Nemecko - zrušenie neobmedzenej rýchlosti na diaľniciach
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Ja najazdím do 100 tisíc km ročne a naozaj už toho mám plné zuby a preto nechcem stráviť nieže ani o minútu dlhšie na ceste, ale ani o 15 sekúnd dlhšie. Preto všade jazdím max.povolenými rýchlosťami. Asi by ma porazilo, keby som mal jazdiť stále 102km/h na diaľnici, kde je 130km/h. Občas som to len zo zaujímavosti skúsil, že aká bude spotreba. A veru nejaký drastický rozdieľ to nebol, lebo to bolo len okolo 0,6l/100km menej, ako bežne býva. Takže pre mňa sa to neoplatí ani kvôli spotrebe a kvôli času už vôbec nie. Inak u mňa to vychádza 158km na 1:33hod. max. povolenými rýchlosťami a keď som neprekročil 100km/h celú trasu, tak som bol doma o 20 minút neskôr. A ten pocit, že teraz som už mohol ležať v posteli, ale namiesto toho mám ešte 25 minút pred sebou je neopísateľný Takže tak je to u mňa.
Ale chápem všetkých, ktorí jazdia pomalšie, lebo sa nechcú ponáhlať z hocijakého dôvodu. Tu v Dánsku je veľa takých a ja by som si to tiež užíval viac, keby som najazdil 10x menej km, ako najazdím. Teraz je to už len sadnúť a dopraviť sa z bodu A do bodu B a nech už tam som. Žiadna radosť zo šoférovania, nič. A po facelifte od Sýrčana, duplom...
Ale chápem všetkých, ktorí jazdia pomalšie, lebo sa nechcú ponáhlať z hocijakého dôvodu. Tu v Dánsku je veľa takých a ja by som si to tiež užíval viac, keby som najazdil 10x menej km, ako najazdím. Teraz je to už len sadnúť a dopraviť sa z bodu A do bodu B a nech už tam som. Žiadna radosť zo šoférovania, nič. A po facelifte od Sýrčana, duplom...
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
ste sa pekne pustili do tych elektro hoci to vobec nebol moj zamer, len som chcel naznacit/ukazat ze ako to vychadza... keby bola trasa povedzme do 350-390km, tak Tesla moze upalovat, dojde uplne vybita do destinacie a tam sa moze hodinu-tri nabijat, alebo cez noc, to uz ta netrapi.
Ked ale potrebujes 500km+ na jeden prietah, tak je to zlahka inaksi cirkus, nech sa vizionari snazia brblat co len chcu.
Cely problem spociva, ako som jasne ilustroval, v dosiahnutej priemernej rychlosti ktora je proste miziva. Darmo ti je auto co robi 0-100km/h za jeden a pol sekundy, darmo ma maximalku 251, ked s nim ides 110 v priemere...
>> Predpokladám že zrecyklovať batériu je vcelku dobre zvládnuté a vôbec nebude problém Lithium dostať späť do poslednej molekuly.
rit palovu, aby som to slusne povedal - najvacsi problem Tesly je recyklacia baterii, hned po prehriatych zvaroch co robia roboty.
Teraz nedavno kupili za sto milionov aj drobne spolocnost ktora sa motala okolo recyklacie litiovych vrazd. Keby to vedeli robit sami, asi by nekupovali... a samozrejme to nie je zdaleka 100% alebo nieco uzitocne, pre Teslu je vsak akekolvek znizenie nakladov na vyrobu baterii obrovskou polozkou v nakladoch.
>> Tieto debaty sú beztak zbytočné lebo ako to bude nevie dnes nik, ani samotné automobilky.
tuto silny suhlas, ja si prdim na euro2 a euro3 diesli v slovenskej hlavnej dedine a ani najmenej z toho nervy nemam.
>> Ja najazdím do 100 tisíc km ročne
jeziskove huslicky.
>> Ale chápem všetkých, ktorí jazdia pomalšie, lebo sa nechcú ponáhlať z hocijakého dôvodu.
u nas to nema zmysel - ideme piati, siesti v aute, veselo nam je, tych 20-25 minut rozdielu napriec STVRTINOU civilizovanej Europy nas vobec, ale vobec netrapi. Este ked sme chodili ze o stvrtej rano, tak sa chlapci zobudzali o pol deviatej pri tom jemnom prdkani... sviňuchy, ja som si to musel odkrutit so sluchatkami na usiach.
>> Tu v Dánsku je veľa takých a ja by som si to tiež užíval viac, keby som najazdil 10x menej km, ako najazdím.
bez debaty. Rocne davam pod desat tisic takze pre mna ten cas nehra najmensiu ulohu, navyse tento konkretny cas a tato konkretna cesta ide z mojho pracovneho fondu pretoze cestujem pre chlebodarcu. Ci cestujem 8:30 do 12:20 alebo od 8:30 do 14:30, je mi to uplne v prdeli. Jasne, desat hodin z Mnichova do BA je totalna blbost, ale tak ako pisem... 25 minut ma nezaujima a rychlejsie to LEGALNE nedas.
Sefinko je pretekar, po Nemecku 260 vsade kde to ide, kazdy sa s nim vyslovene boji jazdit (nieze nechce, ale boji). Ten dava tuto trasu za 4:00, skor tak 4:15 realne... lebo v Rakusku by dosiel o papiere a ajtak ide na silne pokuty. Na osemdesiatke okolo Salzburgu alebo cez Wjedeň asi nepojdes 215 ani ked si slovensky minister...
Preboha 540km za 4 hodiny je 135km/h PRIEMER.
V tom mame zaratanu aj cestu cez Mnichov a Bratislavu (z Mnichova von to mame 20 minut, po Bratislave 15-20), a nedajboze nejake dve 7-10 minutove cikpauzy / fajčpauzy. Takze musis ist 200 celu cestu proste kde to len ide, a nezriedka 230 aj cez Rakusko... aby si semtam mohol spomalit v Rakusku na tie 80tky, 100vky alebo 120... sefinko inak tiez dole tymi bavarskymi horami, tam kde na 100vke ja brzdim Voyager zo 160 (na volnobehu, inak by mal 4000rpm) ... nebrzdi on cez 220
Ved si to preberte - dnesne cesty proste nemas volne aby si mohol vsade lietat 200+
No a to ze na rodinny dom je problem 6kW pripojka, to su mi kurnik novinky. Kde je stare dobre 3x 25A ?!?!?!?!?! Napriklad moj foter by na 6kW neprezil.
Ked ale potrebujes 500km+ na jeden prietah, tak je to zlahka inaksi cirkus, nech sa vizionari snazia brblat co len chcu.
Cely problem spociva, ako som jasne ilustroval, v dosiahnutej priemernej rychlosti ktora je proste miziva. Darmo ti je auto co robi 0-100km/h za jeden a pol sekundy, darmo ma maximalku 251, ked s nim ides 110 v priemere...
>> Predpokladám že zrecyklovať batériu je vcelku dobre zvládnuté a vôbec nebude problém Lithium dostať späť do poslednej molekuly.
rit palovu, aby som to slusne povedal - najvacsi problem Tesly je recyklacia baterii, hned po prehriatych zvaroch co robia roboty.
Teraz nedavno kupili za sto milionov aj drobne spolocnost ktora sa motala okolo recyklacie litiovych vrazd. Keby to vedeli robit sami, asi by nekupovali... a samozrejme to nie je zdaleka 100% alebo nieco uzitocne, pre Teslu je vsak akekolvek znizenie nakladov na vyrobu baterii obrovskou polozkou v nakladoch.
>> Tieto debaty sú beztak zbytočné lebo ako to bude nevie dnes nik, ani samotné automobilky.
tuto silny suhlas, ja si prdim na euro2 a euro3 diesli v slovenskej hlavnej dedine a ani najmenej z toho nervy nemam.
>> Ja najazdím do 100 tisíc km ročne
jeziskove huslicky.
>> Ale chápem všetkých, ktorí jazdia pomalšie, lebo sa nechcú ponáhlať z hocijakého dôvodu.
u nas to nema zmysel - ideme piati, siesti v aute, veselo nam je, tych 20-25 minut rozdielu napriec STVRTINOU civilizovanej Europy nas vobec, ale vobec netrapi. Este ked sme chodili ze o stvrtej rano, tak sa chlapci zobudzali o pol deviatej pri tom jemnom prdkani... sviňuchy, ja som si to musel odkrutit so sluchatkami na usiach.
>> Tu v Dánsku je veľa takých a ja by som si to tiež užíval viac, keby som najazdil 10x menej km, ako najazdím.
bez debaty. Rocne davam pod desat tisic takze pre mna ten cas nehra najmensiu ulohu, navyse tento konkretny cas a tato konkretna cesta ide z mojho pracovneho fondu pretoze cestujem pre chlebodarcu. Ci cestujem 8:30 do 12:20 alebo od 8:30 do 14:30, je mi to uplne v prdeli. Jasne, desat hodin z Mnichova do BA je totalna blbost, ale tak ako pisem... 25 minut ma nezaujima a rychlejsie to LEGALNE nedas.
Sefinko je pretekar, po Nemecku 260 vsade kde to ide, kazdy sa s nim vyslovene boji jazdit (nieze nechce, ale boji). Ten dava tuto trasu za 4:00, skor tak 4:15 realne... lebo v Rakusku by dosiel o papiere a ajtak ide na silne pokuty. Na osemdesiatke okolo Salzburgu alebo cez Wjedeň asi nepojdes 215 ani ked si slovensky minister...
Preboha 540km za 4 hodiny je 135km/h PRIEMER.
V tom mame zaratanu aj cestu cez Mnichov a Bratislavu (z Mnichova von to mame 20 minut, po Bratislave 15-20), a nedajboze nejake dve 7-10 minutove cikpauzy / fajčpauzy. Takze musis ist 200 celu cestu proste kde to len ide, a nezriedka 230 aj cez Rakusko... aby si semtam mohol spomalit v Rakusku na tie 80tky, 100vky alebo 120... sefinko inak tiez dole tymi bavarskymi horami, tam kde na 100vke ja brzdim Voyager zo 160 (na volnobehu, inak by mal 4000rpm) ... nebrzdi on cez 220
Ved si to preberte - dnesne cesty proste nemas volne aby si mohol vsade lietat 200+
No a to ze na rodinny dom je problem 6kW pripojka, to su mi kurnik novinky. Kde je stare dobre 3x 25A ?!?!?!?!?! Napriklad moj foter by na 6kW neprezil.
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Ľudia chodia na elektro aj na dovolenku do chorvátska. Jazdíme tam 3-4x do roka a vždy prebehnem pár Tesiel s SK, PL, A, D... značkami. Všetky do jedného sa šuchcú 100-110km/h. Dojazd zvýšia o cca 100km rovnako ako ja a akékoľvek iné auto. Lenze mbe je to jedno, lebo natankujem za pár minút 30. vedľa cesty ktorou idem. Elektrikár musí odbočiť a prispôsobiť trasu pozícii nabíjačky. A dať si hooodne dlhú pauzu. Ako hovorím, elektro je do mesta. Tam má ekologické oddôvodnenie
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
s tymi opravami by som si nebol taky isty , jeden priklad leaf 2011, 108000km, degradacia baterky 51%, to uz je skor nehnutelnost bez opravy
https://www.youtube.com/watch?v=ZwMA4K9tMEY
otazka je ci cena opravy neprekona naklady na palivo a opravy a udrzbu u auta so spalovakom za rovnake km
PS a nesmieme zabudat, ze take el. auto stalo asi kurva viac, ako porovnatelna krabicovka so spalovakom
https://www.youtube.com/watch?v=ZwMA4K9tMEY
otazka je ci cena opravy neprekona naklady na palivo a opravy a udrzbu u auta so spalovakom za rovnake km
PS a nesmieme zabudat, ze take el. auto stalo asi kurva viac, ako porovnatelna krabicovka so spalovakom
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Nebude velký problém poriešiť samotné autá,ale bude obrovský problém dotiahnuť na nejakú úroveň infraštruktúru.
Príklad - jedna ulička s 15timi domami v malej dedinke na juhu slovenska. Ja mám tri autá na dvore a mám ich najmenej - každý zo susedov má 4 a viac.Viacgeneračné rodiny majú aj viac šoférov v jednom dome.
No a teraz si predstavte , že sa všetci vrátia z roboty unavení a treba nabiť povoz na druhý deň na ráno.Čo spraví elektrická sieť v dedine a prilahlom okolí až po Mochovce ???? No skolabuje Kefalíne , umre a káble budú horieť jasným plameňom.
Čítal som článok kde nejaké múdre hlavy vyrátali že dobudovanie siete na takéto zaťaženia by stálo BILIONY eur. Že je to proste tak realne asi ako let na Venušu.
Príklad - jedna ulička s 15timi domami v malej dedinke na juhu slovenska. Ja mám tri autá na dvore a mám ich najmenej - každý zo susedov má 4 a viac.Viacgeneračné rodiny majú aj viac šoférov v jednom dome.
No a teraz si predstavte , že sa všetci vrátia z roboty unavení a treba nabiť povoz na druhý deň na ráno.Čo spraví elektrická sieť v dedine a prilahlom okolí až po Mochovce ???? No skolabuje Kefalíne , umre a káble budú horieť jasným plameňom.
Čítal som článok kde nejaké múdre hlavy vyrátali že dobudovanie siete na takéto zaťaženia by stálo BILIONY eur. Že je to proste tak realne asi ako let na Venušu.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
spravne. Ved uz aj Norsko place... ano, presne to Norsko ktore ma 99% eletriky [!!!!!!!!!] z hydroelektrarni. A to teda nemaju 33% vsetkych aut elektrickych.
Co sa tyka tych nakladov : chlapcisko s Teslou sedi oproti mne v kancli. Rocne da tolko penazi za havarijne poistenie a uroky z uveru ze ja tolko penazi neminiem na palivo. Ak si niekto mysli ze 110.000 eurovu Teslu poistite za 580,- eur rocne a pri kazdej havarii lietaju desiatky tisic eur za opravu vyhradne v autorizovanom servise, tak si to mozete kludne vyskusat...
Co sa tyka tych nakladov : chlapcisko s Teslou sedi oproti mne v kancli. Rocne da tolko penazi za havarijne poistenie a uroky z uveru ze ja tolko penazi neminiem na palivo. Ak si niekto mysli ze 110.000 eurovu Teslu poistite za 580,- eur rocne a pri kazdej havarii lietaju desiatky tisic eur za opravu vyhradne v autorizovanom servise, tak si to mozete kludne vyskusat...
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
A koľko emisií a energie spotrebuje pri výrobe to už približne vieme, ale ako ekologicky taký vehikel zlikvidovať?!bajo777 napísal:tesla nema vyfuk, ale vacsina elektrarni ho ma, takym alebo inakym sposobom , omyl #1
omyl #2, zacina pri uvahe co je emisia...dnesny spalovaci motor v dobrom stave toho spatneho produkuje minimum az nic, gro je vodna para, oxid uhlicity v sume 99,XX% , pravda v tejto sibnutej dobe sme dosli nato, ze najma CO2 je najvacsie zlo, coz ja povazujem za hlboke nedorozumenie
-
- Príspevky: 3398
- Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
- Bydlisko: SC Zdieľať na Facebook
posle sa to na lodiach do ciny, aj tak asi chodia z EU do ciny prazdne. A tam to mali cinani rozoberu na jednotlive clanky 18650, zabalia do novej folie, kupis si to znova na ebayi napr. ako lacnu bateriu do notasu.
A tie vytriedene nepouzitelne hodia niekam do rieky ci na skladku, mas jedno, je to daleko.
A tie vytriedene nepouzitelne hodia niekam do rieky ci na skladku, mas jedno, je to daleko.
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
kazdy ma na to iny nazor aj po dialnici ked ides cca 200 a mysickujes pomedzi auta tak je hned po nudeAcon napísal:Sloboda sú hory a off-road. Diaľnica je jedine ak nekonečná nudaseven549 napísal:wrc je povolanie.jazda po dialnici sloboda.xentry napísal:"Jazdci" vyliezaju a sadaju do WRC a nie na dialnicu o jednej v noci.
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
fiat uno logo 1.1
Scania R450
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 778
- Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45 Zdieľať na Facebook
Mimochodom...
Priblizne som prepocital produkciu co2 pre rovnake auta elektricke vs moderne dieselove.Nebudem zatazovat detailami...
Vysledok je taky, ze zatazenie co2 bude vyrazne vyssie pri elektrickom vozidle ako pri modernom dieselovom, ak zoberieme do uvahy europsky energeticky mix.
Priprepocte s ohladom na slovensky energeticky mix, vychadza lepsie elektricke vozidlo. Je to tym, ze nas energeticky system jw ovela ekologickejsi ako priemerny europsky. Len pre zayjimavost. Najvaxsie spiny z hladiska el. energie su Poliaci, ale aj uk su za nami dost pozadu. Vseobecne by sa dalo povedat, ze najekologickejsimi producentmi su zeme s jadrovou energetikou...
Priblizne som prepocital produkciu co2 pre rovnake auta elektricke vs moderne dieselove.Nebudem zatazovat detailami...
Vysledok je taky, ze zatazenie co2 bude vyrazne vyssie pri elektrickom vozidle ako pri modernom dieselovom, ak zoberieme do uvahy europsky energeticky mix.
Priprepocte s ohladom na slovensky energeticky mix, vychadza lepsie elektricke vozidlo. Je to tym, ze nas energeticky system jw ovela ekologickejsi ako priemerny europsky. Len pre zayjimavost. Najvaxsie spiny z hladiska el. energie su Poliaci, ale aj uk su za nami dost pozadu. Vseobecne by sa dalo povedat, ze najekologickejsimi producentmi su zeme s jadrovou energetikou...
-
- Príspevky: 778
- Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45 Zdieľať na Facebook
Aj laik moze tusit, ze pripadnou masivnou elektrifikaciou by museli byt atomove elektrarne ako z hladiska potrwbneho mnozstva enwrgie, tak aj preto aby to malo ekologicky zmysel. Z tohto pohladu mi pride postoj politickeho, ekonomickeho a technologickeho lidra europy- Nemecka ako schizofrenicky.
Takze, treba zdravo zit a za par rokov uvidime, co sa to diat bude;-)
A ze sa nieco deje a svet je z fyzikalneho hladiska v "prechodovom stave", na to mozme vziat jed;-)
Takze, treba zdravo zit a za par rokov uvidime, co sa to diat bude;-)
A ze sa nieco deje a svet je z fyzikalneho hladiska v "prechodovom stave", na to mozme vziat jed;-)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: lubos zimovcak, marryjoy6374, oco13 a 58 neregistrovaných