držal radšej predpokladu že je všetko úplne inak.Ale ako konkretné..to ukáže diagnostika a rozborka motora.
Zažil som toť pár dní motor (550 tis km) v stave hnoja,...ale vačkovica nová.Rozvodový remeň som zväčnil,lebo u PD ! je to šialenosť
[img]https://i.postimg.cc/mhTQc6y1/DSCN8021.jpg [/img]
Pri 400 tis km mal ten motor mať teraz druhý raz menené hydroštely.Ak jazdí vynikajúco,znamená to že tieto veci riešené boli,je otázka kedy a v ktorej fáze života sú teraz.
A aksa bavíme o výkone 100kW tak všetko treba násobiť kooficientom naliehavosti všetko robiť načas.
Ak dnes ide motor výborne,tak museli byť riešené vstrekovače,vačkovica,hydroštely a hlavne...DPF. Bez vonkajšieho zásahu by dnes bolo na pokraji možného objemu popolčeka,čiže ďaleko cez 100 gr (povolené 60) A aj to jedine v prípade že bol motor celú dobu ozaj ukážkovo udržovaný a mal ukážkový aj olejový servis.Samozrejme sa môžeme baviť o menších veciach,EGR,olejové čarpadlo,teplotné čidlá a Lmbda sonda DPF-ka....to všetko ak je pôvodné,je hotový zázrak že je motor ešte v kondícii.
Takže ja by som sa držal radšej predpokladu že je všetko úplne inak.Ale ako konkretné..to ukáže diagnostika a rozborka motora.
Zažil som toť pár dní motor (550 tis km) v stave hnoja,...ale vačkovica nová.Rozvodový remeň som zväčnil,lebo u PD ! je to šialenosť
[img]https://i.postimg.cc/mhTQc6y1/DSCN8021.jpg [/img]
Pri 400 tis km mal ten motor mať teraz druhý raz menené hydroštely.Ak jazdí vynikajúco,znamená to že tieto veci riešené boli,je otázka kedy a v ktorej fáze života sú teraz.
A aksa bavíme o výkone 100kW tak všetko treba násobiť kooficientom naliehavosti všetko robiť načas.
-
- Príspevky: 343
- Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13 Zdieľať na Facebook
mhlavaty kamarat mal touran 2.0TDi 100kW 480tis km ked ho predaval, mal ho od nova, servis 2 roky VW potom garaz majster iba olej filtre, pri 300 zotrvak a to je tak cele ohladom motora, urcite nemal menene ani vacky, ani dvihatka, dokonca povodny egr ventil, ani raz cisteny.
auto startovalo na prvu otocku, nedymelo, tahalo jak blazon a podla zvuku bolo na tom lepsie ako polovica aut, ktore maju 200tis (ci uz origo alebo neorigo), samozrejme stav vacky a hydrostelov nikto nevidel, kedze veko ventilov nebolo nikdy dole. Jazdilo na tom mozno 5 soferov do Lyonu otocky.
auto startovalo na prvu otocku, nedymelo, tahalo jak blazon a podla zvuku bolo na tom lepsie ako polovica aut, ktore maju 200tis (ci uz origo alebo neorigo), samozrejme stav vacky a hydrostelov nikto nevidel, kedze veko ventilov nebolo nikdy dole. Jazdilo na tom mozno 5 soferov do Lyonu otocky.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Na to by Klaus povedal-to je hlboké nedorozumění
Ten motor o ktorom píšeš je generácia 2 litrových 16 ventilov,u tých je situácia diametrálne odlišná a nepatria do tejto debaty,treba ich brať ako iný motor,ktorý má úplne iné plusy a mínusy.
Z tej 16 kovej generácie má aj syn motor (103 kW) a tiež asi taký priebeh,dvojhmotu som mu už menil pred rokmi ale inak sa motora netrebalo dotknúť,akurát oleje po 10 tis a vždy vtedy sa napichuje a skontroluje celá diagnostika pri nulovaní servisu.Ale aj tie motory majú svoje ale...iba nepatrí do tejto témy
Vidím že to bajo napísal...ano to už sú dve vačkovice a vstrekovač tlačený z oboch strán a nie jednej.Tie zase občas padli na vyvažovákoch (náhon ol.čerpadla) ale to je osobitá kapitola
Ten motor o ktorom píšeš je generácia 2 litrových 16 ventilov,u tých je situácia diametrálne odlišná a nepatria do tejto debaty,treba ich brať ako iný motor,ktorý má úplne iné plusy a mínusy.
Z tej 16 kovej generácie má aj syn motor (103 kW) a tiež asi taký priebeh,dvojhmotu som mu už menil pred rokmi ale inak sa motora netrebalo dotknúť,akurát oleje po 10 tis a vždy vtedy sa napichuje a skontroluje celá diagnostika pri nulovaní servisu.Ale aj tie motory majú svoje ale...iba nepatrí do tejto témy
Vidím že to bajo napísal...ano to už sú dve vačkovice a vstrekovač tlačený z oboch strán a nie jednej.Tie zase občas padli na vyvažovákoch (náhon ol.čerpadla) ale to je osobitá kapitola
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Veď mi aj lepilo,pár dní čakal kým sa uvolní dielňa a pred štartom som sa aj ja prežehnal. Ale..bol som aj na tú variantu duševne pripravený,len by sa šlo na variantu B..motor sa urobí ako celok...bol na to rozsah do 1400 majiteľom vymedzený,veci na také tu vždy sú,akurát majiteľ by dostal ešte lepší motor.Teraz ho dostal z výhladom na jedných 100 tis km
Dôvod že iba 100 tis je v celkovom olejovom hospodárstve to musí byť jasné každému čo si pozrie...
[img]https://i.postimg.cc/t7n2sG4R/DSCN8019.jpg [/img]
Dôvod že iba 100 tis je v celkovom olejovom hospodárstve to musí byť jasné každému čo si pozrie...
[img]https://i.postimg.cc/t7n2sG4R/DSCN8019.jpg [/img]
-
- Príspevky: 132
- Dátum registrácie: 20.08.2009 19:09 Zdieľať na Facebook
Mam tiez bls, prave my ho pan Hlavaty servisuje,
Nedavno menene rozvody,zdvihatka a vacka, spojka a zotrvacnik
Momentalne sa riesi cistenie dpf 67g
Pretesnenie vstreky
Cistenie egr sanie
Prevodovka vymena lozisk
Celkova kontrola motor managmentu
Najazd tiez okolo 350 000km
Viem ze ked sa to vyservisuje mali by ma uz len chytit na servise bezne banality a od motora by som mohol mat pokoj 200 000km
Nedavno menene rozvody,zdvihatka a vacka, spojka a zotrvacnik
Momentalne sa riesi cistenie dpf 67g
Pretesnenie vstreky
Cistenie egr sanie
Prevodovka vymena lozisk
Celkova kontrola motor managmentu
Najazd tiez okolo 350 000km
Viem ze ked sa to vyservisuje mali by ma uz len chytit na servise bezne banality a od motora by som mohol mat pokoj 200 000km
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Každý motor má nejaké dedičné predpoklady,danosti konštrukcie (ak už sú známe) priebehy a vlastne aj následky dvoch možných scenárov.
1. Robí sa priebežne servis načas,tj vymenia sa veci ktorým končí životnosť,a to ešte v čase kým nezniča ďalšie komponenty.Samozrejme je na zváženie (a úsporu) či sa úkony naviažu na úkony nevyhnutné,j využije sa určitý stupeň demontáže a pridá sa výmena toho o čom píšeme a samozrejme sa zníži náklad opravy,iank si to vyžiada opravy dve.
2. nerobí sa načas,jazdí sa do poruchy alebo jasných príznakov a oprava je vynútená.Vždy sa už ale jedná o opravu + aj komponentov ktoré mohli byť ušetrené,a padli vinou vadných vecí,ktoré sa nemenili načas.
Ale musíme vymedziť že debata sa týka jedine motorov,ktoré majú tú schopnosť v základe motora tie obrovské porcie km vôbec vydržať a ich dlhý život bude o olejovom servise,v prípade diesla o čisteniach sacieho traktu a DPF-ka,a výmene vecí ultra namáhaných s obmedzenou životnosťou.
Tu každému benzinárovi nabehnú oči krvou a bude búchať do stola čo všetko u neho v benzíne netreba,lebo to nemá.To je pravda,nemá,ale ani o tých km snívať nemôže,ani o tej spotrebe snívať nemôže,ani o tej sile snívať nemôže.A v prípade jeho motora ak sa vyskytne...má rozhodne väčší problém on,a to pri km keď ropáci ešte zabehávajú.
1. Robí sa priebežne servis načas,tj vymenia sa veci ktorým končí životnosť,a to ešte v čase kým nezniča ďalšie komponenty.Samozrejme je na zváženie (a úsporu) či sa úkony naviažu na úkony nevyhnutné,j využije sa určitý stupeň demontáže a pridá sa výmena toho o čom píšeme a samozrejme sa zníži náklad opravy,iank si to vyžiada opravy dve.
2. nerobí sa načas,jazdí sa do poruchy alebo jasných príznakov a oprava je vynútená.Vždy sa už ale jedná o opravu + aj komponentov ktoré mohli byť ušetrené,a padli vinou vadných vecí,ktoré sa nemenili načas.
Ale musíme vymedziť že debata sa týka jedine motorov,ktoré majú tú schopnosť v základe motora tie obrovské porcie km vôbec vydržať a ich dlhý život bude o olejovom servise,v prípade diesla o čisteniach sacieho traktu a DPF-ka,a výmene vecí ultra namáhaných s obmedzenou životnosťou.
Tu každému benzinárovi nabehnú oči krvou a bude búchať do stola čo všetko u neho v benzíne netreba,lebo to nemá.To je pravda,nemá,ale ani o tých km snívať nemôže,ani o tej spotrebe snívať nemôže,ani o tej sile snívať nemôže.A v prípade jeho motora ak sa vyskytne...má rozhodne väčší problém on,a to pri km keď ropáci ešte zabehávajú.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Takže , SNIVAJTE S NAMI ,
PAN Hlavaty , kolkože mate nabehané na tej svojej Corsičke ???
Že veľmi málo ???
Tak skuste tie dieslové úžasné kilometre nabehať aj fyzicky , nielen rozprávať o tom...
Že ake výkony , aká sila....
Ja ešte nemam 50 rokov, ročne najazdím vyššie 35 000 km, a myslim, že to je maxximum...
viac ako 40 000 km /ročne by som nedal.. Ani mentalne , ani fyzicky...
Takže trochu miernejšie o tých fantastických nábehoch, by som poprosil...
Ďakujem.
PAN Hlavaty , kolkože mate nabehané na tej svojej Corsičke ???
Že veľmi málo ???
Tak skuste tie dieslové úžasné kilometre nabehať aj fyzicky , nielen rozprávať o tom...
Že ake výkony , aká sila....
Ja ešte nemam 50 rokov, ročne najazdím vyššie 35 000 km, a myslim, že to je maxximum...
viac ako 40 000 km /ročne by som nedal.. Ani mentalne , ani fyzicky...
Takže trochu miernejšie o tých fantastických nábehoch, by som poprosil...
Ďakujem.
-
- Príspevky: 196
- Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Škoda Superb II - Servis pri 400.000 km
tomu tazko uverit ze ma take km koli dialnici a vsetko povodne.tie 1.9 tdi pd drzali tak 320 000-350 000km a tie vstreky boli vonku koli netesnosti.vacky hydra malo velmi malo aut jazdilo na povodnych jedneho poznam co mal superb 1.9 tdi pd 96kw 2004 rok predaval pri 335000km mal ho od 160000km ale tie vstreky boli vonku.motor siel normale a jazdil tiez len dialnice do holandska bezne tak 130-150km/heasa napísal:.
Otázka znie. Auto má 400tkm, vďaka tomu že 95% jeho prevádzky tvorili dialničné jazdy po EU bez nákladu a v jednej osobe i tak vyzerá.
servis motora robis vsetko ako po 200000km.cize napr ak pri 200000km sa menili hydrostely remene na klimakompresor alternator kladky tak pri 400 000km znova menit.
nedavaj sahat na ten motor hocikomu treba si najst toho kto sa v tom vyzna a pozrie ti to.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných