Padá teplota motora 1.6 16v

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

bacov bryndzovy kroasan :41c2: , gro aut ma potlacenu plnu teplotu, ukazuje trebars 70-120C stale ze "dobre" aby sofer nestresoval, ale ked mas 88C termostat, tak pod 70 ked pada ! to proste nemoze chodit za jazdy, ani s kurenim, ani v zime, mas to spatne lacko, to neni raketova veda, na budik sa vyser, meraj na diagnostike teplotu :41c2: kazdy komu chodi rucicka za jazdy, jazdi s podchladenym, v konecnom dosledku skodi daleko viac penazenke, ako keby to dal naporiadok za par evri
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pozri sa ja mam 7 miestne MPV, ktoré musi mať rezervy v chladení motora aby sa v lete keď bude vonkajšia teplota okolo 38°C ten motor jednoducho neuvaril..

Radšej jazdiť s podchladeným motorom na 80°C ako s prehriatým na 120°C lol :40bd: :4090:
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

laco pre boha priznaj si uz ze strielas vedla...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

hlavne ze si spokojny :-), aj ked neviem preco si myslis ze mas 80C to by bolo uplne v poriadku, ked ti pada rucicka, mas kludne 65C ;-), ale zase lepsie ako 30C, aj ked to by bola lepsia rezerva v chladeni :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobre ,tak zoberiem niekoho z diagnostikou,pojazdíme, pomeram teplotu a vystupy dám sem aby ste všetci boli spokojní....

Čo by človek neurobil pre anomnymných spoludiskutujucich, však ano ...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

laco1871 napísal:
pepo64 napísal:
laco1871 napísal:Normalna funkcia termostatu , niet dovodu na sťažnosť.
Normálna funkcia termostatu je aby kolísala teplota hej? ::: :::
ANO , v mojom vyhikli to tak funguje, že ručička teploty motora sa vychyľuje v rozmedzi jedneho dielika na stupnici

z toho dedukujem, že termostat pracuje SPRAVNE . :3035:
Možno to nemam až tak dobre naštudované, ale viem že je malý okruh chladenia /okruh samotneho motora/ a veľký okruh chladenia a medzi nimi je ten termostat,
v motore sa zohreje voda až tak,že termostat sa trocha pootvorí, ihneď tam natečie studená voda z chladiča , termostat sa zavrie , horuca voda sa zmieša so studenou a vysledkom je čo ? No ,že teplota vody zakonite poklesne a kedže je tam senzor ktorý merá teplotu ,aj ručička teploty trocha poklesne,lebo furt merá aktualnu teplotu,
pridám plyn motor vyrobí viac tepla, teplota stupne ,ručička teplomera sa trochu dvihne a tak furt dookola , je tam niečo špatne,
alebo ako by to malo chladenie, podľa Vás fungovať..?
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Takže menšia špecifikácia termostatu:Termostat (z řeckého thermos, teplo, a stasis, trvání) je technické zařízení, které v daném vymezeném, více méně uzavřeném prostoru, udržuje teplotu v požadovaném (nastaveném) rozmezí. Výstup z termostatu může např. ovládat a jistit bezpečný provoz technického zařízení-systému (vytápění, klimatizace, ventilace a další), hlídáním maximální / minimální teploty prostředí či média......Ty si napísal že kolísanie teploty je normálna funkcia termostatu, NIE NIEJE!Má udržať ideálne čo najstabilnejšiu teplotu, a aj v tvojom Mpv nezabezpečuje dostatočnú rezervu v chladení termostat ale skôr veľkosť chladiča, výkon veľkosť a rýchlosť otáčiek chladiacich vetrákov-sahár.Z chladiča tam nemusí ísť totálne studená voda, proste termostat za nezatvára a neotvára úplne(ak netreba)ale je iba trocha odchýlený čiže voda v okruhu stále cirkuluje takže na výstupe môže mať 88 stupňov a na vstupe 85 stupňov, nefunguje to tak ako si to predstavuješ Ty že na výstupe má 88 termostat je zatvorený a pustí ju až keď má 60.Mne sa ručička na teplomeri drží vždy v jednej polohe či je -20 alebo+35 ,či idem do kopca v záťaži alebo dole kopcom, ručička sa ani nepohne.
Naposledy upravil/-a pepo64 v 09.12.2018 09:12, upravené celkom 2 krát.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

lacko mozes si potom porovnat, mne sa hybe teplomer od 50C po 70C, vyse rucicka nikdy este nesla ;-), ale pred vymenou termostatu pri ubrani plynu - dojazde do mesta, vonku 8C kurenie na slabo sa pohla o jeden dielik dole, tzn 65C...pri priadani plynu sa vratila naspat :41c2: , realne termostat otvaral na 72C :41c2: , to ale neznamena ze pri stati v zapche v BA som sa nedostal na 98C, kedy zopina ventilator, lebo tych 98C uz bolo vsade, aj v chladici a prd pomohlo, ze bol naplno davno otvoreny termostat, takze asi takto to je z rezervami chladenia
...

ps vsetky ciselne udaje su z diagnostiky, u termostatu teplomerom uvarenim v kastroly :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Dobre O.K. samozrejme,že termostat by mal udržovať konštantnú teplotu, lenže aj tá konštantná teplota koliše v určitom minimalnom rozmedzí niekolko °C a prave nato som myslel ,

nemyslel som pokles teploty o niekolko desiatok °C nasledkom behu motora na volnobeh + napor vzduchu

a nemiešajme sem problematiku spušťania vetrákov /sahary/ lebo to je spojené s funkciou klimatizacie a napr. na mojom aute nakrátko zopne vetrák pred chladičom aj na studenom motore pokial je zapnutá klimatizacia,resp. ventilator vnutorneho obehu vetrania
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ten pokles, kolisanie teploty okolo otvaracej termostatu je normalny jav ! ibaze to uz zohladnuje ten potlaceny budik na 70, preto to u dobreho stavu neregistrujes !!! az sa hybe rucicka
na budiku, uz to je menej a to pri dobrom termostate nemoze byt !!!
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
vsevetko
Príspevky: 971
Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vsevetko »

menil skúsený mechanik
Aj majster tesár sa niekedy utne, len aby neboli posunuté o zúbok...
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Re

Príspevok od používateľa raven85 »

Mal som ten istý problém, ten istý motor. Dole kopcom horským priechodom pri zaradenej rýchlosti padala ručička na polovicu teploty po klesaní, štvalo ma to, tak som to dal vymeniť v autorizovanom servise. Cena za termostat 120e, druhovyroba na nete za 85, tak som to neriešil a dal vymeniť tam. Celkom 170e s robotou. Auto kúri konečne ako benzín, ručička nepadá ani pri -10 dole kopcom, drží stabilne 90 stupňov stále podľa diagnostiky a ručička v strede ako pribitá.
Cez zimu asi najlepšie minuté peniaze za dlhú dobu... :3035:

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných