Prechod z 5w40 na 10w40 - spotreba oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
...
Naposledy upravil/-a biker610i v 09.01.2019 22:48, upravené celkom 1 krát.
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
fiat uno logo 1.1
Scania R450
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Bajo, ked uz chceme byt taki precizni o mazacich planoch vyrobcov, tak pome :
Shell. https://www.shell.com/content/dam/royal ... ame.html#/
ked si zvolis krajinu Slovensko a jazyk Slovensky, NEFUNGUJE TO, nic sa nedeje. Das jazyk anglictinu a ides dalej. Zaciatok dobry ?
Vyberam si Ford Galaxy, 1.9tdi 85kW. No hadam uz beznejsi sprostejsi dieslik v Europe nenajdeme, ze ? Moze tam ist vsetko vw505.01 a vw507.00, nejake Fordacke normy, proste jednoduche ako facka. Co hovori Shell ?
Recommendation Capacity Data Sheets
Engine (DT) Refer to Technical 4.5 litres
Transmission (Manual) Refer to Technical 2.5 litres
Differential - Front From Transmission
eh ? Refer to technical. Ziadny olej nedoporuceny. Shell nevyraba pre moj vehykel oleje ? Ale vyraba, asi 12 typov.
no, ved na prvy pokus nemusi Shellu vsetko vyjst, ze ? Tak dobre, dajme Chrysler Voyager 2005. Som zbadal 2.5 TDiC AWD, hovorim si bude sranda, TDIC som predtym nikdy v zivote nevidel.
Nevadi ze Chrysler nikdy nemal 2.5 AWD ? Hlavne ze mazaci plan ma motor 3.0i v roku, v ktorom sa dany motor uz nemontoval - nieze motor, ale ani GENERACIA vozu ktoru tam pisu.
Nepokracuje to zle, bavim sa !
Motorove oleje nachadzam Helix Ultra 5w-40, HX8 5w-40 a HX7 5w-40. Kedze tento motor nema absolutne ziadne specialne poziadavky, nalejes tam prakticky cokolvek. Prirucka vyrobcu hovori o olejoch 0w-30 az 10w-40, shell ponuka v mazacom plane vyhradne 5w-40. Mmmmmm.... Furt dobre ?
Tak si odrolujme dole a pozrime na olej do diferencialu a prevodoviek, kedze obidve sekcie Shellu maju rovnake tri vysledky. Spirax S6 AXME 75w-90. Nesplna normu Chrysler ATF+4, NESMIE ist do diferencialu.
Zato bezbreho chlapci odporucia Spirax S3 AX 80w-90 do prevodovky, samozrejme nesplna ATF+4 certifikaciu Chrysleru, samozrejme totalne mimo viskozita, mal by si problemy s radenim na prevodovke (manual : Magma T850 mimochodom) pripadne by si hned prvu zimu zavrazdil automat ked toto pouzijes.
Nevadi. Zato mu vyrazne sekunduje Spirax S3 AM 80w-90 olej, takisto totalne nevhodny.
Bajo, v mazacom plane Shellu je TAKMER VSETKO CO SOM POZERAL zle. UPLNE ZLE. Motorovy olej "trafili" len preto, lebo tam moze ist cokolvek (nema zvlastne poziadavky napriklad kvoli honovaniu ako 1.9tdi PD motory, VW505.01 norma).
Tak som si pozrel mazacie plany Castrolu.
https://applications.castrol.com/oilsel ... z/c/search
naklikam ten nestastny Galaxy 85kW PD 1.9tdi, vypadne na mna jediny olej Castrol EDGE Titanium FST Turbo Diesel 5W-40
Akoze spravne, tento tam moze ist. Okrem neho su spravne aj nasledovne typy ktore mazaci plan nezobrazil :
Edge C3 5w-30
Edge Turbo Diesel 5w-40
Edge 5w-40 (je to iny olej ako ten o riadok vyssie)
Magnatec Diesel DPF 5w-40
Magnatec Professional OE 5w-40
Edge LL 5w-30
Edge Professional LL III 5w-30
Skusim narychlo este Mogul : https://eshop.paramo.cz/produkty/MazaciPlany.aspx
vyhodi mi to olej ktory NESPLNA normu pre PD motory, je teda nevhodny. Nesplna ani VW normy, ani Fordacke ktora sa vztahuju k PD motorom.
No, uz ma preslo skusat dalsie mazacie plany. A ty ako, este furt mas dobry pocit o mazacich planoch ?
Shell. https://www.shell.com/content/dam/royal ... ame.html#/
ked si zvolis krajinu Slovensko a jazyk Slovensky, NEFUNGUJE TO, nic sa nedeje. Das jazyk anglictinu a ides dalej. Zaciatok dobry ?
Vyberam si Ford Galaxy, 1.9tdi 85kW. No hadam uz beznejsi sprostejsi dieslik v Europe nenajdeme, ze ? Moze tam ist vsetko vw505.01 a vw507.00, nejake Fordacke normy, proste jednoduche ako facka. Co hovori Shell ?
Recommendation Capacity Data Sheets
Engine (DT) Refer to Technical 4.5 litres
Transmission (Manual) Refer to Technical 2.5 litres
Differential - Front From Transmission
eh ? Refer to technical. Ziadny olej nedoporuceny. Shell nevyraba pre moj vehykel oleje ? Ale vyraba, asi 12 typov.
no, ved na prvy pokus nemusi Shellu vsetko vyjst, ze ? Tak dobre, dajme Chrysler Voyager 2005. Som zbadal 2.5 TDiC AWD, hovorim si bude sranda, TDIC som predtym nikdy v zivote nevidel.
Nevadi ze Chrysler nikdy nemal 2.5 AWD ? Hlavne ze mazaci plan ma motor 3.0i v roku, v ktorom sa dany motor uz nemontoval - nieze motor, ale ani GENERACIA vozu ktoru tam pisu.
Nepokracuje to zle, bavim sa !
Motorove oleje nachadzam Helix Ultra 5w-40, HX8 5w-40 a HX7 5w-40. Kedze tento motor nema absolutne ziadne specialne poziadavky, nalejes tam prakticky cokolvek. Prirucka vyrobcu hovori o olejoch 0w-30 az 10w-40, shell ponuka v mazacom plane vyhradne 5w-40. Mmmmmm.... Furt dobre ?
Tak si odrolujme dole a pozrime na olej do diferencialu a prevodoviek, kedze obidve sekcie Shellu maju rovnake tri vysledky. Spirax S6 AXME 75w-90. Nesplna normu Chrysler ATF+4, NESMIE ist do diferencialu.
Zato bezbreho chlapci odporucia Spirax S3 AX 80w-90 do prevodovky, samozrejme nesplna ATF+4 certifikaciu Chrysleru, samozrejme totalne mimo viskozita, mal by si problemy s radenim na prevodovke (manual : Magma T850 mimochodom) pripadne by si hned prvu zimu zavrazdil automat ked toto pouzijes.
Nevadi. Zato mu vyrazne sekunduje Spirax S3 AM 80w-90 olej, takisto totalne nevhodny.
Bajo, v mazacom plane Shellu je TAKMER VSETKO CO SOM POZERAL zle. UPLNE ZLE. Motorovy olej "trafili" len preto, lebo tam moze ist cokolvek (nema zvlastne poziadavky napriklad kvoli honovaniu ako 1.9tdi PD motory, VW505.01 norma).
Tak som si pozrel mazacie plany Castrolu.
https://applications.castrol.com/oilsel ... z/c/search
naklikam ten nestastny Galaxy 85kW PD 1.9tdi, vypadne na mna jediny olej Castrol EDGE Titanium FST Turbo Diesel 5W-40
Akoze spravne, tento tam moze ist. Okrem neho su spravne aj nasledovne typy ktore mazaci plan nezobrazil :
Edge C3 5w-30
Edge Turbo Diesel 5w-40
Edge 5w-40 (je to iny olej ako ten o riadok vyssie)
Magnatec Diesel DPF 5w-40
Magnatec Professional OE 5w-40
Edge LL 5w-30
Edge Professional LL III 5w-30
Skusim narychlo este Mogul : https://eshop.paramo.cz/produkty/MazaciPlany.aspx
vyhodi mi to olej ktory NESPLNA normu pre PD motory, je teda nevhodny. Nesplna ani VW normy, ani Fordacke ktora sa vztahuju k PD motorom.
No, uz ma preslo skusat dalsie mazacie plany. A ty ako, este furt mas dobry pocit o mazacich planoch ?
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 246
- Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Druhý motor v perfektnom stave by sa iste našiel,ale kde ho hladať.Ak ja môžem mať na 2005 aute 55 tis km tak si viem pokojne predstaviť aj to.Akurát bez havárie sa to nikdy nepredá kým nevykoroduje z karosérie a nevypadne sám.Ale motor dať do poriadku nie je výnimočné a robí to spústa dielní,je to otázka konfrontácie ceny auta s cenou opravy.Pomaly ale iste registrujem nárast požiadaviek na obnovu motora a treba povedať že hranice stanovené samotným majiteľom sú vysoké,kedže prídu z otázkou či sa do toľko a toľko peňazí dá urobiť.Čiže opačne položená otázka.Nie že koľko bude stáť,ale či do XY sumy to ide.Celá logika je iba v tom,že množstvo ľudí vidí trochu ďalej a vie počítať.K tomu už stačí mať doma auto s ktorým je max spokojnosť,len tých km pribudlo vyše,tak riešia dilemu ako ďalej aspoň 10 rokov a zostať pri spokojnosti a bezstarostnosti.Má to jedinú chybu,autu ukončuje život korózia,a 99% ľudí ak nie viac túto vec nikdy neriešili,a rozum neskoro je skoro ako ho vôbec nemať.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Myslím že si urobil chybu z Aralom,je to velmi kvalitný olej a nesprávne si vyhodnotil biely kal na víčku.Ten sa tam objaví v inom dôsledku a olej je v tom nevinne.
Ak raz nebodaj budeš mať možnosť vidieť zo svojho motora piest z krúžkami,okamžite pochopíš o čo kráča.Olejový krúžok bude nefunkčný,plný akéhosi bordelu v priestore medzierok,ktorými by sa mal olej stiahnutý z povrchu valca dostať do vnúterného priestoru piesta a teda späť do vaňe.Nečistý a nepriechodný krúžok môže od určitej hranice upchatia dokonca čerpať olej nad piest.Nad olejovým krúžkom je polostierací,ktorý ma v spodnej polovici drážku ktorou je vytvorená ostrá hrana ktorá stiera olej,akýsi predskokan pre olejový krúžok.Tak tá drážka je natlčená akýmsi karbovým bordelom,tj. už to nie ja drážka z hranou. Pri hrúbke 1,5 mm a olejového 2 mm pochopíš hneď.Staré herky mali 4 mm a neexistovali guferká na ventiloch,lebo neboli potrebné.
Tu môžeš začať uvažovať,ako sa vysporiadať s problémom,ja ani neceknem do olejov,na to je tu 5 milionov odborníkov.Prídeš na to ako zariadiť čisté krúžky aby mali šancu stierať olej,a vec máš vyriešenú.
Ak raz nebodaj budeš mať možnosť vidieť zo svojho motora piest z krúžkami,okamžite pochopíš o čo kráča.Olejový krúžok bude nefunkčný,plný akéhosi bordelu v priestore medzierok,ktorými by sa mal olej stiahnutý z povrchu valca dostať do vnúterného priestoru piesta a teda späť do vaňe.Nečistý a nepriechodný krúžok môže od určitej hranice upchatia dokonca čerpať olej nad piest.Nad olejovým krúžkom je polostierací,ktorý ma v spodnej polovici drážku ktorou je vytvorená ostrá hrana ktorá stiera olej,akýsi predskokan pre olejový krúžok.Tak tá drážka je natlčená akýmsi karbovým bordelom,tj. už to nie ja drážka z hranou. Pri hrúbke 1,5 mm a olejového 2 mm pochopíš hneď.Staré herky mali 4 mm a neexistovali guferká na ventiloch,lebo neboli potrebné.
Tu môžeš začať uvažovať,ako sa vysporiadať s problémom,ja ani neceknem do olejov,na to je tu 5 milionov odborníkov.Prídeš na to ako zariadiť čisté krúžky aby mali šancu stierať olej,a vec máš vyriešenú.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: tuninka a 39 neregistrovaných