Nemecko - zrušenie neobmedzenej rýchlosti na diaľniciach

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

pred mesiacom v nemecku som si pozrel co to je tesla.bola tam jedna tesla s na predaj 3 rocna 300 000km 38000euro.menene boli vsetky elektromotory.bateria povodna.interier kvalita nic neosuchane.

cital som narychlo nabijanie a je to nanic.boli tam 4 moznosti tie nejake boost nabijacie stanice ju nabiju do 36 minut.to neni zle to by sa dalo s tym aj cestovat lenze niesu vsade.najdlhsie to nabija domaca siet.30 hodin.
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

v nemecku ci kde uz tahaju troleje pri dialniciach pre elektricke tahace. na sposob trolejbusov.....
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

V tom vidím zmysel aj budúcnosť. Tu to má ekologicky a hlavne ekonomický zmysel. Len ak to bude bezdrôtový prenos, tak boh nás ochraňuj. Ja vedľa toho nepôjdem ani za majetok
dudikopf
Príspevky: 282
Dátum registrácie: 29.01.2013 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dudikopf »

Neobmedzena rýchlosť to je taky z posledných znakov neobmedzenej slobody...ale elita sa rozhodla potlacit i ten...
Dalsi dovod by som videl kvoli dojazdom elektromobilov...lebo samozrejme dlzka dojazdu bude pri 120 ina ako ked budu valit 170...
Hej useky su v DE dost obmedzene ale napr v noci uz sa da autu stúpať na krk
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Pre boha, nezvalujme všetko hneď na obmedzovanie slobôd elitami. Neobmedzená rýchlosť skrátka nemá opodstatnenie, práve naopak, je spojená s množstvom bezpečnostných rizík. Navyše rýchlejšie ako 130 jazdí len cca 10% nevyhonených adolescentov, ktorí sú presvedčení, že 10r vodicská prax z nich robí neohrozenych jazdcov. Štatistiky sú ich plné. Kvôli nim je obmedzenie rýchlosti nutnosť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

sak im skripnu vajca zase :3035:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

no neviem ci to zmenia.nemecko uz bolo odsudzovane a boli navrhy za zrusenie neobmedzenej rychlosti viac krat.toto nieje prvy pokus.bolo to uz aj za znizenie spotreby,smrtelne nehody.vzdy sa vyjadrili ze nikdy to menit nebudu ale budu spomalovat rychlost na usekoch kde je to nebezpecne,pripojovacie useky,neprehladne kopce a uz aj na usekoch kde je zle odvadzana voda aquaplaning.parkrat sa aj tam porozbijali auta.pise tam bei nasse za mokra 80km/h a fakt to aj fizli strazia.

jedno co v nemecku vyriesili dobre su pravidla pre kamiony na predbehnutie ma len 45 sec je jedno ci nestiha alebo predbiehany pridava skratka nelutostny cas 45 sec max inac pokuta na vela usekoch je uz aj zakaz predbiehat a poriadne vyriesili bezdovodne vybrzdovanie aj 3000 eurovou pokutou.pri zuzenych usekoch koli oprave dialnice treba davat pozor na rozmery sirku auta ak ma viac ako pise napr 1.95 metra uz sa za to pokutuje.dodavky nemilosrdne a dokonca aj velke limuziny.nemecko neni divocina su tam prisne pravidla a aj sa to poriadne kontroluje.v podstate vsade kde to slo a policia tiez nemoze byt vsade maju kamery.pozor aj na mosty na nich tiez maju radary meraju rychlost a odstup.



australia nedavno tiez dala neobmedzenu.v usa pozvysovali rychlost.vysledok vyzsie emisie vacsia spotreba ale 60 percent menej nehod.rakusaci tiez minuly rok dali znova na trojprudovych usekoch 140 ako to mali pred 10 rokmi.neni to v rakusku ziadna novinka.
aristoteles
Príspevky: 778
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Acon napísal:V tom vidím zmysel aj budúcnosť. Tu to má ekologicky a hlavne ekonomický zmysel. Len ak to bude bezdrôtový prenos, tak boh nás ochraňuj. Ja vedľa toho nepôjdem ani za majetok
Suhlasim. A tohobezdrotoveho prenosu na ceste sa neboj, je to blbost, straty by boli zbytocne vysoke, naklady tiez...
aristoteles
Príspevky: 778
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Acon napísal:Pre boha, nezvalujme všetko hneď na obmedzovanie slobôd elitami. Neobmedzená rýchlosť skrátka nemá opodstatnenie, práve naopak, je spojená s množstvom bezpečnostných rizík. Navyše rýchlejšie ako 130 jazdí len cca 10% nevyhonených adolescentov, ktorí sú presvedčení, že 10r vodicská prax z nich robí neohrozenych jazdcov. Štatistiky sú ich plné. Kvôli nim je obmedzenie rýchlosti nutnosť
Zase s tebou suhlasim, ako skoro vzdy,
Dodam len, ze aj neobmedzena sloboda, ktoru tu ktosi spominal, je blbost.
Laska, sloboda, demokracia to suzazracne slova, pri ktorych sa cloveku zaludok obracia.
ntg
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 31.12.2010 09:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ntg »

Acon napísal:Tesla? No predstav si, že vyprodukuje viac ako ten Voyager. Co myslíš odkiaľ je elektrika ktorú potrebuje na dobitie? Pozri si zdroje. 80% sú tepelné elektrárne na uhlie. Na 1kW z uhlia vyprodukujes toľko emisií, že dieselový motor aj rovnakých parametrov to nedokáže ani približne. O ťažbe surovín pre výrobu a následnej likvidácii batérií sa radšej ani nebavme.
Elektromobil a jeho sporná ekológia je argumentovatelna len v jednom bode. A to je prevádzka v meste. Jedine v mestách má Hybrid a elektro opodstatnenie. Inak je to ekologická katastrofa
konecne normalny nazor elektrické auta su cisty blud a podvod na peniaze s ekologiou nemaju nic společného
aristoteles
Príspevky: 778
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

To je velmi, velmi zjednoduseny nazor.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> cital som narychlo nabijanie a je to nanic.boli tam 4 moznosti tie nejake boost nabijacie stanice ju nabiju do 36 minut.

NENABIJU. Ziadnu Teslu ani ziadnu bateriu NENABIJES za 36 minut z nuly do plna. Pozri si ako sa nabijaju baterie naspodu (ked su velmi vybite) a navrchu.

Najrychlejsie nabijanie baterii je zhruba od 20% kapacity do 70% kapacity, nad 70% to ide daleko pomalsie, nad 85% VEEEEELMI POMALY, pod 20% to iste... kukni si to !

Plati to pre Tesly aj pre notebooky. Aby si hociaku TEslu naplno nabil z takmer uplne vybiteho stavu na uplne plnu (60kWh, 75kWh, 85kWh, 100kWh), potrebujes hodinu aj stvrt.



!!!!! To je uzasne viac casu nez 36 minut.. to je presne DVOJNASOBOK !!!!!! https://www.youtube.com/watch?v=RNd6FsTC6eA

Pozri si, ze uz tazko pod 50% stavom baterii sa NEDA pouzit nabijanie maximalnou moznou rychlostou - uz to pada zo 110kW dole... a dole... a dole...



Mannitou ta ochranuj ked je prilis velka zima (LiIon sa NESMU nabijat zmrznute, akonahle maju nula stupnov tak nesmies nabijat ani dva watty, nieze 120kW. Bavime sa este o vacsom case nez hodina aj stvrt.



>> v nemecku ci kde uz tahaju troleje pri dialniciach pre elektricke tahace. na sposob trolejbusov.....

V Nemecku nie. Vo Svedsku. A to v dlzke dvoch kilometrov na skusobnu trat :) robi to Siemens, bude to ukrutne drahe, teda nepride k masovemu nasadeniu. Koniec filma, mozu ist titulky. Inak je to samozrejme technicka sprostost, nemozes lietat s tykadlami jak trolejbus 130 po dialnici... mechanicky to znicis za polroka.





>> Dalsi dovod by som videl kvoli dojazdom elektromobilov...lebo samozrejme dlzka dojazdu bude pri 120 ina ako ked budu valit 170...

tato veta bola v suvislosti s obmedzenim rychlosti. Prepac, ale aj na nelimitovanej dialnici nemas dnes zakazane ist s Teslou alebo Nisanom Leaf 106km/h... prave naopak, nejako som nestretol moc vela Tesiel co by lietali 200+ pretoze sa poprve za dvadsat minut prehreju a obmedzia vykon takze dolietane, a podruhe sa za tridsat minut vybiju takze dolietane tiez.

To mas tak kefaline... netreba obmedzit rychlost na dialnici PRE VSETKYCH kvoli tomu, aby Tesly a ini vizionari (skoro som pouzil vyraz pomatenci, ospravedlnujem sa) mohli jazdit 120.
To mozu uz teraz. Beztrestne.

Tak sme vcera / dnes dali ten Mnichov... vcera rano 6:00 vyjazd Bratislava, prichod 11:25, dnes 8:30 az 14:00, teda 5 hodin aj pol presne ako som pisal. BMW 520d, v Nemecku semtam rucicka odisla za 150 inak pod 130 len na obmedzenych usekoch, v Rakusku furt takmer 140 samozrejme okrem obmedzenych usekov. Tam kde bola 100vka, tam bol tachometer takmer na 110. Okolo Vjedňe na 80tkach tak 85-90 tachometer.

5:20 a 5:30. Dve prestavky, circa 10-12 minut kazda.

Za menej to proste legalne nejde ani ked sa posereme (teda vlastne keby sme sa pošťali tak by to este o tych 20 minut islo :) uz teraz sme isli 95% cesty lahko cez limit.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Lubo a teraz ti odpoviem ja , bez citácií ako to robíš ty lebo to nejako neviem.
O 10 - 20 rokov nebudeš potrebovať Teslu ani Leaf ani žiadny iný elektro či aký mobil. Proste tvoje deti už nebudú chcieť mať deti a ak tak maximalne jedno. lol Zároveň ich čierni, červení , žltí rovesníci čo sem prídu spoza mora ich budú mať 10 alebo aj 20 , lebo nič iné robiť nevedia.Ako naše zajace - sexovať a papať, takto skončí každá technologická spoločnosť.
Otvor si nejaký dejepis a pozri sa ako to bolo srbi verzus albanci. Toto isté sa deje teraz, ale nie sú to len dva národy , už je to na vyššej úrovni sú to dva svety. Pržije ten čo je bližšie prírode. Milujte se a množte se - to povedal pán boh (asi) a mal pravdu. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

mp3turbo napísal:>> cital som narychlo nabijanie a je to nanic.boli tam 4 moznosti tie nejake boost nabijacie stanice ju nabiju do 36 minut.

NENABIJU. Ziadnu Teslu ani ziadnu bateriu NENABIJES za 36 minut z nuly do plna. Pozri si ako sa nabijaju baterie naspodu (ked su velmi vybite) a navrchu.

Najrychlejsie nabijanie baterii je zhruba od 20% kapacity do 70% kapacity, nad 70% to ide daleko pomalsie, nad 85% VEEEEELMI POMALY, pod 20% to iste... kukni si to !

Plati to pre Tesly aj pre notebooky. Aby si hociaku TEslu naplno nabil z takmer uplne vybiteho stavu na uplne plnu (60kWh, 75kWh, 85kWh, 100kWh), potrebujes hodinu aj stvrt.

tak zase detaily si nevsimam ak to auto nekupujem.dnesne nabijacky a baterie niesu ako v 85tom.ono to nabijanie bolo napisane na jednej A4 ake su moznosti ako to funguje na kolko to nabije bateriu.za 36 minut je to schopne prejst par stovak km.ale zase netusim ci 298 alebo 276kilometrov.auto som nesiel kupovat len ma to zaujimalo a bolo to nemecky.jedno co mozem napisat co pamatam ze prvych par min ta najvykonnejsia dobiacia stanica {v germanii}10-15 tlaci do baterie plny vykon mali to na ampere nieco okolo 200.a potom to znizi na polovicu.do hodiny ze to bude nabite skoro na max.aspon tak pisalo.ale ci maju ten nabijaci stojan na kazdej dialnicnej cerpacke omw aral shell alebo pri kazdom obchodaku to ja uz neviem.

to ci nase slovenske nabijacie stanice su take vykonne ci to skodi baterii ja uz zase netusim.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

je to tak jak pisal, realne na rychle nabijanie vyuzijes z rozsahu 50-60% kapacity, pocitane od 20% vys, vsetko nad a pod je na ukor rychlosti a degradacie :41c2: , to s tou teplotou je tiez pravda, aj ked maju tie el. mobily termalmanazment, ked to zamrzne, proste je to velka masa materialu co neni len tak ohriat, proste ochrana to nepusti a nenabijes :41c2: , proste stale su nejake problemy, kurenie maju novsie typy cez tep. cerpadla, lebo odporove jak maju S a X tesly, tak to proste zere moc, to su veci, co u spalovaku proste nikto neriesi a aj ten zaprdeny dizel ma po par km dost tepla aby posadka nezmrzla, alebo sa jej aspon nemlzili okna ked sa plizi v korytnackovom mode k chargeru :::
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot], vanton a 88 neregistrovaných