Ford Ranger 2018-2019
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
chlapciska, ked uz su z nas randzeri jak sa patri so sirakom narazenym dozadu a koltom prekliato nizko, k tym kusom s pokazenym motorom co zazneli v inzeratoch : velmi jednoduche.
Minule tu bola tema ako nestastnik kupil Opel Vivaro, jedna-sestku diesel nadopovanu dvomi turbodychadlami aby to vobec malo nejake kone vydulo pri 50.000km. Zaznelo tam kolektivne - taky motor nepatri do takeho auta. Jasne. Dvojlitrovy motor rovnako nepatri do Rangeru a podobneho auta. Pozrite sa na tie pokazene motory - 2.5diesel 100kW aj drobne, 3.2tdci 147kW ktory padol pri 190.000km, zase dieslik 110kW ktory sa pokazil pri priblizne 220.000km (masina ma 254,000km a inzerat pise 30.000km dozadu...).
Uprimne, co sa cudujeme. 100kW motor do masiny ktoru vzduvas nalozenu po strechu krizomkrazom cestou necestou, vymenne intervaly na olej 30.000km ??? Pre PRACOVNU masinu ?
Ja sa cudujem ze to vydrzalo AZ TOLKO. Prepana 2.2d by sa mal montovat do Mondea, Smaxu a takychto masiniek, nie do stroja ktory je schopny tahat dve tony a jazdit krizomkrazom.
To je chore.
Tak preto som reagoval tak ako som reagoval na 2.3 ekobuuust, proste ten motor NEMOZE vydrzat. Ked tomu budete davat 110km/h po dialnici, vymienat oleje po 12.000km (pri praci mimo cesty 8.000km / polroka a bez najmensej debaty), ked to nebudete vzduvat jak sibnuti tak VTEDY ten motorcek ma sancu nieco vydrzat.
PS: spravne, do mustangu takisto nepatri dvojlitrovy ekobuuuuust motor. Taku sracku nech si nechaju pre EKOLOGICKE prditko, nie pre SPORTOVY voz.
Co sa cudujeme... ze to houno vydrzi. Ved to je jasne ako facka. Do takehoto vozu patri patlitrovy motor, nepriamovstrekovy, neturbeny. A teraz mozete plakat o spotrebe a o ekologii - alebo behajte do servisov a nechajte si za tisice dolarov opravovat motory. Kto ma naladu, nastudujte Oil Thermal Breakdown a aky je rozdiel medzi naturbenym malinkym motorom ktory sa vyraba len kvoli tlaku na vyrobcov (ekologia, cost saving) a REALNE pracujucim nepriamovstrekovym motorom bez turba.
To by ste kukali ake su tam grafy pri olejoch...
... a hlavne veselo drzte tie oleje na 30.000km ako predpisuju vyrobcovia, ktori to - SVINE - maju zratane na zaruku a ajtak im to castokrat nevychadza. Ale to uz je jednoducha otazka businessu, dat z minulosti a statistiky.
Minule tu bola tema ako nestastnik kupil Opel Vivaro, jedna-sestku diesel nadopovanu dvomi turbodychadlami aby to vobec malo nejake kone vydulo pri 50.000km. Zaznelo tam kolektivne - taky motor nepatri do takeho auta. Jasne. Dvojlitrovy motor rovnako nepatri do Rangeru a podobneho auta. Pozrite sa na tie pokazene motory - 2.5diesel 100kW aj drobne, 3.2tdci 147kW ktory padol pri 190.000km, zase dieslik 110kW ktory sa pokazil pri priblizne 220.000km (masina ma 254,000km a inzerat pise 30.000km dozadu...).
Uprimne, co sa cudujeme. 100kW motor do masiny ktoru vzduvas nalozenu po strechu krizomkrazom cestou necestou, vymenne intervaly na olej 30.000km ??? Pre PRACOVNU masinu ?
Ja sa cudujem ze to vydrzalo AZ TOLKO. Prepana 2.2d by sa mal montovat do Mondea, Smaxu a takychto masiniek, nie do stroja ktory je schopny tahat dve tony a jazdit krizomkrazom.
To je chore.
Tak preto som reagoval tak ako som reagoval na 2.3 ekobuuust, proste ten motor NEMOZE vydrzat. Ked tomu budete davat 110km/h po dialnici, vymienat oleje po 12.000km (pri praci mimo cesty 8.000km / polroka a bez najmensej debaty), ked to nebudete vzduvat jak sibnuti tak VTEDY ten motorcek ma sancu nieco vydrzat.
PS: spravne, do mustangu takisto nepatri dvojlitrovy ekobuuuuust motor. Taku sracku nech si nechaju pre EKOLOGICKE prditko, nie pre SPORTOVY voz.
Co sa cudujeme... ze to houno vydrzi. Ved to je jasne ako facka. Do takehoto vozu patri patlitrovy motor, nepriamovstrekovy, neturbeny. A teraz mozete plakat o spotrebe a o ekologii - alebo behajte do servisov a nechajte si za tisice dolarov opravovat motory. Kto ma naladu, nastudujte Oil Thermal Breakdown a aky je rozdiel medzi naturbenym malinkym motorom ktory sa vyraba len kvoli tlaku na vyrobcov (ekologia, cost saving) a REALNE pracujucim nepriamovstrekovym motorom bez turba.
To by ste kukali ake su tam grafy pri olejoch...
... a hlavne veselo drzte tie oleje na 30.000km ako predpisuju vyrobcovia, ktori to - SVINE - maju zratane na zaruku a ajtak im to castokrat nevychadza. Ale to uz je jednoducha otazka businessu, dat z minulosti a statistiky.
-
- Príspevky: 534
- Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40 Zdieľať na Facebook
No lenze novy poctivy americky pickup nestoji 30 ani 40litrov ale okolo 80 a viac. A aj motor poctivy nepriamovstrekovy co sa da este urobit na lpg je u dodge ram 5,7hemina a u forda 5liter a zvysok su priamovstreky oturbene 3,5 a takto skurvili aj ford raptor -namiesto aby don dali 5liter s kompresorom alebo 6,2 s kompresorom tak ford isiel cestou lahsieho 6valca s 2turbami ,ze aj v amerike uz to nie je to co byvalo
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
suhlas. Ekologia a cost-saving nam zabili motory. To co pred 20 rokmi vydrzalo milion mil a proste to nikto neriesil, dnes nemas 200.000km v poriadku.
Hura !
Nova doba, pokrok !
Ked budete studovat ten thermal breakdown olejov, mozno narazite na vetu "In the case of compressive heating, as little as 250 psi rise above atmospheric pressure is capable of increasing temperatures from 100°F to 400°F."
To, ze vam teplomer oleja vo vani (haha, kto by to uz dnes mal alebo pouzival a rozumel) ukazuje 115 stupnov, vobec neznamena ze olej niekde inde nemoze mat dvesto stupnov len tak fikne. Co to robi pre jeho zivotnost je hadam jasne. Prave citlivejsie, tintlavejsie motorceky s vyssim litrovym vykonom nez kedykolvek predtym vyzaduju DALEKO CASTEJSIE vymienany olej.
A deje sa totalne presny opak. Kazdy kreten chce pocut ze nemusi menit olej po 15.000km, ale ze staci 30.000km. Pracovny stroj, nepracovny stroj, usetril som 30 eur a maaaaamo to sa pocita.
Ze stratim desat tisic na oprave motora o styri/pat rokov ? To sa mne nemoze stat.
Hura !
Nova doba, pokrok !
Ked budete studovat ten thermal breakdown olejov, mozno narazite na vetu "In the case of compressive heating, as little as 250 psi rise above atmospheric pressure is capable of increasing temperatures from 100°F to 400°F."
To, ze vam teplomer oleja vo vani (haha, kto by to uz dnes mal alebo pouzival a rozumel) ukazuje 115 stupnov, vobec neznamena ze olej niekde inde nemoze mat dvesto stupnov len tak fikne. Co to robi pre jeho zivotnost je hadam jasne. Prave citlivejsie, tintlavejsie motorceky s vyssim litrovym vykonom nez kedykolvek predtym vyzaduju DALEKO CASTEJSIE vymienany olej.
A deje sa totalne presny opak. Kazdy kreten chce pocut ze nemusi menit olej po 15.000km, ale ze staci 30.000km. Pracovny stroj, nepracovny stroj, usetril som 30 eur a maaaaamo to sa pocita.
Ze stratim desat tisic na oprave motora o styri/pat rokov ? To sa mne nemoze stat.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
to leda v tvojich offroad mokrych snoch, tam to takto funguje ze si kupis s velkym karom nedotknutelnost , to je akoze v poriadku drbnut sa vedla auta ktore neotvori dvere hej ?? mozes skusat...uvidis raz narazisdodik13 napísal:Ked si normalny a vidis,ze niekto na velkom-sirokom pickupe alebo dodavke zaparkuje na uzkom ,,parkovacom,, mieste pred nakupnym centrom tak pindat nebudes a nebude ani ferovka A kto pinda tak nic neporiesi a ani nevyriesi
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Tentoraz budem oponovať. Jazdím off-road už nejaký ten rok. Motory 2-2,5l na auto o váhe 2,5t ak v suprave s 3,5t prívesom bohaté stačia. Jazdili sme s nimi a vydržali nezmysel. Motory 2,5l jazdili v ľahkých nskladiakoch ako IVECO daily. Auto 6t +3t príves. V 9 tonach takmer nonstop 500-600 000km do GO. Na sólo 800. Co je proti tomu 2,5t off-road. V teréne si motor len brnka na redukcii. Emisie? Áno, spôsobili výrazné chudnutie z objemu. Ale!!! Dnes, pri súčasných technológiách nie je problém vyrobiť 2l motor, ktorý v 2,5l offroade vydrží 1 000 000. Ale kto to chce? Výrobca určite nie. Ani výrobca áut, ani výrobca čiernej ci bielej techniky, oblečenia... nechcú aby ich výrobky vydržali to, čo pred 30-40r. Komu by predávali? Ľudia potrebujú pracu = vyrábali. Choď na strojarinu spraviť skúšku so zadaním: výrob klukovy hriadeľ so životnosťou X pri zaťažení Y. V robíš hriadeľ so životnosťou Xx2 lebo zistíš, že je Malina a hádaj či si spravil skúšku. Samozrejme nie. Lebo nikto nechce aby Tvoje auto vydržalo 500 000. Všetci Tí chcú najneskôr po 200 000 predať nové. Dnes motory kapú na fatálne závady. Je irelevantné či sa zlomí masívna kluka, alebo rupne tenká rozvodova retiazka, alebo sa teplom "roztopí" plastové vodné čerpadlo, alebo, alebo, alebo... výsledok je predaj auta a kúpa nového. A o to ide. Výrobcovi majú 100% vedomosť co robia aj aké dôsledky to bude mať. A presne tak to chcú. V takom BMW ti dnes povedia ze ti vymenia motor v záruke, lebo je to pre teba lepšie ( :-;) v MB ti to ani nepovedia, len vymenia. Ak to bude po záruke tak sa dozvieš co je vo veci a bud to predáš, alebo za cenu samotnej jazdenky opravis. To je trend a nič s nim nespravime.mp3turbo napísal:chlapciska, ked uz su z nas randzeri jak sa patri so sirakom narazenym dozadu a koltom prekliato nizko, k tym kusom s pokazenym motorom co zazneli v inzeratoch : velmi jednoduche.
Minule tu bola tema ako nestastnik kupil Opel Vivaro, jedna-sestku diesel nadopovanu dvomi turbodychadlami aby to vobec malo nejake kone vydulo pri 50.000km. Zaznelo tam kolektivne - taky motor nepatri do takeho auta. Jasne. Dvojlitrovy motor rovnako nepatri do Rangeru a podobneho auta. Pozrite sa na tie pokazene motory - 2.5diesel 100kW aj drobne, 3.2tdci 147kW ktory padol pri 190.000km, zase dieslik 110kW ktory sa pokazil pri priblizne 220.000km (masina ma 254,000km a inzerat pise 30.000km dozadu...).
Uprimne, co sa cudujeme. 100kW motor do masiny ktoru vzduvas nalozenu po strechu krizomkrazom cestou necestou, vymenne intervaly na olej 30.000km ??? Pre PRACOVNU masinu ?
Ja sa cudujem ze to vydrzalo AZ TOLKO. Prepana 2.2d by sa mal montovat do Mondea, Smaxu a takychto masiniek, nie do stroja ktory je schopny tahat dve tony a jazdit krizomkrazom.
...
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
Mp3turbo, nedá sa porovnávať len výkon motora ale musíš vziať do úvahy aj sprevodovanie ktoré je oproti osobáku iné, ako som písal mám Ranger 2,5 td, 80kw, 266 Nm a motor absolútne stačí, pretože max.rýchlosť je 130(v TP zapísaná 140 km/h) keď príde na to dám redukciu a ťažná sila sa zdvojnásobí a zrazu mám vďaka redukčnej prevodovke na kardanoch 160 kw a 532 Nm. Auto váži 1850 kg+1100 kg zámkovej dlažby na korbe ktorú som viezol na chatu čiže +-3000 kg po rozbitej ceste a do kopca motor ťahal v pohode na cca 1100-1200 otáčkach.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Acon, velmi spravne. Absolutne vidno ze si s kormanom uz nieco nakrutil a ze si rozhladeny clovek. Na druhu stranu su tu chlapci z vychodu na trojlitrovom Ivecu ktori valaju cez sedem ton do tri-a-poltonky a chodia k Martinovi Cichemu (odtialto z fora) na generalku motora kazdy polrok pomaly... tipneme si preco asi ?
Pepo : prevody a realny vykon na kolesach su sranda aj ked to nefunguje tak jednoducho zdvojnasobenim ako si napisal (samozrejme ani 160kW ani 530Nm nemas na otackach 1200). Avsak s redukciou sa v meste jazdit nebude. Co je ale dolezite je to, ze tvoj motor NEMA VYHONENE vsetko na absolutne maximum.
Je obrovsky rozdiel spravit 2.5 litrovy motor s 80kW co mas ty
a 2.3 litrovy ekobuuust s inferiornou konstrukciou so zamernymi naschvalmi vybere 200kW [!!!]
preboha to je trojnasobok.
Takmer trojnasobny vykon z 10% mensieho objemu, proste trojnasobok litroveho vykonu. Ze zamerne degradovanou konstrukciou co sme spominali a desat dalsimi vecami ktore nie utrpi zivotnost takeho zazraku je predsa jasne aj mojmu sedemrocnemu synkovi ktory nerozozna starter od alternatora.
Takato technika - preratana/optimalizovana na naklady a zivotnost - absolutne nemoze vydrzat. Jednoduche ako facka, pisal som uz ?
A neviem preco by som si nejako tipol, ze tvojom Rangi NEVYMIENAS oleje po 30.000km ale kapanek skorej. Hraje to rozdiel v zivotnosti ?
Pepo : prevody a realny vykon na kolesach su sranda aj ked to nefunguje tak jednoducho zdvojnasobenim ako si napisal (samozrejme ani 160kW ani 530Nm nemas na otackach 1200). Avsak s redukciou sa v meste jazdit nebude. Co je ale dolezite je to, ze tvoj motor NEMA VYHONENE vsetko na absolutne maximum.
Je obrovsky rozdiel spravit 2.5 litrovy motor s 80kW co mas ty
a 2.3 litrovy ekobuuust s inferiornou konstrukciou so zamernymi naschvalmi vybere 200kW [!!!]
preboha to je trojnasobok.
Takmer trojnasobny vykon z 10% mensieho objemu, proste trojnasobok litroveho vykonu. Ze zamerne degradovanou konstrukciou co sme spominali a desat dalsimi vecami ktore nie utrpi zivotnost takeho zazraku je predsa jasne aj mojmu sedemrocnemu synkovi ktory nerozozna starter od alternatora.
Takato technika - preratana/optimalizovana na naklady a zivotnost - absolutne nemoze vydrzat. Jednoduche ako facka, pisal som uz ?
A neviem preco by som si nejako tipol, ze tvojom Rangi NEVYMIENAS oleje po 30.000km ale kapanek skorej. Hraje to rozdiel v zivotnosti ?
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 534
- Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40 Zdieľať na Facebook
Acon neuraz sa ale tiez mam nieco ,,odtahane,, a je kurevsky rozdiel tahat nieco s 2,5tdi alebo s 4,2tdi -napriklad v toyote alebo s 6,2 td napriklad v rame -ten objem nicim nenahradis -to sa odrbkat neda Bajo ked mas vacsie auto tak parkujes tak aby si nastupil aj vystupil a tym padom sa neseries do medzier kde sa neda z auta vystupit ale hladas volny flek a kedze je to siroke auto ako dodavka alebo pickup tak nemozes niekoho odsudzovaz,ze vedla neho nie je vela miesta na ine auto ked parkovacie miesta su uzke ! A k Bragovi 6valcovy 4liter v landcruseroch je velmi spolahlivy agregat ale neviem otom ,zeby sa dodaval aj do hiluxa? Tam sa vacsinou dodaval 2,4tdi alebo 3tdi
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
ja nikoho neodsudzujem ze zaparkuje na volnom mieste kde ma okolo seba miesto, dodavka ma este nevyblokovala ale americky pickup v ba uz ano, odsudzujem konkretne debilka co sa naserie vedla maleho/ineho/akehokolvek auta bezohladne a blokuje mu soferove dvere, stale to nevies pochopit ??? ty si typicky velkohuby pacient nehnevajsa prve su argumenty ze to auto robi same respekt a zaruci imunitu /to si 99,9 % z vasej komunity naozaj mysli a to je zavcsa dovod preco si vozite prdel v tom/, alebo zmesti 5 stavbarov co to zarucia spamataj sa, kolega nedal prednost a na krizovatke ten dotycny spustil okno a ukazal mu devinu znutra, len zato ze mu nedal prednost, nic sa nestalo, ale co mozem povedat, dost mu to pomohlo v zivote 99/100 ti tvoj pristup vyjde, len stare prislovie hovori, na kazdeho chlapa, je chlap, nezabudaj nato
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
mp3turbo napísal:>>
velmi zla volba. Ked kupis 2017/2018 auto zvonku, je stale v zaruke od vyrobcu !!!!
NEkupujes 10 rocne auto, nemas sa coho bat. Si schovany pod zarukou.
las.
Na uplatnenie zaruky vo Forde by som sa nespoliehal.
Je znamy pribeh pana, ktory sa s fordom musel sudit, aby mu uznali zarukna auto, co nemalo ani dva roky..
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
myslim ze takyto pribeh najdes vsade, aj u mojho kolegu na trojrocnom Hjundaji kde pri 80.000km prdla spojka a nechceli ho uznat v ramci 5 rocnej zaruky nelimitovane kilometre. Az navela to zachranil jeden ujo, zamestnanec tej firmy, ktory nerozmyslal v intenciach "my nieco davame zo svojho" a nejako zvlastnejsie nez standartne to uhral.
Je kopec pribehov... na kazdu znacku. Vratane Mercedesov a Audi Q7 kde sa nedala nastavit geometria a BMW 760i kde byvalemu generalovi zeleznic, Mr. Lazarovi, vsetkych 12 valcov castejsie nechodilo nez chodilo...
to mas tak...
Je kopec pribehov... na kazdu znacku. Vratane Mercedesov a Audi Q7 kde sa nedala nastavit geometria a BMW 760i kde byvalemu generalovi zeleznic, Mr. Lazarovi, vsetkych 12 valcov castejsie nechodilo nez chodilo...
to mas tak...
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 06.02.2018 07:56 Zdieľať na Facebook
Áno, pôvodne som chcel Ford Ranger, bez dovozu a s benzínovým motorom. Potom táto diskusia ma doviedla k alternatíve a to je Ford Edge, ale tam Ford neponúka benzínový motor na Slovensku. Čo sa týka Fordu Mustang ako niekto spomenul, tak by som ja neváhal ísť do 2.3 ecoboostu. Na záver ako bolo spomenuté a možno to vyznie divne, ale nič japonské nemám rád a Japonsko priam nenávidím, takže všetkému japonskému sa vyhýbam.braga napísal:ja sa zadavatela spytam ci silumocu trva na Rangeri ked chce vyslovene benzin , volbu mas aj v inych znackach a vlastne podobnych autach napr Toyota Hilux 4.0 V6 235PS a co sa tyka spolahlivosti je isto niekde inde
-
- Príspevky: 6995
- Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56 Zdieľať na Facebook
Ešte raz si prečítaj, čo som napísal ???? ale upresním. Jasné, čím silnejší motor, tým ľahšia práca. No to, čo bolo najrozšírenejšie, tzn okolo 2,5l úplne stačilo, ľudia s tým po behali svet a stále jazdia. A hlavne to bol kompromis medzi váhou, výkonom a spotrebou. Lebo odjakživa 90% užívateľov uprednostňuje práve toto.dodik13 napísal:Acon neuraz sa ale tiez mam nieco ,,odtahane,, a je kurevsky rozdiel tahat nieco s 2,5tdi alebo s 4,2tdi -napriklad v toyote alebo s 6,2 td napriklad v rame -ten objem nicim nenahradis....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní