Korozia brzd na odstavenom aute
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
- Bydlisko: okres VK Zdieľať na Facebook
Laco, mal by si pravdu možno u starých bubnových bŕzd. Neviem aký si ročník, ale moje prvé auto bol moskvič 412, potom volga 24 a tieto vozy mali všade bubnové brzdy s nastavovacími excentrami. Tam keď ubúdalo z obloženia, tak sa zväčšoval chod pedála a preto sa muselo raz za čas ľahnúť pod voz a vymedziť vôľu.
Ale novšie brzdy aj bubnové majú samoštel a v kotúčových brzdách je zase piestik klinovaný gumičkou na potrebné vymedzenie vole. Pri najväčšej absurdite môžeš zodrať kotúč na hrúbku 1 mmm, obloženie a aj kov brzd. doštičky na 1 mmm a chod pedála nebude väčší, samozrejme kým nevypadne piestik z valčeka.
A ešte jedna vec. Ak niekto nemá v týchto veciach jasno, nemal by na to siahať. Robil som v dieľňach, ktoré sa zameriavali hlavne na opravu nákladných vozidiel tatra. Občas sa tam ukázal chlapík, čo vlastnil tatru 815 - bager a chodil ťahať rozumy. Raz sa dal na nastavovanie bŕzd, mimochodom postup je popísaný aj v príručke vodiča a pri t-815 bol jednoduchý. Len frajer otáčal štelovacími skrutkami presne naopak - teda ich povolil a tým pádom vyradil z činnosti aj ručnú brzdu. Brzdy si po zásahu nevyskúšal, ale hňeď na cestu. Prišlo strmé klesanie a tatra s bagrom sa nezadržateľne rútila dolu a nereagovala už na žiadnu brzdu. Prvý pokus o podradenie skončil tak, že už nemal šancu tam zaradiť nič. V tej chvíli by mu nikto ani zastrúhaný vlas nestrčil do zadku. Po asi 200m sa bager prevrátil a pricapil dve osobné plechovice , ktoré tam parkovali. Obrovské šťastie, že v nich nikto nesedel. Tak taký človek sa môže nazvať HLUPÁKOM. Veď jemu sa na pár odrenín ani nič nestalo, takže aj to príslovie sedí na hlupákov.
Ale novšie brzdy aj bubnové majú samoštel a v kotúčových brzdách je zase piestik klinovaný gumičkou na potrebné vymedzenie vole. Pri najväčšej absurdite môžeš zodrať kotúč na hrúbku 1 mmm, obloženie a aj kov brzd. doštičky na 1 mmm a chod pedála nebude väčší, samozrejme kým nevypadne piestik z valčeka.
A ešte jedna vec. Ak niekto nemá v týchto veciach jasno, nemal by na to siahať. Robil som v dieľňach, ktoré sa zameriavali hlavne na opravu nákladných vozidiel tatra. Občas sa tam ukázal chlapík, čo vlastnil tatru 815 - bager a chodil ťahať rozumy. Raz sa dal na nastavovanie bŕzd, mimochodom postup je popísaný aj v príručke vodiča a pri t-815 bol jednoduchý. Len frajer otáčal štelovacími skrutkami presne naopak - teda ich povolil a tým pádom vyradil z činnosti aj ručnú brzdu. Brzdy si po zásahu nevyskúšal, ale hňeď na cestu. Prišlo strmé klesanie a tatra s bagrom sa nezadržateľne rútila dolu a nereagovala už na žiadnu brzdu. Prvý pokus o podradenie skončil tak, že už nemal šancu tam zaradiť nič. V tej chvíli by mu nikto ani zastrúhaný vlas nestrčil do zadku. Po asi 200m sa bager prevrátil a pricapil dve osobné plechovice , ktoré tam parkovali. Obrovské šťastie, že v nich nikto nesedel. Tak taký človek sa môže nazvať HLUPÁKOM. Veď jemu sa na pár odrenín ani nič nestalo, takže aj to príslovie sedí na hlupákov.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 31.08.2018 20:28 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
laco1871 napísal:Aj napriek posmeškárom, SI STOJIM za TÝM, že HRUBKA brzd. kotúčov OVPLYVŇUJE ZDVIH brzd. pedálu !!!
A prosím p.Hlavatého aby prišiel a VYSVETLIL to týmto hlupakom !
Je to takto.Do valčeka príde tlak,pritlačí platničku na kotúč.Samozrejme kotúč "neuhne" a kedže ďalej nemôže,tak sila hydrauliky zatlačí na opačnú stranu a začne presúvať celý brzdový strmeň až dovtedy,kým sa aj na tej strane neoprie platnička do kotúča.Tu končia pohyby všetkého,brzda už môže iba zvýšiť prítlačnú silu na platničku.
Po pustení pedála opadne tlak na nulu,ale valček zacúva iba nejakú desatinku mm,tj toľko koľko ho vráti deformácia tesniacej gumičky,ale to stačí,platnička bez prítlaku dovolí volné točenie kotúča.Ak sa kotúč ztenší (hocikoľko),piestik sa vysunie viac až do opretia platničky o kotúč,ale už sa nevráti viac,než je tá desatinka po upadnutí tlaku.A tak pedál vytlačí stále iba to min.množstvo kvapaliny ktoré stačí na stisk. Čiže celý systém sa vymedzí do tej polohy,aký hrubý je kotúč,a tam v podstate stojí a iba sa natlakuje a odtlakuje pri skoro nultom pohybe.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Obdivujem mhlavateho ze to dokazal vysvetlit,pretoze na taku otazku sa snad rozumne odpovedat ani neda.mhlavaty napísal:laco1871 napísal:Aj napriek posmeškárom, SI STOJIM za TÝM, že HRUBKA brzd. kotúčov OVPLYVŇUJE ZDVIH brzd. pedálu !!!
A prosím p.Hlavatého aby prišiel a VYSVETLIL to týmto hlupakom !
Je to takto.Do valčeka príde tlak,pritlačí platničku na kotúč.Samozrejme kotúč "neuhne" a kedže ďalej nemôže,tak sila hydrauliky zatlačí na opačnú stranu a začne presúvať celý brzdový strmeň až dovtedy,kým sa aj na tej strane neoprie platnička do kotúča.Tu končia pohyby všetkého,brzda už môže iba zvýšiť prítlačnú silu na platničku.
Po pustení pedála opadne tlak na nulu,ale valček zacúva iba nejakú desatinku mm,tj toľko koľko ho vráti deformácia tesniacej gumičky,ale to stačí,platnička bez prítlaku dovolí volné točenie kotúča.Ak sa kotúč ztenší (hocikoľko),piestik sa vysunie viac až do opretia platničky o kotúč,ale už sa nevráti viac,než je tá desatinka po upadnutí tlaku.A tak pedál vytlačí stále iba to min.množstvo kvapaliny ktoré stačí na stisk. Čiže celý systém sa vymedzí do tej polohy,aký hrubý je kotúč,a tam v podstate stojí a iba sa natlakuje a odtlakuje pri skoro nultom pohybe.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 64 neregistrovaných