Motor 1.6 TDI 77 kw , CAYC - nudzový režim

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samozrejme
misko111
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 13.09.2012 19:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misko111 »

Rovnaký problém mám aj ja a riešim ho bez výsledku už 2 roky. Auto je Octavia 2 FL, 1.6TDI 77kw CAYC.
Ako prekrocim 2500 ot/min tak ma hodi do núdzového režimu. preštartujem a na chvilu všetko ok. Najdivnejšie je, že to robí iba na 5. prevodovom stupni a hned ako prekroci 2500 ot/min (rychlost cez 130km/h).
Na diagnostike píše chybu s tlakom paliva. Auto bolo už u 4 mechanikov vrátane autorizovaného servisu škoda a nič.
Vymenené palivové čerpadlo, všetky vstreky, váha vzduchu, palivovy filter, viečko pal. filtra prečistené, DPF prečistený a už ani neviem čo všetko a problém stále pretrváva.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To má svoju logiku prečo na 5 stupni.Čím vyžší stupeň,tým väčšie zaťaženie motora,a väčšie zaťaženie je ...väčšie (viac) všetko,kde je nejaká požiadavka
Auto môže ísť do desať servisov a neporieši sa,zato ho vyrieši prvý ktorý hladá problém systémovo,tj bežiace parametre si naloguje a ich vyhodnotením získa obraz o tom čo sa tam hergot vlastne pokecá v danom momente a ktorý komponent ho spôsobuje,resp v ktorom okruhu ho jeden z členov regulačnej slučky hádže do núdze.Inak..čistá slepá baba a ešte aj krištálová gula môže viesť k väčšej úspešnosti v hladaní.
sudokvaso
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 21.06.2012 08:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sudokvaso »

Ja si myslim ze to robi EGR, EGR sa zatvara pri vyssom podtlaku, na dialnici pri 5 prev. stupni je to presne 136 km/h, mam to odsledovane, vtedy je EGR 100% zavrte a tebe ho zrejme pri uplnej zatazi nezavrie a ostava potvorene, potom to hodni chybu, kedze je to sporadicke moze to robit ta rohatka na EGR (semtam sa zadrhne, sem tam nie)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

EGR vylúči za pár minút,stačí si ho nalogovať a obehnúť blok okolo dome lebo dielne a načapá ho školáka že fajčí na záchode
sinuslive2
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 02.06.2010 12:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sinuslive2 »

Zdravim ,

Hlasim rovnaky problem ako matew , od 50km prejdenych pri ustalenej rychlosti , ked potrebujem viac zrychlit tak padne do nudzaku , rozblika sa zhavenie a hlasi chybu P0087 a P2293 , ked vymazem na diagnostike tak vsetko v poriadku , alebo pripadne ked vypnem a zapnem auto tak tiez nesvieti a jazdi . Uz fakt neviem co s tym autom :/ Len neviem pochopit preco mi to nejde do nudzaku napr. po 20km , ale vzdy len od 50km a viac .

Inak kod motora cayc v s2 , rocnik 2011 . Najazd 265t. km , do auta tankujem vylucne od kedy ho vlastnim len premiove paliva .
gooooo3
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 17.01.2009 11:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gooooo3 »

Ahojte to nazaj nikto na ten problém neprišiel?? Mam ten istý problém ta istá hláška :) toľko som toho načítal a nedozvedel žiadne záverečné ustanovenie jebne ma stoho ...
sinuslive2
Príspevky: 70
Dátum registrácie: 02.06.2010 12:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sinuslive2 »

Priznám sa , že som momentálne nemal čas riešiť auto , keď mu nedávam na diaľnici plný tak ide normálne , v najbližšiej dobe sa budem orientovať na vstreky a viečko pal.filtra .

Inak v mojom prípade zatiaľ iba vymenený pal.filter a bez zmeny , akurát čo som skúmal tak viac ľudom robil práve problém vrch viečka pal.filtra , je tam vraj nejaký piest ktorý zle beha časom , neviem či nato nebola aj zvol.akcia . + Tie vstreky asi hodiť na stolicu , keď nič tak možno rail .

Keď som sa pýtal viac , tak bol prípad že sa vymenili komplet všetky vstreky ( nove ) railova lišta tiež fungel nová , tak isto aj CR čerpadlo a stále bez zmeny , resp. problém sa nepodarilo vyriešiť . I keď je pravda že to môže indikovať milión problémov , i keď v mojom prípade je neuveriteľne a hlavne nepochopiteľne prečo mi to spraví niekedy až po 50 km , niekedy hneď .. :(

žeby EGR ? Hlavne treba niekoho najsť kto sa vie dobre orientovať v diagnostike , logovať , testovať a prísť na problém , inde sa bude všetko meniť pokus - omyl . Mám to síce až 100km , ale asi navštívim Pana Hlavateho ak by to bolo možne .
dprekop92
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 19.05.2021 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dprekop92 »

Mám ten istý problém.octavia 2 1.6tdi 77kw cayc. Ked autu poriadne šlapnem tak nie vždy ale občas sa rozbliká žhavenie a ide v núdzovom kým nevypnem auto a nenaštartujem znova alebo nevymažem s diag. vymenené podavacie čerpadlo v nadrži, palivový fil., čerpadlo na rozvodoch, trysky, oba snímače na raili a stále to isté.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aké sú možnosti diagnostiky ? VCDS sa v dome nenájde ?
dprekop92
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 19.05.2021 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dprekop92 »

Ano vcds, texa, launch
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Poprosím z VCDS stiahnuť blockmap horúceho volnobehu v čase závady,hneď aj v režime OBD stiahnuť readiness a logicky zápis chyby.
lubomirpilat425
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 20.11.2022 12:35
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 1.6 TDI 77 kw , CAYC - nudzový režim

Príspevok od používateľa lubomirpilat425 »

Zdravím,nevie niekto poradiť ohľadom nudzaku tiež mám ten problém už cca 2-roky ale len za studena alebo keď je velká vlhkosť vypiše poruchu regulator tlaku paliva.Jar leto bez problemov.Ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 1.6 TDI 77 kw , CAYC - nudzový režim

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Či je to tento práve pridaný prípad,alebo z predchádzajúcej debaty,vždy to má jedno spoločné.Mení sa a probuje...a to je zle,pretože sa to robí bez jasnej správy prečo.Pomali sa do podvedomia majiteľov dostáva pojem logovanie,už ostáva len problém že to dielne nepoužívajú.Je to súčasný zber dát vybratých hodnôt za jazdy v danom problémovom režime jazdy do jedného súboru súčasne.Tým sa ziska prehľad,čo a ako pracovalo v momente prítomnosti problému.Vodič (diagnostik) akonáhle príde prejav chyby,si toto miesto okamžité "označí" napr dvoma bleskovými pohybmi plynového pedála 0-100% a spoľahlivo to v zázname nájde a hladá v posledných sekundách pred.Komu čo vyhovuje,pracuje buď z dátami alebo z grafom. Čiže v danom momente chyby sa ujasňuje že niečoho je málo alebo naopak príliš,nedosahuje alebo presahuje.Háčik je už iba v tom,vedieť čo je správne,ako to má byť a ako nesmie.A potom odvodiť čo za tým vlastne konkrétne je. Týmto je zároveň zodpovedaná otázka prečo sa to nerobí.A že sa dá logovať ešte rádove dokonalejšie napr oscilom,datovým rekordérom veci o ktorých RJ nedáva informácie je trochu smiešne aj písať,jedine čo si človek poštve voči sebe každého blba,pretože do krvi nenávidia všetko čo je odvodené od vedomostí.Toto fórum tieto veci tiež pekne vykresľuje,stačí počítať trochu v "historických" prípadoch.Podstatné je jedno,buď sa niekto spolieha na náhodné šťastie,alebo ide cielene veci po krku.
Pokiaľ má chyba jasnú spojitosť napr z vlhkosťou vzduchu,je to plus jedna vedomosť že sa môže jednať o chybu v prenose signálu,či narušenie zvodovým napätím v dôsledku vodivosti.To je napr vyslovene ako šité na oscilo,ktoré sníma signálové veci a až následne sa prevádzajú do teploty tlaku a pod.Už iba zájsť za tým správnym.Je pár dobrých po SVK,žiaľ je to málo na počet aut,takže to chodí často z čakaním.Paradoxne na východe je jeden z najlepších,čo ľutujem najviac asi ja,bral by som ho hneď a zaraz za akékolvek peniaze.Ale ....aspoň patrí k priateľom po tel.
lubomirpilat425
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 20.11.2022 12:35
Zdieľať na Facebook

Re: Motor 1.6 TDI 77 kw , CAYC - nudzový režim

Príspevok od používateľa lubomirpilat425 »

Ďakujem za informácie. Mohol by som Vás poprosiť o kontakt na toho mechanika z východu? Ja som totiž z východu. Ďakujem.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných