Oturbenie auta

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tomket11
Príspevky: 558
Dátum registrácie: 18.09.2012 17:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomket11 »

Popravde rozumiem tejto potrebe zvýšiť výkon. Tiež som ešte pár rokov dozadu jazdil na 485kw (659hp) 881Nm ktore som dal potom upravit na 500kw (670hp) 905Nm.
Po pár mesiacoch (asi po polroku) ma prestalo baviť si tikať s pumpárkami a na trase dlhej 1500km tankovať 6x (ohromná strata času, o peniaze nešlo) a kúpil som 280kw (381hp) 740Nm ktoré síce niesu tiež zlé, ale chýb mi ten výkon. Každopádne ti držím palce a určite potom napíš, ako to dopadlo.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

tomke napísal: rozumiem tejto potrebe zvýšiť výkon ...

To nie je o žiadnej reálnej potrebe, nanajvýš tak o potrebe potvrdzovať si ego u takého šoféra.
Ja jazdím zväčša po rakúsku, tam vďaka bodovému systému si domáci dávajú sakra pozor aby nezbierali body za prekročenie predpísanej rýchlosti.
Takže v realite keď idem po okreske za takým nabúchancom, za značkou konca dediny on vystrelí, behom 3 sekúnd je odo mňa vpredu 500 metrov, ale zase viac ako 110-120 obvykle nejde, takže pred ďalšou dedinou ho dobehnem, cez obec ideme za sebou 50-55 a situácia sa opakuje.
Na diaľnici tiež až na výnimky si to všetci šinú do 140, na to ja s mojím 82 kW motorom tiež v pohode stačím.
Takže na to Vám je treba poniektorým 250 až 500 kW výkonu na motore.
Jedinou výnimkou je ako svorne tvrdíte, aby ste nemuseli sa vláčiť za kamionom, tak ho rýchlo hocikde preskočíte. Tak to je pravda že ja to tak rýchlo nedokážem, ale v realite to je zase tak, že vďaka skúsenostiam (dúfam že si moc nefandím ako dobre jazdím) ten kamion tiež vo vhodnej chvíli predbehnem a obvykle po krátkom čase zase jazdím za tým strelcom, ktorý má pod zadkom 500 kW ale zdržal ho ďalší kamion na ceste pred ním.
Teda nie že by som ja nebol vďačný, keby mal motor môjho auta do cca dvojnásobku výkonu, ale kupoval som auto podľa iných kritérií a malo skrátka taký motor ako má.
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

Wilz veru vo všetkom máš pravdu. len rozdiel je v tom, že s tebou už neplieska puberta..Keď som mal 20 rokov, tak sa mi tiež aj pokašlaných 160 koní zdalo málo..ale časom človek zistí, že pokúša o zápis do čiernej kroniky, prípadne zadržanie VP po niekoľkých prekročeniach rýchlosti..15 rokov dozadu ked so mnou ešte trošku pleiskala puberta, tak sme mali vo firme požičané nejaké reklamné auto s 300 koňmi..bol som sa v tom voziť asi tak na 2 hodiny a po BA som toho veľa nenamútil..pridal som a hned som aj brzdil lebo bol niekto predomnou..potom kolona a pekne sa išlo 60..takže pre mňa totál zbytočné..
Len ľutujem tých nevinných ľudí čo nechtiac skončia na "štíte" takýchto pretekárov..to je na tom najsmutnejšie..viĎ príbeh poliaci pod strečnom..
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Palec hore.Cesta nieje na zavodenie,ale na prepravu z bodu A do bodu B.
Reakcia na Wilz."Zbytocne" ti je pri predbiehani vysoky vykon.Cesta doprava,znacky,ciary su navrhovane tak,ze kde je povolene predbehnut tam je to prepocitane na bezne auto.To znamena,ze nedaju prerusovanu ciaru pred zakrutou v dlzke 30m,kde by to zvladol len supersport.Pri takychto vykonoch vznikaju len krizove situacie pre vsetkych ucastnikov cestnej premavky.
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Ten nápad mi prišiel úplne mimo asi nevieš čo máš pod kapotou, radšej sa nauč plne využívať výkon a potenciál motora lebo je rozdiel mať na papiery 253kW a reálne si ich aj obhájiť.
nechápem čo si chcel s tým turbom dokázať, o 50kW viac? :d :D ak si chcel tých 400kW tak dajme tomu ok ale...
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

vykonu v aute/motorke , RAM v PC a penazi nie je nikdy dost :40bd:

...len pridanim takeho turba sa zvysi ucinnost motora inac by tam nebol ten narast vykonu...
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

mjato napísal:Cesta doprava,znacky,ciary su navrhovane tak,ze kde je povolene predbehnut tam je to prepocitane na bezne auto.To znamena,ze nedaju prerusovanu ciaru pred zakrutou v dlzke 30m,kde by to zvladol len supersport.Pri takychto vykonoch vznikaju len krizove situacie pre vsetkych ucastnikov cestnej premavky.
To je síce pekné ale pravidlo vraví že tam kde obiehať môžeš (prerušovaná čiara) tam idú zrovna iné vozidlá oproti a ak ideš cez všelijaké zákruty, kde ti predbiehanie zdravý rozum nedovoluje tak tam zrovna nič nejde, príde zasa kus rovného úseku a zasa autá...


Som bol teraz lyžovať v CZ do Bílej, zišiel som z D1 a od Bytče sme sa až do Makova trtkali po Thálii... Keby som mal nejaký kanon vpredu s muníciou tak ho zostrelím z cesty, podla Google máp to je 20,5km...
Ja som bol 4 auto a to sa predbiehať naozaj nedá a na takýchto pacientov mám ťažké srdce

Ešte že máme na SK aspon trochu dialnic, lebo keby sme ich nemali tak cesta z NM po Bytču by mi trvala dva dni pri takýchto pacientoch
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Wilz veru vo všetkom máš pravdu. len rozdiel je v tom, že s tebou už neplieska puberta..

presne tak. Vcera som isiel dole Donovaly... ja blb som pustil autobus vychadzajuci zo zastavky. Hovorim si chalan z Bardejova, dobre bude... a bolo. Isli sme 25km/h [!] na tom minimalnom snieziku co sa ani snehom nazvat neda, az v Starych Horach som ho drbol pobratislavsky cez plnu ciaru na styridsiatke rychlostou cez 70 rovno pod radarom. Ani jedno auto sa v tej kolone nepredbehlo. Nechcem sa chvalit, chcem povedat ze mi netrebalo dva megawatty vykonu aby som to dosiahol.

Ked tam nebolo sto aut za nami (autobus prvy, ja druhy) tak ani jedno. Mohli mat kilowatttov a megawattttov kolko len chceli, isli vsetci 25 a to ze v tej kolone boli teda auta atakujuce sestcifrovu cenovku (Tesla X Y ci co to maju tiez, asi isiel na Zvolen nabijat v tej zime).


Matovi : ze neprerobis ATMOSFERICKU 253kW verziu na 280kW ti musi byt jasne uz davno, kedze vsetko vies. Na to predsa nepotrebujes Brana aby ti povedal (BH je Brano Hanko).

Totizto vsetky tie "cipy" na neoturbovane motory su v skutocnosti "picy" teda ojeklamanie spotrebitela. Kedze vsetko vies, nemusim ti vysvetlovat ze nemas do motora dostat ako viac vzduchu (kedze tam nie je turbodychadlo) a teda aj keby si pridal na palive co v softe ide, dodrbes akurat tak stochiometricky pomer a z toho veci vyplyvajuce. Ked chces pridat palivo, musis pridat aj tlak na turboduchadle cim tam dostanes viac vzduchu aby viac paliva mohlo zhoriet tak ako ma. Ani chudobna zmes, ani bohata, taka akurat. Primitivna fyzika.


O cenovke 4000 sme si viaceri mysleli svoje, neboj nic, a ze by ti to nevydrzala prevodovka je nam, majitelom 309kW a 331kW verzii z tej stajne ktoru mas jasne uz tiez davno - tie prevodovky mali problem so seriovym vykonom, nieze este o dvesto koni zdvihnut.

... by si namieste utrhol hriadele.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Oturbenie auta

Príspevok od používateľa seven549 »

Matej Žucha napísal:Audi S4 V8 253kw bez jedinej chybičky viem čo to obnáša
vies co to obnasa a odradi ta cena.

sledujem nemcov ktory do sukromneho auta napr ---jazdenej--- 100000 eurovej masiny bez turba daju 80000 euro za upravu taku aby s tym mohli na cesty.v tom je aj ina hlava valcov sanie vyfuk iny diferak spojka skratka vsetka mechanika.a potom s tym podho na okruhjeden tak pred rokom dal fotky 180000 euro roztlkol behom 5 kol na okruhu.dalsi nevinne zozadu donho narazili 2 experti co nedobrzdili ---220000--- euro pustil do kosa.

na sk su tiez ludia ktory si sukromne upravuju auta.ja jazdim 200ps dizlovym mondeom.ak by som siel na vykon 250ps a aby to aj --nieco aspon napr 100000km vydrzalo--- cena bude 7500 euro,treba menit dost mechanickych veci.cip akoze uprava riadiacky to su drobne.

ale skus popozerat nemcov na auta existuju take nieco ako tu niekto spomenul turbo kit.existuje to uz od 80 rokov na viac nemeckych aut nielen audi kde len vsetko pomenis co treba vykon pojde od 6 valcov o 100ps vyzsie a bude to fungovat predavaju aj pouzite veci obsahuje to aj rj motora kabelaz vyfukove zvody s turbom skratka vsetko co treba pomenit.no ceny su aj 10000 euro za pouzivane.vyskusas a predas to dalej.no kupi to len ten kto vie o co ide cize predaj bude nieco trvat.10 litrov neda ziadny amater.ak chyba nejaka vec cely set je nepredajny.
nahradnediely90
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nahradnediely90 »

Matej Žucha napísal:keď všetci jazdia na 66kw 1.9 tdi
Ja jazdím na Sharane 1.9 TDI (66kW) bez akýchkoľvek úprav a ťahám za ním prepravník na ktorom je naložené auto alebo nejaký materiál a nesťažujem sa - mne to stačí. Už veľa krát mi ponúkali chip na zvýšenie výkonu ale nepresvedčili ma s tým že keď pôjdem do kopca s prívesom + nákladom tak to pôjde lepšie.
Obrázok
karool
Príspevky: 325
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karool »

tomket11 napísal:Popravde rozumiem tejto potrebe zvýšiť výkon. Tiež som ešte pár rokov dozadu jazdil na 485kw (659hp) 881Nm ktore som dal potom upravit na 500kw (670hp) 905Nm.
Po pár mesiacoch (asi po polroku) ma prestalo baviť si tikať s pumpárkami a na trase dlhej 1500km tankovať 6x (ohromná strata času, o peniaze nešlo) a kúpil som 280kw (381hp) 740Nm ktoré síce niesu tiež zlé, ale chýb mi ten výkon. Každopádne ti držím palce a určite potom napíš, ako to dopadlo.
15 kw nie je 11 koní.cudna matematika
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Ja beriem vsetky tie argumenty ludi co taketo nieco vymyslaju, ze zijeme len raz, tak ked ma niekto na to peniaze a je to hobby tak nech si robi co chce atd.

Ale nech si jazdi na uzatvorenej ceste alebo na drahe. Nie na rovnakej ceste kde si to pečie aj teta hanka, ktorej hlavnym cielom je prejst z kostola do obchodu a ide predpisovo ani nad ani pod, ma na to uplne pravo a ked sa neciti na tej 1.2 htp na obiehanie autobusu, tak nech to nerobi, vsak ma doma 3 deti a 6 vnucat.

Pred tyzdnom som isiel 120km na felicii, spomenul som si pritom na oco13 a aj druhykrat, ked sme prisli do ciela asi o 5 min neskor ako x5 a nejake audi. Akurat my sme prisli do ciela kludni a oddychnuti a vodici pred nami nervni z tolkeho obiehania tych co sa na tom snehu nechutne vliekli. Normalne som zistil ze tieto 50-60kw tragace mozu byt v konecnom dosledku pohodlnejsie ako zle pochopene premiovky :d :D
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Kazimír, palec hore.
V súvislosti s názvom témy mi napadla parafráza jedného ľudového porekadla, dúfam že si to jeden prispievateľ tohto fóra nevztiahne na seba, ale vraj "oturbenec horší turba".
eqqe
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 28.09.2009 17:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa eqqe »

Skus ako ja 135kw na motorke a uz ta neohuri absolutne ziadne auto a budes si v pohodicke prdkat na nejakom 2.0tdi :d :D rovnako do 200kmh budes vzdy prvy :zg282:
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Kazimir ja napriklad nemam problem posoferovat a vliect sa v dodavke ale preco si myslis,ze ked niketo ma silnejsie auto a rychlo predbehne poondaty kamion alebo nakladak a ide na pohodu trochu rychlejsie nad stanovene limity,ze ma stres? lol :40bd: Na silnejsom aute je to tiez na pohodu :d :D

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných